انصراف مردم از ثبت نام خودرو

انصراف مردم از ثبت نام خودرو

 
در شرایطی که خودروسازان هنوز درگیر کمپین «خرید خودرو صفر ممنوع» هستند و نتوانسته اند با این موضوع به طور کامل کنار بیایند، به نظر می رسد که خریداران خودروهای داخلی اقدام جدیدی مبنی بر «انصراف از خودروهای ثبت نامی» را
آغاز كردند. 
در شرایطی که خودروسازان هنوز درگیر کمپین «خرید خودرو صفر ممنوع» هستند و نتوانسته اند با این موضوع به طور کامل کنار بیایند، به نظر می رسد که خریداران خودروهای داخلی اقدام جدیدی مبنی بر «انصراف از خودروهای ثبت نامی» را آغاز کرده اند.
گزارش های میدانی حاکی از این است که مردم به هر طریق می خواهند به کمپین «خرید خودرو صفر ممنوع» بپوندند و حتی بخش اعظمی از کسانی که طی ماه های گذشته اقدام به پیش خرید خودروهای داخلی کرده بودند، در حال بازپس گیری پول های خود هستند.
طی روزهای گذشته اقدامی از سوی مردم آغاز شده و در حال فراگیر شدن است، مبنی بر اینکه کسانی که خودروی صفر پیش خرید کرده بودند در حال انصراف از خرید خود هستند. آمارهای غیر رسمی حاکی از این است که روز به روز به میزان قابل توجهی بر تعداد این انصراف ها افزوده می شود و تا جایی پیش رفته که واکنش برخی افراد نزدیک خودروسازان را به همراه داشته است. البته واکنش این افراد به خواسته های مردم آنقدر ناشیانه و از روی تکبر بوده که مردم با عزم جدی تری برای پاسخگویی به این گونه اظهارنظرهای از سر طلبکاری وارد میدان شده و به هر شکلی تلاش می کنند تا خودروسازان را وادار به افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودرو کنند.
با شکل گیری کمپین «خرید خودرو صفر ممنوع» مدیران ایران خودرو و سایپا ابتدا سعی داشتند که این اقدام مردم را نادیده گرفته و کمرنگ جلوه دهند. حتی دیده شد که یکی از اعضای هیأت دولت به جای اینکه حرف مردم را بشنود، طبق روال اظهار نظرهای قبلی خود، حرف خودروسازان را شنید و به افرادی که به این کمپین می پیوندند توهین کرده و آنها را خائن نامید. (البته این توهین ها در نهایت منتهی به این شد که توهین کننده وقتی که واکنش تند مردم را دید به نوعی مجبور به عذرخواهی شد.)
 
به نظر می رسد خودروسازان و مسئولان در این مورد نیز سیاست قبلی را در پیش گرفته اند. حجت این ادعا این است که آنها ابتدا سعی می کردند که این حرکت را نادیده گرفته و هیچ صحبتی در مورد آن نکنند. وقتی کار به جایی رسید که دیدند مردم اصرار به اقدام خود دارند و روز به روز بر تعداد کسانی که از تحویل گرفتن خودروهای پیش خرید شده انصراف می دهند، افزوده شد، آنها مجبور به اظهار نظر شدند. البته این بار واکنش متفاوتی داشتند که شاید در راستای همان نادیده گرفتن حرکت های مردمی بود.
علی رغم همه آمارهایی که رکود بسیار شدید در بازار خودرو را نشان می دهند و آمارهای مشابهی وجود دارد که نشان از انصراف های گسترده مردم از پیش ثبت نام خودرو دارد، البته خودروسازان در راستای سیاست های نادرست گذشته خود سعی کرده اند که انصراف های شکل گرفته را عادی نشان دهند و در اظهار نظرهایی که می کنند همه چیز از جمله اینکه این انصراف ها به کمپین «خرید خودرو صفر ممنوع» مربوط باشد را تکذیب کرده و همواره بر این امر تأکید کنند که انصراف از خرید همیشه در پیش فروش ها امری طبیعی است و کسانی که کالایی را پیش خرید می کنند این حق را دارند که پیش از تحویل کالا از خرید آن انصراف دهند.
البته مردم کشور ما چند سالی است که به برخی آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان بی اعتماد شده اند و باور عمومی بر این اصل استوار شده که همواره عده ای از مسئولان سعی دارند که برای توجیه کارهای خودشان آمارهای غیر واقعی ارائه دهند و با اظهار نظرهایی که می کنند به خیال خودشان افکار عمومی را مدیریت کنند. یک نمونه از این اظهار نظرها را احمد نعمت بخش که از طرف خودروسازان به رسانه هایی که مورد حمایت آنها هستند به عنوان کارشناس معرفی شده، انجام داده و در اظهار نظری عجیب حتی کسانی که سعی کردند به نوعی مردم را آرام کنند مورد انتقاد شدید قرار داده است. هر چند مردم دیگر به چنین اظهارنظرهایی اعتنا نمی کنند و بیشتر بر اساس یافته های خود اقدام به انجام کارهای خود در خرید و یا انصراف از خرید می کنند.
اولین مورد این انتقادها به مدیر عامل سایپا بوده که چند روز پیش به دلیل کیفیت پایین محصولات تولیدی از مردم عذرخواهی کرده بود. نعمت بخش این عذرخواهی را نتیجه جوانی و بی تجربگی مدیر عامل سایپا دانسته و تأکید کرده است که نباید این عذرخواهی صورت می گرفت!
همان طور که اشاره شد، اظهار نظرهای عجیب دبیر انجمن خودروسازان به اینجا ختم نشده و حتی در این مصاحبه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی که معتقد بودند قیمت خودرو باید ۴۰ درصد ارزان شود را متهم به طراحی توطئه علیه خودروسازان کرده و در سخنی بالاتر از جایگاه خود گفته است که نمایندگان مجلس پایشان را بیشتر از گلیمشان بلند کرده اند!
او نه تنها تأکید می کند که خودروهای ساخت داخل ارزان نخواهد شد، بلکه بدون ارائه آمار و ارقام و تنها بر اساس استدلالاتی که برای هیچ کس قابل اتکا و اعتنا نیست سعی دارد که بگوید “کمپین نخریدن خودروی صفر” شکست خورده و در روزهای آینده قیمت خودرو حتی با افزایش رو به رو می شود! بر کسی پوشیده نیست که این سخنان به دلیل عصبانیت از حرکت مردم برای مجبور کردن خودروسازان به افزایش کیفیت و کاهش قیمت بیان می شود و نشان می دهد که راه مردم برای رسیدن به خواسته به حق خود درست بوده و موجبات عصبانیت افرادی را که سوار شدن پراید را حق مردم عادی و سوار شدن مگان را کمترین حق خود می دانند! فراهم آورده است.
بر هیچ کس پوشیده نیست که اقدام مردم برای نخریدن خودرو صفر چه فشاری بر خودروسازان وارد کرده است. برای اثبات فشاری که این اقدام مردم بر خودروسازان وارد کرده همین بس که آنها مجبور می شوند با رسانه هایی که مورد حمایشان هستند صحبت کرده و چنین اظهار نظرهای خام و خلاف واقعی را انجام دهند و این به واکنش واداشتن خودروسازان خود دلیلی بر موفق بودن اقدام مردم است. بدون شک بهترین راه برای تامین نظر مردم که آنها نیز چیزی جز افزایش کیفیت خودروی ساخت داخل که در نهایت منجر به فراهم آوردن شرایط رقابتی برای خودروسازان ما در سطح منطقه و جهان خواهد شد، نمی خواهند؛ پاسخگویی مستدل و مستند به درخواست های آنها درباره افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودرو است نه اینکه افرادی مامور ترساندن مردم از افزایش قیمت خودرو و طرح ادعاهایی نظیر توطئه شوند.

منبع

انجمن خودروسازی ایران

برچسب : انصراف , خرید , خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

9 نظر

شهاب
35

انقدر نمیخریمممممممممم که خودروسازو امثال نعمت بخش به التماس بیفتن
12:57  1394/06/28
گزارش
پاسخ دادن
جهان
27

کمپین خریدن خودروی صفر ممنوع" یعنی حفظ جان و مال که از هر واجبی بالاتر است.
هر روزنامه و مسئولی! که از خودروسازان حمایت میکند و یا ادعای خنده دار بیان میکند باید برای برنامه خندوانه معرفی شود. چون اینقدر ناشیانه و بچگانه حرف میزنند که انگار دارند با بچه های خود حرف میزنند.
این ادعاها از روی عصابانیت است. قرآن میفرماید از این عصابانیت بمیرید "موتوا بغیظکم"
این کمپین مانند یک صاعقه است که بر سر خودروسازان نازل شده و یک عذاب الهی است که دامانشان را گرفته ولی با آن را انکار میکنند.
این کمپین در واقع یک آتشفشان خاکستر بر سر خودروسازان است ولی آن را انکار میکنند.
اینها حتی از برخی انکار کنندگان خداوند و عذابش در طول تاریخ منکرتر هستند.
این کمپین همان امربمعروف خودروسازان است برای صداقت داشتن در کار و صداقت داشتن در گفتار. راستگویی و درستکاری و ترس از خداوند یک هنر است که باید مدیران خودروساز بدنبال آن باشند.
این شیوه رفتار خودروسازان، حتی قطعه سازان را نیز آلوده به منکر کرده است و این نان خوردن ندارد.
12:50  1394/06/28
گزارش
پاسخ دادن
محمدشریف
24

با سلام به کمپین " خرید خودروی صفر ممنوع"
1- عصبانیت مدیران! خودروسازی نه بخاطر تعطیلی خودروسازی است بلکه بیشتر بدلیل این است که با بالابردن تیراژ تولید سالانه خودروهای بی ارزش و بی کیفیت خود، صدها میلیون تومان پاداش میگرفتند و این پاداش چیزی نبوده جز از جیب من و شما یعنی مردم. و اکنون این پاداشها قطع شده است.
2- در خبر 20:30 روز جمعه ادعا شد که خودروسازی ایران در رتبه 18 قرار دارد و این خبر آنقدر مضحک و خنده دار بود که مجری خبر نیز به سرعت از آن گذشت و در نهایت اشاره کرد که این رتبه فقط مربوط به تعداد تیراژ تولید است نه کیفیت و ایمنی و قیمت مناسب.
3- کمپین در واقع یک نوع کمپین حفظ جان و حفظ سرمایه زندگی و آینده خانواده است پس باید هر ایرانی ضمن تشویق دیگران، خود نیز یکی از اعضای کمپین باشد. چرا که بدستور خداوند متعال حفظ جان و مال از هر چیز حتی نماز بالاتر است.
4- حجت الاسلام صدیقی در نماز جمعه دیروز 27 شهریور، با کنایه اشاره کرد که هیچ مدیر و مسئول مملکتی حق ندارد مردم را بترساند یا به آنها توهین کند که منظور وی جناب وزیر! صنعت بوده است.
12:43  1394/06/28
گزارش
پاسخ دادن
خدا ميبيند
31

عجب ادماي پرويي هستند.
بماند كه پدر مردم و جوونا را از بيكاري و بي پولي در اوردن و صدامون در نمياد.
خودشون و بچه هاشون با چي ميرن سر كار و سر كلاس هاي دانشگاه ..(البته اگر داخل كشور باشن و و براي پيشرفت كشور نرفته باشن تحصيلات و تفريحات خارج از كشور)
بعد ٩٠ درصد از مردم ما كه به زور و زحمت ميان ي ماشين ٢٠ تا ٤٠ ميخرن (اونم با دعوا و بحث و كلي خرج نكردن )بايد هر روز تو تعميرماه باشن يا دلشون بلرزه خدايي نكرده اگر تصادف كنند احتمال زنده بودن ادماي داخل ماشين صفرِ.
تو قران گفته شده مردن يك انسان مانند كشتن همه ي عالم..
حالا اين اقايون به فكر بيكار شدن ي تعداد كارمند بدبخت ايرانخودرو و سايپا هستن يا جيبشون.
اين اقايون هم بپوندند به بقيه بيكارا مملكت لااقل جون ٧٠ميليون ديگه حفظ بشه
11:56  1394/06/28
گزارش
پاسخ دادن
محمد باقری
6

سلام و درود برانجمن خودروسازی ایران که حرف دل مردم را می زند.پاینده باشید.
11:04  1394/06/28
گزارش
پاسخ دادن
عماد
27

من خودم برلیانس ثبت نام کرده بودم انصاف دادم 53 میلیون بود یعنی حدود 17 هزار دلار تازه با دلار 3000 تومن اگه دلار کمتر بود که ...
با این پول یه ماشین خیلی خیلی خوب تو هر جای دنیا میشه خرید ولی تو ایران یه ماشین چینی و جالب اینه که هنوز کسایی هستن که ماشین و خریدن و هر روز میرن تو پیجش ازش تعریف میکنن بدون اینکه لحظه ای فکر کنن که چه خبر
از وقتی مناطق آزاد گسترش پیدا کرد و قشر متوسط هم تونستن ماشین خوب سوار بشن فرق ماشین خوب و بد رو فهمیدن به آپشن توجه کردن.
اما حتی تو مناظق آزاد ماشینی و که پول دادن نمیتونن از شهر خارج کنن این اگه ظلم نیست چیه؟
مگه از رشت (منطقه آزاد انزلی) تا تهران چقدر راه که اونجا آزاد و اینجا ....
امیدوارم یه روز دولت یکم به مردم فکر کنه نه به منفعت و درآمد نجومیه خودش.
11:04  1394/06/28
گزارش
پاسخ دادن
ehsan
32

ما نمیخواهیم کیفیت بره بالا و قیمت بیاد پایین میخواهیم این شرکت های داخلی درشون تخته شه اینا بنز رایگان هم بدن دیگه قبول نمیکنیم به مدت چند سال اعتماد کردیم و ماشین گرون خریدیم که مثلا از تولید داخلی حمایت کنیم صدامون هم در نیومد چوبشم خوردیم دیگه بسه اینا پس رفت هم کردن چه برسه به پیشرفت!!!
10:39  1394/06/28
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: abe
13

شعور هم چیز خوبی بود یه زمونی.
10:20  1394/06/28
گزارش
پاسخ دادن
Ttt
34

مرسی کمپین...زنده باد مردم...راه طولانیست صبور باشید.
10:10  1394/06/28
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عبدی : همینه که اپراتورها هیچ تاریخی را برای فاکتور و تحویل اعلام نمیکنند.
تاراv4 پیش فروش تحویل ۳۰آبان : راستش اطلاع دقیق ندارم رفتم نمایندگی برای یه کاری یه بنده خدارو دیدم فهمیدم ماشینش ۲آبانه وفاکتور شده ورنگش سفیده وتارا اتوماته.من خودم تحویلم ۳۰آبانه
شاهین پلاس ۲ : دقیقا. چند خبرگزاری، امروز به این مسئله اشاره کردند،دوستان خبر را ملاحظه کنند،
ایگل : سلام مال کجاس؟چه شماره ایه؟
غلام : در جواب شاهین:سودش کمتره یعنی چی ؟؟ماشین برای استفاده خونواده ست نه برای سود کردن ...همین کامنت ها باعث میشه مسئولین شرایط مارودرک نکنن وتوجیه شون هم اینه که اینها ماشینو برای فروش می‌خوان بگیرن ....لطفاً این کامنت های منفی رونذارید
++ : انجمن قطعه سازان تهران اعلام کرده :تا زمانی که بدهی یازده هزار میلیارد تومانی سایپا و چک های برگشتی آن شرکت ،تسویه نشود،قطعه جدید به سایپا ، تحویل نخواهد داد....بحث فقط سانروف ساده نیست ،چندین قطعه تحویل نمیشود.
تارا ۴وی تحویل ۲ابان : سلام جناب.ردیف قرار داد شما چند بوده؟
ALI : بله درست میفرمایید. دوستان خبر جدیدی دارند
تارا v4 شیراز : واقعا؟؟ما تیتانیوم فکر کنم همون ابان بدن.اینا تخم حرمن.ازیت میکنن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سعید : چند شهریور بودی ؟
محمد رضا پانا اتومات : سلام دوستان، خودروی بنده روی آماده برای صدور فاکتور می چرخید بعد 1455 مابه التفاوت خواستن ازم منم پرداخت کردم تا پرداخت کردم اومد روی فاکتور شده میچرخه،فقط سوالم اینه توی کاستومر نوشته آخرین قرارداد های مربوط به ماه جاری سال 1404 در حال فاکتور می باشد معنیش اینه داره فاکتور میشه یا اینکه مارو گذاشتن تو نوبت؟
دنا بورسی تبدیلی : خیر شما چی
آرش : عذر میخوام واریز وجه 23 پذیرش 24 شما درست میفرمایید
فوق 23 بهمن : خدا برای باعث وبانیش نسازه چند ماهه کاروزندیگیمان شده این لگن .
حمید شهریورواریزی 21تیر : سلام رفقا تحویل شهریور 23فاکتور 26پلاک 27 رفت واسه تحویل که به نظر تا 6تا ماشین جمع بشه واسه مشهد طول بکشه
قادر : سلام ، ماشین رو گرفتم،، دریچه برقی، ان شاءالله قسمت دوستان ...
اقای اطلسیان : میگم دوستان اطلس سفید قرمز به چه مر حله ای رسید
سبحان : دایی وقتی فاکتور شده نیسان بشه 2 ملیارد تو هزار تومنم اضافه نمیدی
پاناقالپاق فرسوده 13مرداد : شمااگ نزدیک هستین بریدخاهشا