چرا باید خودرو را سه‌برابر گران‌تر بخریم؟

چرا باید خودرو را سه‌برابر گران‌تر بخریم؟

 
تعرفه بیش از ۴۰ درصدی خودرو و از سوی دیگر تولید خودرو بی کیفیت و گران در داخل سبب شده تا مشتریان بدون دلیل بیش از ۳ تا ۴ برابر به یک خودرو پول پرداخت کنند، خودرویی که در خارج از ایران می توان با تمام امکانات و خدمات پس از فروش مناسب بسیار ارزان تر تهیه کرد.
به گزارش شباویز به نقل از میزان؛ در حال حاضر مردم با حمایت از کمپین «نه به خرید خودروی صفر» صدای خود را به گوش مسئولان و خودروسازان رسانده اند که دیگر مشتری خودروهای بی کیفیت و گران تولید داخل نیستند.
اکنون این کمپین حاشیه های بسیار زیادی به دنبال داشته است، گویا مردم اینبار جدی تر از همیشه خواهان اصلاح قیمت و کیفیت خودروها هستند اما خودروسازان داخل به جای تحقق این خواسته مشتریان در برابر آنها مقاومت کرده اند که نمونه آن را می توان در اختلاف قیمت خودروی صفر در کارخانه و بازار مشاهده کرد.
در حال حاضر قیمت خودروی صفر در بازار بسیار ارزان تر از کارخانه است به عبارتی دیگر خودروسازان در برابر ارزان شدن خودروهای بی کیفیت خود مقاومت می کنند و باوجود به کارگیری شیوه های مختلف از جمله فروش شرایط و اقساطی به منظور ایجاد جذابیت در فروش، بازهم نتوانسته اند جذب مشتری کنند.
خودروهای یکبارمصرف و گران
عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت وگو با میزان با انتقاد از اینکه خودروسازان داخلی خودروی یکبار مصرف تولید می کنند، گفت: خودروی سمند بنده اخیراً بیش از ۳ بار به تعمیرگاه رفته اما عیب آن هنوز برطرف نشده است.
حسین گروسی، در خصوص کمپین نه خودروی صفر، اظهار کرد: مردم ما به دنبال خودرو با کیفیت و ارزان هستند در صورتی که اکنون شاهد تولید خودروی بی کیفیت و گران هستیم.
وی ادامه داد: متاسفانه خودورسازان داخلی خودرو یکبار مصرف تولید می کنند و همین خودروهای بی کیفیت را هم به کشورهایی مانند عراق و سوریه صادر می کنند.
قیمت پراید و سمند در عراق و سوریه
عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: در حال حاضر خودروی پراید و سمند در کشورهای مانند عراق و سوریه به ترتیب ۵ و ۹ هزار دلار به فروش می رسد.
گروسی گفت: روسیه هم مشتری خودروی سمند ایرانی است و نسبت به پراید و دیگر خودروها به سمند علاقه دارند.
عضو کمیسیون صنایع مجلس انتقاد کرد: خودروسازان باید به کیفیت و قیمت خودرو به طور جد توجه داشته باشند در غیراینصورت بازار و مشتریان خود را از دست می دهند.
تعرفه ۴۰درصدی واردات خودرو معقول است
احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان چندی پیش نیز در نشست خبری مجازی در پاسخ به خبرنگار اقتصادی میزان مبنی بر اینکه با توجه به تعرفه های ناعادلانه، چرا مردم باید خودرو را ۳ تا ۴ برابر از قیمت واقعی، گرانتر بخرند؟، گفت: به نظر من اینطور نیست اولا تعرفه خودرو ۴۰ درصد است در حال حاضر در شرایط کسب و کار فعلی خودروسازان ۳۲ درصد بهره بانکی می دهند یعنی سال گذشته ۲۷ درصد بوده و امسال به ۳۲ درصد رسیده است.
دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه تعرفه واردات خودرو زیاد نیست، گفت: به دلیل شرایط نامناسب بازار داخلی و تسهیلات ۳۲ درصدی بانکها، تعرفه ۴۰ درصدی به هیچ عنوان زیاد نیست.
وی افزود: در شرایطی که اختلاف بسیار زیادی که در نرخ بهره تسهیلات خودروسازان داخلی و خارجی وجود دارد، به عنوان مثال تسهیلاتی که خودروسازان داخلی از قبیل سایپا و ایران خودرو از بانک ها می گیرند در حدود ۳۲ درصد است، نسبت به بهره ای که مثلا پژو یا تهران موتورز از بانک هایشان می گیرند، که در حدود ۲۵ درصد است، که این اختلاف زیادی است و با توجه به اینکه ما نمی توانیم به راحتی نیروهایمان را تعدیل کنیم.
دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به تعرفه واردات خودرو، افزود: انصاف نیست که بگوییم تعرفه ۴۰ درصد بالاست.
پراید با کیفیت و ارزان است
نعمت بخش در دفاع از قیمت مناسب خودروهای داخلی نیز گفت: در هیچ کجای دنیا خودرویی با امکانات پراید به قیمت پنج هزار دلار فروخته نمی شود و اینکه مردم کشورهای عراق و سوریه برای خرید پراید حاضر به پرداخت ۵ هزار دلار می شوند به دلیل کیفیت خوب و قیمت مناسب این خودرو است.
دبیر انجمن خودروسازان در پاسخ به این سوال که چرا مشتریان پراید سایپا فقط مردم دو کشور سوریه و عراق هستند و این خودرو به کشورهای دیگر صادر نمی شود، گفت: صادرات خودرو به دو کشور عراق و سوریه تنها به دلیل مزیت های اقتصادی نیست و به طور حتم پارامترهای دیگری نیز در این رابطه دخیل است ولی با این حال در هیچ کجای دنیا خودرویی با امکانات و کیفیت پراید به قیمت ۵ هزار دلار عرضه نمی شود.

منبع

دنیای اقتصاد

برچسب : گران فروشی , خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

مهران
17

انتخاب عکستون عالیه! هوشمندانه بود .
یعنی مگه ما گوسفندیم!
17:13  1394/06/29
گزارش
پاسخ دادن
محمود
15

تقصیر خودمونه وقتی ال 90 رو که هندوستان کسی نخرید و تو ایران پرفروشترین شد.
ماکسیما رو تو دوبی بیمه نکردن ولی تو ایران جزع لوکسهاست.
وقتی ما مردم خودمون مسعله داریم خوب مسلمه که خودروسازها که کاسبی میکنن هم سواستفاده کنن.
13:00  1394/06/29
گزارش
پاسخ دادن
farhad
34

با یک دهم در آمد نفتی ایران می توان ده برابر بهتر از این کشور گرداند! پس توجیه مالیات بسیار بالای خودرو چیست؟ چرا از مردم همه پرسی نمیکنید که آیا دوست دارند خودرو را با قیمت جهانی بخرند یا بخاطر حمایت از ایران خودرو و سایپا دو تا سه برابر قیمت جهانی بخرند.
11:51  1394/06/29
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسین : درخصوص جریمه: براساس درصد نوشته شده در قرارداد جریمه میدن در صورت تبدیل مبلغ جریمه تغییری نمیکند (حذف نمیشد) خط تولید 5 روز در هفته فعاله فقط
محمد : کسی ثبتنام دو مرحله ای بوده که تحویل مرداد یا شهریور باشه؟ میخوام ببسنم دعوت نامه براشون اومده و اگه اومده چقد قبل تاریخ قرارداد دعوتنامه میاد؟
حسین : سلام و عرض ادب خلاصه ای از کارهایی که امروز در تجمع انفاق افتاد: تعداد حاضرین حدود 20 25 نفر اکثرا شاهین جی - شاید CVT و پلاس هم بود. (یه دونه هم کوئیک بود خخخ) تا ساعت 14:30 بودیم با مدیر فروش و بازاریابی هم کلی صحبت کردیم. ظاهرا مشکل سانروف دارن الویت تولید در صورت تامین سانروف به ترتیب: شاهین پلاس (50 الی 60%)، شاهین CVT (20 الی 30%) و نهایتا شاهین جی (کمتر از 10%) یعنی اگه 100 تا سانروف داشته باشن، نهایتا 5 تا 10 تا شاهین جی تولید میکنند. تعداد تولید در روز: شاهین پلاس 40 تا 50 عدد شاهین CVT راستش یادم نیست چی گفت شاهین جی گاهی 2 تا گاهی 5 تا شایدم 12 تا در روز شاهین جی ال هم یادم نیست ولی تعدادشون بیشتر از قبلی ها بود. و گویا اصلا هم نیاز نمیبیند تا سانروف ها رو به شاهین جی اختصاص بدن. حرف همه شون هم اینه که: شاهین جی ها تبدیل بزنن به شاهین جی ال تا زودتر صاحب ماشین بشن. نظر منو بخواهید اینه ابتدا ببنید د چند نفر از شما جلوتره اگه زیر 500 نفر هستید تبدیل نزنید اما اگه بالای 500 نفر جلوتر از شماست به نظرم نبدیل بزنید.
حسین : سلام و عرض ادب خلاصه ای از کارهایی که امروز در تجمع انفاق افتاد: تعداد حاضرین حدود 20 25 نفر اکثرا شاهین جی - شاید CVT و پلاس هم بود. (یه دونه هم کوئیک بود خخخ) تا ساعت 14:30 بودیم با مدیر فروش و بازاریابی هم کلی صحبت کردیم. ظاهرا مشکل سانروف دارن الویت تولید در صورت تامین سانروف به ترتیب: شاهین پلاس (50 الی 60%)، شاهین CVT (20 الی 30%) و نهایتا شاهین جی (کمتر از 10%) یعنی اگه 100 تا سانروف داشته باشن، نهایتا 5 تا 10 تا شاهین جی تولید میکنند. تعداد تولید در روز: شاهین پلاس 40 تا 50 عدد شاهین CVT راستش یادم نیست چی گفت شاهین جی گاهی 2 تا گاهی 5 تا شایدم 12 تا در روز شاهین جی ال هم یادم نیست ولی تعدادشون بیشتر از قبلی ها بود. و گویا اصلا هم نیاز نمیبیند تا سانروف ها رو به شاهین جی اختصاص بدن. حرف همه شون هم اینه که: شاهین جی ها تبدیل بزنن به شاهین جی ال تا زودتر صاحب ماشین بشن. نظر منو بخواهید اینه ابتدا ببنید د چند نفر از شما جلوتره اگه زیر 500 نفر هستید تبدیل نزنید اما اگه بالای 500 نفر جلوتر از شماست به نظرم نبدیل بزنید.
ناشناس : سلام شاهین جی ال میبخشید چطوری نشسته توی سیستم ینی وقتی وضعیت خودرو میزنیم چی نوشته؟
ایگل مشکی : تاریخ ثبت نام ۱۱ اردیبهشت. تحویل بایستی ۲ ماه کاری می بود. هنوز پیامک نیومده، شاسی هم نشده! چقدر تا تحویلش تاخیر داره؟ کسی می دونه؟
شاهینG : سلام‌ کسی‌ تکمیل‌وجه‌ ۱۱‌ آذر‌هست‌که‌فاکتور‌نشده‌باشه ؟؟
شاهین cvt : 12 اسفند فاکتور نشدم
شاهین‌ gl : افرادی‌که‌ چهارشنبه‌ ۱۷ پنچ‌شنبه‌ ۱۸‌ اردیبهشت تبدیل‌زدن‌ ایا‌‌ امروز‌‌ فاکتور‌‌ شدین ؟؟؟
شاهینgl : دوستان‌glتا‌۱۶‌ اردیبهشت‌فاکتور‌شده من‌خودم‌ ۲۷‌ اردیبهشت‌‌ تکمیل‌وجه‌کردم ۲۸‌ اردیبهشت‌ نشسته‌توی‌سیستم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایمان : سلام ببخشید نمی دونید کوییک ار اس تحویل 30روز تکمیل وجه 17اردیبهشت رو کی میدن گفتن 30روز الان 80روز شد برای مشهد
کوییک gxrl : دوستان کسی تغییر رنگ کوییک gxrl نشسته تو پروفایلتون والا برا ما که هنو همون رنگه و آماده تخصیص مسخره کردن به خدا زنگ هم میزنی اصلا خبر نارن کارشناسان گاوشون
خرزوخاک سایپا : با این راهنمایی ها و شوخ طبعی ها در حق خانم سما 😂 فک کنم بیخیال حواله ش شد رفت فروختش 😂👊
اطلس دوران جنگ : جالب اینجا هست که ماشین تحویل گرفتن خدمات نمیده سایپا شاید باور نکنید هیچ خدماتی اصلأ هیچ شما بگو یه پیچ یا مهره بهتون نمیدن میگن برو آزاد انجام بده فکر اون طرف داستان هم بکنید اطلس نمیدن اونوقت که میدن بدون خدمات هست
مهدی : سلام طرح تبدیل قالپاق به رینگ الان واسه چه ماهایی امده فقط تیر یا مرداد و شهریورم امده؟
مهدی : سلام من از این میام پیشگوییت درست از اب درامده الان الان 1 تومنه 207 امروز تاریخ برج 5 سال 404 اینو برای ایندگان مینویسمسال 1406 احتمالا رو دو میلیارده نمیدونم اینده چی پیش میاد فقط خدا خودش کمکمون کنه
سامی ایلام : نه بابا چرت میگن من پذیرش 27 اردیبهشتم هنوز خبری نیست
Ali : منم این تاریخم پلاک شده تحویل ندادن
رستا 31 خرداد رینگ فولادی سفید : خدا لعنتشون کنه من گفتم امروز دیگه فاکتورم ظاهرا حالا حالا ها نمیدن
علی : واریزی تکمیل11تیر تبدیل به تک. 25 آذر403. فاکتورشدین