سامانه پرداخت خسارت تاخیر خودرو راه‌اندازی می‌شود

سامانه پرداخت خسارت تاخیر خودرو راه‌اندازی می‌شود

 
خودروسازان و واردکنندگان خودرو باید سامانه‌ای را برای آگاهی مشتریان از میزان و چگونگی دریافت خسارت‌های قانونی، راه‌اندازی کنند.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، خودروسازان و واردکنندگان خودرو ملزم هستند در موارد ناشی از سوءعملکرد، وجهی را به عنوان خسارت به مشتریان پرداخت کنند.
 
یکی از این موارد تاخیر در تحویل خودروی فروخته‌شده است به‌گونه‌ای که خودروسازان و واردکنندگان خودرو در صورت تاخیر در تحویل خودرو باید خسارت تاخیر در تحویل را به صورت روزشمار به مشتریان پرداخت کنند.
 
یکی دیگر از این موارد نیز پرداخت خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه‌هاست به‌گونه‌ای که اگر خودروی مشتریان به دلیل نبود قطعه در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو متوقف شود، این شرکت‌ها ملزم به پرداخت خسارت خواب خودرو به مشتری خواهند بود.
 
در این موارد طبق مفاد اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، خودروسازان و واردکنندگان خودرو باید نسبت به راه‌اندازی سامانه‌ای برای آگاهی مشتریان از میزان و چگونگی دریافت خسارت‌های قانونی، اقدام کنند.
 
در ماده 59 این قانون آمده است: عرضه‌کننده خودرو یا واسطه فروش و خدمات پس از فروش باید سامانه‌ای را برای پرداخت هزینه خسارات وارده به مصرف‌کننده (مورد اشاره در قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو و آیین‌نامه اجرایی آن) راه‌اندازی و اجرا کند. عملکرد این سامانه باید به‌گونه‌ای باشد که مصرف‌کننده را از میزان و چگونگی دریافت هزینه‌ها و خسارت خودروی خود مطلع کند.
 
اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در هیات دولت در دست بررسی است و پس از تصویب، ابلاغ و اجرایی خواهد شد.
 

منبع

ایسنا

برچسب : سامانه , خسارت , تاخیر , خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

7 نظر

فشفشه
10

بنده 70 روز پیش خودرو چانگان از سایپا تحویل گرفتم ، البته با تاخیر چند ماهه ، طبق قراردادی که خودشون نوشتند و امضا کردند ،جریمه ناخیر باید 30 روزه پس از صدور سند پرداخت شود ، ولی زهی خیال باطل ،!!! 70 روز گذشته خبری نیست ! مراجعه می کنیم میگند معلوم نیست بدند ! زیادی دلتو خوش نکن !! ای داد بیداد . حالا اگر از ما طلبکار میشدند مارو به سولابه میکشیدند!!
00:06  1394/07/09
گزارش
پاسخ دادن
میلاد
5

اون مثبتم دستم خورد.
01:33  1394/07/09

گزارش
حصین
9

جریمه هایی که کی داده کی گرفته.....

بشینین تا پولتون بدن
18:53  1394/07/08
گزارش
پاسخ دادن
کشمش
16

حالا که دیدند اوضاع قمردر عقربه ، قانونارو یادشون افتاده ،تا بیارند بیرون و قاب بگیرند!! حقه بازا !!
15:52  1394/07/08
گزارش
پاسخ دادن
ایرانی
7

گوشت رو میدن دست گربه؟ اگر واقعا راست میگن اجازه بدن یه سازمان مردم نهاد برای حفاظت از حقوق خریداران خودرو تشکیل بشه و قوانین حقوق مصرف کننده هم در دادگاه طرح شکایت بشه. چوب رو که برداری گربه دزده در میره. مشکل ایجاست که چوبها رو می شکنند.
14:46  1394/07/08
گزارش
پاسخ دادن
امیر
10

با نظر دوستمون حق طلب موافقم که اگر تعرفه واقعی بشه نه اینکه بگن 40درصد دریافتی150درصد صنعت پیشرفت خواهد کرد . دقت کردین تا قبل از کمپین مشتری مثل گاو شیر ده بود که فقط میدوشیدن ولی الان چقدر قانون داشتیم که اجرا نمیشد البته الان هم اگه اوضاع مساعد بشه دوباره اجرا نمیشه . قابل توجه آقایان ما دیگه گول حرفاتونو نمیخوریم . ما ماشین روز با قیمت خوب میخوایم وگر نه همچنان ماشین نمیخریم
14:39  1394/07/08
گزارش
پاسخ دادن
حق طلب
12

سامانهء پرداخت خسارت که هیچ
سامانهء پرداخت هدیه (پخش وسیستم صوت عالی، هشت ایربگ،رینگولاستیک اسپرت، گرم کن وسردکن صندلی، و...) هم که راه بندازین ، کارساز نیست
خودروهایی با خصوصیات خودروهای روز دنیا بسازین با قیمت مناسب(ارزش واقعیشون)تعرفهءگمرکی را هم به ده و زیر ده درصد برسونین تا بازار رقابتی بشه
همین

***امام زمان عج بیا آقا جان که بدون شما اوضاع همینه***
12:52  1394/07/08
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی : تجمع قراره جلوی امور مشتریان سایپا انجام بشه گویا مکان قبلی عوض شده هر کی تونست شنبه ساعت 10 اونجا باشه
مهدی : خیلی مبارکه ردیف قراردادتون چند بود؟
محمد تقی افشاری : اقاارش چندروزطول می‌کشه بعدازفاکتور،پلاک بشه دقیقا
نیسان آبشنال : آقا تکلیف مردم چیه نیسان ثبت نام کردیم فاکتور شده پلاک نمیشه هیچکیم پاسخگو نیست یکی نیست یه جواب حسابی به ما بده
محمد تقی افشاری : سلام آقا آرش شما کی فاکتورشدید،الان پلاک شده یان
علی شاهین : کسی حق مارو نمیده تا ما خودمون حق خودمونو نگیریم پس قرار ما ساعت ۱۰ روز شنبه امور مشتریان سایپا
طرح فرسوده : دوستان من دیروز سایت چک کردم فاکتور شدم الان رفتم دیدم تمام مراحل به عقب برگشته علت چیه ؟؟
علی شاهین جی آذرماه : قرار مالباختگان خودرو شاهین ساعت ۱۰ روز شنبه امور مشتریان شرکت کلاهبردار سایپا
تارا v1 : سلام دوستان تارا دستی فروش فوری تکمیل ۱۵ مرداد تحویل ۱۴ شهریور یه ساعت پیش فاکتور شد رنگ سفید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا : برنامه از 617شده 622میلیون
رانا : سلام من مرداد ماهم هنوز تحویل نگرفتم رو صدور اسناد می چرخه.شانسمونه
ساینا پیش فروش پذیرش 24بهمن : منظور شما فوق العادس ؟یا پیش فروش
علی رضا : دوستان، کسانی که میتونن ،دسترسی دارن تهران برید یه جایی شکایت کنید ،رسانه ای کنید،اینها هنوز دارن ثبت نام می کنن،خداوکیل ماشین نمیدن ،کلاهبرداریه،هممون قسط داریم ،بدهکاریم،واسه تفریح ماشین نگرفتیم،لطفا همه پیگیر باشید ،زنگ بزنید تهدید کنید
سید : پذیرش 9 اسفند 12200318
ساینا 8 اسفند : سلام لطفا فوق العاده های بهمن اگه فاکتور نشدن و اسفند روز پذیرش و شماره پذیرش رو بزارن ببینیم چه روز هایی فوق العاده داشته خودم 8 اسفند شماره پذیرش خودم 12198760
حسبن : دروغ مبگن فاکتور نکردند
حسبن : دروغه فاکتورنشده
اطلس آذر ماهی : سلام دیروز ماشین رو تحویل گرفتم ماشین خوبیه انشاالله که بزودی همه تحویل بگیرین
دنا بورسی تبدیلی : سلام آلمینیومی هستش تحویل خودرو تون کی بوده