جایگزینی موتورهای بنزینی با موتورهای هیبریدی

جایگزینی موتورهای بنزینی با موتورهای هیبریدی

 
شهردار تهران در کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و توسعه اعلام کرد:
جایگزینی موتورهای بنزینی با موتورهای هیبریدی
شهردار تهران یکی از تصمیمات جدی را جمع‌ آوری موتورهای بنزینی از سطح شهر و تبدیل آنها به موتور برقی عنوان کرد و گفت: معتقدیم تمام تاکسی‌های شهر باید به تاکسی‌های هیبریدی تبدیل شوند و ما هر فصل چند هزار خودروی هیبردی وارد چرخه حمل و نقل کنیم.
به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایلنا، محمد باقر قالیباف در اولین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و توسعه با اشاره به اینکه امیدوارم این کنفرانس منجر به احکام و قوانینی شود و در نهایت بتوانیم قوانین را به مرحله اجرا دربیاوریم، اظهار داشت: در دهه‌های اخیر به خصوص قرن 21 موضوعات در جوامع مختلف به سرعت در حال تغییر و تحول است و فناوری و تکنولوژی دسترسی سریع و آسان را به اطلاعات امکان‌پذیر کرده و دیگر اطلاعات نمی‌تواند پشت پرده بماند.
وی با اشاره به اینکه جامعه ما یک جامعه شبکه‌ای شده و خود همین موضوع باعث شده تغییر و تحولات در عرصه‌های مختلف زندگی مردم بسیار سریع در حال پیشرفت باشد، افزود: این شرایط باعث شده در حین اینکه دسترسی به اطلاعات داریم و آگاهی‌های ما را بالا می‌برد اما آینده را برای ما پیچیده‌تر و ناشناخته‌تر کرده است. از سوی دیگر نیز این شرایط تهدید جدی را در حوزه محیط زیست سبب شده است و این موضوع یکی از دغدغه‌های بزرگ ما است.
شهردار تهران با بیان این مطلب که در اواخر دهه سوم و ورودمان به دهه چهارم و قرن 21 بخش مربوط به شهرنشینی در کل جهان از 50 درصد عبور می‌کند، گفت: ما بر این باور هستیم که تولید در همه بخش‌های خود از جمله تولید قدرت، ثروت، معرفت و منزلت در مکان‌هایی که مردم زندگی می‌کنند به وجود می‌آید.
وی ادامه داد: پس با این نگاه شهرها برای ما هم فرصت و هم تهدید هستند. فرصت از این جهت که منابع انسانی و نیروهای فکری مهمترین سرمایه ما هستند و از جهت دیگر تهدید هستند چرا که آلودگی صوتی، آسیب اجتماعی، بی‌هویتی جوامع شهری، دو قطبی فقر و غنا و شمال و جنوب شدن شهرها را شامل می‌شود.
قالیباف با تاکید بر اینکه امروز دیگر داشتن نفت و گاز و منابع طبیعی خیلی مایه افتخار نیست، خاطرنشان کرد: داشتن نیروهای خلاق مبدع و مبتکر مهمترین سرمایه جوامع محسوب می‌شوند.
وی با بیان اینکه شمال و جنوب شدن شهر و دو قطبی فقر و غنا، احساس بدی را در مردم شهر به وجود می‌آورد، گفت: همه این پیچیدگی‌ها ما را ملزم می‌کند که به یک نظام برنامه‌ریزی به صورت کاملا هوشمند، اثربخش و آینده‌نگر توجه کنیم؛ چرا که در غیر این صورت بدون شک این چالش‌ها ما را دچار مشکلات اساسی خواهد کرد.
شهردار تهران اضافه کرد: بنده با یک تجربه بیش از سه دهه با همه وجودم می‌گویم که اگر جمهوری اسلامی در اصلاح ساختار اداری و اجرایی تجدید نظر نکند و تفکیک کار محلی و ملی را انجام ندهد و همچنین امور تصدی‌گری و تولی‌گری را از هم جدا نکند هرگز به یک پیشرفت پایدار دسترسی پیدا نخواهیم کرد و هرگز قادر به مبارزه با فساد اداری و اقتصادی در کشور نخواهیم بود.
قالیباف با بیان اینکه در دهه گذشته شهرداری تهران به دو نکته اشاره کرد، گفت: ما در این مدت رویکرد خود را یک رویکرد اجتماعی و فرهنگی گذاشتیم و بر این اساس گفتیم شهرداری باید از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل شود. در کنار این موارد سعی کردیم بهبود سبک زندگی را در دستور کار داشته باشیم و وظایف روشن را در این خصوص به درستی پیش ببریم.
شهردار تهران با اشاره به اینکه نظافت شهر تهران جزو بهترین شهرهای دنیاست اما سخت‌ترین نظافت بر عهده ما قرار دارد، گفت: چرا که ما نیازمند ارتقا روشی در شهرداری و هم ارتقا فرهنگی در مردم هستیم و در حالی که بسیای از شهرها روزی یک بار زباله‌های خود را جمع‌آوری می‌کند اما ما روزی سه بار زباله‌ها را جمع می‌کنیم.
وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته شهرداری در طول دهه گذشته اشاره کرد و گفت: ما قبول کردیم زیر گذر و رو گذر تقاطع و زیرساخت‌های لازم حمل و نقل اعم از بزرگراه‌ها و حمل و نقل عمومی را با تمام قوا ایجاد کنیم.
قالیباف با اشاره به اینکه همه طرح‌های 1404 در حوزه بزرگراهی در سال گذشته را منهای یک پروژه تکمیل کردیم افزود: شهرداری در حوزه بهبود زندگی سراهای محله را ایجاد کرد و در حال حاضر 375 شورایاری محله داریم که مردم خودشان رای می‌دهند و خودشان نیز محله را اداره می‌کنند.
شهردار تهران با اشاره به اینکه امروز بیش از 57 خدمت تحت وب در شهرداری انجام می‌شود افزود: همچنین برای ارتقای کیفیت زندگی چه در بعد مادی و چه معنوی اقداماتی را انجام دادیم و از سوی دیگر نیز در حال بهره‌برداری از 175 کیلومتر مترو هستیم که تا سال 96 به بیش از 240 کیلومتر خواهد رسید.
قالیباف یکی از تصمیمات جدی را جمع‌آوری موتورهای بنزینی از سطح شهر و تبدیل آنها به موتور برقی عنوان کرد و گفت: معتقدیم تمام تاکسی‌های شهر باید به تاکسی‌های هیبریدی تبدیل شوند و ما هر فصل چند هزار خودروی هیبریدی وارد چرخه حمل و نقل کنیم.
وی در پایان افزود: مهمترین نگاه ما در حوزه شهری این است که شهر پیشرفته باید عاری از فقر و مزین به تکریم باشد.
 
 
 
جایگزینی موتورهای بنزینی با موتورهای هیبریدی
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

 

برچسب : شهردار تهران , قالیباف , بنزینی , هیبریدی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

امیر
3

(شهردار تهران یکی از تصمیمات جدی را جمع‌ آوری موتورهای بنزینی از سطح شهر و تبدیل آنها به موتور برقی عنوان کرد) شتر در خواب بیند پنبه دانه
19:45  1394/07/16
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: silvershadow
0

آخه ما برای هایبریدی کردن چه زیرساختی داریم؟ فکر اینجاهاش رو کردن ینی؟
بعدش هم ب نظر بنده تا زمانی ک مثل کشورهای غربی برای ماشین پرمصرف و آلاینده مالیات و بیمه سنگین تری اعمال نشه ( اصلا اینجا ماشین مالیات سالانه نداره ) امکان کنترل برای بهینه شدن خودروها وجود نداره و درنظر بگیرید که چ مشوقی با چه هزینه های هنگفتی برای دولت باید باشه تا ب سمت خودروهای پاک بریم.
13:33  1394/07/16
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر مهدی ، شاهین پلاس تکمیل وجه اول اردیبهشت : حالا صحبت از ایران خودرو کردن دوستان ، سایپا میگه سانروف نداریم . دنا پلاس توربو ایران خودرو داره تحویل میده اونم سانروف داره، چطور سایپا نداره ایران خورو داره؟ چطور آریا میخوان تولید کنن؟ چطور دوره های بعد اگه کمبود سانروف داشتن دوباره ثبت نام کردن ؟ مشکل ما مردم اینه زود و ساده گول میخوریم .
شاهین 1403 : نکبت این فروش فوری های آذر همه رو گرفته من نمیدونم همه با هم شرکت کردن چرا اینا فروش فوق العاده شدن هم نظم g به هم ریختن هم gl
تارا : دستی بودین یا اتومات؟
مرتضی : تحویل ۱۸ اسفند برای من هم دوباره تبدیل اومده .من هم تبدیل نمی زنم.ممنون از همه دوستان
علی : سلام دوستان. من تارا خاکستری متالیک ثبت نام کردم فروش فوری تحویل ۳ شهریور بودم. ۲۴ شهریور بهم تحویل دادن. بسیار بسیار ماشین نرم و بی صدا هست برخلاف اون چیزی که میگفتن. تا سوارش نشید متوجه نمیشید. پارس و سمند داشتم یه سروگردن از اونا بالاتره
تارا وی۴ تحویل ۲ابان : سلام.تاریخ تحویل شما چه تاریخه؟
Saeed : نه من ۶ اردیبهشتم فاکتور نشدم هنوز
مرتضی کشاورز : سلام دوستان لطفانظرات اشتباه ندیدخودروی من تاراهست اتفاقا نگ سفیدم هست همین جورتوی آماده برای صدورفاکتور مونده وهیچ اتفاقیم نیفتاده سپاس
شاهین شهریور : سلام منم امروز زنگ زدم گفتن که شاهین جی خیلی کم تولید میشه من گفتم سخته بی وسیله بودن چند وقت دیگه بچه مدرسه ای داریم گفت که میتونی بری نمایندگی اونا برات ی نامه تنظیم میکنن که خودت میخای جی ال بگیری این نامه رو برامون میفرستن ماهم دعوت نامه براتون زودتر میفرستیم و منم رفتم انجام دادم ایشالله که خیره
M : ممنون از راهنمایتون احمد آقا
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پیش فروش 15بهمن : خبرموثق اصلی بنظرت کی پیش فروش بهمن شروع به فاکتور میکنن
جادوگر98 : دوگانه تا چه تاریخی فاکتور شده
ثبت نامی 27مرداد : اگه پلاک بشن همه باهم میشن نگران نباش
دنا اپشنال شهریور : سلام ما 8 تیر واریز وجه دوم رو انجام دادبم 20 شهریور فاکتور شد رنگ مشکی . آپشنال سفیدا 20 روز زودتر فاکتور شدن
ابی : تکمیلی.سود مشارکت 16 درصد سود تاخیر 12 درصد
فوق العاده بهمن 403 : هنوز پذیرش 23 بهمن هنوز فاکتور نشده داریم
پاناقالپاق فرسوده 13مرداد : هفدهم
ابی : دوستان من برا کوییک 483 میلیون واریز کردم توی تاخیر هست هر ماه چقد سود بهم تعلق میگیره؟
نیما 19 مرداد تحویل : سلام زنگ زدم ایران خودرو گفتن اوایل مهر ماه
سورنن : سلام بعد دو روز فاکتوری