ساز مخالف دولت با پژو

ساز مخالف دولت با پژو

 
قرارداد ایران خودرو و پژو در شرایطی به احتمال زیاد طی یک ماه آینده به امضای طرفین خواهد رسید که این روزها صداهای مخالفی در این مورد از بدنه دولت به گوش می‌رسد.
 
طی چند روز اخیر، برخی مسوولان دولتی در حالی خواستار تامل و دقت بیشتری در امضای قرارداد ایران خودرو و پژو شده‌اند که گویی چندان راضی به شراکت دوباره این دو خودروساز نیستند. مخالفان حتی از مسوولان بلندپایه دولت خواسته‌اند در امضای قرارداد موردنظر (قراردادی که حدود دو سال مذاکره پشت آن خوابیده است) عجله نکنند. این مخالفت‌ها در حالی است که ایران خودرو و پژو از حدود دو سال پیش، مذاکره با یکدیگر را از سر گرفته و بنا به گفته مسوولان دو شرکت، فرم شراکت جدید آنها بسیار متفاوت از گذشته خواهد بود. از طرفی، وقتی پشت قراردادی، دو سال مذاکره وجود دارد، شاید دیگر خیلی منطقی نباشد که امضای چنین قراردادی را عجولانه خواند، آن هم با توجه به سختگیری‌ها و خطوط قرمزی که وزارت صنعت برای خودروسازان داخلی و خارجی (در بحث همکاری مشترک) لحاظ کرده است. با این حساب، باید از مخالفان پرسید این که به مسوولان توصیه می‌کنند در قرارداد ایران خودرو و پژو عجله نشود، دقیقا منظورشان از «عجله نکردن» چیست؟ آیا نگران تکرار رفتار گذشته پژو در ایران هستند؟ اگر این طور است که هم ایران خودرویی‌ها و هم پژویی‌ها عنوان می‌کنند که رفتار متقابل خود را تغییر داده و قرار نیست مانند گذشته عمل کنند. به گفته آنها، در قرارداد جدید، پژو باید 30 درصد از محصولات تولیدی در ایران را صادر و همچنین تولید خودرو (در ایران) را با ساخت داخل حداقل 40 درصدی آغاز کند. همچنین قرار شده شرکتی مشترک میان ایران خودرو و پژو با سهام مساوی 50 درصد، تشکیل شود تا نظارت‌های لازم بر اجرای قرارداد مربوطه صورت بگیرد. نکته دیگر اما اینجاست که به فرض اینکه قرارداد میان ایران خودرو و پژو امضا نشود؛ در این شرایط کدام خودروساز خارجی قرار است جایگزین پژو شده و به رشد و توسعه خودروسازی ایران کمک کند؟
 
 
 
ساز مخالف دولت با پژو
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , ایران خودرو , پژو , قرارداد , دولت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

14 نظر

بهنام
0

المان که اعجوبه خودروسازی جهان. امریکا هم خفن موتور سیکلت زده داج 8000 سی سی. ایتالیا هم فراری و لامبورگینی همیشه در عرصه خودروهای اسپرت بودن.من ژاپن هم خیلی قبول دارم مخصوصا تویوتا رقابت تنگاتنگ داره با المانی های پرمدعا. انگلیس هم اتومبیل ساخته دیوار صوت میشکنه بنام بلادهاوند. سوئد هم کونیخ زگ خیلی خوف اسب بخار. کره هم هیوندا خوب داره پیش میره به سمت بازار جهانی. چین که شوت اصلا توباغ نیست.چین کپی بردار متقلب خوبی
00:17  1394/10/14
پاسخ دادن
بهنام
0

المان که اعجوبه خودروسازی جهان. امریکا هم خفن موتور سیکلت زده داج 8000 سی سی. ایتالیا هم فراری و لامبورگینی همیشه در عرصه خودروهای اسپرت بودن.من ژاپن هم خیلی قبول دارم مخصوصا تویوتا رقابت تنگاتنگ داره با المانی های پرمدعا. انگلیس هم اتومبیل ساخته دیوار صوت میشکنه بنام بلادهاوند. سوئد هم کونیخ زگ خیلی خوف اسب بخار
00:14  1394/10/14
پاسخ دادن
بهنام
0

ولی رضا قبول داری اتومبیل های المان و ژاپن و ایتالیا بهتر از خودروهای فرانسه است؟؟؟
20:45  1394/10/13
پاسخ دادن
کاربر: Reza
2

کاملا قبول دارم خصوصا خودروهای آلمانی رو.
منظورم این هست که پژو تو رنج خودش خودروهای خوبی داره وگرنه پژو در مقابل بنز و بوگاتی و بی ام و و... باید تعظیم کنه.
21:01  1394/10/13

کاربر: Reza
0

انصافا محصولات جدید پژو مثل 508 و 208 خیلی خوبن ولی حیف که اگه بیان تو ایران قیمتشون دو برابر قیمت اصلی می شه.مطمئن باشید تا این دزدها سرکار هستن وضعیت خودروی ایران همینه.یکی از یکی دزدترن!
10:41  1394/10/13
پاسخ دادن
کاشفی
1

مشکل خودرو به سیاست ها برمی گردد. یعنی کاملا معلوم نیست که ما تولید کننده ایم یا مونتاژگر یا وارد کننده یا....؟
مشکل دیگر تبدیل شدن صنعت خودرو به مافیاست که حق و حقوق مشتری قربانی سود جیب یک عده معدود می شود. قیمت بالا و کیفیت پایین از آثار این آفت است.
در کشورهای دیگر خودرو یک وسیله مصرفی و سهل الوصول است، اما در ایران شده یک وسیله سرمایه ای و گران بدون آن که کیفیت و تنوع داشته باشد.
واقعا حق مردم ایران این است؟
20:13  1394/10/12
پاسخ دادن
علی
3

واقعا چه نیازی به فرانسه داریم؟ ما که همه پیشرفت کرده ایم و به قله های ترقی رسیده ایم چرا باید منت پژو و رنو را بکشیم؟ مگر سالها مردم شریف ایران محصولات رنگارنگ و متنوع ایران خودرو و سایپا را سوار نمی شوند؟ مثلا دنا به این خوشگلی چه مشکلی دارد؟ خوب مردم باز هم سوار می شوند و تن به ذلت وابستگی به غرب نمی دهند.
11:41  1394/10/11
پاسخ دادن
مخالف پژو و فرانسه
1

جسارتا شما میدونی دانش و تکنولوژی ساخت پلت فرم و موتور چیه
14:33  1394/10/12

کاربر: نوید جهرمی
0

تا حدودی با علی موافقم. اما مشکل اینه که کسایی ک میتونن همین دانش و تکنولوژی رو ارتقا بدن و حتی پلتفورم طراحی کنن جایگاهی در صنعت ما ندارن.
کلی صنایع پیچیده تر رو داریم میگردونیم ام تو همین خودروسازیمون موندیم. پس مشکل در دانش فنی و آکادمی نیس.
17:37  1394/10/12

سعید
2

شما که این قدر پز دنا را می دهی آیا می دانی که موتور دنا همون موتور سمند و پژو است؟ فقط اتاق را عوض کرده اند و شما ذوق زده شده ای! مثل 207 که همون 206 است با تغییر چراغ ها و به عبارتی گنجشک را رنگ کرده و جای قناری انداختند به مردم! اگر منطور شما از صنعت و پیشرفت این است، بدان که از مرحله پرتی و دنیا به ما می خندد و خودمان خبر نداریم!
08:35  1394/10/13

بهنام
2

پژو فرانسه کلا اهل زرنگ بازی
03:22  1394/10/11
پاسخ دادن
مهدی
17

اینا دنبال شیتیل خودشونن که تقسیم اموال کنند
15:38  1394/10/07
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
15

لابد پژو بایدسبیل دولت رو هم مثل ایرانخودرو چرب کنه. تا دیروز که ایناها کشته مرده فرانسه بودن چی شد الان ورق برگشته؟
من یکی ک از خدامه با هر کسی جز پژو قرارداد ببندن. اما مشکل اینه ک اینا عوض بشو نیستن و وضع ب همین منوال ادامه پیدا میکنه.پس فرقی نداره شریکشون کی باشه.
14:28  1394/10/07
پاسخ دادن
تبريزي
9

خب معلومه!! اينا ميگن بايد ٤٠ درصد قطعات آشغال خودمونو نصب كنيم اونم قبول نميكنه
14:00  1394/10/07
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بهنام مشهد : سلام طاها جان ❤️😘 مبارکت باشه چرخش برات بچرخه چقدر سود تاخیر بهت دادن
اسماعیلی : 26 اردیبهشت 1403 مبلغ 231 میلیون جهت سهند s واریز کردم . تحویل هفته چهارم اسفند بوده ، الان هم اردیبهشت 1404 داره تموم میشه ولی خبری از دعوتنامه و واریز قسط دوم نیست . لطفاً راهنمایی کنید ، بعد از یکسال تکلیف چیه ؟ آیا این عدالت اجتماعی است چرا خودرو سازها خلف وعده می کنند
دستی اسفند : سلام ردیف قرار داد هم بگید
حمیدی : سلام من ۲۰ اسفند پیام تبدیل کوییک اومد و ۱۶۷ میلیون با کسر ۴ میلیون سود تاخیر واریز کردم و ۲۷ اسفند هم ماشین تحویل گرفتم ، حالا می‌خوام بدونم سود تاخیر دیگه ای هم برام واریز میکنن؟
شاهین : منم ۱۴ آذرم فاکتور نشده
حامد : مبارکه چه رنگی بود
حامد : خوشبحالت که به ارزوت رسیدی😂
کوانج : سلام پس چرا من پذیرش ۱۴ آذر هستم هنوز فاکتور نشده از کجا خبر داری جواب بدی ممنون میشم
آیدین سالاری : سلام پراید ثبت نام کردمه هنوز ندادن
MTS جک j4 : سلام جک j4 ثبت نام ۳۰ آذر امروز مدارک تحویل پست شده فقط می‌خوام بدونم چند روز دیگه حدودی تحویل میدن ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
وحید : مگه من گفتم عیبه
امیر : نه روز هایی تعطیل هم حساب نمیشه
هادی : اگر 10 تومن بود من مال تو هم میدم ساده هستی
هادی اریزو : میره
سورت تحویل 3تیر : سلام احتمالا تحویل حضوری منظورش هست؟
رضا : سلام. خودروی دنا اتومات شما چه رنگی سفارش داده بودید؟
محمد 19مهر : اصلا فکر کن ما تغییر کردیم شما که تغییر نمیکنی میومدی از حقت دفاع میکردی متاسفانه مشکل ما ایرانی ها همین فقط بلدیم تز بدیم همین اگه مرد عملی خودتم میومدی من به شخصه واسه حق خودم رفتم نخیر داداش ما با دیدن سود تاخیر تغییر نکردیم به من شخصه گفت دو هفته دیگه تکمیل میشه و شما جزو اولین ها هستی فاکتور میشی من دو هفته دیگه صبر میکنم اگه شروع به فاکتور نشد با بچه هایی که اومده بودن شماره هاشون و گرفتم هماهنگ میشم میریم اونجا دوباره
کوییک gxrl : الکی زده تمام کوییک ها 8سوپاپ هستند
کوییک rs : آقا توحید من تبدیل زدم پیش فروش بودم تاریخ پذیرش اردیبهشت 1403بودم کوییک gxrl که دعوت نامه پیشنهادی برام اومد کوییک rs که13 بهمن تکمیل وجه کردم که گفتن یک هفته الی 30 روز کاری ماشین رو تحویل میدیم الان سه ماه گذشته هنوز فاکتور نکردن
محمد محمدی : الان من 13 اسفند تکمیل وجه کردم فوقالعاده تحویل 11 خرداد.. 8400 هم واریز کردم.. جریان اون 280 چیه چجوری واریز کنم؟؟ چون تو سایت ایرانخودرو نیستش