لغو تحریم، سکوی پرش خودروسازان

لغو تحریم، سکوی پرش خودروسازان

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: خودروسازان داخلی باید فرصت همکاری با خودروسازان اروپایی را به سکوی پرتابی برای کیفی شدن محصولات آتی خودشان تبدیل کنند.
 
شهرام آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با توجه به لغو تحریمها و برقرار شدن سوئیفت، ارتباط مالی مستقیم خودروسازان داخلی با شرکای خارجی مجددا برقرار شده و هزینه‌های خرید و انتقال قطعات کاهش خواهد یافت.
 
وی با بیان اینکه علاوه بر آن خودروسازان داخلی باید با ارتباط با خودروسازان اروپایی نسبت به انتقال تکنولوژی اقدام کنند، خاطرنشان کرد: در این زمینه پیشنهاد می‌شود خودروسازان از مزایای ارتباط با خودروسازان اروپایی برای ارتقای سطح تکنولوژی و افزایش کیفیت محصولات آتی که تحت برند خودشان تولید می‌شود، استفاده کنند.
 
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: البته برخی خودروسازان اروپایی در فعالیت گذشته خود در ایران مشکلاتی ایجاد کردند به عنوان مثال شرکت رنو با کارشکنی‌های خود نگذاشت قرارداد تولید ال‌90 به درستی اجرایی شود.
 
وی افزود: شاید بهترین نوع همکاری صنعت خودروی ایران با خودروسازان اروپایی در گذشته، مربوط به همکاری با پژو و به ویژه تولید خودروی 206 بود که البته پژو نیز مشکلاتی چون ایجاد محدودیت در داخلی‌سازی قطعات را ایجاد کرده بود.
 
آزادی با بیان اینکه با توجه به سطوح قیمتی، تیراژ تولید خودروهای خارجی که تحت لیسانس خودروسازان اروپایی در ایران تولید خواهد شد، بالا نخواهد بود، تصریح کرد: خودروسازان داخلی باید با رفع رسمی تحریمها نسبت به انتقال تکنولوژی برای کیفی‌سازی محصولات آتی خود اقدام کنند.
 
 
 
لغو تحریم، سکوی پرش خودروسازان
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , تحریم , پسا تحریم , پرش خودروسازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

8 نظر

محسن
4

" لغو تحریم، سکوی پرش خودروسازان "

قبلاً که ایران تحریم میشد، میگفتن تحریم فرصته و صنعت ما باید از این فرصت استفاده کنه. حالا که تحریم ها برداشته شده، میگن این یک فرصته و سکوی پرتاب ماست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خلاصه باد هر طرف وزید، همون شرایط برای کشور بهترین حالت ممکنه. 6 ماه دیگه هم بنز رفت، میگن حالا فرصت پیشرفته!
این خودروسازها (حیف اسم خودروساز البته) قبل از تحریم هم پُخی نبودن. بعد از تحریم هم هیچی نمیشن. واردات یا مونتاژ یک محصول خارجی حتی اگه بروز هم باشه، هیچ افتخار و پیشرفتی به حساب نمیاد. این کار رو بورکینافاسو هم بلده که چهارتا پیچ رو سرهم کنه. مهم تکنولوژی طراحی و ساخت خودروئه که اینها ندارن. هیچوقت هم تلاشی برای بدست آوردنش نمیکنن. تا وقتی مردم ساعت 4 صبح جلوی نمایندگی برای پراید 35 میلیونی توی صف نوبت میگیرن، هیچوقت هیچ خودرویی از طرف اینها ساخته نمیشه.
14:11  1394/10/30
گزارش
پاسخ دادن
امیر(سابق)
5

سکوی پرتاب برای کدوم خودروساز. من که یه همچین جنمی تو این بیسوادهای چاپلوس و رانت خوار دلال نمیبینم
01:10  1394/10/30
گزارش
پاسخ دادن
بهنام
0

وای وای وای وای
02:26  1394/11/01

گزارش
کاربر: نوید جهرمی
6

من که اینقدر ماشین نمیخرم تا پولم جمع بشه و بتونم ماشین واردتاتی بخرم. خیلی دلم از دست این خودروسازا خونه. حالا حالا هم قابل بخشش نیستن.

-------------
قرار داد ال 90 ناموفق و قرارداد 206 موفق؟ پژو یک ریال تو ایران سرمایه گذاری نکرد و ماشین از رده خارج شدش رو 15 سال تو ایران تولید کرد.
رنو 100 میلیون یورو در ایران سرمایه آورد و بخش قطعه سازی رو تا حدودی متحول کرد.اینقدر هم مثل کفتارا دور و برش گشتن . تا وقتی که ب هردو خودروساز چیزی نماسید اجازه تولید ب رنو ندادن.
اینا رو باید گذاشت داخل ماشین تولیدی خودشون و فرستادشون ته دره.
16:50  1394/10/29
گزارش
پاسخ دادن
بهنام
0

نوید عزیز چندسال باید کارکنی بتونی اتومبیل خارجی سواربشی؟؟؟؟؟
ولی فرانسه راست گفتی در ایران سرمایه گذاری نکرد و خودروهای از رده خارج وارد کشور ما کرد
23:50  1394/10/29

گزارش
کاربر: نوید جهرمی
5

شاید خیلی سال.
اما از اولین ماشینی که بخوام بخرم میرم ی ماشین کارکرده خارجی میگیرم و تمام هزینه هاش رو ب جون و دل میخرم.
دلم نمیخواد ی قرون پول ب این خودروسازای داخلی برسونم.
10:01  1394/10/30

گزارش
بهنام
0

نویدجان
عزیزمی
02:29  1394/11/01

گزارش
کاربر: نوید جهرمی
1

ارادت دارم.
لطف داری بهنام جان
14:32  1394/11/01

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تجمع : لطفا از تجمع امروز بگید چی شد؟ چی میگن مسئولای بی همه چیز؟
شاهین g : چرت نگومردمو سرکار نزار به نظرم تو از سایپا بدتری که الکی جو میدی
تارا اتومات 30 روزه : تکمیل وجه 1 مرداد خبری از فاکتور نیست جالب اینکه قبلا تاریخ اماده فاکتور رو 1 مرداد زده بود الان زده 10 مرداد
+Sadegh : کلا 18 نفریم اونم از تمام شاهینها نه فقط پلاس، مکان هم درب شماره 2 سایپاست، میگن روزی 30 تا پلاس تولید میکنن و سه ماه طول میکشه به تحویلی اردیبهشت برسه
+Sadegh : کلا ده نفریم اومدیم، میگن روزی 30 تا تولید داریم و حدود سه ماه طول میکشه به تکمیل وجه اردیبهشت برسیم
مستاصل : دوستان من وضعم از همه بد تره، مهر ماه 1402 برای شاهین اتومات 290 پرداخت کردم تحویل زمستان 1403بوده با سود مشارکت بسیار پایین، زمستان 1403 دعوت نامه اومد تکمیل وجه کردم ،هنوز تحویل ندادن و ظاهرا خبری هم نیست حالا حالاها، به خدا با اسیر هم اینطور رفتار نمی‌کنن که شما با مردمتون می کنید.
حسینی : چرا الکی یه چیزی میگی چرا مردم اذیت میکنی کجا فاکتور شد کی فاکتور شد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
جادوگر98 : دوگانه کسی فاکتور نشده
آراد : سلام.من هم شرایط ام مثل شما است .فاکتور نشده.شماره قرارداد15268282
10اسفند : دوستانی که تحویل حضوری زدین ,چند وقت بعد از پلاک ،پیامک برای تحویل حضوری براتون اومد ؟ امروز پلاک شدم امروز یا فردا پیامک برام میاد ک برم بنظرتون ؟
افزایش قیمت : افزایش شدید قیمت خودرو در هفته های اتی پیش بینی شده است
رانا : چرافاکتورمتوقف شدپریروزهمه میگفتن فاکتورشدم دوروزه خبری نیس
قازان قوزان دوگانه سوز : پیش بینی ها نشون از رسیدن قیمت ساینا اس تک گانه به 600الی 650میلیون و ساینا دوگانه به 700الی 750میلیون حکایت دارد
کوییک GXL : شیخ زاده به درد بی درمان گرفتار بشی که غیر دروغ تحویل دادن به مردم هیچی بلد نیستی بیشرف. کوییک بی ارزش ترین ماشین حال حاضر دنیا رو پولش کامل گرفتی بعد سه چهار ماه تو تاخیره. خدا لعنتت کنه.....
207دنده ای 1404 : پیش بین ها از افزایش قیمت خودروها در هفته های اتی حکایت دارد لوبیا چیتی شده 500هزار تومان کیلویی........
فرشید : 28 خرداد تکمیل وجه شده نمایندگی گفت 30 روز کاری خودرو میاد اما هنوز فاکتور هم نشده تماس گرفتم با نمایندگی میگه شرکت سایپا با مشکل برخورده بابت کوئیک
جعفر : مبارکت باشه، ان شاء الله به سلامتی و خوشی