لغو تحریم، سکوی پرش خودروسازان

لغو تحریم، سکوی پرش خودروسازان

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: خودروسازان داخلی باید فرصت همکاری با خودروسازان اروپایی را به سکوی پرتابی برای کیفی شدن محصولات آتی خودشان تبدیل کنند.
 
شهرام آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با توجه به لغو تحریمها و برقرار شدن سوئیفت، ارتباط مالی مستقیم خودروسازان داخلی با شرکای خارجی مجددا برقرار شده و هزینه‌های خرید و انتقال قطعات کاهش خواهد یافت.
 
وی با بیان اینکه علاوه بر آن خودروسازان داخلی باید با ارتباط با خودروسازان اروپایی نسبت به انتقال تکنولوژی اقدام کنند، خاطرنشان کرد: در این زمینه پیشنهاد می‌شود خودروسازان از مزایای ارتباط با خودروسازان اروپایی برای ارتقای سطح تکنولوژی و افزایش کیفیت محصولات آتی که تحت برند خودشان تولید می‌شود، استفاده کنند.
 
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: البته برخی خودروسازان اروپایی در فعالیت گذشته خود در ایران مشکلاتی ایجاد کردند به عنوان مثال شرکت رنو با کارشکنی‌های خود نگذاشت قرارداد تولید ال‌90 به درستی اجرایی شود.
 
وی افزود: شاید بهترین نوع همکاری صنعت خودروی ایران با خودروسازان اروپایی در گذشته، مربوط به همکاری با پژو و به ویژه تولید خودروی 206 بود که البته پژو نیز مشکلاتی چون ایجاد محدودیت در داخلی‌سازی قطعات را ایجاد کرده بود.
 
آزادی با بیان اینکه با توجه به سطوح قیمتی، تیراژ تولید خودروهای خارجی که تحت لیسانس خودروسازان اروپایی در ایران تولید خواهد شد، بالا نخواهد بود، تصریح کرد: خودروسازان داخلی باید با رفع رسمی تحریمها نسبت به انتقال تکنولوژی برای کیفی‌سازی محصولات آتی خود اقدام کنند.
 
 
 
لغو تحریم، سکوی پرش خودروسازان
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , تحریم , پسا تحریم , پرش خودروسازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

8 نظر

محسن
4

" لغو تحریم، سکوی پرش خودروسازان "

قبلاً که ایران تحریم میشد، میگفتن تحریم فرصته و صنعت ما باید از این فرصت استفاده کنه. حالا که تحریم ها برداشته شده، میگن این یک فرصته و سکوی پرتاب ماست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خلاصه باد هر طرف وزید، همون شرایط برای کشور بهترین حالت ممکنه. 6 ماه دیگه هم بنز رفت، میگن حالا فرصت پیشرفته!
این خودروسازها (حیف اسم خودروساز البته) قبل از تحریم هم پُخی نبودن. بعد از تحریم هم هیچی نمیشن. واردات یا مونتاژ یک محصول خارجی حتی اگه بروز هم باشه، هیچ افتخار و پیشرفتی به حساب نمیاد. این کار رو بورکینافاسو هم بلده که چهارتا پیچ رو سرهم کنه. مهم تکنولوژی طراحی و ساخت خودروئه که اینها ندارن. هیچوقت هم تلاشی برای بدست آوردنش نمیکنن. تا وقتی مردم ساعت 4 صبح جلوی نمایندگی برای پراید 35 میلیونی توی صف نوبت میگیرن، هیچوقت هیچ خودرویی از طرف اینها ساخته نمیشه.
14:11  1394/10/30
گزارش
پاسخ دادن
امیر(سابق)
5

سکوی پرتاب برای کدوم خودروساز. من که یه همچین جنمی تو این بیسوادهای چاپلوس و رانت خوار دلال نمیبینم
01:10  1394/10/30
گزارش
پاسخ دادن
بهنام
0

وای وای وای وای
02:26  1394/11/01

گزارش
کاربر: نوید جهرمی
6

من که اینقدر ماشین نمیخرم تا پولم جمع بشه و بتونم ماشین واردتاتی بخرم. خیلی دلم از دست این خودروسازا خونه. حالا حالا هم قابل بخشش نیستن.

-------------
قرار داد ال 90 ناموفق و قرارداد 206 موفق؟ پژو یک ریال تو ایران سرمایه گذاری نکرد و ماشین از رده خارج شدش رو 15 سال تو ایران تولید کرد.
رنو 100 میلیون یورو در ایران سرمایه آورد و بخش قطعه سازی رو تا حدودی متحول کرد.اینقدر هم مثل کفتارا دور و برش گشتن . تا وقتی که ب هردو خودروساز چیزی نماسید اجازه تولید ب رنو ندادن.
اینا رو باید گذاشت داخل ماشین تولیدی خودشون و فرستادشون ته دره.
16:50  1394/10/29
گزارش
پاسخ دادن
بهنام
0

نوید عزیز چندسال باید کارکنی بتونی اتومبیل خارجی سواربشی؟؟؟؟؟
ولی فرانسه راست گفتی در ایران سرمایه گذاری نکرد و خودروهای از رده خارج وارد کشور ما کرد
23:50  1394/10/29

گزارش
کاربر: نوید جهرمی
5

شاید خیلی سال.
اما از اولین ماشینی که بخوام بخرم میرم ی ماشین کارکرده خارجی میگیرم و تمام هزینه هاش رو ب جون و دل میخرم.
دلم نمیخواد ی قرون پول ب این خودروسازای داخلی برسونم.
10:01  1394/10/30

گزارش
بهنام
0

نویدجان
عزیزمی
02:29  1394/11/01

گزارش
کاربر: نوید جهرمی
1

ارادت دارم.
لطف داری بهنام جان
14:32  1394/11/01

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسینی : سلام وقت بخیر جسارتن میشه تاریخ سخارو هم بگید ممنون میشم
حسین : دقیقا منم یک پراید ۹۲ گرفتم بالای ۵۰ خرجش کردم تو این چند ماه از لاستیک و بیمه و موتور بگیر ، بیچاره شدم به خدا
حسین : سلام حسین جان ممنون از لطفت من پذیرش و سخا 17 آذر هستم پذیرش من هم 12063750 هست چیکار کنم به نظرت ؟؟؟
Cvt 403 : ۱۷ مهر هنوز هم برام دعوت نامه نیومده 🫠
متین : سلام ۷ بهمن ۱۴۰۳ ساینا تحویل فوری ثبت نام کردیم ماشین هنوز فاکتور نشده معلومه شرکت سایپا دارع چیکار میکنه لامصب تاخیر یه ماه دو ماه نه بیش از چند ماه
زارع : سلام و عرض ادب خدمت دوستان لطفا اونایی ک مهر ۴۰۲. واریز اولیه پرداخت کردن اعلام کنند ببینیم تا چه تاریخی رو دعوتنامه فرستادن خودم ۱۰ مهر ۴۰۲ هستم هنوز دعوتنامه برام ارسال نشده
بهرام bac x3 pro : ثبت نامتون برای چه تاریخی هست تحویل سیستمی شما کی بود
عارف : سلام سینی های زیر موتور تارا ها پلاستیکیه؟ یا بعضیاشون اینجوریه
x3 : سلام کارت ماشین رسیده دستم کارت سوخت خودش میاد یا باید ثبت نام بشه؟؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : سایپا همیشه سود مشارکت و جریمه تاخیر را 2الی 3ماه با تاخیر میده ؟ چون میخواد ماسمالی بکنه ولی با شکایت حرفی برای گفتن نخواهد داشت ومجبور به پرداخت درست سود مشارکت16درصد بعلاوه جریمه تاخیر 12درصدی تا موعد تحویل خودرو میباشد پس با اعتمادی راسخ و با قدرت و قوت شکایت کنید حق با شماست
دنا 6دنده سفید رینگ آلومینیومی تیر 31 : سلام دوستان دیروز حمل خودرو و امروز از نمایندگی زنگ زدن واسه تحویل انشا الله قسمت همه منتظران
جریمه تاخیر : جریمه تاخیر هم 12درصد هست و تا زمانیکه خودرو را تحویل دادند باید بدهند بر اساس قراردادی که دستتان هست ندادند شکایت و دادخواست قضایی بدهید و همراهش قرارداد اولیه و دعوتنامه و اسناد و مدارک خودرو و کپی کارت ملی به پیوست دادخواست قضاییه وهمزمان شکایت دیگری به تعزیرات و......
کارشناس خودرو و بازار سرمایه : حتی در متن قرار داد نوشته سود مشارکت تحویل :16درصد یعنی تا زمان تحویل خودرو سود مشارکت صدرصد باید پرداخت شود ما با قرارداد و قانون طرف هستیم و نه با حرف و حدیث ملاک قراردادی هست که در دستتان دارید ......
حیدری 1 : من خانم هستم😊 والا گفتن تا آخر هفته اگه مثل دروغ های دیگشون نباشه!!!!
کارشناس خودرو و بازار سرمایه : متن قرارداد را خوب بخوانید در متن قرارداد سایپا نوشته جریمه تاخیر در تحویل:درصد سود مشارکت به اضافه 12درصد جریمه تاخیر سالیانه 16پس یادتون باشه بر اساس قرارداد داخواست قضاییه بدهید و به تعزیرات شکایت کنید به حق و حقوقتان خواهید رسید و حق گرفتنی است سایپا و ایران خودرو همیشه در پرداخت سود مشارکت و تاخیر قصور کردند و درست عمل نکردند و همیشه بعد از شکایت پرداخت کردند
میلاد ار اس : سلام کسی میدونه کدوم تاریخ مد نظرشونه من 13 خرداد تکمیل وجه کردم 17 خرداد رفتم تکمیل مدارک کردم اپراتور سایپا میگه 18 خرداد تایید شدی. الان من کدوم تاریخ هستم و کی تحویل میدن. و اینکه ایا رنگ در تاریخ تحویل تاثیر داره یا نه. نوک مدادی مشکی . 30 روزه. ممنون
کارشناس خودرو و بازار سرمایه : اگر دعوتنامه بیاد تا موعد تحویل خودرو سود مشارکت 16درصد حساب میشه اگر از موعد تحویل خودرو بگذره مثلا موعد تحویل خودرو هفته اخر مرداد ماه باشد اگه تا هفته چهارم مرداد ماه دادند که فقط سود مشارکت را میدهند ولی اگر ندادند بعد از ان هم سود مشارکت و هم جریمه تاخیر شامل سایپا جون صدرصد خواهد شد بر اساس قرار خوب نگاه کن در متن قرار داد نوشه در صورت تاخیر در تحویل خودرو( سود مشارکت 16درصد بعلاوه12درصد جریمه تاخیر باید پرداخت کند)
غلامعلی : یه ماه بیشتره همینو زده
محمد : سخا رو کی داده بودی ماله من 12124319