چرخش از چین به اروپا

چرخش از چین به اروپا

 
سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو در حالی در شرف برگزاری است که برخلاف سال‌های گذشته حضور شرکت‌های اروپایی پررنگ‌تر از چینی‌ها خواهد بود. در دوره‌های گذشته به‌دلیل تحریم‌های بین‌المللی و بی‌میلی بسیاری از برندهای معتبر خودروساز برای فعالیت در ایران، خودروسازان و قطعه‌سازان چینی حضور فعالی در این همایش داشتند، حال آنکه با لغو تحریم‌ها، بیشتر مدعوین از خودروسازان اروپایی هستند. در همین زمینه روز گذشته نشست خبری با حضور مدیرکل نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو در مورد ابعاد برگزاری این همایش برگزار شد.
 
 
 
 
 
در این نشست، ساسان قربانی، عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو نیز عنوان کرد که ۱۴ شرکت خودروساز خارجی در همایش سال گذشته صنعت خودرو حضور داشتند که این تعداد، امسال به ۱۶ شرکت رسیده است؛ البته باید توجه داشت که سال گذشته تعداد خودروسازان چینی حاضر در همایش بیشتر از امسال بود. قربانی در مورد استقبال کم شرکت‌های خارجی از حضور در همایش ایران نیز گفت: همزمانی برگزاری همایش تهران با نمایشگاه خودرو ژنو باعث شده تا برخی شرکت‌ها نتوانند در همایش تهران حضور یابند. البته در طول برگزاری این رویداد، چهار تفاهم نامه همکاری بین انجمن قطعه‌سازی ایران با انجمن‌های قطعه‌سازی ترکیه، فرانسه، انگلستان و هندوستان امضا خواهد شد.
 
سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو خاطرنشان کرد: در همایش امسال صنعت خودرو، شرکت رنو جلسه‌ای با قطعه‌سازان ایرانی برای برنامه‌ریزی توسعه‌ای تولیدات خود برگزار خواهد کرد؛ در عین حال، تعدادی از شرکت‌های خارجی برای امضای تفاهم‌نامه ابراز تمایل کردند که پیش‌بینی می‌شود در طول کنفرانس و نمایشگاه مذاکراتی صورت گیرد و این مذاکرات به تفاهم نامه منجر شود. در ادامه این نشست امیر حسین قناتی با ارائه توضیحاتی در مورد برگزاری همایش به سوالات پراکنده خبرنگاران نیز پاسخ داد؛ وی گفت: تاکنون هیچ شرکت خودروساز خارجی، پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری مستقیم در ایران نداشته است؛ بلکه پیشنهادهای مطرح شده از سوی خودروسازان خارجی در قالب جوینت ونچر(سرمایه‌گذاری مشترک) بوده است. مدیرکل خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: شرکت فولکس واگن، تاکنون با ۵ شرکت ایرانی مذاکره کرده است.
 
وی درخصوص ایجاد شرکت مشترک بین سایپا و رنو نیز با بیان اینکه، این موضوع هنوز در حال بررسی است و نهایی نشده است، تصریح کرد: موضوع جوینت ونچر میان رنو و سایپا هنوز نهایی نشده و به همین دلیل، قرارداد جدید این دو شرکت در حاشیه همایش خودرو امضا نخواهد شد؛ البته پیگیری این موضوع جزو برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است که دنبال می‌شود. سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران قرار است 10 و 11 اسفند ماه در تهران برگزار شود.
 
 
 
چرخش از چین به اروپا
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , خودروساز چینی , خودروساز اروپایی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

امیر(سابق)
8

مشکل خودروسازی ما حضور یا عدم حضور خارجیها نیست بلکه بیماری بسیار خطرناک بیسوادی و زدوبند و منفعت طلبی مدیران و وزارت صنعت ما است که باعث قربانی و معلول شدن بسیاری از هموطنان عزیز ما شده و میشود. با انتصابهای جناحی بر صنعت و بستن مرزها و بستن قرارداد با بدنامترین شرکتها که برخلاف دنیا محرمانه هم هست(به دلیل زدوبند) صنعت ما را بیشتر در باتلاق غرق میکنند
13:38  1394/12/04
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
0

دقیقاً. هر چی داد میزنیم که مشکل از سیستمه کسی گوش نمیده.
هنوز درک درستی از مشکلات ندارن اونوقت دنبال راه حل میگردن.
18:26  1394/12/13

گزارش
بهنام
0

چین چسبیده به بازار ایران ول کن هم نیست
13:14  1394/12/04
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین پلاس : سلام واقعا برای 4ماه تاخیر 9 میلیون چطوری محاسبه شده مغزم سوت کشید از این مبلغ داداش
حمید : ممنونم از راهنمایی عاقلانه ی شمادوست عزیز
شاهین G : سایپا تو تولید شاهین مونده رفته برا ما پارس نوا تولید میکنه
ارش : اگر مراجع محترم قضایی ورود کنن تمام شرکتها موظف به انجام تعهدات سر موعد میشوند متاسفانه هیچ مرجعی نمیخواد دخالت کنه شرکتهای دیگه در انجام تعهدات خیلی بهتر از کرمان موتور عمل میکنند مثلا پیکاپ فوتون ایران خودرو شرایطی ۹۰ روز کاری رو زیر سی روز تحویل دادن اما تی ۹ نود روز کاری گذشته هنوز شاسی نشده خدا آخر عاقبت مارو با کرمان موتور بخیر کنه…
ALI : سایپا معمولا اوایل هفته فاکتور نمیکنه ایشالا آخر هفته فاکتور میشید
ارش : سلام عرض ادب من تیرماه ثبت نام کردم وضعیت خودرو هنوز نامشخص است فقط تکمیل وجه سبز هست الباقی همه موارد قرمز هست ۱۵ آبان ۹۰ روز کاری به پایان میرسه اما هنوز ماشین من شاسی نشده کرمان موتور واقعا در بد قولی بی همتاست اگر تا ۱۵ هم آبان تحویل بدن من میام همینجا از شرکت کرمان موتور عذر میخوام
x5 سفید : داداش من موعد تحویلم شهریور بوده تازه ۱۰ روز پیش ماشین شاسی خورده که هنوزم معلوم نیست‌کی تحویل بدن
x5 سفید : سلام من شرایط شما رو داشتم که ۱۱ شهریور تکمیل وجه کردم و ۲۸ مهر ماشین شاسی شد ولی هنوز بیمه و پلاک نشده تا این ساعت
نسترن : سلام خسته نباشید دوستان چجوری گزینه تحویل حضوری را فعال کنم
J7 : سلام دوستان چه مبلغی از دعوتنامه J7 کم شده؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 : سلام ، بعد از اینکه پرداخت دوم رو واریز کردید ممکنه 3,4 روز بنویسه فاقد صف است تا آپدیت شده ، در کل فاقد صف یعنی به زودی فاکتور میشی ، ولی دی ماهی ها فک نکن دارن فاکتور میشن برای همه بعد از واریز میزنن بعد از 3,4 روز درست میشه و میگه کدوم ماه داره فاکتور میشه.
محسن : آی بمیرید با این پلاک کردن و تحویل نیسان تون 🤣
امیر .ای : وضعیت خودرو سایپا رو سرچ بفرمایید
نیسان بی پلاک : واقعاحرفت با مزه هست
مردم منظر تحویل : سلام ماشین من کخ بعد از تحویل امروز 9 روز است معلوم نیست
اکبر : عقل شون نمیکشه داداش خدا شفاشون بده این ادمای مریضو
سوگند : بله تبدیل نیست خود رانا رو تحویل میدن فقط باید صبر داشته باشیم
علی : مشکل کمبود ضبط هم برای ما مردادی ها بود ولی اینا همش شایعه هست
مهدی : به هیچ وجه تبدیل نمیاد به هیچ وجه
مصطفی : چرا اینقدر دیر تکمیل وجه کردی؟تیر کجا مهر کجا؟شما باید خرداد تکمیل وجه میکردی