ایران میزبان 16 خودروساز بزرگ جهان

 

ایران میزبان 16 خودروساز بزرگ جهان

دبیرکل سومین همایش بین المللی صنعت خودرو و نخستین نمایشگاه بین المللی خودرو از حضور 16 شرکت خودروسازی خارجی از جمله ولوو، اسکانیا، پژو، فیات و کیا در این نمایشگاه خبر داد و گفت: از این تعداد، پنج شرکت چینی هستند.
 
ساسان قربانی در نشستی خبری در وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در همایش سال گذشته 14 شرکت خودروساز خارجی حضور داشتند که بیشتر آنها از کشور چین آمده بودند.
 
به گفته وی  در طول برگزاری این دو رویداد، چهار تفاهم نامه همکاری بین انجمن قطعه سازی ایران با انجمن های قطعه سازی ترکیه، فرانسه، انگلستان و هندوستان امضا خواهد شد.
 
قربانی همچنین خبر داد: در این همایش شرکت رنو جلسه ای با قطعه سازان ایرانی برای برنامه ریزی توسعه ای تولیدات خود برگزار خواهد کرد.
 
وی در مورد امضای تفاهم نامه با شرکت های خارجی گفت: تعدادی از شرکت های خارجی برای امضای تفاهم نامه ابراز تمایل کردند که پیش بینی می شود در طول کنفرانس و نمایشگاه مذاکراتی صورت گیرد و این مذاکرات به تفاهم نامه منجر شود.
 
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که این تفاهم نامه ها به قرارداد نیز منجر خواهد شد، گفت: مفاد تفاهم نامه ها این است که دو طرف برای مشارکت هایی که امکان پذیر است بسترسازی کنند. وقتی پای انجمن ها به میان می آید همکاری فعالان و تولیدکنندگان تسهیل می شود و حضور آنها بیشتر بسترسازی برای توسعه همکاری است.
 
دبیرکل سومین همایش بین المللی صنعت خودرو و نخستین نمایشگاه بین المللی خودرو رقابت پذیری را یکی از محورهای این دو رویداد ذکر کرد و گفت: یکی از شاخص های تعریف شده در دنیا در زمینه رقابت پذیری، بحث رضایت مشتری است. مشتری ها و مصرف کنندگان خودرو در کشور ما بر چند محور از جمله کیفیت، قیمت و خدمات تاکید دارند.
 
وی گفت: علاوه بر این محورها دو شاخص انعطاف پذیری در تولید و تحویل به موقع محصولات در این کنفرانس مطرح می شود؛ این پنج عامل به نسبت هایی متفاوت، در میزان رضایتمندی مشتری تاثیرگذار است.
 
وی اضافه کرد: در این همایش سخنرانانی از شرکت های ولوو، اسکانیا، رنو، دایملر و سیچوان مباحث خود را مطرح می کنند ولی علاوه بر اینها شرکت کنندگانی از شرکت های ایسوزو، نیسان، تویوتا و فولکس واگن در سطوح مدیریتی حضور پیدا خواهند کرد.
 
قربانی گفت: با توجه به برگزاری یک نمایشگاه و کنفرانس خودرو در ژنو که یکی از سه نمایشگاه بزرگ دنیا به حساب می آیند، حضور شرکت های مختلف در حوزه صنعت خودرو یک موفقیت به حساب می آید.
 
دبیرکل سومین همایش بین المللی صنعت خودرو و نخستین نمایشگاه بین المللی خودرو در مورد امضای قرارداد خودرویی در حاشیه این نمایشگاه نیز گفت: تا کنون من برنامه مشخصی از شرکت های خودروسازی نگرفته ام، احتمال وجود دارد در حاشیه این کنفرانس و نمایشگاه قراردادهایی امضا شود اما هنوز به طور رسمی چیزی اعلام نشده است.
 
به گفته وی، علاوه بر دو شرکت خودروسازی بزرگ کشور، 6 شرکت خودروسازی داخلی نیز در این نمایشگاه و کنفرانس حضور دارند و احتمال دارد آنها از این فرصت برای امضای تفاهم نامه یا قرارداد استفاده کنند ولی تا کنون در این زمینه به طور رسمی اطلاعاتی اعلام نکرده اند.
 
 
 
همکاری در قالب چارچوب های مشخص
 
امیرحسین قناتی دبیر کمیته علمی سومین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران و عضو هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا نیز در این نشست خبری گفت: در این همایش 15 نشست تخصصی برگزار خواهد شد. مدیریت زنجیره تامین، مدل های همکاری و سرمایه گذاری، ایمنی، فرصت های همکاری، خدمات پس از فروش، فناوری های پیشرفته، خودروهای تجاری، محیط زیست و مسئولیت اجتماعی، اقتصاد صنعت خودرو و روش های تامین منابع مالی از موضوع های این نشست ها است.
 
وی در مورد سرمایه گذاری مستقل شرکت های خارجی در ایران گفت: تاکنون مذاکراتی برای سرمایه گذاری مشترک با شرکت هایی مانند فولکس واگن، بنز، فیات، مان، ولوو، ایسوزو و مزدا انجام شده اما پیشنهاد سرمایه گذاری مستقل تاکنون مطرح نشده است.
 
قناتی گفت: برای سرمایه گذاری مستقل و مشارکتی در صنعت خودرو محدودیتی وجود ندارد اما اولویت شرکت های خارجی سرمایه گذاری مشترک و استفاده از ظرفیت های موجود است؛ زیرا در همکاری ها و سرمایه گذاری های مشترک میزان ریسک کاهش پیدا می کند.
 
وی در پاسخ به پرسشی در مورد مونتاژ خودروهای خارجی لوکس و گران قیمت در ایران گفت: تمام خودروسازان در صورت رعایت خطوط قرمز ما اجازه فعالیت دارند؛ خودروهای تولید یا مونتاژ داخل باید حداقل 40 درصد از قطعه های خود را از شرکت های داخلی تامین کنند.
 
عضو هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا همچنین گفت، مذاکره در خصوص همکاری شرکت های خودروسازی رنو و سایپا در حال انجام است.
 
به گزارش ایرنا، سومین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران با حضور 359 شرکت ایرانی، 121 شرکت خارجی دهم و یازدهم اسفندماه در تهران برگزار می شود.
 
در این همایش شرکت هایی از کشورهای اتریش، بلژیک، چین، چک اسلواکی، دانمارک، فرانسه، آلمان، هند، ایتالیا، ژاپن، کویت، هلند، عمان، پاکستان، کره جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه، امارات متحده عربی و انگلستان حضور خواهند داشت.
 
همایش در چهار جلسه عمومی و 15 نشست تخصصی و 75 سخنرانی برگزار می شود.
 
نخستین نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو نیز در فضایی به وسعت 18 هزار متر مربع فضای سرپوشیده و 10 هزار متر مربع فضای روباز برگزار خواهد شد؛ این نمایشگاه در بخش های مختلف مانند مواد اولیه، قطعه سازان، خودروسازها، ماشین آلات، واحدهای مهندسی و تحقیقاتی و دانش بنیان، مراکز تست و آزمون، واحدهای آموزشی، لیزینگ و فروش، خدمات پس از فروش فعالیت می کند.
 
برگزاری نمایشگاه خودروهای کلاسیک، تست رانندگی(درایو)، آزمون جاده ای، کارتینگ، برنامه های آموزشی، برنامه های فرهنگی و هنری و همچنین رالی (از تهران تا شمال) از برنامه های جانبی این دو رویداد صنعت خودرو است.
 
صنعت خودرو در ایران 400 هزار شغل بطور مستقیم و 200 هزار شغل بطور غیرمستقیم ایجاد کرده و 2.7 درصد تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص داده است.
 
 
 
همایش اسفند جلوه ای از توانمندی های ایران در حوزه خودرو است
 
رییس شورای راهبری این همایش با بیان اینکه این همایش جلوه ای از توانمندی های ایران در حوزه خودرو و به خصوص در بخش صاردات خودرو است افزود: این همایش که طی روزهای 10 و 11 اسفند امسال در سالن اجلاس سران برگزار می شود از سطح گسترده تری نسبت به همایش های پیشین برخوردار خواهد بود.
 
 
 
علی محمد گودرزی ادامه داد: تا کنون حضور 359 شرکت ایرانی، 121 شرکت خارجی قطعی شده است و البته امکان بیشتر شدن شرکت کنندگان این همایش تا قبل از روز برگزاری وجود دارد.
 
وی گفت: در مجموع 311 شرکت کننده خارجی و 1285 شرکت کننده ایرانی در قالب 8 حامی مالی در این همایش حضور خواهند داشت.
 
وی با اشاره به اینکه حضور بیشتر کشورهای سازنده خودرو یا دخیل در صنعت خودرو در این همایش قطعی است توضیح داد: تاکنون حضور نمایندگانی از کشورهای فرانسه، انگلیس، برزیل، ژاپن، سوئد، چین، کره جنوبی، آلمان، بلژیک، اتریش، هند، ترکیه، هلند، چک اسلواکی، دانمارک، ایتالیا، کویت، عمان، پاکستان، امارات، اسپانیا و سوئیس قطعی شده است که قدر مسلم تا موعد برگزاری این همایش به ایران خواهند آمد.
 
 
 
 
ایران میزبان 16 خودروساز بزرگ جهان
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.

برچسب : خودرو , نمایشگاه توانمندی صنعت خودرو ایران , همایش بین المللی صنعت خودرو ایران






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

+2
4

یک خبر بد :
میگن یه نفر از هیئت ایرانی با پژو پارس 8 سوپاپ مصرف صدی 15 لیتر رفته سمینار،کل سمینار به هم ریخته دهان نمایندگان 16 خودرو ساز جهانی باز مونده بوده اونهم یه ساعت که مگه هنوز تو سال 2016 یه همچه تراکتوری توایران تولید میشه ؟
خلاصه گفتن ایشون نماینده موزه کنفرانس است قضیه ماست مالی شده اما تعهد گرفتن ،اگر مشخص شه یه همچین آشغال هایی تولید میکنید ،خط تولید خودرو جدید مالیده .
خواهش دارم تو این چند روز کنفرانس دور بر محل کنفرانس با این لگن پژو پارستون آفتابی نشید .
16:02  1394/12/05
گزارش
پاسخ دادن
علیرضا
1

چطوری جهان سومی?مثلاً ماشین تو خیلی خوبه?بزار وقتی کل خاندانتو تو تصادف از دست دادی میفهمی شوخی یعنی چی.البته از جهان سومی انتظاری نمیره.تو همون جهلت بمون و سر ماشینای لگن ایرانی کل کل کن
23:50  1394/12/05

گزارش
بهنام
2

اقا علیرضا این چه حرفی که داری میزنی زشت بخدا
تصادف خیلی بد خدا برای هیچ خلق خدایی نیاره
برای سلامتی دوستان طلب خیر کن.
همیشه برای خلق خدا بهترین و نیکی ها بخواه تا خدا روزیتو زیاد کنه
00:36  1394/12/06

گزارش
بهنام
1

خودروسازهای درجه اول فقط المان و ایتالیا و ژاپن و امریکا و انگلیس
درجه دوم کره جنوبی و فرانسه
درجه سوم هم چین و ایران و برزیل و اسپانیا و غیره
البته چین دراینده احتمال رقابت باخودروسازها بزرگ داشته باشه
14:59  1394/12/05
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی تحویل اسفند403 : سلام دوستان ،بله به من گفتن 1400نفر جلو شما هستن وتقریبا سه ماه دیگه بهتون میدیم ماشین ،ماهم تصمیم گرفتیم تبدیل کنیم به جی ال ولی اونایی که نوبتشون نزدیکه صبر کنید ،ما 17 آذر پذیرش شدیم
فرهادj7 : سلام ثبت نام23بهمن1403 فاکتور 27خرداد 1404 کارت خودرو آمده هنوز خبری از ماشین نیست
شاهین تیرماه : سلام من ۱۸ اردیبهشت تکمیل وجه کردن ۲۰ اردیبهشت سلام ثبت شده هنوز فاکتور نشدم
شاهین جی Escموعد تحویل اردیبهشت : باسلام دوستان عزیز از این بابت خیالتونو راحت کنم که تا یکسال 2سال باید منتظر شاهین جی باشیم چون مدیرعامل سایپا امروز خودش گفت روزانه دوتا شاهین جی تولید میشه ،،،هر حرفیم که این کارشناسای سایپا موقع زنگ زدن میگن همشسششش دروغه من که خودم دیگه بیخیال شاهین شدم دیگه میخوام فراموش کنم حالا هر موقع تونستن فاکتوز میکنن😞 هر کی ام که دیدید ماشینشو تحویل گرفته بدونید یه آشنا مدیر داخل سایپا داشته بی شک
حسین : درضمن هیج کس از دوستانی که تشریف آورده بودن، فاکتور نشدن. فقط دو نفر تبدیل به جی ای زدن. بقیه دست از پا درازتر برگشتیم. و در پایان دم کسایی که اومدن گرم. خیلی ها از راه دور اومدن و دستمریزاد بهشون
حسین : درخصوص جریمه: براساس درصد نوشته شده در قرارداد جریمه میدن در صورت تبدیل مبلغ جریمه تغییری نمیکند (حذف نمیشد) خط تولید 5 روز در هفته فعاله فقط
محمد : کسی ثبتنام دو مرحله ای بوده که تحویل مرداد یا شهریور باشه؟ میخوام ببسنم دعوت نامه براشون اومده و اگه اومده چقد قبل تاریخ قرارداد دعوتنامه میاد؟
حسین : سلام و عرض ادب خلاصه ای از کارهایی که امروز در تجمع انفاق افتاد: تعداد حاضرین حدود 20 25 نفر اکثرا شاهین جی - شاید CVT و پلاس هم بود. (یه دونه هم کوئیک بود خخخ) تا ساعت 14:30 بودیم با مدیر فروش و بازاریابی هم کلی صحبت کردیم. ظاهرا مشکل سانروف دارن الویت تولید در صورت تامین سانروف به ترتیب: شاهین پلاس (50 الی 60%)، شاهین CVT (20 الی 30%) و نهایتا شاهین جی (کمتر از 10%) یعنی اگه 100 تا سانروف داشته باشن، نهایتا 5 تا 10 تا شاهین جی تولید میکنند. تعداد تولید در روز: شاهین پلاس 40 تا 50 عدد شاهین CVT راستش یادم نیست چی گفت شاهین جی گاهی 2 تا گاهی 5 تا شایدم 12 تا در روز شاهین جی ال هم یادم نیست ولی تعدادشون بیشتر از قبلی ها بود. و گویا اصلا هم نیاز نمیبیند تا سانروف ها رو به شاهین جی اختصاص بدن. حرف همه شون هم اینه که: شاهین جی ها تبدیل بزنن به شاهین جی ال تا زودتر صاحب ماشین بشن. نظر منو بخواهید اینه ابتدا ببنید د چند نفر از شما جلوتره اگه زیر 500 نفر هستید تبدیل نزنید اما اگه بالای 500 نفر جلوتر از شماست به نظرم نبدیل بزنید.
ناشناس : سلام شاهین جی ال میبخشید چطوری نشسته توی سیستم ینی وقتی وضعیت خودرو میزنیم چی نوشته؟
ایگل مشکی : تاریخ ثبت نام ۱۱ اردیبهشت. تحویل بایستی ۲ ماه کاری می بود. هنوز پیامک نیومده، شاسی هم نشده! چقدر تا تحویلش تاخیر داره؟ کسی می دونه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک آر اس : شما فروش فوری بوده ؟؟؟؟؟؟مدل ماشینتون چی بود؟؟؟
آریزو 5 : سلام در پنل کاربری سایت مدیران خودرو تیک تحویل خودرو زده میشه
اطلس جی دی : روند فاکتور خوابید ، باز مردن
اطلس جی : سلام یعنی ممکنه تا شهریور تحویل بدن ماشین رو به خدا من که یه افسرده بدبخت شدم نه پول دارم نه ماشین نه طلا نه هیج انگیزه ای برای ادامه زندگی ...خدا مسئولین سایپا رو به سزای اعمالشون برسونه بگید آمییین
کوییک : واقعااااا چطور دلتون میاد با اعصاب مردم بازی کنید وبیای دروغ بنویسی چطور 28 اردیبهشت فاکتور شدی من 27 اردیبهشتم فاکتور نشده شرکتم هم زنگ زدم میگن تا 25 اردیبهشت فاکتور شده
اطلس سواران : لعنت بر سایپا چقدر باید صبر کنیم تاخیر 1 یا 2 ماه کجای دنیا دیدید 8 ماه تاخیر در تحویل ماشین این تاخیر نیست یه جور دزدی و فریب مردم
یاغی : دوستان عزیزم،دیدن این پیج برای امشب کافیه،با اجازتون میرم بخوابم،شب بخیر
کوییک آ ر اس : بله منم دقیقا وضع شما رو دارم 30 روزه ثبتنام کردم 27 اردیبهشت پول ریختم و28 برام ثبت شده وتا امروز که زنگ زدم یکیش گفت تا 15 اردیبهشت فاکتور شده وتا روز چهارشنبه هفته پیش بهم گفتن تا 25 فاکتور شده
کوییک آر اس : باید صبر کنید تا چراغ تحویلتون هم روشن بشه بعد از اینکه چراغ تحویلتون روشن شد 5 روز الی دو هفته طول می کشه تا ماشین به دستتون برسه
دنا شش دنده المینیوم : واسه منم اسناد تیک نخورده ولی ارسال به نمایندگی تیکش خورده