تبعات حذف چینی‌ها از بازار خودروی ایران

 

تبعات حذف چینی‌ها از بازار خودروی ایران

معاون وزیر صنعت در حالی به چینی‌ها اخطار داده که اگر قطعات خود را داخلی‌سازی نکنند از بازار خودرو ایران حذف می شوند که برخی کارشناسان معتقدند حذف چینی‌ها از بازار خودرو ایران به راحتی امکان‌پذیر نخواهد بود.
 
به گزارش اقتصادنیوز، محسن صالحی‌نیا روز گذشته در جریان بازدید از نمایشگاه  صنعت خودرو هشدار داد که با توجه به تعرفه‌های تعیین شده، چینی‌ها باید به سرعت در زمینه توسعه داخلی‌سازی محصولات‌شان در ایران عمل کنند، در غیر این صورت سال آینده از بازار خودروی ایران حذف خواهند شد.
 
صالحی‌نیا با اشاره به مذاکره خودروسازان ایرانی با شرکای اروپایی گفته است که فولکس‌واگن آلمان، رنو، هیوندایی و کیاموتورز در حال مذاکره با خودروسازان هستند و به نظر می رسد آنها بتوانند جایگزین مناسبی برای چینی‌ها باشند.
 
در همین زمینه، امیرحسن کاکائی، عضو هیات علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت به اقتصاد نیوز می‌گوید:  در حال حاضر دوباره رابطه ایران با بزرگان صنعت خودرو دنیا برقرار شده و بستر توسعه صنعت خودرو به سبک و سیاق خودروسازان اروپایی و ژاپنی فراهم شده است.
 
او می‌گوید: با برقرار شدن روایط ایران با خارجی‌ها ما آماده یک جهش هستیم که این جهش خود را در کیفیت، قیمت و سطح تکنولوژی نشان خواهد داد و صنعت خودرو ما را به سمتی می‌برد که بتوانیم به همکاری خود با برندهای معتبر روی آوریم که در چنین شرایطی طبیعی است از خودروسازان چینی فاصله بگیریم.
 
این کارشناس صنعت خودرو می افزاید: چینی‌ها در دوره تحریم‌ها برای خود جایگاهی در صنعت خودرو ایران به دست آوردند به طوری که صاحب سهم در بازار ایران شدند و بعید است به راحتی از این بازار خارج شوند چرا که ورود خودروسازان جدید و عرضه محصولات آنها زمانبر بوده و دستکم دو سال زمان می‌برد.
 
کاکایی در خصوص اظهارات معاون وزیر صنعت تصریح می کند: به نظر می‌رسد در دوره‌ای قرار گرفته‌ایم که باید به سمت داخلی‌سازی قطعات برخی خودروها برویم از این رو هشدار  معاون وزیر صنعت هوشمندانه بوده و به نظر می‌رسد که اگر چینی‌ها قصد ماندن در بازار ایران را دارند بهتر است به تولید برخی قطعات در داخل ایران روی آورند.
 
در همین زمینه فربد زاوه به اقتصانیوز می‌گوید: حضور خودروسازان چینی در صنعت خودرو ایران رو به افزایش است و جای خالی یک اظهار نظر مناسب و قوی در خصوص ادامه فعالیت چینی‌ها حس می‌شد بنابراین اظهارات معاون وزیر صنعت در این خصوص به موقع بود.
 
این کارشناس بازار خودرو می‌افزاید: وقتی خودروسازان ما در مذاکره با بزرگان صنعت خودرو از آنها می‌خواهند 30 درصد صادرات محصولات تولیدی و 40 درصد ساخت داخل را بر عهده گیرند، پس بهتر است که از چینی‌ها هم بخواهیم که چنین راهی را برگزینند و فقط به فکر تولید برای بازار ایران نباشند بلکه از ظرفیت‌های کشورمان برای تولید محصول و صادرات آن به بازارهای منطقه استفاده کنند.
 
 
 
 
 
تبعات حذف چینی‌ها از بازار خودروی ایران
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

اقتصاد نیوز

 

برچسب : خودرو , حذف خودروسازان چینی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

13 نظر

سهند 1
4

همین چین اگه باهاش قرارداد ببندن و راه رو براش باز کنن ماشینهای کوچک با کیفیت و قیمت مناسب تولید می کنه .....
19:02  1394/12/11
گزارش
پاسخ دادن
سهند 1
3

شما فکر می کنین ماشین چینی نیاد ، ماشین اروپایی و امریکایی و ژاپنی سوار می شین ؟ نه بابا ، اون کسی که پول داره همین الان هم حداقل ماشین کره ای یا فرانسوی می تونه سوار بشه ولی........
18:58  1394/12/11
گزارش
پاسخ دادن
سهند 1
2

خودرو سازای ما که یه مدل ماشین رو بگیرن تا 30 سال ولکنش نیستند تازه بعدش هم از پلاتفرم و موتورش استفاده می کنن برای تولیدات نسل بعد البته ایرانیزه شدش...... حداقل چینیها یه تنوعی و نو اوری در مدلهاشون میدن . با این اوضاع قیمت دلار وضعیت اقتصادی باز خوبه چینیها میان و گرنه دیدین تا یه تقی به توقی خورد پژو و رنو و مزدا و....... همه کشیدن کنار......
18:51  1394/12/11
گزارش
پاسخ دادن
سهند 1
3

یه طوری میگین خوردرو چینی ،که انگار ما همش داریم سوار ماشینای المانی ، ژاپنی ، امریکایی و.... می شیم ، حداقل این چینیها یه تنوعی تو بازار ما دادن .....
18:45  1394/12/11
گزارش
پاسخ دادن
امیر(سابق)
9

تبعات خروج چین یعنی ورشگستگی صنعت به معنای واقعی.. فکر کنید.. تمام پیچ و مهرهای صنعت از چین توسط دلالان محترم دولتی وارد میشه . طوری تو ایران ریشه دوانده که ایران شده یکی از ایالتهای چین . پول نفت به ما نمیده میگه جنس میدم پول گاز نمیده میگه جنس میدم . ای بابا این که از ایران بره را از سرتون بیرون کنید کجای دنیا میتونه مثل ایران پیدا کنه که زباله های تولیدی خودشو بریزه توش و ازش تشکر هم بشه
18:43  1394/12/11
گزارش
پاسخ دادن
حسین
2

چین داره کمپانیهای اروپایی هم در اختیار میگیره. کجا بره.
15:30  1394/12/11
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: REZA XU7
5

بله بازار اروپا رو داره در اختیار می گیره ولی نه با لیفان و جک و ام وی ام !
18:02  1394/12/11

گزارش
بهنام
2

چین خودروهایی که به اروپا میده خیلی فرق داره تا این خودروهایی که در ایران
18:18  1394/12/11

گزارش
بهنام
8

عمرا چین بزنن کنار.
چین پرروتر از این حرف هاست.
13:35  1394/12/11
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
4

تو همین یه ماه لیفان و هاوال دو مدل جدید رو برای فروش گذاشتند،قبلش هم مدیران خودرو مدل تیگو بیرون داده بود. پس اینها برنامه دراز مدت برای ماندن در کشور دارند. کالاهای چینی در همه بازارهای دنیا هستند که نشانگر بازاریابی عالی و رقابتی بودن این چشم بادومی ها است.
15:32  1394/12/11

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ارش : سلام عرض ادب من تیرماه ثبت نام کردم وضعیت خودرو هنوز نامشخص است فقط تکمیل وجه سبز هست الباقی همه موارد قرمز هست ۱۵ آبان ۹۰ روز کاری به پایان میرسه اما هنوز ماشین من شاسی نشده کرمان موتور واقعا در بد قولی بی همتاست اگر تا ۱۵ هم آبان تحویل بدن من میام همینجا از شرکت کرمان موتور عذر میخوام
x5 سفید : داداش من موعد تحویلم شهریور بوده تازه ۱۰ روز پیش ماشین شاسی خورده که هنوزم معلوم نیست‌کی تحویل بدن
x5 سفید : سلام من شرایط شما رو داشتم که ۱۱ شهریور تکمیل وجه کردم و ۲۸ مهر ماشین شاسی شد ولی هنوز بیمه و پلاک نشده تا این ساعت
نسترن : سلام خسته نباشید دوستان چجوری گزینه تحویل حضوری را فعال کنم
J7 : سلام دوستان چه مبلغی از دعوتنامه J7 کم شده؟
cvt 19اسفند : چرا شاهین پلاس فاکتور میشه cvtنمیشه
cvt 19اسفند : چطور پلاک میکنن که ما 27فاکتور شدیم و هنوز پلاک نشدیم
تارا اتومات اذر : سلام دوستان یه سوال داشتم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید کلاس خودرو فاقد صف فاکتور میباشد یعنی چی؟؟؟؟؟؟
سمانه : خانم نازنین منم شرایطم دقیقا مثل شماس ۴ دی ماه ۲۹۱ واریز کردم‌هفته چهارم‌مهر ماه بودم ولی خبری از تکمیل وجه و دعوتنامه نیس چطوری میشه اخه؟
فاکتور 2 اردیبهشت : من 24-07 فاکتور ، 26-07 پلاک امروز علامت دایره تحویل زرد رنگ شد وضعیت هم نوشته تحویل شده تماس گرفتم سایپا و نمایندگی میگن مجوز خروج اخذ شده ، تحویل پیمانکار شده و تا چند روز آینده تحویل نمایندگی خواهد شد .حالا ببینیم این چند روز واقعا چند روزه ، دود اومدیم بعد 8 ماه تاخیر والا قبلا علامت تحویل روشن میشد یعنی تحویل نمایندگی شده بود ، الان میدن پیمانکار میزنن تحوی شده!!!
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک اس : سلام دوستان ببخشید وقتی فاکتور میشه کدوم سایت قابل مشاهده است از کجا مطلع بشیم فاکتور شدیم.ممنون میشم راهنمایی کنید
اسدالهی : آقا مصطفی 3آبان
اسدالهی : سلام آقا مصطفی خوبی مال من نزدیک از طرف نمایندگی فردا شاید تحویل بدن با انبار نیم ساعت فاصله داره
محمد : بنده هم تحویل پانا دی هستم اما توی موعد تحویل نوشته شده قراردادهای دهه سوم مرداد در حال فاکتور می باشد، اینکه واسه هرکسی یه جمله متفادت نوشته خیلی عجیبه
کوییک آر اس مرداد 1404 : دوستان تهرانی برید نمایشگاه بین المللی اونجا پیگیر فاکتور و تحویل خودروهاتون باشید
شیما : نهایت تا هفته دیگه فاکتور میشه
ایوب تحویل مهر : چقد طول میکشه پلاک صادر بشه فاکتور شدم دیروز ولی امرو برام پلاک صادر نشده هنوز
دنا اتومات تیتانیومی : من تحویل 30 مهر بودم
دنا اتومات تیتانیومی : بله برای منم زدم دهه اول مهر در حال فاکتور تکون نمیخوره الان دهه اول ابان هم تموم شده
جواد : گل بگیره اون شرکت زامیاد و که مردمو اینجوری گرفتار میکنن