تجدیدنظر در ممنوعیت ورود 2500 سی‌سی‌ها؟

 

تجدیدنظر در ممنوعیت ورود 2500 سی‌سی‌ها؟

 
در حالی مجلس شورای اسلامی روز گذشته افزایش پلکانی قیمت بنزین با مصرف بیشتر را تصویب کرد که دولت نیز در آخرین تصمیمات خود همچنان بر توقف ورود خودروهای با حجم بالای 2500 سی سی تاکید دارد.پیش تر عنوان شده بود که مصرف سوخت بالای این خودروها دلیلی بر ممنوعیت ورود 2500 سی سی‌ها است این در شرایطی است که برخی از کارشناسان عنوان می‌کنند در صورت افزایش پلکانی نرخ بنزین ممکن است دولت در این زمینه تجدیدنظر کند.
 
ممنوعیت ورود خودروهای بالای 2500 سی‌سی در دوره رئیس‌جمهوری پیشین از یک سو به‌دلیل بحران ارزی کشور و از سوی دیگر در راستای کاهش مصرف سوخت تصویب شد. این در شرایطی است که بسیاری از کارشناسان حجم موتور را معیار مناسبی برای لوکس بودن خودروهای وارداتی نمی‌دانند و ارزش کالا را معیار مناسب‌ برای این موضوع عنوان می‌کنند. در راستای همین موضوع اواسط سال گذشته طرح پیشنهادی تغییر معیار لوکس بودن خودروهای وارداتی از حجم موتور به ارزش کالا توسط گمرک جمهوری اسلامی عنوان شد اما دولت تاکنون ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی را لغو نکرده است. این موضوع در حالی است که مسعود کرباسیان، رئیس کمرگ جمهوری اسلامی ایران دیروز در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» دیدگاه گمرک درخصوص معیار لوکس بودن خودروهای وارداتی را ارزش کالا می‌داند و نه حجم موتور؛ این مقام مسوول اما دلیل عدم تغییر در قانون مدنظر را دیدگاه دولت در این باره عنوان می‌کند. واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی در شرایطی همچنان طی سال جاری ممنوع اعلام شده که این سوال مطرح می‌شود اصرار دولت بر ممنوعیت واردات این نوع خودرو چیست؟ به عقیده برخی از کارشناسان علت ممنوعیت دوباره این خودروها ارزبری بسیار زیاد است که هزینه سنگینی را بر دوش دولت می‌گذارد. حال آنکه وارد‌کنندگان خودرو با اشاره به اینکه لوکس بودن خودرو براساس حجم موتور مبنای منطقی و اقتصادی ندارد، معتقدند در صورتی که هدف دولت، جلوگیری از خروج ارز باشد معیار باید ارزش کالا باشد که در حال حاضر خودروهایی با قیمت‌های بسیار بالا وارد کشور می‌شوند. برخی از کارشناسان درخصوص بحث مصرف بالای سوخت خودروهای با حجم موتور بالا نیز به تکنولوژی بالای این خودروها و مصرف سوخت آنها براساس استانداردهای جهانی اشاره دارند و تجربه جهانی در ممنوعیت خودروهای لوکس را ارزش کالا عنوان می‌کنند.
 
 
 
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , واردات خودرو , واردات خودروی 2500 سی سی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

کاربر: m&z
3

وقتی برای دولت سود داره چرا آزاد نکنه، آزاد میکنه با گمرکی بالاتر! دولت به پولدارا فشار میاره، پولدارا هم که کاری نداره فشار رو با شدت بیشتر به مردم میارن تا پول خرید خودروهای لوکسشون تامین بشه! حالا این فشار هی منتقل میشه تا قشر متوسط و ضعیف جامعه زیر دست و پا له بشه. اصلا هم برای بالایی ها اهمیتی نداره، مطمئن باشید.
09:51  1395/01/28
پاسخ دادن
سجاد
6

شاه مفخره صعودي رفت تركيه و اروپا با كلي عزت و احترام
با اينكه عربستان خودش آتش افروزه خاورميانه اس اما هيچوقت بعنوان كشور تروريستي تو مجامع بين المللي نام نمي برن
اما ماي بدبخت ...
با اين همه ذخاير نفت و گاز هر روز يه سنگ مي اندازن جلوي پامون و عرباي ملخ خور از زير دارن نفت و گازمون رو مي مكن و عشق مي كنن
دلمون خوش بود به برچام و پسا تحريم اما ...

صبرم زياده اما ...
عمري نمونده باقي ...
08:33  1395/01/26
پاسخ دادن
محمد
0

به نظر من این طرح محدود کردن مردم عادی در استفاده کردن از این نوع خودرو هاست وگرنه آقا زاده ها به هر طریقی این خودرو ها را وارد میکنند مثال طرفدار عدد لند کروز وارد کرده و نامه گرفته از فلان دفتر که این پول از بحرین است که فرستادن به عنوان خمس و یا زکات و مربو طرف به فلان دفتر است چون پول نقد نمیتونسته بیاره ماشین وارد کرده مجوز خاص هم گرفته
00:35  1395/01/26
پاسخ دادن
امیر(سابق)
1

مافیای وزیران هر روز چهره ای تازه از خودش نشون میده
22:19  1395/01/25
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
5

از احمقانه بودن این طرح که بگذریم بحثی روش نیست.
بنده نمیدونم چرا خودروهای ایمن تر و پاک تر ملاک ورودقرارنمیگیرن؟
گذشته از این ی جوری میگن ارزبری برای دولت انگار مردم دارن از دولت صدقه میگیرن!!!! اما کسی نیست ببینه همین دولت داره 100 درصد بدون زحمت سود میخوره از طریق واردات. بعدشم کسی که ماشینو میخره از پول دولت و کشور که نخریده. از پول خودش خریده(کاری ب نحوه ی بدست آوردن پول ندارم که بحثش خیلی مفصله)
متأسفانه از هر طریقی هست میخوان سر مردم منت بزارن و محدودمون کنن.
یکی دوست داره ماشین گرون و لوکس سوار شه اشکالش چیه؟ درصورتی که اگر همین آقازاده های خودشونو ببینیم حساب کار دستمون میاد.
18:25  1395/01/25
پاسخ دادن
نادر
1

اولا این پیشنهاد...نه در دوره دولت قبل که در این دولت تصویب شده....و به نظر من اصلا کاریرد درست و منطقی ندارد....چرا که الان ب ام و مدل ۵۲۸ با ۲۰۰۰ سی سی حجم بالای ۴۰۰ میلیون قیمت دارد ولیکن کادنزا کیا با حجم ۳۳۰۰ سی سی تقریبا ۲۴۰ میلیون....پس به نظرم.ارزش دلاری ماشین و باید مبنا قرار بگیرد
15:19  1395/01/25
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حمیدی : سلام من ۲۰ اسفند پیام تبدیل کوییک اومد و ۱۶۷ میلیون با کسر ۴ میلیون سود تاخیر واریز کردم و ۲۷ اسفند هم ماشین تحویل گرفتم ، حالا می‌خوام بدونم سود تاخیر دیگه ای هم برام واریز میکنن؟
شاهین : منم ۱۴ آذرم فاکتور نشده
حامد : مبارکه چه رنگی بود
حامد : خوشبحالت که به ارزوت رسیدی😂
کوانج : سلام پس چرا من پذیرش ۱۴ آذر هستم هنوز فاکتور نشده از کجا خبر داری جواب بدی ممنون میشم
آیدین سالاری : سلام پراید ثبت نام کردمه هنوز ندادن
MTS جک j4 : سلام جک j4 ثبت نام ۳۰ آذر امروز مدارک تحویل پست شده فقط می‌خوام بدونم چند روز دیگه حدودی تحویل میدن ؟
مهدی ۲ : در جواب mahdave بنده تارا اتومات نداشتم ولی اینطور که شنیدم،استهلاک دنده اتوماتیک تولیدات داخلی بیشتر تز دنده دستی هست و تارا چون توربو نداره، ی کم تنبل هست.تارا دستی بنده رو سرعت ۸۰ میگفت بزن ۶( یعنی در تارا اتومات خودش تو سرعت ۸۰ میزنه دنده ۶) در حالی که من سرعت ۷۰ از دنده سه میرم ۴.ولی در کل من تارا اتومات سوار نشدم.یا علی
مهدی : خدا لعنتشون کنه زندگیمون به فنا رفت هرچی داشتیم فروختیم تو طرح مادران اسممون در اومد برا تارا الان نزدیگ ۳ماهه تکمیل وجه کردیم اما هیچ خبری نیست دستمونم از چاره کوتاهه فقط باید نفرین کنیم و بگیم اگه یک روز از تاریخ تکمیل وجه بگذره فورا حذف میشیم چرا الان ۳ماهه مردم رو معتل کردین و با پول مردم سود می‌خورید از گوشت سگ نجس تر دزدان بی پدرو مادر
شهابx5 آبان : مبارکت باشه و دلخوش
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا : دوست عزیز وارد پنل کاربری بشین قید شده چک بابت چی هست
اطلس جی آذر : آقا بشیر شیر مرد من وویس شما تو گروه اطلس سواران شنیدم خیلی مرد هستید دم شما و نفراتی که با شما رفتن برای تجمع گرم واقعا ما رو شرمنده کردید بنده اهوازم و مثل شما مسیرم دوره تا حالا دو بار تجمع گذاشتن حواله داران یکی برج 10 یا 11 بود یادم نمیاد ابنقدر تو گروه همه گفتن میایم آخرش 10 یا 15 نفر رفتن و سایپا نذاشت بنز باز کنن و مستقیم اونا رو بردن داخل و بعد از کلی داد و بیداد آخرش اونا رو با یه تبدیل کوییک اس قانع کردن تجمع دوم مال ششم اردیبهشت 1404 بود هفته پیش که تو چند تا گروه گفته بودن ششم بریم تجمع باز اونارو با یه سری چرندیات مثل کمبود قطعه و اینا قانع کردن بعد خواستن ردشون کنن گفتن قطعات تامین شده و تا چند هفته دیگه فاکتور مبشید میخواستم بگم یکی از دلایلی که من یا افرادی دیگر نمیان اینه که میدونیم برای تجمع فقط تعداد کمی میان و نتیجه ای آنچنانی نمیده و سایپا زورش زیاد
مورچه خشمگین : آقا اینجا چه خبره ؟ در مورد چی صحبت میکنید؟ فقط معلومه یکی بدجوری مالیده در همتون
اشتری : قرار ما فردا ساعت 9 دفتر مرکزی تهران.هر کی نیاد معلومه با این اوضاع راضیه که مدیران بماله درش.
داوود 6دنده تحویل فروردین : دوستان کسی 6 دنده تحویل فروردین فاکتور شده؟
احمد از شیراز : دوستان من خرید فروش ماشین می کنم البته فقط ثبت نامی از ایران خودرو و سایپا تا حالا 10 تا ماشین تحویل گرفتم برگه سبز ماشین کمتر از بیست روز می آمد الان دوتا کوییک و یک عدد ساینا تحویل گرفتم برگه سبزش نیامده الان 4 ماه گذشته نمیدونم چرا برگه سبز را ارسال نمی کنن.... البته یه وانت پراید هم پیش فروش برداستم پارسال ای کاش بر نمی داشتم پارسال برج 11 چند بار پیامک واریزی آمد نشد واریز کنم الان هم قیمتش شده 409 از بازار گرونتر شده😮‍💨😮‍💨😮‍💨😮‍💨😮‍💨
محمد : کوییک Gx_L پذیرش 18 دی،طرح پیش فروش تحویل هفته چهارم خرداد ،13 اردیبهشت صدور دعوتنامه به مبلغ 218304000 تومان
بشیر : اونایی که بلدن داد و بیداد کنند چرا نیامدن؟ رفتیم چیکار کردیم؟ از حقت دفاع کردیم خدا وکیلی چطور میشه شمایی که نیامده آید اینقدر طلب کارانه بگید خب چیکار کردین، به خدا من خجالت میکشم این کامنت ها رو میخونم، وایی برما واییی
Arizo 6pro : شما نقدی واریز کردین؟تاریخ تکمیل وجه کی بوده؟
سعید اسدآباد : 15بهمن فاکتور شدم