عرضه مدل‌های جدید تویوتا و لکسوس در بازار ایران

 

عرضه مدل‌های جدید تویوتا و لکسوس در بازار ایران

 
به گزارش اقتصادنیوز، عبدالرضا فهیمی، با بیان این مطلب و با تاکید براینکه به لحاظ بازاریابی از طرح نام و مدل خودروهای جدید خودداری می شود، اظهار داشت: رنج قیمت محصولات ایرتویا در بازار ایران، از حدود 100 میلیون تومان آغاز می شود ضمن اینکه در تلاش هستیم محصولات زیرقیمت 100 میلیون تومان را هم به بازار ایران عرضه کنیم.
 
وی سپس تنوع محصولات در سبد فروش را ضرورت بقای هر شرکت در بازار رقابتی عنوان کرد و گفت: براین اساس ایرتویا گام های خود را بر می دارد ضمن اینکه این سیاست یک فعالیت لوکس به شمار نمی آید بلکه یک ضرورت محسوب می شود.
 
44 سال فعالیت مستمر ایرتویا
فهیمی که به مناسبت آغاز چهل و پنجمین سال فعالیت ایرتویا در جمع خبرنگاران سخن می گفت، اظهار داشت: در سال 57 ایران پنجمین مقصد صادرات خودروهای تویوتا به شمار می آمد و در مدت 44 سال فعالیت، این شرکت به طور مستمر و پیوسته به فعالیت خود ادامه داده است.
 
عضو انجمن واردکنندگان خودرو سپس تاکید کرد: ایرتویا از حیث تداوم فعالیت در بین نمایندگان رسمی واردکننده خودرو، تنها نماینده ای است که هیچ گاه فعالیت خود را متوقف نساخته و حتی در سالهای ممنوعیت واردات خودرو، در سایر زمینه های خودرویی از جمله ارایه خدمات پس از فروش فعالیت داشته است.
 
 
تردد بیش از 130 هزار دستگاه تویوتا در کشور
وی همچنین تعداد خودروهای تویوتا و لکسوس از سال 2005 به بعد که در حال تردد در کشور هستند را بیش از 130 هزار دستگاه برشمرد و گفت: سهم تویوتا و لکسوس از بازار ایران بین 15 تا 20 درصد در حال نوسان است که با توجه به شرایط بازار این نسبت تغییر می کند.
 
فهیمی با بیان اینکه بیش از 30 برند جهانی خودرو در بازار ایران وجود دارد، خاطرنشان کرد: تا قبل از سال 92 که ورود خودروهای با حجم بیش از 2500 سی سی آزاد بود، وضعیت رقابتی خودروهای تویوتا در سطح بالایی بود اما پس از آن سال و سپس ممنوعیت واردات خودرو با حجم بیش از 2500 سی سی، شرایط این نوع خودرو در بازار ایران دچار نوسان شد.
 
به گفته وی، 85 درصد فروش خودروهای ایرتویا مربوط به خودروهای با حجم بیش از 2500 سی سی بود اما پس از سال 92 این نسبت دچار دستخوش شد هرچند اکنون در حال پوشش این سهم در شرایط کنونی بازار ایران هستیم.
 
واردات 65 درصد خودرو توسط واردکنندگان موازی
مدیرعامل ایرتویا نماینده انحصاری تویوتا در ایران، با تاکید براینکه این شرکت فراهم کننده خدمات پس از فروش برای خودروهای تویوتا و لکسوس است، گفت: فعالان واردات خودرو در کشور متاسفانه بسیار زیاد هستند اما در این شرایط سازمان های نظارتی عمدتا نمایندگان رسمی مورد خطاب قرار می دهند.
 
فهیمی ادامه داد: از مجموع واردات خودرو به کشور، تنها 35 درصد آن توسط نمایندگان رسمی وارد شدند و مابقی آن توسط واردکنندگان موازی به کشور وارد شده اند.
 
وی سپس دستورالعمل ساماندهی واردات خودرو به کشور را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: این دستورالعمل تا این لحظه توفیقات خوبی داشته که باید آن را به فال نیک گرفت چرا که حقوق مردم و دولت را حفظ کرده است.
این فعال حوزه واردات خود تصریح کرد: نمایندگان رسمی همیشه در حال پاسخگویی به سازمان ها و مراکز نظارتی هستند اما واردکنندگان موازی از این حیث پاسخگو نیستند.
 
فهیمی ادامه داد: در سالهای تحریم متاسفانه نمایندگان رسمی نسبت به نمایندگان غیررسمی هیچ گونه مزیتی نداشتند چراکه برای ادامه حیات خود مجبور بودند هزینه های سربار را پرداخت کنند لذا واردکنندگان غیررسمی از این قضیه مستثنی بودند و همین امر باعث رشد قارچ گونه آنها در کشور شد.
 
واردات تنها 40 درصد خودروهای تویوتا توسط ایرتویا
به گفته وی، هم اکنون 40 درصد محصولات تویوتا توسط نمایندگان رسمی و مابقی توسط نمایندگان غیررسمی به کشور وارد می شوند.
 
این عضو انجمن واردکنندگان خودرو در عین حال خاطر نشان کرد: در مواردی استاندارد برخی خودروهای وارد شده توسط واردکنندگان غیر رسمی با استانداردهای کشور مغایر است ضمن اینکه برخی از خودروهای وارد شده از سوی این افراد دارای مشکلاتی است.
 
وی با بیان اینکه به عنوان مثال در مواردی خودرو فاقد کیسه هوا است اما با استفاده از داغی علامت کیسه هوا را بر روی خودرو حک کرده‌اند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل در مواردی بررسی صحت خودروهای وارد شده از سوی واردکنندگان غیر رسمی مشکل است.
 
فهیمی افزود: در مواردی با بررسی شماره شاسی خودروهای وارد شده از سوی واردکنندگان غیر رسمی مشخص می‌شود این خودروها با استانداردهای اجباری کشور در این حوزه مغایرت دارند بنابراین امکان گارانتی این خودروها از سوی نمایندگی رسمی وجود ندارد.
 
مدیرعامل ایرتویا اضافه کرد: هم اکنون ایرتویا بین 60 تا 70 درصد درخواست های خودروهای وارداتی توسط این شرکت پوشش گارانتی داده می شود اما در مواردی که خودروها شامل گارانتی نشده، مواردی بوده که آن خودرو حائز شرایط گارانتی نبوده است.
 
وی افزود: در مواردی که شرکت های خودروساز خارجی برای حل عیب محصولات تولیدی خود اعلام فراخوان می‌کنند خودروهایی که توسط واردکنندگان غیر رسمی وارد کشور شده و فاقد گارانتی هستند مشمول فراخوان نمی‌شوند زیرا اطلاعات این خودروها در سیستم نمایندگی مربوطه وجود ندارد.
 
فهیمی در ادامه نشست خود در خصوص واردات خودروهای ارزان قیمت گفت: عوارض و هزینه های متعددی از خودروهای وارداتی اخذ می شود، هرچند طبق قانون تنها 40 درصد تعرفه از خودروهای وارداتی مطالبه می شود اما اخذ هزینه های متعدد این نرخ تعرفه را گاها به 100 درصد افزایش می دهد به همین دلیل امکان واردات خودرو با قیمت پایین به کشور وجود ندارد.
 
وی افزود: حقوق و قوانین جاری موجب می شود قیمت خودروهای وارداتی افزایش یابد ضمن اینکه این حقوق و قوانین بیش از 60 میلیون تومان برآورد می شود که این موضوع به طور قطع بر قیمت نهایی خودروهای وارداتی تاثیرگذار خواهد بود.
 

منبع

اقتصاد نیوز

 

برچسب : خودرو , مدل‌ جدید , جدید , تویوتا , لکسوس , بازار ایران






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

11 نظر

فرزاد
0

مطمئن باشید تا زمانیکه یه دونه خودروی وطنی هم در کشور باشه هیچکس حتی یه نگاه به اینا نمیندازه، چون ما روی پای خودمون وایسادیم و وابسته به اجنبی نیستیم.
23:37  1395/03/07
پاسخ دادن
منصور
2

دوستان عزيز چرا ما نظر بديم و كامنت بزاريم، مگركسي به اين نظرات توجه ميكنه،مگر اين دزدان جائيكه منافع شان در خطر باشه رو ميبينند؟
17:28  1395/03/07
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
2

بالاخره مام باید ی جایی دور هم باشیم و دلمون خوش کنیم به این چیزا.
کمپین نخریدن هم از همین جاها شروع شد.
21:16  1395/03/07

نیما
0

تویوتا خودروهای اقتصادی و در عین حال با قیمت معمولی می زنه، بر خلاف لکسوس که محصولاتش لوکس و گران است. یعنی تو دنیا اکثر اقشار می توانند تویوتا بخرند.
اما تو ایران یک کارمند نزدیک یاریس هم نمی تواند برود تا چه برسد به کرولا و کمری و لندکروز! دست آخر باید برود سراغ گاری های وطنی! احتمالا این هم خودش نوعی عزت و سربلندی هستش.
12:17  1395/03/06
پاسخ دادن
کاربر: رایزو
1

این حرف آقای فهیمی عملی بشه تبعات مثبت خوبی داره. نمیخوام مثل همه بد بین باشم میگیم ان شالله که میشه. که اگر چنین مدل هایی باشه و عرضه بشه تاثیراتش قابل توجه هست
10:15  1395/03/06
پاسخ دادن
علي
2

( شابدالعظيمي ) : ايشالا ... ايشالا ... ايشالا ...
ديگه از ياريس ضعيفتر و ارزونتر بخواد وارد كنه فكر كنم از اين موتور سه چرخا باشه .
11:46  1395/03/06

بهنام طیبی
4

خودروسازی ژاپن عالیه
19:14  1395/03/05
پاسخ دادن
فرزاد
0

اگه دلار رو به نرخ واقعی ۱۲۰۰ تومنی که خود دلسوزان میهن برای خریدهاشون استفاده میکنند و لذتشو میبرند، برای مردم عزیز و دوست داشتنی هم حساب کنند، دیگه از خودروی معمولی یاریس ارزونتر؟! خنده داره!
همین الان مردم دارن با پول خرید سانتافه سال یه هایپرکار زیبا مثل تیبا سوار میشن!
«کاشکی فقط یه روز کشور دچار عذاب پینوکیو میشد»
17:50  1395/03/05
پاسخ دادن
سجاد
4

مگه تويوتا ارزونتر از ياريس هم داره ؟
آقاي فهيمي يكم شيرين مي زني ها
البته فعلا" شعار تدبير و اميد مستضعفين روي كاره
باشه شما هم مثل بقيه ببند . كنتور كه نداره
ما هم خوشحال شديم . چشم هر چي شما بگي
صبرم زياده اما . . . عمري نمونده باقي . . .
16:39  1395/03/05
پاسخ دادن
علی
2

تا زمانی که سه مافیای چین،ایران خودرو و سایپا و همچنین گمرک هستند نوبت به واردات خودروی ژاپنی ارزان قیمت نمیرسه
بیخودی دلتون رو صابون نزنید دوستان!
16:08  1395/03/05
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
فرامرز مهر : آقا از این دیوسا خرید نکنید حداقل ۹ تا ۱۰ ماه باید صبر کنید
ابوالفضل : گوه ترین خودروساز خاورمیانه سایپا بیشرف ۶۰ روز تکمیل وجه کردم فاکتور نمیکنه تحویل حضوری کنم الان یک سال نیمه مردم رو داره به سر میگردونه هیچ مسئولی هم کاری نمیکنه به خدا مردم گناه دارن
منصف : من هم اول اردیبهشتم
وحید اطلس جی : ۲هفته پس از فاکتور شدن،حالا کی فاکتور کنن خدا میدونه،چون من ۱۵ روز تکمیل وجه کردم همونطور مونده تو حالت تخصیص خودرو و فاکتور نشده،کسی هم پاسخگو نیست!
محمد تاراv1p : سلام دوستان.صدوراسناد تیکش حتما باید بخوره بعد خوردو حمل شه؟؟
مهدی اطلس : پیش فروش تحویل بهار بودم،تکمیل وجه کردم،نوشته مرحله تخصیص خودرو،کی تحویل میدن ماشین رو؟
تارا پلاس مشکی : تارا وی ۱ پلاس مشکی تحویل ۱۹ خرداد هنوز فاکتور نشدم کسی فاکتور شده؟ خردادیایی ک فاکتور شدین بگین لطفا ماهم از سردرگمی دربیایم خسته شدیم
اتومات : مث اینکه همه فاکتور شدن شما تاریخ پذیرش تون کیه
وحید : آقایون خانمها، کیا تحویل اردیبهشت هستن، زیر این اعلام حضور کنن، با تاریخ تحویل ، مشخص بشه چند نفریم، من اول اردیبهشتم هنوز فاکتور نشدم
mach5 : دوستان ما ایجا در مورد تاریخ تحویل و پلاک و غیره که صحبت میکنیم فقط جهت اطلاع و اگاه سازی بقیه دوستان است - اون دوست محترمی که ناراحت شده اگر در خصوص اطلاعات خودرو و موتور میخاد اطلاعات کسب کنه بره بروشور ماشینو دانلود کنه -
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مردی : هنوز صبر کنید.من موعد بهارم هنوز پیامک نیومده
وحید : به دنا مونده به شانست، پیش فروش هستی یا فروش فوری؟
علی کوییک اتومات : کلا کسی بوده کوییک اتومات تازگیا تحویل گرفته باشه؟
احسان آریزو 6 پرو : سلام تحویل سیستمی من هم بیست تیر هست، هنوزم خبری نیست
207 اسفند مشهد : سید تا آخر تیر فاکتور میشی شایدم تا نیمش
یاور : داداش ردیف قراردادت چنده من تحویل پروندم 8اسفنده هنوز فاکتور نشده
پارس تابستان : سلام دوستان لطفا یکی جواب بده بهار همه پیامک اومده ما تابستان هستیم کی برامون پیام تبدیل میاد؟ خواهشا جواب بدید
آرمان : چرا سود تاخیر کم؟ تحویل فوری بودید یا پیش فروش؟ الان قاعدتا روزی باید حدود 700 بدن به شما واسه من حدود 48 روزشد 35 تومن تاخیر زدن
سورن دوگانه : 30اذر منتظر فاکتورشدن در این دو روز
مهیا : یا ارحم الراحمین خواهش میکنم جواب بدین من برام سخت برم تهران شما رفتین مشکلتون حل شداگه مطمئن باشم با رفتن تهران کارم درست میشه میرم لطفاً راهنماییم کنید