موج انتقاد از دو خودروساز بزرگ

 

موج انتقاد از دو خودروساز بزرگ

 
کارشناسان معتقدند کیفیت خودروهای داخلی پایین و قیمت این محصولات بالاست. در این میان برخی نیز شورای رقابت را به همدستی با دو خودروساز بزرگ متهم می‌کنند.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، در کنار نارضایتی مصرف‌کنندگان از قیمت و کیفیت خودروهای داخلی، کارشناسان نیز از عملکرد خودروسازان در این حوزه انتقاد می‌کنند.
 
 
در این زمینه برخی کارشناسان معتقدند که تناسبی بین قیمت و کیفیت خودروهای داخلی وجود ندارد به‌گونه‌ای که کیفیت این محصولات پایین و قیمت آنها بالا است.
 
 
برخی کارشناسان نیز شورای رقابت را به همدستی با خودروسازان متهم کرده و معتقدند که این شورا با صدور مجوز افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا درصدد کمک به آنها برای فروش محصولاتشان بوده است.
 
 
در این میان برخی کارشناسان صنعت خودرو نیز خواستار کاهش قیمت خودروهای داخلی هستند.
 
 
یک کارشناس صنعت خودرو در این رابطه می‌گوید: در زنجیره تامین قطعات خودروهای داخلی مشکلات جدی وجود دارد که باعث تولید قطعات بی‌کیفیت با قیمت بالا می‌شود که نتیجه این وضعیت نیز تولید خودروهای بی‌کیفیت و گران است.
 
 
ابوالفضل خلخالی ادامه می‌دهد: با قیمت‌های فعلی می‌توان خودروهای با کیفیت‌تری در کشور تولید کرد با این حال به دلیل معیوب بودن زنجیره تامین قطعات، این اتفاق نمی‌افتد. قیمت خودروهای داخلی در مقایسه با کیفیت آن‌ها، بالا و گران است.
 
 
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان می‌کند: قطعه‌سازان داخلی باید با قطعه‌سازان خارجی همکاری کرده و از این طریق نسبت به انتقال تکنولوژی اقدام کنند در غیر این‌ صورت همچنان شاهد تولید خودروهای قدیمی و منسوخ شده با قیمت‌های بالا و گران در کشور خواهیم بود.
 
 
یک عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی نیز کیفیت خودروهای داخلی را پایین دانسته و معتقد است که صدور مجوز افزایش قیمت این محصولات از سوی شورای رقابت اقدامی نادرست و برای تحریک مصرف‌کنندگان به خرید بوده است.
 
 
علی خاکساری در این رابطه می‌گوید: به دلیل رکود بازار مشتری چندانی برای محصولات ایران خودرو و سایپا وجود ندارد، در چنین شرایطی این دو خودروساز درخواست افزایش قیمت محصولاتشان را به شورای رقابت ارسال و این موضوع را رسانه‌ای کردند تا با فرستادن پیام گرانی به بازار، مصرف‌کنندگان را تحریک به خرید کنند.
 
 
وی ادامه می‌دهد: متاسفانه شورای رقابت به جای مقابله با انحصار این دو شرکت عملا به بخشی از روند فضاسازی این شرکتها تبدیل شده و صدور مجوز افزایش قیمت خودرو از سوی این شورا نیز نوعی عملیات روانی برای فریب افکار عمومی و تحریک آنها به خرید بوده است.
 
 
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح می‌کند: مصرف‌کنندگان آگاه شده‌اند و دیگر فریب چنین بازی‌ها و فضاسازی‌هایی را نمی‌خورند و به همین دلیل شاهدیم که بازار خودرو همچنان راکد است.
 
 
در این میان یک کارشناس صنعت خودرو نیز خواستار کاهش قیمت خودروهای داخلی است. امرالله امینی در این رابطه می‌گوید: با توجه به شرایط بازار، خودروسازان بزرگ باید قیمت محصولات خود را کاهش دهند.
 
 
وی ادامه می‌دهد: واقعیت این است که شرایط بازار خودروی ایران تغییر کرده و ایران خودرو و سایپا مانند گذشته یکه‌تاز این بازار نیستند. از آن سو نیز خودروهای چینی مونتاژی در کشور به عنوان رقیب خودروهای تولیدی دو خودروساز بزرگ مطرح شده‌اند آن هم در شرایطی که خودروهای چینی با روش‌های فروش متنوعی از جمله اقساطی بدون بهره عرضه می‌شوند.
 
 
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان می‌کند: خودروسازان بزرگ برای خروج از رکود فعلی چاره‌ای جز کاهش قیمت محصولات خود ندارند، هم‌اکنون این مصرف‌کنندگان هستند که برای بازار خودرو تصمیم می‌گیرند و خودروسازان چاره‌ای جز پذیرش این واقعیت ندارند.
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , موج انتقاد از دو خودروساز بزرگ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

ناشناس
0

خانه از پای بست ویران است
خواجه در بند نقش ایوان است
22:22  1395/03/19
پاسخ دادن
امیر(سابق)
10

آقا چجوری بگم دولت و تصمیم گیرنده ارشد صنعت نمیخواد که این شرایت به نفع مشتری که همان کیفیت و قیمت واقعی باشه انجام بشه و فقط با شعار با افکار مردم بازی میکنه . چون با تغییر شرایت کنونی دیگه کجا میتونه لقمه به این چربی را پیدا کنه که هم درآمدی برابر با نفت داشته باشه و هم از این طریق چهارتایی بیاد که ما ماشین تولید میکنیم و فلان تعداد شغل ایجاد کردیم
17:41  1395/03/19
پاسخ دادن
کاربر: m&z
2

اگه خودروسازان با انتقاد درست میشدن که ما الان بالاتر از کره بودیم! انتقاد از روز اول بوده منتها گوش شنوا نیست. گوش شنواااااا
16:18  1395/03/19
پاسخ دادن
فرزاد
3

انگار نه انگار که همین شرکتهای خودروسازی متفرقه که محصولات چینی رو مونتاژ میکنند وابسته به دو کارگاه مونتاژکار ملی هستند و پدر همه اینها یک قدرت واحد هست.
هیوندای اکسنت در کره هم کلاس پراید خودمون در ایران عزیزه ولی این کجا و آن کجا. قیمتش هم در وطن از قیمت واقعی بعضی مدلهای بنز و بی ام و گرانتر است.
کردن نظارت در کشور وظیفه کیست؟
14:02  1395/03/19
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا ۶ دنده دستی : سلام خدمت همه من ۲۸ اسفند تکمیل وجه کردم تاریخ تحویلم ۳۱ اردیبهشت بود که خوشبختانه امروز فاکتور شدم سرعت تحویل خوب شده
محبی : من امروز زنگ زدم جنت آباد گفتن یک ماه بعد شاسی خوردن تحویل میدن برامن ۲۹ اردیبهشت شاسی شدالان درمرحله پلاک خوردن حالا خدا میدونه راست میگن یا سر کاریه
بابک : با سلام خدمت همه دوستان عزیز امروز حدود ساعت 13 با سایپا تماس گرفتم کارشناس 437 جواب داد باید منتظر پیامک باشید به امید خدا تا پایان خرداد پیامک ارسال میشه خدمت همه متقا ضی ها ؛ گفت خودرو ها رو دارند وارد می کنند - دیروز هم یکی از دوستان بهم گفت حدود 6000 خودرو چانگان داره وارد میشه به امید خئدا که برای همه دوستان تا پایان خرداد پیامک ارسال بشه
S3 : سلام ماثبت نام ۷آبان بودیم ۳۱اردیبهشت تحویل گرفتیم
S3 : سلام برای ماکارت ماشین اول اومد.بعدچندروزبرگ سبزاومد
‌‌‌‌‌‌‌‌ : احیانا در اینده سفر کردید؟ ۲۹ اسفند ۱۴۰۳ فاکتور؟؟؟؟
شاهین اتومات : به جای احوال پرسی و اینا کی فاکتور کی نشد پاشید با قرداد تون برید دادگاه ۳۰۰ تومن هزینه داره فقط از خود سایپا شکایت کنید دست به دست نکنید تحویل ۳ ماهه رو ۶ ماهه کنید
شاهین : خیلی ببخشید یه مشت بی عرضه جمع شدید اینجا با هم نظر میدید میگرید یا خیلی سرمایه دار هستید ک ۶۵۰ ملیون ۵ ماه خوابیده عین خیال تون نی یا چیزی مصرف میکنید به جای شکایت هر روز میاید میگید کی فاکتور شد کی نشد هرچی سرمون بیاد حقمونه.
مادران : واقعا اطلاعات پشتیبانی سایپا قد یه مرغ بیشتر ارزش نداره زنگ چند جا زدم دزمورد کارت طلایی بپرسم اخرم یکی گفت تو سایت نگیر بعد زنگ خودمون بزن باتخفیف وشرایطی برات بیمه بدنه فعال مکنیم منم گفتالکی باشه و رفتم بیمه بدنه رو زدم برا اطلس مشکی اگر مشکی تولید نمیشه تغییر رنگ بیاد سفید نقره ای چیزی میزنم
تی8/ تی9 : جمع کنید سفره ابولفظل را برای من امروز پلاک شد / مجدد باید یه سفره دیگه پهن کنیم تا تحویل بدن / خدا به داد مون برسه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پیش فروش دوگانه دی ماه : سلام به مبارکی حضوری تحویل گرفتین یا از نمایندگی
کوییک سفید مشکی : چه رنگ هستین
میلاد : سلام پارس بهار هستم الان توی پنل کاربریم نوشته در حال برسی کد بخشنامه 4742
احسان : 11585207 فاکتور شد ثبت نام دی تحویل خرداد
سارا : بله برا منم بهار اومده تبدیل فقط هم بصورت پیش فروش تخویل آذر
پارس تابسان 1403 : سلام دوستان برا بهار هم پیام تبدیل امده مگه ؟؟؟ یه دوست مون به نام مجید میگه امده خواستم بدونم راسته 😐
207 اتومات : سلام دوستان من تحویل مهر هستم ،واریز اولیه انجام دادم ،دعوتنامه کی میاد؟
ساینا : دعوتنامه اسفند تا برج 4 میاد تحویلش هم برج5 نگران نباشید کم عجول باشیدچرا اینقدر عجله میکنید
مجید : سلام تحویل پارس بهار بودم پیامک تبدیل اومده به سورن و 207 و تارا به صورت پیش فروش 😑تحویل اذر نمیدونم چیکار کنم اگه تابستون باز افزایش قیمت بخورن چی
پارس : سلام کسی هست که تاحالا دو بار پیام تبدیل اومده باشه بعد دفعه سوم پیام پارس بیاد براش