موج انتقاد از دو خودروساز بزرگ

 

موج انتقاد از دو خودروساز بزرگ

 
کارشناسان معتقدند کیفیت خودروهای داخلی پایین و قیمت این محصولات بالاست. در این میان برخی نیز شورای رقابت را به همدستی با دو خودروساز بزرگ متهم می‌کنند.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، در کنار نارضایتی مصرف‌کنندگان از قیمت و کیفیت خودروهای داخلی، کارشناسان نیز از عملکرد خودروسازان در این حوزه انتقاد می‌کنند.
 
 
در این زمینه برخی کارشناسان معتقدند که تناسبی بین قیمت و کیفیت خودروهای داخلی وجود ندارد به‌گونه‌ای که کیفیت این محصولات پایین و قیمت آنها بالا است.
 
 
برخی کارشناسان نیز شورای رقابت را به همدستی با خودروسازان متهم کرده و معتقدند که این شورا با صدور مجوز افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا درصدد کمک به آنها برای فروش محصولاتشان بوده است.
 
 
در این میان برخی کارشناسان صنعت خودرو نیز خواستار کاهش قیمت خودروهای داخلی هستند.
 
 
یک کارشناس صنعت خودرو در این رابطه می‌گوید: در زنجیره تامین قطعات خودروهای داخلی مشکلات جدی وجود دارد که باعث تولید قطعات بی‌کیفیت با قیمت بالا می‌شود که نتیجه این وضعیت نیز تولید خودروهای بی‌کیفیت و گران است.
 
 
ابوالفضل خلخالی ادامه می‌دهد: با قیمت‌های فعلی می‌توان خودروهای با کیفیت‌تری در کشور تولید کرد با این حال به دلیل معیوب بودن زنجیره تامین قطعات، این اتفاق نمی‌افتد. قیمت خودروهای داخلی در مقایسه با کیفیت آن‌ها، بالا و گران است.
 
 
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان می‌کند: قطعه‌سازان داخلی باید با قطعه‌سازان خارجی همکاری کرده و از این طریق نسبت به انتقال تکنولوژی اقدام کنند در غیر این‌ صورت همچنان شاهد تولید خودروهای قدیمی و منسوخ شده با قیمت‌های بالا و گران در کشور خواهیم بود.
 
 
یک عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی نیز کیفیت خودروهای داخلی را پایین دانسته و معتقد است که صدور مجوز افزایش قیمت این محصولات از سوی شورای رقابت اقدامی نادرست و برای تحریک مصرف‌کنندگان به خرید بوده است.
 
 
علی خاکساری در این رابطه می‌گوید: به دلیل رکود بازار مشتری چندانی برای محصولات ایران خودرو و سایپا وجود ندارد، در چنین شرایطی این دو خودروساز درخواست افزایش قیمت محصولاتشان را به شورای رقابت ارسال و این موضوع را رسانه‌ای کردند تا با فرستادن پیام گرانی به بازار، مصرف‌کنندگان را تحریک به خرید کنند.
 
 
وی ادامه می‌دهد: متاسفانه شورای رقابت به جای مقابله با انحصار این دو شرکت عملا به بخشی از روند فضاسازی این شرکتها تبدیل شده و صدور مجوز افزایش قیمت خودرو از سوی این شورا نیز نوعی عملیات روانی برای فریب افکار عمومی و تحریک آنها به خرید بوده است.
 
 
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح می‌کند: مصرف‌کنندگان آگاه شده‌اند و دیگر فریب چنین بازی‌ها و فضاسازی‌هایی را نمی‌خورند و به همین دلیل شاهدیم که بازار خودرو همچنان راکد است.
 
 
در این میان یک کارشناس صنعت خودرو نیز خواستار کاهش قیمت خودروهای داخلی است. امرالله امینی در این رابطه می‌گوید: با توجه به شرایط بازار، خودروسازان بزرگ باید قیمت محصولات خود را کاهش دهند.
 
 
وی ادامه می‌دهد: واقعیت این است که شرایط بازار خودروی ایران تغییر کرده و ایران خودرو و سایپا مانند گذشته یکه‌تاز این بازار نیستند. از آن سو نیز خودروهای چینی مونتاژی در کشور به عنوان رقیب خودروهای تولیدی دو خودروساز بزرگ مطرح شده‌اند آن هم در شرایطی که خودروهای چینی با روش‌های فروش متنوعی از جمله اقساطی بدون بهره عرضه می‌شوند.
 
 
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان می‌کند: خودروسازان بزرگ برای خروج از رکود فعلی چاره‌ای جز کاهش قیمت محصولات خود ندارند، هم‌اکنون این مصرف‌کنندگان هستند که برای بازار خودرو تصمیم می‌گیرند و خودروسازان چاره‌ای جز پذیرش این واقعیت ندارند.
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , موج انتقاد از دو خودروساز بزرگ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

ناشناس
0

خانه از پای بست ویران است
خواجه در بند نقش ایوان است
22:22  1395/03/19
پاسخ دادن
امیر(سابق)
10

آقا چجوری بگم دولت و تصمیم گیرنده ارشد صنعت نمیخواد که این شرایت به نفع مشتری که همان کیفیت و قیمت واقعی باشه انجام بشه و فقط با شعار با افکار مردم بازی میکنه . چون با تغییر شرایت کنونی دیگه کجا میتونه لقمه به این چربی را پیدا کنه که هم درآمدی برابر با نفت داشته باشه و هم از این طریق چهارتایی بیاد که ما ماشین تولید میکنیم و فلان تعداد شغل ایجاد کردیم
17:41  1395/03/19
پاسخ دادن
کاربر: m&z
2

اگه خودروسازان با انتقاد درست میشدن که ما الان بالاتر از کره بودیم! انتقاد از روز اول بوده منتها گوش شنوا نیست. گوش شنواااااا
16:18  1395/03/19
پاسخ دادن
فرزاد
3

انگار نه انگار که همین شرکتهای خودروسازی متفرقه که محصولات چینی رو مونتاژ میکنند وابسته به دو کارگاه مونتاژکار ملی هستند و پدر همه اینها یک قدرت واحد هست.
هیوندای اکسنت در کره هم کلاس پراید خودمون در ایران عزیزه ولی این کجا و آن کجا. قیمتش هم در وطن از قیمت واقعی بعضی مدلهای بنز و بی ام و گرانتر است.
کردن نظارت در کشور وظیفه کیست؟
14:02  1395/03/19
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
اهواز 53 نظر
Fx *Khani 14 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیران : سلام امروز ۵۰ روز از تکمیل وجه میگذره هنوز خبری از ساینا نیست سایپا واقعا خجالت اوره مردم دیونه شدن از دست سایپا
ناشناس : اتومات بود یا دنده ای
J4 بهمن : بهمن ثبت نام بودم ۱۶ خرداد شاسی خورده و بیمه فعلا همینه
شاهین G : سلام دوستان ثبت نام سامانه یکپارچه تحویل بهار ۱۴۰۳ برج ۵ پارسال ۲۱۲ واریز کردم خرداد امسال هم باقی مبلغو خواستم ببینم کسی با این شرایط اینجا هست
امير : سلام اقا منم ثبت نام بهمن هستم گفتن ٢٢ تير موعد سر رسيد هستش ولى اصلاً خبرى نيست واقعاً حالا اصلاً تحويل ميدن؟
Karimi : ما تیر ماهیا کی فاکتور میشیم ؟خسته شدیم از بی ماشینی
اس تری : این همه پیام اس تری ها که هفت ماه تاخیر خورده نمیبنی بعد سر وقت میخوای تحویل بگیری برج ۷ انشالله بهت میدنش
تارا ۷۴ : سلام مبارکتون باشه پس الکی بهتون گفتن تیرماه فاکتور میشین؟
ناشناس* : همچنین در راستای قرارداد همکاری با شرکت سایپا تولید گیربکس خودرو شاهین اتومات سایپا نیز به شرکت قوای محرکه کرمان سپرده شده است. این گزارش می افزاید: خط تولید گیربکس اتوماتیک CVT قرار است بستری برای تولید گیربکس خودروهای جک J4 ، جک S3 و شاهین سایپا باشد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : سلام من تحویلی دیماه ام واریز اولیه مرداد1402تکمیل وجه 29اذر 1402 خبری نیست
ایمان : ماشین از نظر صدا موتور خوبه شتابگیری هم اولش اگر میزنه بعدش خوب می‌ره من واقعا باورم نمیشد ماشین اینقدر نرم و بیصدا باشه موفق باشید
پیام : قیمت تعییر نداره مگر اینکه آپشن اضافه کنن
اسفندی منتظر : جان‌ت بشم معلم دیگه ناراحتیم املا غلط مینویسیم شما به بزرگواریت ببخش😁😀
تیگو 7 : دوستان من فکر میکنم دارن قرارداد های قیمت قطعی سال گذشته رو تحویل میدن بعد افزایش قیمت بدن
وحید : سلام دوستان کسی هست که از تحویل سورن پلاس دوگانه سوز تحویل بهار 1403خبر داشته باشه
علی : سلام اره من پاییز سورن تبدیل به پارس زدم بعد 38روز 42تومن بهم دادن
رضا کارگر ایران خودرو واقعی : دروغ هست نمیسوز اینها آدمهای از خود راضی هستند که فقط خودشان را می‌بینند
حسن : دیگه زدیم به کوه وبیابان ازدست اینها دیرشده ببخشید
رضا کارگر ایران خودرو واقعی : خیر استاندارد ندارد ت ‌