نیسان GT-R 2013

 

بررسی نیسان GT-R 2013

شرکت خودرو سازی نیسان برای سال 2013 قدرت موتور GT-R 2013 را افزایش داده و گیربکس آن را هم برای عملکرد روان تر بهبود بخشیده. تغییرات دیگری هم شامل حال مدل 2013 شده از جمله نورپردازی جدید جلو داشبورد و اضافه شدن بال بادشکن از جنس فیبر کربن عقب خودرو که برای تیپ بلک (Black) ارائه می شود. در مدل 2013 دوربین دنده عقب برای همه تیپ ها به صورت استاندارد عرضه می شود. استفاده از جدیدترین تکنولوژی ساخت خودرو و قطعات، عملکرد بالا، و در نهایت قیمت بالا از جمله مواد لازم برای تهیه یک سوپر ماشین است. این در حالی است که نیسان GT-R دو مواد اول ذکر شده یعنی کیفیت ساخت و عملکرد بالا را داراست اما نیسان آن اندازه که رقبا از مورد سوم استفاده کرده اند، استفاده نکرده. 1Car نیز معتقد است نیسانGT-R  طراحی بدنه خشنی دارد و در زیبایی و لوکس بودن به پای زیبایی فراری 458 نمی رسد اما در عوض این نیسان عجیب و غریب تقریبا تمامی امکانات و لذت مشابهی را با قیمتی کمتر از نصف قیمت رقبا به شما می دهد.1Car.ir

بررسی نیسان GT-R 2013

نیسان هر ساله این مدل پر طرفدارش را کاملتر به بازار می فرستد. امسال هم به آن 15 اسب بخار نیروی بیشتری بخشیده و نیروی گشتاورش را هم 20 نیوتن متر بیشتر کرده است. همه این تغییرات برای رقابت با رقبای 500 اسب بخاری و قویتر است، نیسان GT-R برای رقابت قابلیت تولید 545 اسب بخار نیرو را داراست و نیروی گشتاورش 614 نیوتن متر است. تغییرات دیگر شامل تنظیمات جدید سیستم تعلیق برای عملکرد بهتر در جاده می شود. همانطور که اشاره شد در این مدل تغییراتی بر روی گیربکس اعمال شده که عملکرد آن را روان تر و سریع تر کرده است. البته زمانی که در ترافیک هستید و باید دائماً ترمز کنید و دنده عوض کنید، گیربکس کمی تا قسمتی ابری سفت عمل می کند.

بررسی نیسان GT-R 2013

از نظر حرفه ای ها نیسان GT-R 2013 پیشرفت کرده و سریع تر شده، در حالی که از دید آماتورها اضافه شدن دوربین دنده عقب و یا بال عقب خودرو بهبود و پیشرفت محسوب می شود. نیسان جدید عملکردی سطح بالا را با قیمتی بسیار مناسب به همراه تمامی لذت های دنیای رانندگی برای خریداران فراهم آورده و به دلیل ترکیب تکنولوژی و قدرت در ساخت، به یکی از محبوب ترین مدل ها برای ماشین بازهای سراسر دنیا تبدیل شده است. 

 

طرح بدنه، تیپ ها و امکانات انتخابی

 

نیسان GT-R یک کوپه اسپرت با عملکردی بالا و طرح داخلی 2+2 است که در دو تیپ Permium و Black به بازار عرضه می شود.

بررسی نیسان GT-R 2013 بررسی نیسان GT-R 2013

امکانات استانداردی که برای تیپ پریمیوم در نظر گرفته شده شامل چرخ های 20 اینچی، چراغ های اتوماتیک زنون جلو، چراغ های LED، ترمزهای شرکت برمبو (Brembo)، دوربین دنده عقب، سیستم تعلیق قابل تنظیم و الکترونیکی، روکش های چرم جیر مصنوعی، صندلی های قابل تنظیم الکترونیکی و دارای گرم کن، استارت و ورود بدون نیاز به کلید، کنترل آب و هوای دوگانه اتوماتیک، اجرا کننده سی دی و 11 بلندگو، رادیوی ماهواره ای، درگاه اتصال آیپاد و تلفن بلوتوث است. علاوه بر امکانات ذکر شده یک نمایشگر چند منظوره و یک دیسک ذخیره اطلاعات سیستم مسیریاب، اطلاعات لحظه ای ترافیک، وضعیت آب و هوا و 9.4 گیگابایت برای ذخیره فایل های صوتی در این تیپ در نظر گرفته شده است.

بررسی نیسان GT-R 2013 بررسی نیسان GT-R 2013
بررسی نیسان GT-R 2013

 در تیپ بلک امکاناتی چون چرخ های سیاه سبک وزن، بال عقبی از جنس فیبرکربن، طراحی منحصر به فرد داخلی با رنگ های مشکی و قرمز و صندلی های چرمی برند ریکارو (Recaro) به خودرو اضافه شده است. امکانات اختیاری دیگری هم برای خریدار وجود دارد از جمله بسته "هوای سرد" که شامل چرخ  های تیره تر و تنظیماتی برای سریعتر گرم شدن موتور خودرو می شود، این بسته هیچ هزینه ای نخواهد داشت. اما بسته اختیاری "سوپر نقره ای" که مربوط به رنگ خودرو می شود هزینه بیشتری برای خریدار خواهد داشت.

 

نوع موتور و نحوه عملکرد

 

بررسی نیسان GT-R 2013

نیسان GT-R 2013 نیروی محرکه خود را از یک موتور توربوشارژ شش سیلندر  3,8 لیتری می گیرد که توانایی تولید 545 اسب بخار و 628 نیوتن متر نیروی گشتاور دارد. نیروی تولید شده توسط یک گیربکس شش دنده اتوماتیک-دستی و دوکلاچه به سیستم چهار چرخ محرک پیشرفته نیسان 2013 منتقل می شود.

بررسی نیسان GT-R 2013 بررسی نیسان GT-R 2013
بررسی نیسان GT-R 2013

با هر آنچه که نیسان GT-R 2013 را تست کنیم، نتایج به دست آمده نشان دهنده عملکرد عالی آن خواهد بود. نیسان در فاصله زمانی 3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد و 400 متر را با گذشت 11 ثانیه پشت سر می گذارد. میزان مصرف سوخت این مدل به ازای هر یکصد کیلومتر برابر با 17 لیتر در شهر، 12 لیتر در بزرگراه و مصرف ترکیبی آن 15 لیتر است.

 

امنیت

 

امکانات امنیتی که به صورت استاندارد برای نیسان GT-R 2013 در نظر گرفته شده عبارتند از ترمزهای ضد قفل، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، کیسه هوای جانبی صندلی های ردیف جلو، و کیسه هوای پرده ای سرتاسری.

 

امکانات و طراحی داخلی

 

اتاق تیره رنگ نیسان نشانه  ای از تلفیق استفاده تکنولوژی و عملکرد بالای خودرو است. روکش صندلی ها از چرم جیر مصنوعی است که سرنشینان را در هنگام مانورهای نیسان GT-R  سرجایشان نگه می دارد و برای رانندگی در مسافت های طولانی هم بسیار راحت و مناسب است. در کل از مواد با کیفیتی در طراحی داخلی استفاده شده، دکمه های کنترلی هم جنس سختی دارند که به هنگام استفاده از آن ها احساس خوبی خواهید داشت. اگر خودروی شما تیپ بلک باشد، تغییرات چشمگیر و مثبتی را در طراحی داخلی تجربه خواهید کرد.

بررسی نیسان GT-R 2013

از صفحه نمایش مسیریاب ماهواره  ای برای نمایش اطلاعات دیگری هم استفاده می شود، از جمله اطلاعات میزان نیروی ترمز سر پیچ ها، میزان فرمان دهی، شماره دنده، و نمایش زمان مسیرهای طی شده. اگر همه این امکانات کمی شبیه بازی های ویدئویی است تعجب نکنید، چراکه طراح این سیستم  ها، شرکت "پولیفونی دیجیتال" است، شرکتی که سازنده سری بازی های پرطرفدار "گرند توریزمو" بود.

بررسی نیسان GT-R 2013

خوشبختانه برای سوار و پیاده شدن از ماشین نیازی به انعطاف بدن و انجام حرکت های ژیمناستیک ندارید، امکانی که کمتر در سوپر خودروها دیده می  شود! دسترسی به صندلی های بسیار کوچکتر ردیف عقب دشوار است، البته این ردیف صندلی برای بچه ها مناسب است. صندوق عقب نیسان GT-R 2013 فضای باری برابر با 0.25 متر مکعب دارد که در نوع خود برای ماشینی در این کلاس مناسب است.

 

تجربه رانندگی

 

 مهندسین شرکت نیسان به جای استفاده صرف از قدرت، با به کارگیری تکنولوژی عملکرد GT-R 2013 را به سطح بالاتری رسانده اند. بر همین اساس، در این مدل به جای استفاده از موتور V8 از موتور V6 با توربوی دوگانه استفاده شده که صدایی همانند یک جت تولید می  کند. تمامی چرخ  ها بر روی آسفالت جاده چسبندگی بالایی دارند و عملکرد ترمز خودرو هم بسیار بالا است.

بررسی نیسان GT-R 2013

نیسان GT-R 2013 در جاده  های پر پیچ و خم و پیست های مسابقه توانایی بالای خود را نشان می  دهد، فرمان پذیری این مدل در حد جدیدترین سوپر خودروهاست. سیستم تعلیق از کیفیت عملکرد بالایی برخوردار است و دقتی به مانند یک ربات دارد. فرمان پذیری خودرو یکی از بهترین  ها در بین خودرو هایی با سیستم چهار چرخ متحرک است و وزن خالص 1,724 کیلوگرمی نیسان حسی مانند پورشه 911 به خودرو داده است.

بررسی نیسان GT-R 2013

با وجود تغییرات و اصلاحات انجام شده بر روی گیربکس نیسان 2013، هنوز هم در سرعت  های پایین و مواقعی که دائما نیاز به گرفتن ترمز و تعویض دنده هست، دنده  ها کمی سفت عوض می  شوند. در عوض زمانی که نیسان GT-R 2013 در بزرگراه حرکت می  کند، اضافه شدن و کم شدن دنده  ها در هر دو حالت اتوماتیک و دستی بسیارسریع است و این استیل مسابقه  ای همان چیزی است که در وهله اول به آن نیاز دارید، این طور نیست؟

بررسی نیسان GT-R 2013

 


منابع

edmunds

برچسب : سوپرماشین , GT , R






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

22 نظر

مكانيك
0

گودزيلا عشق منه
22:22  1394/09/15
پاسخ دادن
جمشید
0

حرف نداره بنظرتون وارد ایران میشه مدل جدیدش
20:56  1394/09/15
پاسخ دادن
کاربر: mojtaba .a
0

بسیار خودرو خوشکلی هست و مطمینن رانندگی با این ماشین لذت خیلی خاصی داره
22:07  1394/08/20
پاسخ دادن
علی
4

همین الآن فقط بوگاتی و پاگانی وکونیخ زگ با زور رو دستGT-Rشش سیلندری هستند.اگرهمین تکنولوژی های GT-Rروی یک موتور ده یادوازده یسلندرپیاده بشه چی میشه.
18:56  1392/05/07
پاسخ دادن
هادی
2

اونقدر سنگین میشه که دیگه نمیشه بش گفت GTR باید بش بگی بنتلی.
20:34  1392/11/22

کاربر: حیدر
7

تو برنامه top gearانگیلیسی یه قسمت بود که رفته بودن ژاپن.قرار بود که ریچاد هموند و جیمز می با قطار از یه شهری برن به شهر دیگه و جرمی کلارکسون هم باید همون مسیرو با یه نیسان gtrبره تو طول مسیر که داشت میرفت یه چیز جالبی در مورد gtr گفت اون این بود که شما اگه کل تعداد ساخته شده از این مدل رو بیاری گیربکسهای هیچکدوم از اونها به هم دیگه نمیخوره و هر گیربکس مختص همون خودرو هستش.........15 دقیقه جلوی تلویزیون هنگ کرده بودم.با سپاس از 1car
17:51  1392/02/29
پاسخ دادن
REZA
4

خیلی ممنون عالی بود
21:27  1391/12/23
پاسخ دادن
امین
6

GTR شاخ همه ی لامبورگینی ها ، پورشه ها ، آئودی ها ، فراری ها ، رو شکسته فیلمهاش تو یوتیوب هست ، حتی فیلمهایی هست که AVentador , Bugatti veyron رو هم میبره.
15:32  1391/12/15
پاسخ دادن
علی
5

خیلی زیباست
19:11  1391/11/27
پاسخ دادن
مسعود
6

عشقشم حرف نداره این هیولا
15:44  1391/11/27
پاسخ دادن
هومن
3

صدای جارو برقی میده ماشینه
00:02  1391/11/27
پاسخ دادن
اکبری
7

من فگرمیکردم نیسان همین وانتهاهستن حالدیدم نبابا مدلهای خوبش اینجاست
10:44  1391/11/24
پاسخ دادن
مهدی
12

خیلی عالیه خودروسازهای ما هم میگن ماشین تولید می کنیم. فقط چشمشون به جیب مردمه
18:02  1391/11/23
پاسخ دادن
آدریان
17

خیلی زیباست من طرفدارش شدم . مرسی
16:58  1391/11/23
پاسخ دادن
هومن
0

داش خیلی خئلی خوب است
19:04  1394/08/15

m
5

درست شد
15:17  1391/11/23
پاسخ دادن
m
4

لینک صدا فک کنم خرابه
15:16  1391/11/23
پاسخ دادن
اکرم
11

بسیار جالب بود خسته نباشید
13:52  1391/11/23
پاسخ دادن
گویبان
14

فکر نکنم کسی اینجا و باشه عاشق نیسان جی تی آر نباشه ماشینی که تو درگ ریس های حکم رانی میکنه و باکمی دست کاری تو یک چهارم مایل حتی بوگاتی ویرون را هم میبره این ماشین خارق العاده است!
13:47  1391/11/23
پاسخ دادن
مهدی
22

انصافا با این قیمت از خیلی از سوپر ماشین ها بهتره. من موندم چرا از این ماشینها نمیارن تو ایران؟
13:47  1391/11/23
پاسخ دادن
سامان
2

داداش الان 3تا نیسان 370Z تو تبریز هست یه نفر هم سفارش نیسان جی تی از رو داده قراره تا یکی دو هفته دیگه از منطقه ازاد ارس وارد تبریز بشه
تمامی ماشینهای گذر موقت تبریز هر جمعه تو پارکینگ یادگار امام تبریز جمع میشن و درگ و دریف میزارن
الان فورد ماستنگ دوج شارژر وچلنجر پورشه پانامرا و 911 و بنز CLS
شورولت کاماروZL1 کرایسلر تو تبریز هست فرضکن نیسان جی تی ار هم کنارشون باشه ببین چی میشه♥♥♥
15:48  1392/06/14

سینا
12

با تشکر
13:38  1391/11/23
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی(سایناs) : ممنونم داداش
زهرا : اطلس تکمیل وجه ۱۸ اسفند پیش فروش باید ۱۸ فروردین ماشین تحول میدادن
دریا قربانی : اطلس پیش فروش ۲ مرحله واریز وجه تکمیل وجه اول اسفند قرار بوده ۳۰ روز خودرو تحویل بدن خدا ازت نگذره مدیر عامل سایپا
علی : برو تو پنل کاربری سایپا بخش واریز وجه منتخبین اونجا فعال هست
علی خوزستان : ماشین میگن تحویل ۳۰ ماه ولی یک سال بعد تحویل میگیری
فقط خدا : سلام ۲۳۸ واریز کردم کسی میدونه واریزی دوم ش کی هست
اسفند ماه ۱۴۰۱ : سلام بخدا اسفند ماه همه شون دیگه کلافه شدن آخه این چه وضعشه ۴۰۱ کجا ۴۰۳ کجا کسی جوابگو نیست
سامان : فکر کنم منظورشان برای اشخاصی که در سامانه سخا احراز آدرس محل سکونت توسط پلیس راهور تائید شده آیا نیاز به ارسال آن به نمایندگی هست؟ فکر کنم نیازی نباشد بصورت الکترونیکی شماره گذاری انجام می شود در سامانه سخا یا تائید اداره پست یا پلیس راهور شده باشد کافی است
ب تارا : والا از نمایندگی آشنایی هست گفت برای تارا ۴۵ روز کاری بگذره فاکتور میکنن البته منظور V1p هستش.
S3 : J4 با بقیه ماشینها فرق داره، j4 یک روزه هم میتونن تحویل بدن، اون هم مدل ۴۰۲، آماده زیاد دارن، اونهایی که تحویل نگرفتن ،s3 و j7 و s5 و ،t8 هستن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبدیلی پارس به سورن : سلام.بنده تحویل یک خرداد هنوز فاکتور نشده
علیرضا هفته اخر اسفند : خدا لعنتت کنه سایپا طرح تبدیل رو سگ میزنه بعددو سال که تمدیدش کردی حرومزادع؟ واقعا سایپا روی چهل دزد بغداد رو سفید کرده
پارس : سال قبل دنا پلاس معمولی خریده 380الان 850بازار قیمتشه چه طوریه اون دلال نیست پژو پارس که کمترین سود رو داره تو ماشینهای ایران‌خودرو اینا شدن دلال بدبخت تر ودیوار کوتاه تر از پارسی ها پیدا نکردین خیر ندیده ها ما که سپردیمتون به خود الله انشالله خودش جای حق نشسته درستش می‌کنه
علی : آقا وحید میشه نحوه شکایت کردنتون رو بگید ؟
احسان : چطوره سقف مشکل داره که همه سقف فلزی ها رو اجبار کردن که سقف شیشه ای تبدیل بزنن مگه همچین چیزی میشه
احسان : ریال یا به تومن نوشتی
سارا ساینا اس دوگانه اسفند : توجه سلام دوستان دعوت نامه اسفند فعلا هیچ خبری نیست چون اون دعوت نامه پیشنهادی که داده بودن رو مهلتش رو تمدید کردن تا بیستم اردیبهشت فعاله این یعنی تا زمانیکه اون فعاله از دعوت نامه دوگانه خبری نیست دوستانی که موافقن سبز رو بزنید
رانا پلاس تحویل 30 بهمن تبدیل به 207 tu3 : ممنونم که جواب دادیم
اسی : در پیامک تبدیل که قبل عید اومد براتون کد چخار رقمی که اولش 27 هست اون شماره بخشنامه است
علی : مطمئنی. من رفتم نمایندگی صفحه رو باز کرد گفت برا شماسه تا زدن عکس از صفحهه گرفتم