بررسی آئودی S6 مدل 2014

بررسی آئودی S6 مدل 2014

قبلا داستان از این قرار بود که کمپانی بی ام و می‌خواهد بازار سدان های اسپرت را قبضه کند ولی آئودی S6 2014 آمده است تا ورق را برگرداند. این خودرو با موتور 8 سیلندر خورجینی مجهز به توربوشارژر دوگانه، سیستم تعلیق بادی پیچیده و هندلینگ تیز و فرز، مسیر جدیدی برای آئودی باز خواهد کرد. مدل قبلی S6 را به یاد می‌آورید؟ حتی با این که مجهز به موتور 10 سیلندر لامبورگینی بود، نتوانست قواعد بازی را عوض کند ولی S6 2014 چیز دیگری است. این خودرو یک سوپر سدان است که هر ماشین‌بازی آرزوی داشتنش را خواهد داشت. البته، نمی‌توان گفت که خودرو S6 در واقع همان A6 است که موتور قوی‌تری دارد. مزیت دیگر آن این است که با گیربکس دو وضعیتی و هفت سرعته به بازار عرضه می‌شود که در مدل ارزان‌تر A6 ارائه نشده بود. از طرف دیگر، سیستم تعلیق بادی و اسپرت شده آن، سواری خشک A6 را به طور معجزه‌آسایی به یک سواری نرم و راحت بدل می‌کند، در عین حال هندلینگ را هم ارتقا می‌دهد. دیفرانسیل اسپرت هم می‌تواند نیرو را از یکی از چرخ های جلو به چرخ دیگر منتقل کند. همه آپشن هایی که در A6 کم و کسر بودند نیز، در این مدل به صورت استاندارد عرضه شده‌اند. خوشبختانه، دسته‌ای از سدان ها وجود دارند که از خودرو  S6 هم سرترند. برای مثال، می‌توانید بی ام و M5 را در نظر بگیرید که 140 اسب‌بخار بیشتر نیرو تولید می‌کند ولی بعد از یک سواری جان‌بخش با این آئودی 240 اسب‌بخاری، بی ام و M5 و دوستانش بخشی از جذابیت‌شان را از دست خواهند داد.

بررسی آئودی S6 مدل 2014

آئودی S6 آن‌قدر سریع و نرم است که به سختی می‌توان به چیز دیگری فکر کرد. داخل کابین امکانات و سرگرمی های مدرنی دارد و آن را به یکی از بهترین سدان های روی زمین تبدیل می‌کند. این خودرو وارد دومین سال حضورش در بازار می‌شود ولی رقبای سرسختی پیدا کرده است که هریک با قیمت پایین‌تر و پایین‌تری عرضه می‌شوند. در سال 2014، خودرو بی ام و 550i موتوری واقعاً قوی داشت ولی نتوانست در هندلینگ تیز و فرز با آئودی S6 رقابت کند. جگوار سوپرشارژری XF و مرسدس بنز E550 هم با موتورهای هشت سیلندرشان رقبای اروپایی قدَری هستند. البته کادیلاک CTV Vsport مدل 2014 را هم نمی‌توان از قلم انداخت که از نظر موتوری با آئودی های S6 رقابت می‌کند و از نظر زیبایی هم ویژگی های خاص خودش را دارد. ظاهراً اینطور به نظر می‌رسد که افزایش قیمت آئودی S6 2014 منطقی است و علتش هم این است که این خودرو خودش را خاص‌تر از بقیه می‌داند.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی آئودی S6 مدل 2014

آئودی S6 2014 یک سوپر سدان اسپرت با اندازه متوسط است که فقط در یک تیپ کاملاً مجهز عرضه می‌شود. امکانات استاندارد آن عبارتند از: رینگ های 19 اینچی، چراغ های زنون تطبیقی، سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم، دیفرانسیل اسپرت، سانروف، ورود و استارت بدون کلید، آیینه های جانبی الکتروکرومیک و مجهز به گرمکن و حسگرهای پارکینگ در جلو و عقب خودرو. در داخل کابین هم این موارد را خواهید دید: سیستم هشدار دهنده نقاط کور، Audi drive select که راننده به وسیله آن می‌تواند کنترل فرمان، سیستم تعلیق و گیربکس را دست داشته باشد، روکش چرمی با طرح دوخت خشتی، گرمکن صندلی های جلو، فرمان تلسکوپی برقی با قابلیت خم شدن به چپ و راست، سیستم کنترل آب و هوای چهار نقطه‌ای، کنترلگر الکترونیک MMI روی کنسول، نمایشگر 8 اینچی، دوربین دید عقب، سیستم مسیریاب، اتصال بلوتوث، Audi Connect ( مسیریاب ارتقا یافته مبتنی بر اینترنت، اتصال Wi-Fi) ، سیستم صوتی Bose با پخش سی دی و 14 بلندگو، رادیو  HD، رادیو ماهواره‌ای و پورت اتصال iPod.

بررسی آئودی S6 مدل 2014 بررسی آئودی S6 مدل 2014

آپشن های مختلف برای خودرو S6 در چند پکیج عرضه می‌شوند. پکیج Innovation نمایشگر مخصوص راننده و سیستم دید در شب دارد و پکیج Driver Assistance، کروز کنترل قابل تنظیم (با قابلیت ایست-حرکت)، سیستم کنترل حرکت در جاده های باریک، دوربین 360 درجه‌ای پارکینگ و سیستم هشدار برخورد Audi Sense Plus را هم به آپشن های قبلی اضافه می‌کند. پکیج Comfort Seating هم این آپشن ها را ارائه می‌کند: صندلی های جلو مجهز به تهویه مطبوع و دستگاه ماساژ، حافظه تنظیمات سرنشین جلو، صندلی های عقب راحت و روکش های چرمی با  طرح دوخت خشتی. پکیج Cold Weather گرمکن صندلی های جلو و گرمکن فرمان را هم به آپشن های قبلی اضافه می‌کند. و در نهایت پکیج Black Optic که رینگ های منحصر به فرد 20 اینچی، آیینه بغل های هم رنگ بدنه (به جای آیینه های نقره‌ای استاندارد)، سپر سیاه رنگ و شیشه های دودی به مشتریان عرضه می‌کند. سایر آپشن هایی که به صورت مجزا و تکی ارائه می‌شوند عبارتند از: رینگ های 20 اینچی، چراغ های LED،  روکش داخلی سقف چرمی، کیسه  هوا جانبی عقب و سیستم صوتی  Bang & Olufsen به همراه 15 بلندگو.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی آئودی S6 مدل 2014

نیروی چهار چرخ محرک آئودی S6 را یک موتور هشت سیلندر خورجینی 4 لیتری مجهز به توربوشارژر دوگانه تأمین می‌کند که 420 اسب‌بخار نیرو و حدود 550 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس آن دو وضعیتی و هفت سرعته است و هر چهار چرخ را به حرکت در می‌آورد. به گفته کمپانی آئودی، خودرو آئودی S6 می‌تواند ظرف 4.5 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر در ساعت برسد. ولی این همه ماجرا نیست: مصرف سوخت آئودی S6 در سیکل ترکیبی برابر با 14 لیتر (16 لیتر در شهر و 10 لیتر در بزرگراه) است. این یعنی ترکیبی استثنایی از قدرت و عملکرد، آن هم برای یک سدان هشت سیلندر با چهار چرخ محرک.

 

ایمنی

بررسی آئودی S6 مدل 2014

تجهیزات ایمنی استاندارد آئودی S6 2014 عبارتند از: ترمزهای ضد قفل، کنترل پایداری، سیستم هشدار نقطه کور، حسگرهای پارک در جلو و عقب، کیسه هوای پرده‌ای سراسری و کیسه هوای مخصوص زانو در جلو. کیسه های هوای عقب و سیستم کنترل حرکت در جاده های باریک را می‌توان به صورت سفارشی خریداری کرد. سیستم هشدار برخورد Plus  Audi Pre-sense هم به صورت سفارشی قابل خریداری است. این سیستم به راننده هشدار می‌دهد و به طور اتوماتیک ترمزها را فعال و صندلی های جلو را طوری تنظیم می‌کند که در صورت وقوع تصادف از سرنشینان بیشترین محافظت را بکنند. 

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی آئودی S6 مدل 2014

آئودی S6 2014 ضمن حفظ سنت آئودی، یکی از زیباترین کابین ها را در رده خودش دارد. چیدمان دلفریب داشبورد، کیفیت بالای مواد و ساخت و پرداخت عالی آن ها نیز بسیار چشمگیر است. سیستم چند رسانه‌ای استاندارد (MMI) از طریق نمایشگر روی داشبورد و دسته و دکمه‌ای که وسط کنسول قرار دارند، موارد مربوط به سرگرمی ها، ارتباطات و مسیریابی را کنترل می‌کند. این سیستم به منوهای منطقی، گرافیک ساده و صفحه لمسی‌اش می‌بالد، هرچند ما هنوز سیستم iDrive بی ام و و سیستم COMAND مرسدس بنز را به دلیل راحتی بیش از حدشان ترجیح می‌دهیم.

بررسی آئودی S6 مدل 2014 بررسی آئودی S6 مدل 2014
بررسی آئودی S6 مدل 2014 بررسی آئودی S6 مدل 2014

آئودی S6 همچنین دارای بسته اینترنتی Audi Connect نیز هست که شامل: 3G Wi-Fi، داده های  Google Earth برای استفاده در سیستم مسیریاب و سرچ گوگل برای POIها است. کمی زیاده از حد به نظر می‌رسد ولی اگر بخواهید قسمتی از کارتان را در مسیر انجام بدهید، گزینه بهتری به نظر نمی‌رسد.

بررسی آئودی S6 مدل 2014 بررسی آئودی S6 مدل 2014
بررسی آئودی S6 مدل 2014

خواه صندلی های اسپرت استاندارد را خریداری کرده باشید، خواه از صندلی های پکیج Comfort Seats استفاده کنید، مطمئناً در سفرهای طولانی آن ها را بسیار راحت خواهید دید. صندوق عقب آئودی S6 نیز 0.40 متر مکعب گنجایش دارد که برای خودرویی در این رده کوچک به نظر می‌رسد ولی صندلی های عقب تا می‌شوند و برای اشیاء بزرگتر جا باز می‌کنند. 

 

تجربه رانندگی

بررسی آئودی S6 مدل 2014

با این که 420 اسب‌بخار نیرو زیاد از حد به نظر می‌رسد ولی آئودی S6 جای خالی بین سدان های هشت سیلندر و لوکسی نظیر بی ام و 550i و مرسدس بنز E63 را پر می‌کند. موتور هشت سیلندر و توربوشارژری آئودی S6، شتاب مورد نیاز این سوپرخودرو را تأمین نمی‌کند ولی جواب می‌دهد. تقویت موتور هم آن طور که باید و شاید مؤثر بوده است. این امر در مورد گیربکس دو وضعیتی هم صدق می‌کند و در جاده یا هنگام گشت‌زنی در شهر خیلی خوب عمل می‌کند. آئودی S6 در قسمت هندلینگ هم چون فرمان تیز و فرزی دارد، پا به قلمرو خودروهای اسپرت می‌گذارد، سیستم تعلیق بادی هم، رانندگی روی همه سطوح را نرم و هموار می‌کند. شاید خودروهایی باشند که این کارها را بهتر از آئودی S6 انجام بدهند ولی تعداد کمی از آن ها می‌توانند با همه فن حریفی آئودی رقابت کنند.


منبع

Edmunds

برچسب : S6 , آئودی , بی ام و , مرسدس بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سعید : سلام. دوستان بالاخره بعد از ۴ ماه تاخیر خودرو من هم فاکتور شد الهی شکر‌. تارا دستی v1 نقره ای تیتانیوم تحویل ۲۴ دی
وحید : سلام خسته نباشید خدمت شما مهندسین عزیز آقا من یه چهار ماه پیش گیربکس باز کردم صفحه کلاچ و بلبرینگ کلاچ تعویض شد موقع تحویل دنده یک به سختی جا میرفت مکانیک می گفت یه چند وقتی کار کنه خوب میشه من راه افتادم البته فقط دنده یک باسختی جا میرفت بقیه مشکل نداشت تا روز بعد زدم یک راه افتادم کلاچ گرفتم بیام دو نیومد هر کار کردم نیومد گیر کرد بردم پیش استا دوباره باز کرد بست این بار دنده خوب جا میرفت سه چهار ماه بدون اذیت بود تا پانزده روز پیش باتری خوابید حلش دادم موقع روشن شدن دک بدی خورد به موتور روشن کردم بعد خواستم بزنم یک دیدم مثل سری قبل یک بد جامیره با سختی فقط یک دو روز بعد دوباره تو یک قفل کرد العان بردم جای دیگه چهار بار گیربکس آورده پایین بسته دوباره تو یک گیر کرده تمام قطعات تعویض کرده از کشویی میل ماهک موشکی ولی دوباره گیر کرده لور دنده هم مشکل نداره میشه راهنمایی کنید که مشکل از کجاست
رضا اس ۵ : سلام دوستان ما هفت ماه رو رد کردیم داریم میریم تو ۸ ماه دوستانی که دادگاه شکایت کردن راهنمایی کنند تا بقیه هم شکایت کنند باید وکیل گرفت حرومزادهها الکی الکی مارو گرفتار کردن خدا لعنتتون کنه
اس ۵ نیو : دوستان چرا ماشینه مارو نمیدن؟ ۲۰ روز دیگه چک دومه ماشینه انشالله تا ۱۵ روز آینده همه ماشینارو بدن انرژیشو بفرستیم🙏🏼 همون اس ۵ برسه بهمون
فونیکس Fx : سلام دوستان . اینجور که میبینم اوضاع کرمان موتور از مدیران خودرو بدتر هست . لا اقل مدیران ثبت نام نقدی و لیزینگی چنتا مدل مثل خانواده فونیکس و آریزو رو تا حدود نیمی از برج ۱۱ رو تحویل داده . من ثبت نامی دی ماه هستم و تاریخ تحویل ۹۰ روزه کاری بهم گفتن آخر خرداد گفتم کاش از کرمان موتور یا بهمن خرید کرده بودم حالا میبینم یک از یک بدتر هستن .
امیر : من میخواستم شنبه ماشین j7 بنویسم ولی با خوندن کامنتا برگام ریخت :|
S5 23 مهر : تحویل سیستمی ۴بهمن پارسال بوده چک دوم هم ۱۵خرداد هنوز حتی شاسی نشده حساب کردم تا الان حدود ۱۰۰ میلیون جریمه تاخیر خورده واقعا نمیدونم کرمان موتور چیکار میکنه
اطلس ۲۸ بهمن : سلام هنز کسی فاکتور نشده
دنا پیکانی : من۵ساله دارمش.عالیه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : دوستانی که قصد فروش دارن گول دلالها را نخورید پار 403 40 تومن گرونتر از 402 هست و زیر 700 ندید
دوگانه 29اسفند : ایواللا حسین آقا رهاش همینه
سلام : با تمدید استاندارد
سلام : صبر کن نوبت ما هم میرسه
پیش‌فروش‌دی‌ماه : سایپا‌چرا‌فاکتور‌نمیکنی‌‌مگه‌پول‌نگرفتی؟؟؟ چراظلم‌میکنی‌بی‌انصاف‌4ماه‌ازموعدتحویل گذشته‌کجای‌دنیا‌با‌‌مردمشون‌اینجوری‌رفتار میکنند
مسعود : از طریق گوگل وضعیت مشتری یا شماره تماس 096550
امید : ممنون از پاسخگویی .ولی از نمایندگی اوایل ثبت نام گفتن خرداد ماه منتظر پرداخت دوم باشین .برای همین .چون دور اول اسفند ماه پرداخت شد نصف پول برای دنا پلاس توروبو‌ ef7 بعد الان دور دوم که تحویل تیر ماه نوشته پس همشون الکیه درسته؟ خرداد پس نیست
مرجان : سلام کسی اطلاع داره دعوتنامه خرداد کوییک اتومات کی میاد
رانا 29 اسفند 4دی وجه : دوستان بهمن ماهی کسی ماشین تحویل گرفته بگه ارتقا هست یا نه
احمد : saipa crop. ir