نگاهی کوتاه بر مکلارن X1

نگاهی کوتاه بر مکلارن X1

1Carگذشته از چهره بسیار فریبنده مکلارن X1، طراحی و ساخت آن بسیار پیچیده است و هر آن چه را که از دنیای تکنولوژی خودرو از جمله روش های پیشرفته طراحی و ساخت خودرو و مواد می توان تصور کرد، در مکلارن X1 دست  یافتنی است. این خودرو در حقیقت مجموعه ای از ایده های جذاب و خلاقانه افرادی است که با شیفتگی، زندگی خود را وقف چنین خودروهایی کرده اند.

نگاهی کوتاه بر مکلارن X1

1Carاز نقطه نظر نمای بیرونی، بی نظیرترین خودروی روز دنیا به شمار می رود. طراحان این خودرو آمده اند تا خودرویی را معرفی کنند که به هیچ چیزی جز خودش شباهت ندارد. تمام اجزا، قطعات و حتی چراغ ها و رینگ های این خودرو به صورت سفارشی ساخته شده است. در پنل های مکلارن X1 کامپوزیت الیاف کربن به کار رفته و با رنگ مشکی پوشش کاری شده است. البته منظور از رنگ مشکی، مشکی جیر است نه مشکی متالیک.

نگاهی کوتاه بر مکلارن X1

از نمای روبرویی، این خودرو بینی کشیده ای دارد که هوای مقابل مسیر خود را می درد و این مسئله  شتاب خودرو را افزایش می دهد. گفتنی است خطوط روی کاپوت مکلارن X1 علاوه بر این که مانع شکستگی کاپوت شده  اند، جلوه وحشتناکی را نیز به آن داده  اند. از شیشه جلو تا عقب خودرو، سقف این خودرو را می بینید که کاملاً کشیده و شیبدار است.

نگاهی کوتاه بر مکلارن X1

در یک نگاه به نمای جانبی و پشت مکلارن X1، خروجی های هوا را می بینیم که روی بدنه خودرو قرار دارند. به  علاوه، مشاهده می کنید که تمام چرخ های عقب با کاوری پوشانده شده است و جالب تر این که این کاورها توسط یک دکمه بالا می روند و چرخ ها را می توان دید. جنس لولاهای به کاررفته در این کاورها به منظور باز و بسته شدن آن ها، بسیار مرغوب است. درب های این خودرو نیز به صورت لولایی به طرف بیرون و بالا، باز و بسته می  شوند که طراحی آن ها 100% برای مکلارن X1 منحصربه فرد است.

نگاهی کوتاه بر مکلارن X1
نگاهی کوتاه بر مکلارن X1 نگاهی کوتاه بر مکلارن X1 نگاهی کوتاه بر مکلارن X1
نگاهی کوتاه بر مکلارن X1

از نمای پشتی، خروجی اگزوز را می بینیم که در عقب خودرو روی صندوق تعبیه شده است. چراغ های بومرنگ شکل عقب این خودرو، اگزوزهای عقب، شیشه عقب مسطح و سیستم خنک کننده موتور، طراحی منحصربه فردی دارد که تنها در مکلارن X1 می توان آن ها را پیدا کرد. طول، عرض و ارتفاع مکلارن X1 به ترتیب 4658 میلی متر، 2097 میلی متر، و 1199 میلی متر بوده و وزن آن چیزی در حدود 1400 کیلوگرم است.

نگاهی کوتاه بر مکلارن X1
نگاهی کوتاه بر مکلارن X1 نگاهی کوتاه بر مکلارن X1

در مکلارن X1، از موتور هشت سیلندر توربوشارژ 3800 سی سی استفاده شده است که قدرت موتوری معادل 592 اسب بخار و گشتاور 600 نیوتن متر تولید می کند. این موتور به همراه گیربکس 7 سرعته، قدرت موتور را به چرخ های عقب منتقل می کند. شتاب 0 تا 100 این خودرو 3.3 ثانیه است که در نوع خود بی نظیر است و حداکثر سرعتی که این خودرو به ارمغان می ورد، 330 کیلومتر بر ساعت است.

نگاهی کوتاه بر مکلارن X1
نگاهی کوتاه بر مکلارن X1 نگاهی کوتاه بر مکلارن X1

سوخت مکلارن X1 بنزین است و مصرف سوخت آن حدود 11 لیتر در 100 کیلومتر می باشد. این خودرو با این که فاقد مبدل کاتالیستی است، اما آزمایشات دقیق بر روی آلایندگی این خودرو نشان می دهد که به ازای هر 1 کیلومتر رانندگی، تنها 279 گرم دی اکسید کربن در هوا منتشر می شود. با وجود سفارشی بودن همه ابعاد طراحی، ساخت قطعات و تولید این خودرو، باید کار زیادی روی آن صورت بگیرد تا از آن بتوان به عنوان یک خودروی شهری استفاده کرد. در هر حال، این خودرو با شرایط فعلی از نظر قانونی در اروپا موجه است. اگرچه این امیدواری وجود دارد که این خودرو استانداردهای آمریکا را نیز با موفقیت پشت سر خواهد گذراند.

نگاهی کوتاه بر مکلارن X1 نگاهی کوتاه بر مکلارن X1
نگاهی کوتاه بر مکلارن X1

از نقطه نظر نمای داخلی نیز می بینیم که در تودوزی صندلی ها، درب ها، و سقف از چرم قرمز رنگ مخصوصی استفاده شده است. بافت تیتانیومی الیاف کربن به کاررفته در طراحی داخلی مکلارن X1، چهره سه بعدی به نمای داخلی آن به ویژه داشبورد داده است. وقتی از بیرون به این خودرو نگاه می کنیم، بسیار حیرت انگیز است، اما باید اعتراف کرد که مکلارن X1 زیباترین خودرو نیست. اصلاً زیبایی، تنها مسئله ای بوده است که در این خودرو به عنوان هدف به آن نگاه نشده است. مکلارن X1 صرفاً برای کسانی ساخته شده است که به دنبال چنین خودروهایی با امکانات و ویژگی های خاص بوده  اند.

نگاهی کوتاه بر مکلارن X1

آیا به نظر شما این خودرو با داشتن این همه قابلیت می تواند با سایر سوپرخودروها به رقابت بپردازد؟ بسیار خوشحال می شویم اگر نظرات خود را با 1Car به اشتراک بگذارید.


مقالات مرتبط

بررسی سوپرماشین پاگانی هوآیرا 

معرفی سوپرخودروی مکلارن P1

بررسی مازراتی گرن توریزمو اسپرت کوپه و کوروک 2013

تجربه اولین رانندگی با لامبورگینی آونتادور 

بررسی کوینیگزگ یکی از رقبای بوگاتی ویرون و پاگانی 


منابع

automobilemag     topspeed

برچسب : مکلارن , سوپرخودرو , X1 , سوپرماشین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

12 نظر

senior lambo
2

من که خوشم نیومد.جلوش شبیه آئودی شده.جلوش قشنگ شده ولی عقبش افتضاحه.مخصوصا پوشش چرخای عقبش که ماشینو بین مدرن و کلاسیک سردرگم کرده...
درکل انتظار بیشتری از مک لارن میرفت...
14:31  1393/06/01
گزارش
پاسخ دادن
سیدعلی
1

مکلارنx1 عالی است
20:08  1393/05/10
گزارش
پاسخ دادن
یغما
1

از هندینگش خوشم نیومد توش ایمنی هم ندیدم همون 131 خودم ایمنتر و خوش دس تره
09:13  1392/11/30
گزارش
پاسخ دادن
Jojo
3

شبيه كاديلاكاي قديمي كه چرخاشون رفته تو شاسيشون
14:01  1392/10/12
گزارش
پاسخ دادن
?!?!?!?!?!?!
1

279kg or 279g
09:43  1392/01/06
گزارش
پاسخ دادن
محسن
3

به نظر من که طراحی خیلی ضعیفی داره
مخصوصا در قسمت عقب ماشین که چرخ ها پوشونده شدن.این طور طرح ها برا دهه 80 بوده و به نظر من هیچ زیبایی نداره و شاید از performance ماشین هم کم کنه
البته در جلو هم بیشتر به نظرم سعی شده شبیه آ ئو دی عمل کنه
خلاصه به نظرم بدترین طرحی بود که میشد انتظارش رو داشت
11:43  1391/12/06
گزارش
پاسخ دادن
حسین
1

خوب طراحی بی نظیری داره ولی به نسب بوگاتی ویرون کمی ضعیف است بوگاتی با سرعت 424km و طراحی نیمی ماشین و نیمی هواپیما سریعترین ماشن دنیا است.
22:40  1391/12/04
گزارش
پاسخ دادن
77
1

shabie mashine chaman zanie.hehehe
15:53  1391/12/03
گزارش
پاسخ دادن
Ahmad
2

آخه طراح برای چی چرخ های زیبای عقب رو پوشونده؟
23:28  1391/12/01
گزارش
پاسخ دادن
هومن
1

ایشالا
22:28  1391/12/01
گزارش
پاسخ دادن
اکبری
4

انشاالا یروزی خودبخری مابییم ازش عکس بگیریم
19:16  1391/12/01
گزارش
پاسخ دادن
سلیمان حشمتی
4

به نظر من بله حتما میتونه رغابت کنه از رقیباش زیاد کم نداره
17:05  1391/12/01
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : شما چه طرحی هستین و چه رنگی؟
محمد لاماری مشکی : سلام تاریخ واریز وجه اولتون رو میگید؟؟؟ چه رنگی؟؟؟
شاهین جی ۱۷ آذر : سلام الان شاهین جی تا چه تاریخی فاکتور شده میشه یک اطلاع کلی بدید
سیاوش : سلام بزرگوار ثبت‌نام چه ماهی بودی که الان فاکتور شدی؟
مرتضی کشاورز : سلام واقعا برای خودمون متأسفیم که یه تومن دادیم الآنم همش بایدحرص بخوریم ای دادبیداد خدالعنتشون کنه
M : سلام به همه دوستان من تا 30 مرداد که آخرین باری بود امدم این سایت خبرا رو دنبال میکردم 31 فاکتور شدم 11 شهریور تحویل گرفتم میخواستم ببینم چی شد آخرش Gتا چندم فاکتور شد ؟ GLبه کجا رسید ?
تحویل مردادد : سلام دعوتنامه من فعلا ته نیامده
بهروز : برای برخی از18اسفندیها تبدیل رنگ به مشکی صدفی اومده
شاهین : در جواب غلام سود فقط یک مورد از موارد بود اولا اینا شاهین جی و اتومات سی وی تی به این زودیا نمیدن ثانیا اتفاقا اگه برا خونواده بخواد خوب تبدیل بزنه که بهتره سریع تر بهش تحویل میدن که بتونه استفاده کنه بعدشم قیمتش هم پایین تره و بصرفه تره و اگه صبر کنه برا اتومات مطمئن باش دوباره افزایش قیمت کارخانه میخورن بازم میشه ضرر رو ضرر پس بهترین کار اینه که تبدیل بزنه و خودشو راحت کنه البته این نظر منه و هر کس صلاح کار خود رابهتر میداند
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دوگانه : خیر پلاک نشدم ولی فامیل ها پلاک شدن من مستقیم با شرکت تماس گرفتم گفت شنبه یکشنبه تحویلشه
دنا بورسی تبدیلی : باز شما میتونید زنگ بزنین ما که حواله خریدیم کلن دیوانه شدیم
علی : این همه آدم پلاک نشدن فقط تو تنها پلاک شدی ؟؟؟ باور نمیکنم
دنا 6 دنده آلومینیم تیتانیوم31مرداد : هر سری زنگ میزنیم یه حرفی میزنن خسته شدیم خداییش
جهان : خب
اطلس بهمن : سخای من17تیر بود
علی : سلام من4/6ثبت نام کردم هیچ خبری نیس
ساینا دوگانه مرداد : بهتره واریز کنی . دوباره میفرسته ولی اگه قیمت افزایش پیدا کنه با قیمت جدید میفرسته. یا ممکنه ساینا اس تک گانه بهت دوباره پیشنهاد بدن
کارشناس خودرو و بازار سرمایه : طبق پیش بینی کارشناسان از هفته اتی افزایش قیمت خودروها حتمی هست
پیش بینی قیمت خودرو : افزایش قیمت خودرو در شنبه هفته اتی برخی مدل ها تا 25میلیون افزایش قیمت خواهند داشت