امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1587
گیربکساتوماتیک
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)108
مصرف سوخت شهر (لیتر)11.2
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)6.38
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)8.15
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)470
ترمز جلودیسک
ترمز عقبکاسه ای
دیفرانسیلجلو
تعداد سرنشین5
طول (سانتی‎‏متر)450
عرض (سانتی‎‏متر)170
ارتفاع (سانتی‎‏متر)141
حداکثر سرعت (km/h)187
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)14.2
حجم باک (لیتر)70
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
دماسنج خارجیدارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو
تهویه مطبوعدارد
دوربین عقب/سنسور پارکدارد
گارانتی40000 کیلومتر یا 24 ماه
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

171349 نظر

صادق
4

آشغالترین و بی کیفیت ترین خودروی داخلی همین پارس tu5 هست ماشین بی اصالت که هیچی از خودش نداره باز خدا پدر ۲۰۶ تیپ ۵رو بیامرزه که موتورشو انداختن رو این پارس آشغال
صندلی های آشغال
ناهماهنگ بودن موتور و گیربکس
ناهماهنگی بدنه با موتور
ایمنی که تعطیل
کیفیت که کلا تعطیل
عایق بسیار ضعیف به طوری که سرعت بالای هشتاد صدای باد به طرز وحشتناکی داخل کابین میاد
سرو صدای اتاق و داشبورد


15:25  1395/11/10
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Pars TU5 CLASS 13
5

تو اصلا پشت پارس tu5 نشستی؟حتما منظور پراید خودته که بعد 80km صدا زیاد میاد تو کابین
گزارش
پاسخ دادن
20:51  1395/11/10

موسی
7

پرشیا واقعا تو دسته. پرشتاب و تیز. احساس خستگی نداری ولی سمنده سنگین و تنبله. خستت می کنه. قعات درحه یک رو پرشیا همیشه مونتاژ میشه
22:59  1395/11/09
گزارش
پاسخ دادن
حسن
2

اقا موسی .استدلالت منو کشته.ایرانخودرد اگر کنترل کیفیت داشت و قطعات رو اول تست می کرد و خوبش رو برای پرشیا و اشغالشو برای بقیه جدا می کرد که الان این وضعیتش نبود.باباجون برو ایرانخودرو ببین همینجوری کامیون قطعات میاد بدون هیچ کنترلی بین تمام خطوط تولید پخش و استفاده میشه.دیگه خودتی وشانست.مثلا داشبورد سوناتایی میاد بدون کنترل و جداسازی برای پارس و 405 و وانت اریسان نصب میشه.خیلی خوشخیالید
گزارش
پاسخ دادن
13:51  1395/11/10

محمد
7

دانشمند داشبورد پارس دو رنگ هست و با بقیه فرق داره .
وقتی اطلاعات در همین سطح باشه میری ef7 میخری !!
گزارش
پاسخ دادن
14:00  1395/11/10

حسن
2

اقا محمد شما درست میگی دورنگش کردن که شما وقتی ده میلیون داری بیشتر پول میدی باورت بشه خیلی ماشینت با کلاسه.داشبورد سوناتایی دو رنگ.واقعا که ایرانخودرو خوب نقشه ای برای جیبتون کشیده
گزارش
پاسخ دادن
17:34  1395/11/10

موسی
3

آخه ef7 سوارها میگن قطعاتشون از آلمان میاد.پرشیا خودرو لوکس ایران خودروست. اول باید بشینی پشت فرمون پرشیاlx بعد نطر بدی داداش
گزارش
پاسخ دادن
13:11  1395/11/11

مهدی
2

حسن جان تو که میگفتی داشبوردشون یکی هست و یک جا توزیع میشه ؟؟!!! این حرفت نشون داد تو هیچوقت حتی این ماشین رو ندیدی و فقط براساس تعصب نظر میدی . تو که آریسان رو که موتور و گیربکس و فنربندی و تعلیق و دیفرانسیل پیکان و روآ داره رو با پرشیا یکی میدونی باید هم بری ef7 بخری .
گزارش
پاسخ دادن
16:22  1395/11/11

مجید
0

دوست گرامی کی گفته قطعات درجه یک میره رو خط پارس ؟ دعوتت میکنم حتما یه سر به خطوط تولید این کارخونه بزنی تا متوجه بشی چه شیر تو شیریه. ایران خودرو و کنترل کیفیت ؟؟؟؟ چه خیال خوشی.
گزارش
پاسخ دادن
16:33  1395/11/11

مسیح
0

دوستان سلام سیست مالتی پلکس چه کاربردی داره
21:29  1395/11/09
گزارش
پاسخ دادن
رها
0

کلاف سیم نداره. مثل فیبرنوریه. سیگنالیه.
گزارش
پاسخ دادن
22:56  1395/11/09

Plt
3

😮
گزارش
پاسخ دادن
00:28  1395/11/10

محمد
0

زحمت یه جستجو کردن تو اینترنت رو به خودت بده
گزارش
پاسخ دادن
09:37  1395/11/10

کوروش
4

پرشیا طرح خارجی هاست. واسه همین همیشه زیباست. هر چیزی که ایران خودرو توش دست ببرند همینه.مثل دنا و ... که اصلا رخ نداره.
20:51  1395/11/09
گزارش
پاسخ دادن
406
2

پژو 406 رو ببین متوجه میشی پرشیا از کجا اومده
گزارش
پاسخ دادن
07:31  1395/11/10

مهدی
1

اتفاقا با دیدن 406 متوجه شدم آریسان بیشتر شبیه 406 هستش نه پارس.
گزارش
پاسخ دادن
09:58  1395/11/11

Ehsan
0

سلام بروبکس.من ماشینم تحویل اردیبهشته کی برام دعوت نامه صادر میشه و اینکه میگن بعد از تکمیل وجه تا 120 روز کاری ماشینو تحویل نحیدن راسته؟من ثبت نام ابان بودم اگر اردیبهشت تحویل ندن 120روز بعد از اردیبهشت میشه میشه شهریور ماه.خداوکیلی خیلی طول میکشه آیا حقیقت داره؟خیلی میشه خب میشه 11ماه .اگر اینطوره برم انصراف بدم یدونه پارس مپتور زانتیا مدل 88تمیز بخرم ب صرفه تره.دوستان خواهش میکنم راهنماییم کنید ک تحویلش کی هست اردیبهشت ندن ب نظرتون و دوستانی ک تجربه دارن خرداد ماه یا اول تیر تحویل میدن؟؟؟
19:00  1395/11/09
گزارش
پاسخ دادن
حاج حسن
1

نمیدونم پسرم
تنها کمک مفیدی که میتونستم بکنم
گزارش
پاسخ دادن
20:21  1395/11/09

رامين
1

سلام دوستان

من ميخوام رنگ ماشينم رو مشكي انتخاب كنم نظرتون چيه بعدا به مشكل نمي خورم راستش خودم خيلي اين رنگ رو دوست دارم و لي نميدونم يه موقع خواستم بفروشم مشتريش مثل رنگ سفيد هست .
17:47  1395/11/09
گزارش
پاسخ دادن
بهروز
1

دقیقا مشکل من رو داری من عاشق رنگ نوک مدادی و مشکی هستم ولی بخاطر آفتاب تیز مشهد و بعضی از مردم عزیز که ماشین رو خط میندازن مجبور شدم سفید ثبت نام کنم
فروشش واسم مهم نبود
گزارش
پاسخ دادن
20:27  1395/11/09

مهرداد
4

رنگ مشکی مشکلاتی داره زود کثیفیش دیده میشه باید مدام ببری کارواش. شبها اصلا دید نداره و خدای نکرده یا خودت و یا مردم میزنند به ماشین.تو تابستان زود گرم میشه و کولرت همیشه باید روشن باشه چون حرارت رو جذب می کنه. قیمتش معمولا کمتره چون خیلی خواهان نداره.فروشش کمی سخت میشه.البته نه زیاد چون پرشیا کافیه تصمیم به فروش کنی زود می فروشی.ولی با تمام این تفاسیر ببین دلت چی میخواد اگه با مشکی حال می کنی بگیر.
گزارش
پاسخ دادن
20:47  1395/11/09

سامان
1

باورم نمي‌شد طول و عرض پارس از سمند كمتره، الان از تو سايت 1car فهميدم
17:28  1395/11/09
گزارش
پاسخ دادن
پیمان
0

سلام..من پارس tu5 ثبت نام کردم موعد تحویلش هم فردا هستش..ولی هنوز نه زنگی و نه خبری نیست..دوستانی که تحویل گرفتن ایا بهتون زنگ زدن یا اینکه خودم باید فردا برم؟
16:50  1395/11/09
گزارش
پاسخ دادن
مهرداد
9

دنا پلاس با موتور عجیب و غریب و من درآوردیه ef7 با قیمت 50 تومن همون سمنده که 20 میلیون بالاتر انداختن.
14:34  1395/11/09
گزارش
پاسخ دادن
.
10

ماشینی که ef7 روش باشه مفتش گرونه حتی اگر بدنه بنز داشته باشه
گزارش
پاسخ دادن
14:57  1395/11/09

مهران
0

آخه خداییش پارس ال ایکس با 405 اس ال ایکس چه تفاوتهای مهمی داره که اینقدر تفاوت قیمت دارن. اس ال ایکس بیرون هم زیاد مشتری نداره مردم میگن بدرد نمیخوره !!! اما پارس ال ایکس !!! مردم پارس رو با موتور پیکان هم میخرن !!
13:18  1395/11/09
گزارش
پاسخ دادن
406
9

دلیلش طراحی زیبای پنین فارینا برای 406 هست .
slx زشت هست چون 405 رو دستکاری کردند و شده چیزی مثل سمند و دنا . یعنی سرهم بندی و کپی کاری
slx نه وقار 405GLX رو داره و نه جذابیت و رخ پرشیا و 406 رو
گزارش
پاسخ دادن
14:59  1395/11/09

رضا
0

موتور xu7 موتور پر مصرف و بی کیفیتی هست که فقط به امداد خودروها میدن... واقعا کیفیتش افتضاحه
13:04  1395/11/09
گزارش
پاسخ دادن
xu7
5

اگر افتضاح بود که نمیدادن تو کار مداوم و شبانه روزی امداد
اتفاقا دقیقا همین نشون میده که xu7 موتور کار هست
گزارش
پاسخ دادن
13:29  1395/11/09

شهاب
0

سلام دوستان پرشيا tu5 كارت طلائي داره اگه داره چيرو پوشش ميده اگه نداره آيا ماشين موقع تحويل بيمه بدنه هست يا خير؟
12:40  1395/11/09
گزارش
پاسخ دادن
Hz
1

اره داره سه ستارست....تا یکسال سرویس دوره ای رایگان داره.....امداد خودرو تو هرجایی که گیر کردی موظفه رایگان تعمیر کنه و اگه لازم به جرثقیل بود رایگان حمل و نقل کنه.....در ضمن اگه ماشین مشکل لا ینحل داشته باشه باید ماشین رو عوض کنن.
گزارش
پاسخ دادن
13:09  1395/11/09

شهاب
0

ممنون از پاسختون فقط نگفتين آيا بيمه بدنه داره يا نه؟
گزارش
پاسخ دادن
17:54  1395/11/09

Hz
0

خواهش می کنم.برای ما که فقط بیمه شخص ثالث داشت.
گزارش
پاسخ دادن
18:51  1395/11/09

شهاب
0

باز هم ممنون وتشكر
گزارش
پاسخ دادن
12:19  1395/11/10

رها
1

موتور tu5 چه روی slx و یا پارس و یا h30 کراس و یا سیتروین ویا 206 و یا رانا و اس دی و ... خوب جواب داده و موتور خوش نامیه. روی هر خودرویی باشه موفقه.
12:07  1395/11/09
گزارش
پاسخ دادن
plt
0

دوستان تحویل اسفند واسه کسی دعوتنامه اومده ؟
11:57  1395/11/09
گزارش
پاسخ دادن
محمد
8

پارس ال ایکس الان ثبت نام کنیم مهر یا آبان 96 تحویل میدن .اگه تی یو فایو موتور آشغالی بود اینهمه متقاضی نداشت . ال نود و ef7 فروش فروی تحویل 30 روزه دارند ولی پارس ال ایکس باید هفت ماه تو نوبت باشی. حالا هی اراجیف ببافید
08:53  1395/11/09
گزارش
پاسخ دادن
مجید
11

انواع و اقسام ef7‌همیشه به صورت نقد و اقساط و شرایطی آمده تحویل هست . یکی بخر سه تا ببر . اما دریغ از مشتری
گزارش
پاسخ دادن
09:11  1395/11/09

نیما
5

آخه مرد مومن کمی فکر کن. ایرباس هم تحویلش 8 ماه طول نمیکشه. الان همه ماشینها رو به روز تحویل میدن به جز پارس. دلیلش بالا نگه داشتن قیمتش توی بازاره وگرنه مگه سیستم شاتل فضایی توش کار میذارن که اینهمه طولش میدن. یه کلام بگم پژو پارس اصل سود ایران خودرو هستش. بخش عمده ای از تولیدات این ماشین از در پشتی کارخونه مستقیم میره تو بازار دلالی
گزارش
پاسخ دادن
09:19  1395/11/09

محمد
6

مردم ef7 نمیخرند چون به همه نقاط ضعف خودش رو اثبات کرده . ماشین خیلی زود خودشون رو خوشنام یا بدنام میکنه چون مردم هر روز این ماشینها رو از نزدیک می بینند . خوشنامی پرشیا و بدنامی ef7 چیزی هست که همه از نزدیک شاهدش هستیم
گزارش
پاسخ دادن
11:23  1395/11/09

حسن
1

اون چیزی که شاهدش هستیم.خز بودن پارس اونهم با رنگ سفید هست.نه بی کیفیتی ef7.نمی دونم چرا پارس سوارا اینقدر قدرت تخیل بالایی دارن.پشت فرمون پارس وقتی می شینن فکر می کنن سوار بوگاتی ویرون شدن.نه داداش همون 405 رو سوار شدی که ایرانخودرو 10 تومن بالاتر بهت انداخته
گزارش
پاسخ دادن
13:33  1395/11/09

حسن
0

البته یادم رفت بگم . با داشبورد سوناتایی!!با کیفیت فوق العاده پلاستیک ضایعاتی!!!خخخخخ
گزارش
پاسخ دادن
13:35  1395/11/09

tt
12

شما آب بریز همونجایی که میسوزه
آخه ما اگه می خواستیم پول ef7 رو هم داشتیم
نه مثل شما که یه ef7 قسطی برداشتی بعد از لج اینکه پولت به پارس نرسیده جوک بگی
سمند با هر موتوری به شدت خز هست داداش
ماشین لش پیرمردی که حتی اگه پشتش عینک دودی بزنی بهت میگن اینکارا به ماشینت نمیاد !!!
آندرستند عمو جان !!!
گزارش
پاسخ دادن
15:20  1395/11/09

حسن
2

جناب tt آدم سمند پیرمردی سوار شه بهتر از اینه که پارس عشق لاتی (البته از نوع سفید شیشه دودی فنر خوابیده) رو سوار شه. باباجان اینقدر پارس پارس نکنید.من مدل 93 رو داشتم در بی کیفیتی رقیب نداره.البته سمند هم ایده ال نیست ولی کیفیتش حداقل از پارس بهتره.شما هم خیلی جوش نزن.خیلی مهم نیست
گزارش
پاسخ دادن
16:28  1395/11/09

tt
3

ممنونم
گزارش
پاسخ دادن
17:51  1395/11/09

مهدی
5

ef7 اگر موتور بود اول از همه امدادخودرو واسه سمندهاش استفاده میکرد
08:40  1395/11/09
گزارش
پاسخ دادن
نیما
4

امداد خودروها خودشون وقتی سمند xu7 خودشون تو راه خراب میشه جرثقیل میزنن میبرنش نمایندگی های ایران خودرو برای تعمیر. سوادشون فقط در حد تعویض فیوز و تسمه است. امداد خودرو رو چه به ef7
گزارش
پاسخ دادن
09:21  1395/11/09

ugd
5

نیما جان واسه فریب دادن خودت توجیه خوبی ساختی ولی واقعیت اینه که اگر ef7 موتور مطمئنی بود امدادخودرو واسه سمندهاش ازش استفاده میکرد
گزارش
پاسخ دادن
09:29  1395/11/09

محسن
1

آقا مهدی دلیل عدم استفاده امداد خودرو از سمند ef7 همون دلیل عدم استفاده اش از پژو پارس tu5 و پارس xu7 و 405 و 206 و رانا هستش. همین که از سمند استفاده میکنن نشانه اطمینان به امنیتش و راحتیش هستش
گزارش
پاسخ دادن
12:14  1395/11/09

علی
3

محسن جان شما چرا سمند رو دیدی ولی xu7 روش رو ندیدی ؟
سمند برند خود ایرانخودرو هست و طبیعی هم هست ازش بعنوان امدادخودرو استفاده کنه ولی نکته اینجاست که چرا واسه سمند ها از ef7 استفاده نکرده !
دلیل عدم استفاده از ef7 دقیقا این هست که خود امدادخودرو هم میدونه که ef7 موتور مطمئنی نیست و نمیشه تو کار بهش اعتماد کرد
گزارش
پاسخ دادن
12:30  1395/11/09

محسن
1

مطمین باش اگه بخوام ماشین با موتور xu7 بخرم، سمند میخرم پارس نمیخرم.
گزارش
پاسخ دادن
21:01  1395/11/10

ناصر
3

Ef7 یک موتور یکبارمصرفه متاسفانه.
00:24  1395/11/09
گزارش
پاسخ دادن
مسیح
1

سلام دوستان میشه همه امکانات پارس tu5 رو در یک نگاه بگین؟
21:48  1395/11/08
گزارش
پاسخ دادن
علیرضا
0

آره دوستانمن هم می خوام بدونم لطفا بکید
گزارش
پاسخ دادن
08:00  1395/11/09

محسن
0

مشخصات تو سایت ایران خودرو هست.
گزارش
پاسخ دادن
12:04  1395/11/09

حمید
0

با سلام اقا علیرضا موتور تی یو فایو تنها موتوری هست که الان در فراسنه برای خودروها نصب میشه وامکانات و اپشن های این موتور فوق العاده است بنده خودم 7 سال 206 تی ایو داشتم واز راضی بودم به دلایلی فروختم نتونستم درحال حاضر بعد از5 ماه ماشینی مشابه همون خودرو و امکانات و الخصوص قیمت جایگزین کنم اما درکل موتور تیو5 عالی هست و پارس ال ایگ هم اگر یه مقداری کیفیت اطاق بره بالا واقعا عالی میشه شما یه نگاهی به خودرو ها موجود بنداز ام وی ام 315 یا جیلی و .. شاید قیمت تمام شده مناسب باشه اما خدا نگنه خاب بشه هزینه ها سرم سام آور است
گزارش
پاسخ دادن
12:06  1395/11/09

تاج الدینی
0

کیفیت و عمر و دوام موتور tu5 خیلی بالاتر از موتوهای دیگه است.ضعف ef7 و xu7 همین بس که با کمی گرم شدن موتور واشر سرسیلندرشون یا نیم سوز و با می سوزه.
20:10  1395/11/08
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
2

اتفاقا ef7 اصلا تو فاز واشر سوزوندن نیست داداش. من طرفدار xu7 نیستم ولی tu5 موتور ماشینهایی مثل سمند و پارس نیست و اصلا تو سطح ef7 و xu7 نیست و فقط به درد ماشینهای فسقلی مثل 206 میخوره
گزارش
پاسخ دادن
09:13  1395/11/09

رضا
0

توهین نکن به ال90 ef7 دیگه راسته km4 نمیرسه اصلن tu5،ef7xu7 عددی نیس در مقابل k4m باکیفیت ترین ماشین الان همین ال نود هست الان بی کیفیت ترین tu5 xu7 ef7 هست . ال نود اصلا با این ماشینا قابل مقایسه نیست !! ماشین بی درد سرفقط:L90
19:26  1395/11/08
گزارش
پاسخ دادن
رضا
3

توهین نکن به ال90 ef7 دیگه راسته km4 نمیرسه اصلن tu5،ef7xu7 عددی نیس در مقابل k4m باکیفیت ترین ماشین الان همین ال نود هست الان بی کیفیت ترین tu5 xu7 ef7 هست . ال نود اصلا با این ماشینا قابل مقایسه نیست !! ماشین بی درد سرفقط:L90
19:26  1395/11/08
گزارش
پاسخ دادن
شهاب
2

مفت گرونه
گزارش
پاسخ دادن
09:00  1395/11/09

رضا جان
0

بی دلیل گرون نیست ماشینی که خوب باشه نیاز به گفتنش نیست ولی خب من واقعیت رو گفتم ماشینی که هم گرون هست بی دلیل نیست چون خوب است
ال 90 هم همین است هم کیفیت موتوری و گیربکس و ..... بالاست! هم خوش فروش هست پس بی دلیل نیست گرون است.
گزارش
پاسخ دادن
10:37  1395/11/10

کوروش
0

دوستان فکر می کنید بعد از عید پارس lx گرون میشه؟؟
13:08  1395/11/08
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
0

بعد عید همه ماشینها گرون میشن. درصد افزایش قیمت هم مشخص شده و دولت هم تایید کرد
گزارش
پاسخ دادن
18:47  1395/11/08

کوروش
0

آقا مهدی پارس lx یعنی چقدر افزایش قیمت داره مشخص شده؟
گزارش
پاسخ دادن
20:12  1395/11/08

مسعود
6

دوستانی که در مورد پایین بودن گشتاور و کشش پایین tu5 نظر دادند قطعا تا بحال با پارس tu5رانندگی نکردند.ضمن اینکه از موتوری تعریف میکنند (xu7)که در حد یک ماشین 6 سیلندر مصرف بنزین داره و سالی دو بار واشر میسوزونه.من چندین بار با خانواده مسافرت رفتم و مشکلی ندیدم
22:47  1395/11/07
گزارش
پاسخ دادن
asghar
8

مگه ما بز کوهی هستیم که همش سربالایی بریم؟
گزارش
پاسخ دادن
08:15  1395/11/08

پرشیا
6

موتور ماشین باید خودش رو تو سربالایی نشون بده وگرنه تو کفی که پراید هم خوب راه میره . ضمنا حالا با مصرف کمتر یا بیشتر فعلا xu7 کشش بهتری داره . وقتی یک مسافرت بری اونوقت متوجه میشی وقتی کمی ماشین سنگین باشه این tu5 تو سربالایی ها واقعا ناامید کننده است
گزارش
پاسخ دادن
08:54  1395/11/09

سینا
0

خخخههههههه باحال بود خیلی خندیدم سرتونونخوره
گزارش
پاسخ دادن
16:49  1395/11/14

موحد
0

یعنی کسی نبود جواب ما رو بده؟؟؟؟ 🤔🤔🤔🤔
20:33  1395/11/07
گزارش
پاسخ دادن
Plt
0

سلام داداش
آقا من هم مثل شما ۳ مهر با ۱۷ تومن ثبت نام کردم و ۱۰ آذر ۵ تومن دیگه واریز کردم
از نمایندگی پرسیدم گفت دعوتنامه تحویل اسفند ۲۰ بهمن به بعد میاد
دوستانی که تحویلشون بهمن بود هم از ۱۷ دی دعوتنامه واسشون اومد
شما مطمئنی که دعوتنامه همکارتون اومده؟
تحویلش اسفند بود؟
گزارش
پاسخ دادن
23:09  1395/11/07

موحد
0

تعجب من هم همینه که چرا دعوتنامه ایشون اومده.. باهم ثبت نام کرده بودیم
اگه اینطور باشه تحویلش کی میشه؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
11:47  1395/11/08

رضا جان
1

خدایا به این پارس سوار تحمل زیاد عطا بفرما تا ارزش واشرسوزوندن پارس ترتری رو بفهمد !!!!!
خدایا به این xu7 سوارا یک تحمل عطا کن تا ازرده خارج شدن xu7 را درک کنند!!! بلند بگو امییییییین.
19:26  1395/11/07
گزارش
پاسخ دادن
Hz
2

دادش داری اشتباه می زنی.....اینجا پیج پارس tu5 نه xu7
Tu5 داداش tu5
گزارش
پاسخ دادن
21:41  1395/11/07

نیما
7

در حال حاضر موتور ماشین فقط ef7. هم قدرت هم گشتاور هم مصرف پایین
گزارش
پاسخ دادن
00:25  1395/11/08

امید
4

مزایای دیگه ef7 هم بفرمایید. سوختن واشر سرسیلندر. قطعات گران و کمیاب. روغن ریزی مخصوصا بعد تعمیر حتی قسمتی از موتور . کشش ضعیف.خرابی دسته موتور. صدای شرشر آب از مونور. کم کردن روغن. مصرف بالا. تعمیر و تعویض سخت قطعات و متعلقات موتور. نبود مکانیک موتورef7. بازار بد خرید و فروش و بدنام بودن این موتور بین مردم و ...
گزارش
پاسخ دادن
10:32  1395/11/08

محمد
5

همه ادعاهای ef7 همش رو کاغذ و تبلیغاته اما در عمل کشش ضعیفی داره تو سربالایی و تا دور موتور بالا نباشه هیچ حرفی برای گفتن نداره . مشکلات و عیب و ایرادات تمام نشدنی این موتور کپی کاری شده و سرهم بندی شده که دیگه زبانزد همه هست
گزارش
پاسخ دادن
11:48  1395/11/08

رضاجان
0

واسه گول زدن خودتون خوب داستانی هست!!!
گزارش
پاسخ دادن
14:50  1395/11/08

مهدی
5

اخه xu7 هم شد موتور با اون صدای خنده دارش و اون واشر مسخره اش. tu5 هم که فقط به درد ماشینهای سبک و فسقلی میخوره. الان رو دست ef7 موتور نداریم. موتور ال 90 هم به درد ماشین سنگین نمیخوره. برید بابا جمع کنید بساطتون رو با این موتور فسیل نه صدای درست داره نه واشر درست درست داره نه مصرف درست داره الودگیش هم که واه واه ماشالله بعد دور 3000 هم جون میده به عزراییل.
گزارش
پاسخ دادن
18:56  1395/11/08

فرشاد
3

امید جان دیگه اون دوران تمام شده که واشر بسوزونه یا روغن کم کنه یا روغن ریزی داشته باشه .دراصل موتور ef7هیچکدام اینارو نداشت بلکه قطعه سازان بومی اینکار وباهاش کردند که خیلی وقته جمع شون کردند الان دیگه هیچ یک از مشکلاتی که فرمودید ونداره .موتور پژو الان مقابلش نمیتونه حرفی بزنه بسیار پر شتاب به جرات میتوان گفت حتی تو سربالایی حریف نداره
گزارش
پاسخ دادن
20:44  1395/11/08

سجاد
0

ببخش دوست گرامی منظورم tu5 نبود xu7 ها دارند ازموتور1980 ازرده خارج چنگ میزنند دیگه دوران 8سوپاپی به سراومده درست به اندیشیم
گزارش
پاسخ دادن
20:53  1395/11/08

امید
1

Ef7 هیچ حرفی تو کشش نداره. در مورد عرایضم کافیه فه نمایندگی ها سر بزنید اکثرا موتور ef7 که آوردن واسه تعمیر راستی ایرادات برقی هم که خیلی شایعه تو ef7 رو هم به موارد اضافه کنید.ef7 فقط کافیه باز بشه و تعمیر بخواد حالا هر تعمیری دیگه موتور سابق نمیشه و جمع کردنش مصیبته.
گزارش
پاسخ دادن
00:21  1395/11/09

مهدی
2

کشش ef7 عالیه. اونهایی که میگن کشش نداره راننده نیستن. سمند ef7 سنگینی اولیه حرکت سمند xu7 رو نداره و این دیگه کاملا واضحه. در ضمن این حرفها رو که باز بشه دیگه جمع نمیشه رو موتور یه بار مصرفه رو بذارید کنار. اینها حرفهای عوامانه و سطح پایینه. این حرف رو تعمیرکارهای بیسواد که فقط بلدن کاپوت پراید و پژو رو بزنن بالا انداختن تو دهن ملت چون بلد نیستن تعمیرش کنن و ef7 براشون نون نداره.
گزارش
پاسخ دادن
09:03  1395/11/09

مجید
0

آقا مهدی همین که میگی راننده نیستند نشون میده که ef7 ضعف داره . موتور قوی هیچ لم و شرط و شروطی نداره . بله اگر دور ef7 بالای 4500 باشه قویه اما وقتی دور موتور کمی پایین باشه واقعا ضعیفه و تو سربالایی ها کم میاره
گزارش
پاسخ دادن
09:09  1395/11/09

نیما
0

خیر داداش مجید منظورم از اینکه راننده نیستن اینه که اصلا گواهینامه ندارن. کسی که پشت فرمون سمند ef7 و سمندxu7 بشینه خوب میفهمه فرقشون در چه حده.
گزارش
پاسخ دادن
09:26  1395/11/09

pldn
0

از نظر کیفیتی ال90 اگه دنبال زور و قدرت و سرعت نهایی و مصرف کمتر و کورس با ماشینهای مدل بالا هستید ef7 بنزینی والسلام
گزارش
پاسخ دادن
16:07  1395/11/09

سجاد
3

گه پارس خریدید تمام اعضای خانواده باید دست به دست هم بدن برنامه ریزی کنن هر روز یک نفر پژو پارس رو ببره تعمیر گاه ،یکی بره بیاره که به کار و زندگی شون برسن چون پژو پارس یا خرابه ،یا داره خراب میشه یا بردن تعمیرش کنن یا دارن تعمیرش میکنن یا داره از تعمیر برمیگرده یا وسط راه بازگشت از تعمیر گاه باز خراب شده دوباره دارن بر میگردونن تعمیرگاه یا موقع تعمیر یه جای دیگه اش خراب شده یا بعد از تعمیر خراب تر از اول شده و... سالاری واسه خودش با رتبه 22 از نظر خریداران و یک ستاره کیفیت ،اما پشت همین یک ستاره انبوهی از قطعات درجه 5-4 چینی داره!
19:20  1395/11/07
گزارش
پاسخ دادن
محمد
5

صندوق صدقاتت رو سوار شو و خوش باش
گزارش
پاسخ دادن
23:37  1395/11/07

tt
6

برادر سجاد
شما یه لطفی بکن آب بریززززززززز
البته باید زیاد بریزی چون مال شما بدجوری داره میسوزه
گزارش
پاسخ دادن
11:53  1395/11/08

محمد
1

سلام . میخوام پارس ال ایکس مدل خرداد 95 رو بفروشم ال نود پلاس ثبت نام کنم. نظرتون چیه ؟ پارس 15000 کار کرده چند میخرنش؟
12:55  1395/11/07
گزارش
پاسخ دادن
میلاد
2

قیافه ال 90 پلاس که بازم همونه. خیلی عوض نشده. بقیه متعلقات موتور و گیربکس هم همونه. چنگی به دل نمیزنه
گزارش
پاسخ دادن
13:02  1395/11/07

مصیب
3

ال 90 هم مزخرف شده گیربکس ساخت تبریز سر سیلندر مونتاژ ایران دیسک و صحفه پایا کلاج ایران تازه اگه پارس قیافه و راحتی داره ال 90 هیچی نداره فقط فنی خوبیه داشت اونهم توسط خودرو سازان داخلی به گند کشیده شد
گزارش
پاسخ دادن
23:04  1395/11/07

رضاجان
5

به اميدخدا به محض اتمام اقساط سمند اسقاطيم مي رم يه پارس كاركرده مدل 84 مي خرم
09:05  1395/11/07
گزارش
پاسخ دادن
محمد
4

به امید خدا قسط پارسم تموم شد میرم سمت ef7 مدل 96
گزارش
پاسخ دادن
17:26  1395/11/07

رضا جان
1

به محض اینکه قسط پارسم تموم شد میرم سمت سمند ef7
گزارش
پاسخ دادن
19:20  1395/11/08

موحد
0

سلام.دوستان دعوتنامه پارس ال ایکس تحویل 1 اسفند کی میاد؟؟؟؟
من و همکارم با هم ثبت نام کردیم دعوتنامه ایشون اومده ولی واسه ما هنوز نه؟!!! ما اول مهر ثبت نام کردیم 5 تومن هم 10 آذر ریختیم.....
کسی اطلاعی داره خواهشا جواب بده.. ضمنا تحویلش کی میشه؟؟؟
08:40  1395/11/07
گزارش
پاسخ دادن
مصیب
5

دوستانی که دارن در مورد گشتاور بالای موتور xu7 حرف میزنن باید عرض کنم شاید بر روی کاغذ و گراف برتری این موتور نسبت به tu5 نوشته شده باشه ولی همه چیز یه موتور که توان نیست یه موتور خوب باید تمام ویژگی های یه موتور خوبه داشته باشده مثل طول عمر بدون نیاز به تعمیر 200 کیلومتر ، کم صدا بودن ، کم مصرف ،بازدهی مناسب ، راحت بودن تعمیرات بر روی آن ، سرویس و نگهداری راحت تر و عدم نیار به بازدید مداوم که اگه بخوایم بر اساس این ایتمها امتیاز دهی کنیم موتور tu5 سرتره
23:22  1395/11/06
گزارش
پاسخ دادن
مصیب
1

سلام دوستان گشاور و توان موتور گیربکس ول کنین چون واقعا ایران خودرو اطلاعات دقیقو به ملت نمیگه و این اطلاعاتی که تو دفترچه خودروا نوشته مربوط به موتور و گیربکسهای فرانسوی نه اینها که ایران خودرو هزارو یه جور دست بر توش بزارین تجربه خودم براتون بگم بنده با پارس tu5 مدل 94 و برادرم با رانای 95 و یکی از اقوام با 405 موتور xu7 در سربالای از نطر کشش ماشنها را تست کردیم در ابتدای سربالایی سرعت همه حدود 110 کیلومتر و دنده 5 و مسافتی که کورس گداشتیم حدود 2500 متر با توجه به خلوت بودن جاده تقریبا میشه گفت آزمایش تا حدود زیادی درست بوده باشه در پایان رانا اول شد پارس دوم و 405 سوم
23:15  1395/11/06
گزارش
پاسخ دادن
رضا
4

اگر یک بار سوار این ماشین بشی خیلی زود متوجه میشی کشش tu5 ضعیف تر از xu7 هست . نیاز به مراجعه به گراف و مشخصات هم نیست . هر کسی یک بار سوار بشه کاملا متوجه میشه
گزارش
پاسخ دادن
00:17  1395/11/07

شاهین
0

سلام دوستان کسی از مانیتور وینکا مدل s100 نصب کرده رو پارسش؟
در کل به نظر شما وینکا بهتره یا اتولوکس لطفا از دوستان اگه کسی نصب کرده معایب و مزایای هر کدومو بگه ممنون میشم
22:42  1395/11/06
گزارش
پاسخ دادن
امیر علی
2

قابل توجه دوستانی که از موتور xu7 قدیمی دفاع می کنند.موتوری که با چند بار سربالایی و گردنه و .... بخواد آب و روغن قاطی کنه چه ارزشی داره؟ بری تعمیر موتور کنید.
22:19  1395/11/06
گزارش
پاسخ دادن
رضا
2

دوستانی که می گن گیربکس پارس TU5 سبکه ، از امسال همون گیربکس BE3 رو به جای BE4 می ذارن رو پارس TU5.از BE3 که روی پارس سال می ذارن سبک تره ولی دیگه مثل BE4 سبک نیست.
19:11  1395/11/06
گزارش
پاسخ دادن
رشيد
0

داداش واقعا ؟؟؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
16:23  1395/11/09

نیکزاد
6

گشتاور تو دورهای کمتر با xu7 ولی تو دور بالاتر جایی که xu7 دیگه نفس نداره و داره بنزین خام و صدی 14 میسوزونه اونجاست که tu5 با گشتاور 108 و 16 سوپاپ و تنفس بالا میزنه جلو. تو دورهای بالاتر نقطه مرگ و کم اوردن xu7 هست.مهم پایداری گشتاور تو دورهای بالاتره مثل موتور سراتو یا مگان. شما مطمین باش با پیشرفت تکنولوژی ایرادات مونور گرفته میشه
18:16  1395/11/06
گزارش
پاسخ دادن
علی
3

دور بالای 4000 چه فایده داره ؟ کشش ماشین رو گشتاور دور پایین تعیین میکنه نه گشتاور دور بالا . وقتی در دور پایین گشتاور کافی نداری چطور میخوای به دورهای بالا برسی ؟ موتور از دور کم شروع میکنه و بعد به دور بالا میرسه . بیشتر مدت زمان رانندگی در دورهای زیر 4000 هست و در اینجا برتری کاملا با xu7 هست
گزارش
پاسخ دادن
18:36  1395/11/06

علی
2

موتور مگان 2000 و الانترا و زانتيا در دور پایین هم گشتاور کافی دارند . مشکل موتورهایی مثل ef7 و tu5 ضعف گشتاور در دور پایین هست . تا دور این موتورها بالا نباشه اصلا کشش خوبی ندارند . اما موتور زانتيا و الانترا و مگان 2000 در همون دورهای پایین هم گشتاور خیلی خوب تولید میکنند
گزارش
پاسخ دادن
18:39  1395/11/06

نیکزاد
6

موتور tu5 با کمی دور بیشتر به گشتاور بالاتری میرسه یعنی 108 و چون 16 سوپاپه تنفس بهتری تو دور بالاتر داره و ثابت میشه.اما xu7 تو زمان کمتر کمی جلو می افته یعنی تو گشتاور دور پایین 100. اما نمیتونه تو دور بالا گشتاور بیشتری ارایه بده و دیگه نفس کم میاره به اصطلاح.و درست همین نقطه tu5 با کمی زمان بیشتر و دور بالاتر رد میشه. به غیر از همه این موارد مونور xu7 اصلا موتور قابل اعتمادی نیست. هر لحظه خطر سوختن واشر سرسیلندر و مشکلات عدیده ای داره. دیگه فایده ای نداره حتی اگه قدرت تراکتور داشته باشه. فایده ای داره؟
گزارش
پاسخ دادن
22:58  1395/11/06

محسن
1

بعضی دوستان فکر میکنن گشتاور بالای دور پایین فکر میکنن مزیته. گشتاور بالای دور پایین فقط برای ماشینهای باری و اتوبوس به درد میخوره که باید بار سنگین رو جابجا کنن. این موضوع برای اون ماشینها کاربری داره ولی برای یه ماشین سواری به چه دردی میخوره ؟ وقتی ماشینت پیک گشتاورش توی دور پایین باشه معنیش اینه که توی دور بالا افت گشتاور میده و باید هی پدال رو فشار بدی و سوخت داخل موتورت بریزی تا جون بگیره.
گزارش
پاسخ دادن
12:21  1395/11/09

مهدی
0

گشتاور خوب در دور پایین دقیقا تعیین کننده کشش خودرو هست . وقتی در دور پایین گشتاور کافی در اختیار نداشته باشید باید با دنده معکوس های زیاد همیشه دور موتور رو بالا نگه دارید و به محض افت کردن دور ، ماشین با ضعف کشش روبرو میشه . این مشکل دقیقا در tu5 و ef7 و برلیانس و چانگان دیده میشه .
گزارش
پاسخ دادن
12:36  1395/11/09

امید
7

درسته کشش xu7 بیشتره ولی نسبت به tu5 مصرف بنزینش دو برابره صدای موتورش دو برابره استهلاک موتورش ده برابر قدرت tu5 صدو هشت اسب بخار قدرت xu7 نود و هشت اسب بخار xu7 واشر سرسیلندر فوری میزنه ولی tu5 اصلا واشر نمیزنه ضمناً نرمی کارکرد موتور و آسایش سرنشینای ماشین رو هم درنظر بگیرین که برتری مطلق یعنی صد درصد بهtu5 تعلق داره tu5 حتی بهef7هم برتری کامل داره از لحاظ قیمت هم که همه چیز معلومه glx بیست و نه تومن slx سی و سه تومن پارسxu7 سی و پنج تومن پارس ال ایکس چهل تومن دوستان خواهشا مثل کبک سرتونو زیر برف نکنین و واقعیت رو بپذیرین
17:16  1395/11/06
گزارش
پاسخ دادن
پارس
1

اختلاف قیمت مال آپشن ها هست . آپشن های lx رو دربیار قیمتش میشه اندازه پارس سال . فقط 800 تومن رینگ روشه 400 تومن آینه برقی خودت دیگه بقیه رو حساب کن . ماشینی که تو سربالایی راه نره ارزش زیادی نداره
گزارش
پاسخ دادن
19:23  1395/11/06

1
6

این ها نمودار گشتاور خروجی xu7 و tu5 در سر چرخ هست .

http://s4.picofile.com/file/8283734368/xu7_tu5_torque.jpg

ببنید در دنده های 3 و 4 و5 گشتاور xu7 چقدر برتری داره . ضرایب دنده رو برای دنده های 1 و 2 برای tu5 خیلی سنگین کردند تا ماشین بتونه راه بیافته اما با این وجود باز هم ماگزیمم گشتاور xu7 بالاتر هست .
تو جاده بیشترین میزان رانندگی با دنده های 3 و 4 و5 هست . تا دور 4300 برتری مطلق با xu7 هست .
پس تعجب نکنید که چرا کشش xu7 اینهمه بهتر هست
10:51  1395/11/06
گزارش
پاسخ دادن
امير21
0

سلام دوستان من مي خواستم يه 405 تيو فايو بگيرم پشيمون شدم و الان مي خوام پارس تيو فايو بخرم ولي دوستان ميگن تو سربالايي كم مياره نظرتون چيه.
10:46  1395/11/06
گزارش
پاسخ دادن
محمد
3

برو به نمودار گشتاورها نگاه کن خودت متوجه میشی چرا کم میاره . بیشتر مدت رانندگی در دورهای زیر 4000 انجام میشه و موتورهایی مثل ef7 و tu5 که در دورهای زیر 4000 گشتاور ضعیف تری نسبت به xu7 دارند در سربالایی ها ضعیف تر هستند مخصوصا زمانی که ماشین پر و سنگین باشه
گزارش
پاسخ دادن
12:36  1395/11/06

رضا
8

دوست عزيز ، تنها برتري xu7 كمي گشتاور بيشترشه.
عوضش پارس tu5 ترمزش ٤ چرخ ديسكي هست. شتابش بهتره. تنفس موتور خيلي بهتره. مصرف و صداش كمتره. رينگش ١٥ اينچه. سيستم مالتي پلكس داره.
اگه كسي هميشه تو جاده باشه آره پارس سال بهتره ولي كسي كه سالي چندبار مي ره سفر پارس tu5 مناسب تره.
اونطوري هم كه بعضيا اغراق مي كنن اين ماشين كم نمياره. فقط كافيه دور موتور ٣٥٠٠ يا كمي بالاتر باشه.
گزارش
پاسخ دادن
13:22  1395/11/06

علی
2

آقا رضا متاسفانه کمی نیست بلکه خیلی هست و کاملا هم چشمگیر و محسوس هست . حتی تو نمودارها هم میشه این تفاوت زیاد رو دید کاملا . متاسفانه tu5 کشش خوبی نداره
گزارش
پاسخ دادن
13:42  1395/11/06

رضا
6

علی آقا من سه سال و خرده ای پارس XU7 داشتم.الان پارس TU5 دارم.تو جاده واقعا از XU7 راضی بودم.درسته کشش این موتور از TU5 بهتره ولی خب TU5 هم مزیت هایی داره که به راحتی نمی شه ازش گذشت.
مثلا پارس XU7 بلافاصله تا سرعت رسید به 100-105 باید دنده رو 5 کنی چون معلومه داره به موتور فشار میاد ولی TU5 با دنده 4 راحت تا 120-130 می ره و هیچ فشاری روی موتور نیست.
بعدشم مگه تو سربالایی قراره درگ بذاریم که XU7 کشش بهتری داره؟
برا استفاده ی خانوادگی TU5 جوابگو هست
گزارش
پاسخ دادن
13:54  1395/11/06

آریو
1

به اینکه میگن گشتاورش پایینه نمیشه زیاد توجه کرد همونطور که اگر قرار بود توجه بشه کسی 206 تیپ5 نمیخرید.. موتوری بی صدا و عالی که بقول دوستمون واقعا برای خانواده عالیه و البته توی اینرنج قیمتی هر دو گزینه پارس و 405 با موتور TU5 واقعا مطلوبه
گزارش
پاسخ دادن
15:07  1395/11/06

پارس
5

ضعف گشتاور tu5 وقتی بیشتر به چشم میاد که ماشین سنگین و پر باشه . 206 رو قرار نبوده 5 نفر سوار بشن با صندوق پر برنبرن مسافرت ولی با پارس باید اینکار رو بتونه بکنه پ
گزارش
پاسخ دادن
16:16  1395/11/06

امید
0

دوستان من بین slx صفر مدل 96 و پارس ال ایکس نود و سه شک دارم لطفاً راهنمایی کنید دوتا ماشین رو دیدم بنگاه آشناس پارس تمیزه سی هفت هزارتا رفته لاستیک چهل درصد داره بیمه هشت ماه داره گارانتی تموم شده بدنه و فنی فابریک سالمه من فقط موتور tu5 میخام ولی 206 و رانا داخلشون کوچیکه فضاشوشون کمه تو سرعت بالا هم تعادل ندارن به نظر من انتخاب خوبی نیستن خانواده سمند رو هم اصلاً دوست ندارم خیلی کارمندیو پیرمردیه سمند بی روح و کسل کنندس لطفاً راهنمایی کنید با تشکر
10:44  1395/11/06
گزارش
پاسخ دادن
پارس
4

Slx خیلی زشت هست و اصلا شیک بودن و جذابیت پارس رو نداره . یا پارس بگیر یا GLX .
گزارش
پاسخ دادن
10:53  1395/11/06

رضا
3

پارس خیلی از 405 SLX بهتره.به نظر من پارس بگیر
گزارش
پاسخ دادن
13:45  1395/11/06

علی
0

405 بگیر حداقل اصلونصب داره پارس همه چیش جعلیه
ولی خب 405 قدیمیشده !!! هرچی میگیری پارس جعلی نگیر.
گزارش
پاسخ دادن
21:52  1395/11/07

406
2

علی جان پس تو پژو 406 ندیدی
گزارش
پاسخ دادن
14:30  1395/11/08

محسن
2

موتور tu5 خیلی موتور خوش نامیه.
09:53  1395/11/06
گزارش
پاسخ دادن
امید
0

این موتور قدیمیه 1800 مزیت دیگه ای به غیر از کمی گشتاور بیشتر داره؟؟؟؟؟؟؟
09:51  1395/11/06
گزارش
پاسخ دادن
سعید
5

دوست عزیز مگر گشتاور موتور کم چیزی هست ؟ مهمترین پارامتر موتور همین وضعیت تولید گشتاورش هست .
شما از موتور انتظار نقاشی و آشپزی دارید مگر ؟
من کاری ندارم که xu7 خوب هست یا بد هست یا بخریم با نخریم اما گشتاور xu7 واقعا بسیار خوبه و کمترین دنده معکوس رو نیاز داره
بهتره براساس تعصب نظر ندیم . بله ef7 و tu5 مزایای زیادی دارند اما در زمینه توزیع گشتاور اصلا به خوبی xu7 نیستند . xu7 گشتاور بسیار خوبی در دورهای پایین تولید میکنه و اصلا نیاز نیست همش گاز بدید و دنده معکوس کنید تا دور موتور بالا بمونه
گزارش
پاسخ دادن
10:33  1395/11/06

محمد
3

داداش امید اگر می بینی این tu5 و ef7 کم مصرف ترن فقط و فقط به این خاطره که حجم کمتر و درنتیجه گشتاور دور پایین ضعیف تری دارن . تو سربالایی ها تا نبندیشون به گاز و دنده معکوس راه نمیرن .
هر وقت موتوری بود که تونست گشتاور دور پایینی مثل xu7‌تولید کنه و همزمان کم مصرف تر هم باشه اونوقت بگو اون موتور جدید هست . خیالات جدید بودن tu5‌و ef7 بعضیا رو بدجوری گرفته . کم شدن مصرف در مقابل از دست رفتن کشش ماشین که نشد هنر .
به موتور مگان و الانترا میگن موتور جدید و پیشرفته نه به tu5 و ef7 که تو سربالایی خودشون رو هم به زور میکشن بالا
گزارش
پاسخ دادن
10:44  1395/11/06

سعید
1

دوست عزیز مگر گشتاور موتور کم چیزی هست ؟ مهمترین پارامتر موتور همین وضعیت تولید گشتاورش هست .
شما از موتور انتظار نقاشی و آشپزی دارید مگر ؟
من کاری ندارم که xu7 خوب هست یا بد هست یا بخریم با نخریم اما گشتاور xu7 واقعا بسیار خوبه و کمترین دنده معکوس رو نیاز داره
بهتره براساس تعصب نظر ندیم . بله ef7 و tu5 مزایای زیادی دارند اما در زمینه توزیع گشتاور اصلا به خوبی xu7 نیستند . xu7 گشتاور بسیار خوبی در دورهای پایین تولید میکنه و اصلا نیاز نیست همش گاز بدید و دنده معکوس کنید تا دور موتور بالا بمونه
گزارش
پاسخ دادن
10:46  1395/11/06

مهدی
6

موتور نیسان وانت گشتاورش از همه اینها بهتره. پس میشه نتیجه گرفت بقیه موتورها به درد نمیخورن ؟ الان موتور سراتو 157 نیوتن رو توی دور 4000 میده پس باید نتیجه بگیریم موتور پژو بهتر از سراتو هستش ؟
گزارش
پاسخ دادن
13:07  1395/11/06

امید
3

مگه فقط گشتاوره؟ من نگفتم اشپزی کنه. خب اگه مونور xu7 امتیاز دیگه ای داره بفرمایید.شما خودتون هم میگید موتور tu5 مزایای زیادی داره. من صحبت ef7 رو ندارم.نباید همه مزایای tu5 رو فدای کمی گشتاور بکنیم. شما یک سری بزن تعمیرگاه پر از موتور 1800 که تعمیر شده.
گزارش
پاسخ دادن
13:16  1395/11/06

علی
2

تو سربالایی ارزش گشتاور رو متوجه میشی مخصوصا اگر مجبور بشی سبقت هم بگیری . آرزو میکنی کاش مصرف بالاتر بود صدا بیشتر بود اما ماشین راحت تر و قوی تر بالا می رفت
گزارش
پاسخ دادن
13:45  1395/11/06

حمید
3

همون سراتو اگر 1600 باشه واقعا ضعیفه تو سربالایی
گزارش
پاسخ دادن
13:47  1395/11/06

pldn
0

بعضی موقعها تووو رانندگی دقت کردید گشتاور زیاد آورده باشی ندونی باهاش چکار کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
16:19  1395/11/09

سعیذ
0

خب با معکوس جبران میشه
در ضمن نمودار گشتاور xu7 رو نگا کن از ۳۰۰۰ ب بعد افت گشتاور داره یعنی با دنده پنج بیشترین گشتاور توی سرعت ۱۰۰ـ۱۰۵ هس
یعنی سرعت بالا مساوی با افزایش غیر منطقی مصرف در حالی ک tu5 تا ۴۰۰۰مصرف بالایی نداره


قبول دارم اگ با سرعت ۱۰۰ بری سینه کش ۱.۸ بهتره و معکوس نمیخواد
ولی اگ همون جا بخوای سرعتتو افزایش بدی اونم نیاز ب معکوس داره
پس معکوس میکشی و آمپر بنزین رو مشاهده میکنی
گزارش
پاسخ دادن
09:18  1398/06/12

مهران
2

tu5 فقط واسع 206 هست وبس. درسته پارس ماشین خوبیه اما این موتور واسه 206 ساخته شده کسایی که قبول نمیکنن می تونن تو جاده هر دوشونو بیازماین بعد خودشون متوجه میشن والسلام
00:03  1395/11/06
گزارش
پاسخ دادن
امیر
5

من خودم پارس tu5 دارم تنها مشکلش همین ضعیف بودنش تو سربالایی هست البته نسبت به موتور 1800 . کلا موتور 1800 کشش خیلی خوبی داره علیرغم تمام بدی های دیگه اش
گزارش
پاسخ دادن
09:28  1395/11/06

حامد
1

دوستان ال٩٠ چپى كه موتورش سالم باشه و اتاق نياز به تعويض داره حدودا چقدر مي ارزه؟ مدل ٩٣
23:30  1395/11/05
گزارش
پاسخ دادن
tt
4

دوست عزیز ال نود کلا نمی ارزه
در ضمن اینجا فقط پیج پژو پارس tu5 هست
گزارش
پاسخ دادن
08:00  1395/11/06

تندر
3

خرجش نکن چون دوباره چپ میشه . کلا چپ شدن تو ال90 اصلا چیز عجیبی نیست
گزارش
پاسخ دادن
08:30  1395/11/06

ناصر
1

خودتو تو دردسر ننداز.ال 90 بدرد نمیخوره.مشکلات زیادی داره.قیمتش نصف میشه دیگه
گزارش
پاسخ دادن
09:48  1395/11/06

رضاجان
6

ان شاالله اگر خدا بخواد به محض اتمام اقساط سمند اسقاطيم مي رم يه پارس كاركرده مدل ٨٤ مي خرم. من مي سوزم كه ١٠ ميليون پايين تر از شما پارس سواران عزيز هستم
23:26  1395/11/05
گزارش
پاسخ دادن
محسن
4

آقا رضا سمند ef7 شما رو نمیخرن ازت.اوراقش کن.اقساطش هم تموم بشه پرشیا 84 دیگه گیرت نمیادا
گزارش
پاسخ دادن
09:57  1395/11/06

محسن
0

من هم چاره ای جز این حرفا ندارم به محض این که اسقاط پارسم تموم شد میرم سمت سمند ef7
حداقل سمند نرمتره، دوگانه سوز هست، مصرفش کم تره و الی اخر به این نتیجه رسیدم که اسقاط پارسم تموم شد برم سمند ef7 بخرم.!
گزارش
پاسخ دادن
08:36  1395/11/08

m
1

داداش اگ مصرف ef7 كمه چرا مدل دوگانه سوز رو گذاشتن ؟ پس مصرفش كم نيس ب اندازه ٢٠٦ .

ماشين فقط ٢٠٦
گزارش
پاسخ دادن
16:52  1395/11/08

کوروش
4

تعدادی اومدن میگن پارس خز و .... ماشینهای دیگه زیاد نیستند؟ پس بگیم فلان شدن؟ دلیلش چیه که پارس tu5 انقدر طرفدار داره؟
22:35  1395/11/05
گزارش
پاسخ دادن
موسی
0

دوستان مدل 95 کسی هست دیسک و صفحه کلاچ عوض کرده باشه؟؟ یا دیسک چرخ های عقب؟
22:30  1395/11/05
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Pars TU5 CLASS 13
8

با سلام در حال حاضر ببینین دوستان ایران خودرو 4 نوع پارس تولید میکنه:

پارس LX موتور TU5 حجم 1600cc و 16سوپاپ : اسب بخار 108 و گشتاور 142

پارس ELX موتور XUM حجم 1905cc و 8سوپاپ:اسب بخار 105 و گشتاور 155

پارس سال موتور XU7 حجم 1800cc و 8سوپاپ:اسب بخار 100 و گشتاور 153

پارس دوگانه موتور XU7 حجم 1800cc و 8سوپاپ:اسب بخار 83 و گشتاور 135


حالا ببینین دوستان از بین این 4 تا گزینه TU5 از همه برتره و اصلا هیچگونه شکی نداشته باشین هم از لحاظ نرمی هم مصرف سوخت هم شتاب و ...
موتور XU7 دیگه خیلی قدیمی شده اصلا از رده خارجه...تو رو خدا اصلا از رو تعصب و سلیقه نظر ندین.TU5 یه موتور کم مصرف و فوق العاده کم صدا و نرم هست و اینا به خاطر ۱۶سوپاپ بودن و تنفس بهتر هست.موفق باشید





21:04  1395/11/05
گزارش
پاسخ دادن
سینا
5

Tu5 دقیقا از همه این موتورها پیشرفته هست.
گزارش
پاسخ دادن
22:27  1395/11/05

پارس
3

tu5 برتری های خیلی زیادی داره اما در زمینه کشش کاملا مغلوب xu7 میشه . به خصوص با این گیربکس ناهماهنگ و سبکی که روی tu5 گذاشتند
گزارش
پاسخ دادن
07:44  1395/11/06

رضا جان
0

چون که حرف دیگری نداری میای داستان میبافی از بیکاری اومدی اینجا خودتو کوچک میکنی و میری تو برو قسط ماشین خودتو بده معلومه که خیلی قسط دادی فقط چون از قسط میگی.
18:02  1395/11/05
گزارش
پاسخ دادن
رامين
7

باسلام خدمت دوستان
ما خوب يا بد كه البته به خودمون مربوطه اين ماشين رو خريديم و يا قراره بخبريم و اين پيج هم واسه اطلاعات در مورد اين ماشينه و خيلي از دوستان هم هر روز ميان اين جا سر ميزنن كه اطلاعاتشو در مورد ماشين بالا بره و يا اگه مشكلي دارن باهم در ميون بزارن لطفا از رانندگان و يا دارندگان ساير خودرو ها خواهش ميكنيم محترمانه گمشن از گروه بيرون البته اگه به ناموس و خانواده پايبندن و بزارن ما به كارمون برسيم

با سپاس فراروان
17:43  1395/11/05
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: بهروز ال ایکس
10

اینجا قسمت نظرات در مورد پارس lx یا ماشینای دیگه؟
ال نود و سمند و غیره من نمیدونم چه ربطی به پارس lx داره آخه؟
این سایت برای ماشینای دیگه هم داره دوستان عزیز میتونن به اون قسمت مراجعه کنن
مرسی
15:38  1395/11/05
گزارش
پاسخ دادن

ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
دنبال کردن نظرات فقط برای اعضا امکانپذیر میباشد. برای عضویت اینجا کلیک کنید.
 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 50 نظر
X33 Cross cvt 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا : اقایون داداشا، نزدیک سی میلیون طلبکار شدم، تو برگه کمپانی لحاظ شده بابت نانو و جریمه تاخیر. کسی میدونه چند روز زمان میبره این پول زنده بشه؟ تشکر
اچنگان : من خان خانات زابل هستم بیا زابل بگو خانعلی اچنگان همه منو میشناسن من از نوادگان رستم هستم گرزم رو می زنم تو کلت خون میاد، هاه هاه ها خانعلیم خانعلی، خانعلی کی هستی خانعلی ی دختر اسمش چیه اون دختر
خانعلی اچنگان : علی ری را من‌ بچه زابلم اینجا همه مرا می شناسند خیلی خطرناکم جرات داری آدرس بده بیام سراغت خیال کردی می تونی قسر دربری؟خدا نکنه آدرسی ازت پیدا کنم، اون محسن اسفند ماه هم منو می‌شناسه ازش بپرس
نرگس : سلام من دیروز زنگ زدم ایران‌خودرو گفت واسه بهمن دارن فاکتور می‌کنن اسفند هنوز معلوم نیست
مهدی : یکبار بنویسی کافیه
تارا اسفند ماه 1403 : سلام اسفند ما کسی فاکتور شده چرا خبری نیست؟
مریم : من واریزی ۴ دی هستم کسی هست تو اون تاریخ واریز کرده باشه؟ فقط مبلغ اولی و پرداخت کردم ب نظرتون برای ماها کی تکمیل وجه میزنن
محمدرضا : اصلا خدمات خوبی نداره
رز زرد : سلام پیامک به شماره اون طرف که ازش حواله رو گرفتی میاد....باهاشون در ارتباط هستی؟ یا سیم کارت رو به خودتون داده‌... اکثرا بهشون پیامک داده شده...به یه سری هم که پیش فروش پیامک شده قبول نکردن...جایگزین پیامک شده...
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : سلام عزیزان کسی از تحویل آریزو 5 برقی خبر داره فاکتور شده بیمه شده ولی پلاک نشده
محمد : سلام عزیزان کسی از تحویل آریزو 5 برقی خبر داره
خدابخشی : سلام دوستان گرامی از هایماها کدوم مدلش بهتره ، پرفروشتره و بورسشون بهتره؟؟ خیلی ممنون میشم کمک کنین ؟؟
تبریزی : عاشق گرمی هستی دوست داری
اطلس دیماه : برای ما هم نیامده پول اولیه اردیبهشت 403 پرداخت کردیم
اطلس دیماه : چرا برای ما پیامک تکمیل وجه دیماه هستیم نیامده کسی خبر داره
مهدی : ازماشین اکستریم ال ایکس کسی راضی هست؟
تکمیل وجه 16 بهمن : ممنون سلامت باشید.ماشین رو 5شنبه از کاشان حضوری تحویل میگیرم.پلاکی:که خودشون برام زدم 78 هستش
حامد : من تحویل 6 اردیبهشت بوده هنوز فاکتور نشده شماها از خرداد میپرسین
207 پانا تحویل 12 و 18 خرداد : عزیز دلم اگه تاریخ تحویل خودروت خرداد ماه باشه تا تاریخ 25 / 2 مهلت تبدیل زدن داری یا تا زمان تکمیل ظرفیت از توی کاستومر میتونی چک بکنی ببینی میشه تبدیل بزنی یا نه مسئله مهم تر اینه که قیمت این رینگ توی کارخونه 20،500 ولی تو بازار آزاد 10 ، 12 تومن الکی پول برای رینگ به کارخونه نده باز هرجور صلاح میدونی مشورت کن انجام بدم