امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1645
گیربکسدستی
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)114
مصرف سوخت شهر (لیتر)9.76
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)6
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)7.88
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)500
ترمز جلودیسکی پره ای خنک شونده
ترمز عقبدیسک
رینگ (اینچ)15
تعداد سرنشین4
طول (سانتی‎‏متر)455.8
عرض (سانتی‎‏متر)194.4
ارتفاع (سانتی‎‏متر)146.0
حداکثر سرعت (km/h)190
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)12.03
حجم باک (لیتر)70
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
گشتاور155
بلوتوثدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
جی‏‎پی‏‎اس (GPS)دارد
کنترل آب و هوای اتوماتیکدارد
کنترل صدا روی فرماندارد
کروز کنترلدارد
سیستم دسترسی بدون کلیددارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو
صندلی رانندهبرقی
صندلی سرنشینبرقی
کمربند پیش کشندهدارد
تهویه مطبوعدارد
دوربین عقب/سنسور پارکدارد
گارانتی36 ماه یا 60000 کیلومتر
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

170752 نظر

علی
3

توان ef7 برابر 114 اما در دور 6500 !! گشتاور ef7 برابر 155 اما در دور 5000 !! نسبت تراکم 11 بنزین مورد نیاز سوپر با اکتان بالای 97 !! همش چیزهای غیر قابل دستیابی . EF7 یک طبل تو خالیه . فقط ادعا فقط ناز و ادا اما در عمل چیزی جز کشش ضعیف ، شتاب اولیه ضعیف ، که کردن ، روغن ریزی ، دوام کم نیست . تازه وقتی خواستی بفروشیش تازه میفهمی که صاحب اول و آخرش خودتی و خریدار نداره چون هیچ کسی نمیاد یک موتور جعلی بخره که یک طبل تو خالی بیش نیست
19:27  1395/03/26
گزارش
پاسخ دادن
علی۱۲۳
0

لطفا هر وقت فاکتور شدید اطلاع رسانی بفرمایید
گزارش
پاسخ دادن
19:02  1402/09/05

علی۱۲۳
0

لطفا هر وقت فاکتور شدید اطلاع رسانی بفرمایید
گزارش
پاسخ دادن
18:59  1402/09/05

رضا
0

برا ما همچنان فاقد احراز و قرمز و در انتظار فاکنور .. شما قبلا هم سبز بود
گزارش
پاسخ دادن
19:41  1402/09/05

میلاد
9

هیچکس نه ، شما میتونی نخری و با این کارت مارو خوشحال کنی که از ماشین خز نشدمون لذت ببریم !
گزارش
پاسخ دادن
01:14  1395/03/27

محمدعلی مرادی بهبهانی
6

احتمالا موتور ماشین شما یه هشت سوپاپ مسخرس بنام xu7
درسته؟
گزارش
پاسخ دادن
16:56  1395/03/27

.
0

علی دنا سوار وزن دنا چقدر بود ؟؟؟؟ تو نابغه ای نابغه !!!!
18:50  1395/03/26
گزارش
پاسخ دادن
ستار
4

این دنا نسبت به قیمتش ماشین خوبیه تاحالا مشکلی باهاش نداشتم . نسبت به پارسی که قبلا داشتم خیلی بهتره و سر تر مزایاش: کروز کنترل دقیق و عالی مانیتور بزرگ اون فایل تصویری هنگام رانندگی هم من حل کردم بردم پیش یک نصاب دوربین عقب که هم دوربین عقب برام نصب کرد هم اون سیم رو زد و حالا من موقع رانندگیم هم میتونم فایل تصویری ببینم.
18:49  1395/03/26
گزارش
پاسخ دادن
علی
3

رضا22 مشکل تو نداشتن اطلاعات فنی و ضعف توان تحلیل علمی و مکانیکی هست . تو بدون اینکه اطلاعاتی در زمینه علم مکانیک داشته باشی فقط با تعصب نظر میدی . وقتی نظراتت رو میخونم کاملا مشخصه که به جز تعصب به ماشینت هیچ بار فنی ندارند
18:45  1395/03/26
گزارش
پاسخ دادن
مرتضی
9

حضرت اقایانه عشقه گشتاور، به تمامه کاینات ، به جونه خودتون که
برا ما دنا سواران خیلی عزیز هستین ،باور کنید همین گشتاور برای ما
صاحبانه دنا کافیه . شماها به فکره گشتاور خودتون باشید که خدای نکرده مجبور نشید دنده معکوس بکشید و از خوده تهران تا چالوس رو با یه دنده تشریف ببرید و دست از سر کچله ما بردارید.
18:39  1395/03/26
گزارش
پاسخ دادن
ارش
9

سلام ببین دوست من اگه میخوای برا ماشین بین 40تا45هزینه کنی حتما دنا بخر چون بهتر از دنا ماشینی گیرت نمیاد البته با این قیمت اما اگه میخوای زیر 40هزینه کنی 206اس دی عالیه به هر حال تصمیم با خودت هست دنا یه ماشین خوشکل هست با یه موتور جدید که اکثرا با ای اف سون اشنایی ندارند برا همین میخوان اون و به چالش بکشند البته شکست خوردند چون روز به روز شاهد افزایش ماشین دنا و استقبال مردم از این خودرو هستیم
16:10  1395/03/26
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ارمااان
3

اقا ارش به نظر من اگه میخای بین 40 تا 45 هزینه کنی اول ساندرو بخر .. دوم ساندرو بخر ... سوم دنا بخر چون خوشگله .... اما اگه میخای زیر 40 هزینه کنی اول پارس تندر بخر .. دوم پارس تندر بخر ... سوم 206 صندوق دار بخر فقط فقط فقط چون خوشگله ... امیدوارم منظورمو متوجه شده باشید ... منظورم کیفیت هست برادر ... نه خوشگلی .. اره خوشگل میخای برو دنا بخر 206 بخر .. اما کیفیت میخای فقط محصولات تحت لیسانس رنو در ایران ... هر چی که تحت لیسانس رنو هست در بازار الان خووبه .. ایشالا تا یه سال دیگه رنو کوئید میاد ... باز اونم خووبه .. کلا هر چی با مارک رنو میاد خوووبه .... البته تا الن خوبه تا 1 سال دیگه خدا میدونه خوب باشه یا نه ... همین طور که الان پژو دیگه اصلا به درد نمیخووره .... الان هر کی ماشین میخاد فقط با مارک رنو بخره ... رنو کوئید رو ایران خودرو میزنه .. یه وقت دوستان نکن این از طرف سایپا بوده .. منظورم تولیدات تحت لیسانس رنو هستش ..... موفق باشید همیشه
گزارش
پاسخ دادن
18:52  1395/03/26

طاهری
1

موتور ای اف سون موتور بدی نیست اما در حد همون سمند 30 تومنی . واسه دنا اصلا نمی ارزه این پولو بدی واسه ای اف سون . برای دنا واقعا یه موتور بهتری نیازه
14:51  1395/03/26
گزارش
پاسخ دادن
O.ap
0

دنای توربو تیرماه رونمایی میشه و فعلا شایعاتی راجب بسته شدن خط تولید دنای ال ایکس ( فعلی ) وجود داره ، بعد از اون قیمت دنای ال ایکس میره به 38 / 39 ؛ فعلا خریدش ضرره
گزارش
پاسخ دادن
16:33  1395/03/26

علی دنا سوار
3

آره راست میگی موتور دنا همون موتور سمند 30 تومانی هست. فقط نمی دونم چرا صفر تا صد این دو ماشین با موتور های یکسان فقر داره یا حجموشون (سمند:1645 و دنا: 1648) یا سر سیلندر هاشون یا دسته موتور هاشون یا این که روی موتور دنا به وضوح بوش ساخته آلمان هم شده یا cvvt تقویت شده موتور دنا و بهینه شده برای دنا. راست میگی اگر اینارو در نظر نگیریم و به اسم این دو توجه کنیم موتور دنا با سمند 30 تومانی هیچ تفاوتی نداره
گزارش
پاسخ دادن
16:41  1395/03/26

.
0

علی دنا سوار طرز فکر خوبیه واسه گول زدن خودت. راتی از وزن ماشین ها چه خبر ؟ یادته میگفتی دنا یک تن و هفتصد هست و پرشیا زیر یک تن !!! عجب اطلاعات فنی خوبی داری تو
گزارش
پاسخ دادن
18:48  1395/03/26

مهدی
1

من نظرات شما رو تو این چند ماهه پیگیری میکنم نمی دونم چرا انقدر شما تاکید رو مساله گشتاور و بد بودن موتور دنا و خوب بودن پارس خودتون دارین .یعنی یک نفر ادم انقدر وقت ازاد داره و یا انقدر تعصب رو ماشین خودش داره که دائم با همه بحث کنه که ماشین دنا خوب نیست .یک روز به اسم رضا یک روز نقطه .اخرش که چی ایران خودرو داره کلی موتور ef7 تولید میکنه و دنا هاشم داره با تاخیر ۱۵ روزه میده.باور کن نه دنای من نه پارس شما ناموسمون نیستند تنها یک ماشین ایرانی هستند که تا چند سال دیگه همه ما بتونیم بهترشو میخریم .انقدر تو این تاپیک خودتون رو خسته نکنید این موضوع گشتاور و کشش رو هم تمام کنین اگر صداقت و راستی براتون مهمه.
گزارش
پاسخ دادن
10:22  1395/03/28

ساعدی
0

باشه تو نخر آقای شایعه ساز ولی چرا مردمو گمراه میکنی؟!خط تولیدش قطع نمیشه چون دنای بدون توربو فقط همینه،اون دنای جدید چه دستی وچه اتوماتش توربو هست،ونسخه بدون توربو اگه بخوای فقط همینه،تازه قراره حدود یکی دوتمن هم گرونتر بشه نه ارزونتر!!!فکرکنم شما ایران زندگی نمیکنی واز قوانین ایرانی مطلع نیستی،اینکه توایران چیزی ارزون بشه رو باید توخواب دید!
گزارش
پاسخ دادن
12:37  1395/03/28

موسوی
0

سلام به دوستان دنا سوار
اقایونی که دنا دارن منو راهنمایی میکنن.. میخام نهیتا تا 2 روز دیگه همین ماشینو ثبت نام کنم خیلی دودل شدم!
هرکی یه چیزی از این ماشین میگه. اکثریت از موتورش صحبت میکنن میگن رو این ماشین خوب جواب نداده و از این حرفا! دوستانی که دنا دارن لطف میکنن راهنماییم کنن...
14:24  1395/03/26
گزارش
پاسخ دادن
علی
1

از اونا که بپرسی همه میگن عالی عالی عالی عالی عالی چون مجبورن قبول کنن که اینهمه پول دادن همه چیزش عالیه اما واقعیت با طرز فکر اینا فرق داره
گزارش
پاسخ دادن
14:58  1395/03/26

مهران
6

دوست عزیز
سلام
بنظر من ماشین دنا از همه لحاظ ماشین خوب و عالی است به حرف دیگران توجه نکن . تو باید اینو مد نظر بگیری که به هر حال هر ماشینی یک سری کمبودها داره حتی تویوتا و بی ام و و غیره بخاطر همین هم هست که هر کسی یه ماشین با سلیقه خود انتخاب میکنه
اما توصیه من به شما
اگر میخواهید ماشین ساخت ایران بگیرید حتما دنا بخرید . چون به اندازه پولی که میدید هم زیباست هم امکانات و هم موتورش در حد مطلوب است
اگر میخواهید ماشین چینی بگیرید جک ماشین خوبی است اما باید توجه داشته باشید مه به هر حال چینی است و ممکن است با کمبود قطعات و مسایل و مشکلات خاص خودش دارد.
ولی من بشخصه با در نظر گرفتن هم خوبیها و هم بدیها . توصیه میکنم دنا بگیرید
گزارش
پاسخ دادن
16:09  1395/03/26

علی دنا سوار
3

ببین می تونی دنا نخری یا چینی بخری یا ایرانی که موتور ef7 نداشته باشه اما مطمئن باش که سه ماهه دیگه میای تو این صفحه و میگی ای کاش دنا موتور ef7 می خریدم. ببین این حرف رو داره یک وارد کننده ی خودرو بهت میزنه بدون شک و بدون هیچ تردیدی دنا بخر و به حرف ها ی این تخریب چی ها گوش نکن
گزارش
پاسخ دادن
16:45  1395/03/26

موسوی
0

خیلی ممنون از راهنمایتون... اره راست میگید تو ماشینای ایرانی فقط همین دنا یخورده سر بلند شده...
وگرنه اصلا ماشینای ایرانی کیفیت ندارن. وما مجبوریم با بوجه ایی که داریم سواره ماشین ایرانی بشیم!!!
گزارش
پاسخ دادن
02:59  1395/03/28

موسوی
0

سلام ممنون از راهنمایی تون دوست عزیز
دقیقا منم موافقم رنو ساندرو ماشینه خوب و با کیفیتی هستش، اما با ظاهرش حال نمیکنم به دلم نمیشینه.
بازم ممنون از راهنمایتون
گزارش
پاسخ دادن
03:11  1395/03/28

کاربر: محسن_12884
2

واردددددددد کنندهههههههه خودرو سلام ...چی میاری؟
گزارش
پاسخ دادن
17:14  1395/03/26

کاربر: ارمااان
2

دوست عزیز فقط ساندرو دستی .. پشیمون نمیشی .. بهت قول میدی
گزارش
پاسخ دادن
18:58  1395/03/26

کاربر: ارمااان
1

اقای موسوی ... ببین تو این رنج قیمت خودرو زیاده ... ولی واقعا بهت پیشنهاد میکنم فریب اپشن های خودرو رو نخوری ... به عنوان راهنمایی که فردا روز دعامون کنی.. من بهت ساندرو دستی رو پیشنهاد میکنم ... فوق العاده با کیفیته ... تو اپشن ها هم دوربین دید عقب رو نداره و کولرش دستیه .. همینا .. ولی در عوض داری پول به کیفیت میدی ... باز هم انتخاب نهایی با خودتونه اقای موسوی ...
گزارش
پاسخ دادن
19:02  1395/03/26

رضا
6

ای بابا پارس بخرید دیگه پس ما زندگیمون با چی بچرخه!
13:40  1395/03/26
گزارش
پاسخ دادن
.
32

مواردی که موقع تحویل پارس باید چک بشه :
1- یک سری پلاستیک سیاه مچاله تو ماشینه ،کیسه ذباله نیست دور نریزی کفی ماشینته
2- استارت میزنی روشن که میشه تر تر تر که میکنه عادی این صدای استاندارد پژو پارس است .
3-دنده ها بد جا میرود و گیربکس قر قر صدا میدهد ،عادی است نگران نشو .
4-داخل کابین بو ی پلاستیک زیادی میاد .این هم عادی است قطعات پلاستیکی پژو پارس از پلاستیک باز یافتی مثل دمپایی کهنه و این چیزا تهیه میشه ورنگ زرد مایل به قهوه ایش گویای همه چیز هست .
5-چند تا آفتابه آب بریز رو سقف ماشین اگر کمتر از یک آفتابه آب اومد تو اتاق عادیه ولی اگر بیشتر آب اومد باید با چسب سیلیکون و مقوا که تو درزو شکاف ها میچپونی ،آبندی کنی .
6-تولید بوی گند موقع روشن بودن موتور عادی است .مال تکنولوژی 8 سوپاپی 50 سال پیش این خودرو است .
7-صدای ویز ویز پمپ بنزین ،جیر جیر داشبورد ،فس فس صندلی ها ،گوپ گوپ کمک ها ،قیج قیج اتاق ،خر خر لنت ها ،وور وور فن ها عادی است
8- دماسنج خارجی را هم چک کن .
اتیکت made in China باید روی همه قطعات باشد والا اوریجینال نیست .
13:25  1395/03/26
گزارش
پاسخ دادن
.
0

واسه دنا هم باید روغن ریزی ef7‌چک بشه واسه ال90 هم گردگیر پلوس
گزارش
پاسخ دادن
13:51  1395/03/26

میلاد
0

سلام دوست عزیز
واقعا خیلی آدم خلاقی هستی هاهاها خخخخ
اینارو همه رو خودت تنها گفتی هاهاها
بخدا از خنده کم مونده ....
من خودم پارس ال ایکسtu5 مدل اردیبهشت 95 رو دارم
این ماشین کلا صادراتیه
مصرف سوخت ترکیبیش 8 تاست
16 سوپاپه مهندس
اسب بخار 110
شتابشو فقط باید بشینی تا متوجه بشی وگرنه تعریف کردن جالب نیست
داشبورد جدید
تهویه و کانال ها جدید
4چرخ دیسکی
موتور واقعا بیصدا..یعنی برلیانس سوارها یا دنا سوار ها بشینن یه 5_6باری باید مجددا روی ماشین روشن استارت بزنن!!!!!
این ماشین های 16 سوپاپ شاتن کوتاه هستن..یعنی اینکه دور موتدر بالای 4 تازه شتاب واقعیشونو نشون میدن و اوج میگیرن...تا دور موتور 5.5 هم خیلی راحت و بیصدا و بدون اینکه هیچ فشاری به موتور بیاد مث فرفره اوج میگیرن
خداییش ایران خودرو حق داره که این خودرو رو باعث افتخار خودش معرفی کرده وگرنه کشورهای ا وپایی واردش نمیکردن
بعدشم یک سوال ازتون میپرسم..
واقعا چرا تنها خودرویی در ایران که با تاخیر 6الی 8 ماهه داده میشه به مشتری پارس ال ایکس هستش؟؟؟؟؟؟
چرا نقدیشو باید 3_4تومن بالاتر کارتکس های قبلا ثبتیشو بخری؟ ...
گزارش
پاسخ دادن
10:23  1395/03/28

.
18

خدا زد به کمرم حلال کنید دیگه دروغ نمیگم
12:37  1395/03/26
گزارش
پاسخ دادن
بخشنامه 4488
0

نقره‌ای متالیک که هنوز فاکتور نشده چطور هفته دیگه شهریور ی ها تموم میشن .. الکی از خودتون حرف در نیارن
گزارش
پاسخ دادن
16:27  1402/09/03

تارا دستی پیش فروش مهر
0

خدا کسانی که این مردم مستأصل و منتظر رو سر کار میدارن و به خاطر سرگرمی یا هر چیز دیگه ای امید واهی و اطلاعات غلط میدن به راه راست هدایت کنه اگه هدایت پذیر نیستن با ایران خودرو جمیعا لعنتشون کنه.
گزارش
پاسخ دادن
18:14  1402/09/03

اهوازی
0

هم دوباره شروع شد .
گزارش
پاسخ دادن
18:48  1402/09/03

تارا مهر
0

با سلام
احتمال داشت ما که تبدیل به 207 زدیم .اگه نمیزدیم دوباره برای ما هم که پیش فروش مهر بودیم تبدیل به پارس تیو فایو بیاد
گزارش
پاسخ دادن
21:12  1402/09/03

Car
0

خجالت بکشید
دست از سر این قشر بلاتکلیف بردارید چرا اینجور اینا رو بیشتر مستأصل میکنید
البت بعضی ها شایسته این هستن که نادان باشند و افسار خودشون رو دست این و اون بدن
خجالت بکشید کمتر مورد سوء استفاده قرار بگیرید
گزارش
پاسخ دادن
22:17  1402/09/03

طاها
6

سلام من دقیقا یه نمونه همینو الان دارم که چند ماه پیش خریدم ، یعنی مدل 85 که یه دست رینگ میخواست ، البته هنوز تعمیرش نکردم و دارم ازش استفاده میکنم ، به جز روغن سوزی که داره باقیش خیلی خوبه ، واقعا ماشین خوبیه ، درسته موتور ضعیفی داره اما تا حالا جایی کم نیاورده ، مسیر خونه من خیلی سر بالایی زیاد داره و پیش میاد گاها ماشین با 5 سرنشین داره این سربالایی رو با دنده دو میره بدون اینکه بهش فشاری بیاد . کوبش عقب روی دست انداز یه چیز عادیه تو این ماشین ، یکم باید یواش تر سر سرعتگیرها رد بشین همین ، واقعا نرم و خوش ساخته ،مخصوصا طراحی داخلیش
گزارش
پاسخ دادن
08:13  1396/09/28

بنده خدا
8

علی
رده 30 میلیون رقابت بین 405 و سمند xu7 و ef7 : بازنده فروش سمند ef7
رده 37 میلیون رقابت بین 206 و پارس و سورن ef7 : بازنده فروش سورن ef7
رده 40 میلیون رقابت بین تندر و دنا : بازنده فروش دنا
وجه مشترک تمام بازندگان در همه رده ها : داشتن موتور ef7 و داشتن طرح بدنه سمند


این نکته رو عرض کنم به علی آقا در حال حاضر اکثر کسانی که ماشین با موتور ef7 میگیرند کسانی هستند که قبلش پرشیا و 405 داشتند و از دست xu7 خسته شدند
یعنی اینکه به مرور زمان افرادی که موتور پژویی xu7 داشتند دارن ماشیناشون رو میفروشند و ماشین ef7 میخرند
علی آقا عجله نکن فقط دقت کن که روز به روز داره بازار از دست رفته ef7 به خاطر مشکلات تحریم سالهای 90 تا 92 داره کم کم احیا میشه و ef7 داره به محبوبیت میرسه
دوره موتور قدیمی پژویی xu7 رو به اتمام هست
12:21  1395/03/26
گزارش
پاسخ دادن
بنده خداي واقعي
3

آقاي عزيز مگه خودت نام و نشون نداري كه اسم بقيه رو ور ميداري .
گزارش
پاسخ دادن
16:31  1395/03/26

بنده خدا
2

چهار خط اول مربوط به نظریه علی آقا هست و بعد از چند سطر فاصله نظریه من هست که جواب علی آقا رو دادم اگه با دقت بخونی کاملا واضحه قضیه چی هست
گزارش
پاسخ دادن
20:32  1395/03/26

رضا22
6

دوستان خبری در خصوص کاهش قمیت :

پژو 405: قیمت کارخانه سی میلیون و هشتصدو شصت هزار تومان
قیت بازار: بیست و نه میلیون هشت صد هزار تومان ( یعنی کاهش قیمت )))

دنا : قیمت کارخانه : چهل و دو میلیون و پانصدو چهل هزار تومان
قیمت بازار : چهل و سه میلیون و چهار صد هزار تومان ( یعنی افزایش قیمت )
12:20  1395/03/26
گزارش
پاسخ دادن
تبدیلی
0

سلام منم همینه اگر پیدا کردی خبر بده ممنون
گزارش
پاسخ دادن
08:32  1402/09/03

تبدیلی
0

از پرداخت مابه التفاوت خبر داری چجوری برمیگردونن؟
به همون شماره شبا واریز میشه یا حواله میاد نمایندگی میریم بانک میگیریم؟ مدت زمانش چطوریه؟
گزارش
پاسخ دادن
08:35  1402/09/03

تارا
0

۲۰۷iفقط درتهران تولیدمیشه.پرداخت مابه تفاوت واریزمیشه به شبا تاییدشده درسایت صاحب خودرو
گزارش
پاسخ دادن
10:07  1402/09/03

تارا مهر
0

منم تبدیل زدم همین کد هستم
نه عزیزا ن واریز به شماره شبا نمیشه
بعد حدودا دو ماه رسید ش میری از نمایندگی ثبت نام میگیری میری بانک صف بانک میاستی پاسش میکنی
گزارش
پاسخ دادن
21:18  1402/09/03

تارا مهر
0

با سلام
من پیش فروش تبدیلی 207 بودم مهر .دیروز تبدیل زدم امروز جمعه فاکتور شده با 50میلیون طلب کار شدم
گزارش
پاسخ دادن
21:21  1402/09/03

عل
0

خدا رحمت کنه الان 600 تومن شده!!!
گزارش
پاسخ دادن
09:16  1399/09/24

احسان
15

دنا ماشینی هست که هم از نظر زیبایی و هم امکانات بینظیر است و از نظر موتوری هم در حد مطلوب است و بطور کلی ماشین خوبی هست
11:48  1395/03/26
گزارش
پاسخ دادن
ناشناس
1

سلام. دوستان و آقای رحیمی ماشینو تازه گرفتم. امروز نمیدونم چی شد کلاچ خوب نگرفتم تو سرعت پایین خواستم برم دنده 1 یه صدای قیژ خیلی بدی داد. میخوام بدونم گیربکس اینجوری آسیب نمیبینه؟ تاثیری تو کیفیت دنده خوری نمیذاره؟ فقط یه بار اینجوری شد که تقصیر خودم بود
11:40  1395/03/26
گزارش
پاسخ دادن
دنا elx
7

ℹ آپشن های دنا توربوشارژ در یک نگاه

◾موتور EF7 توربو شارژ با قابلیت تولید 175 اسب بخار و 215 نیوتون گشتاور
◾دو نسخه 5 دنده دستی و 6 سرعته اتومات
◾0 تا 100 کمتر از 10 ثانیه
◾ترمز 4 چرخ دیسکی خنک شونده (تقویت شده)
◾قابلیت انتخاب دو تریم مشکی و دورنگ در نسخه اتومات
◾قابلیت انتخاب فقط تریم مشکی در نسخه دستی
◾فرمان هیدرولیک تقویتی
◾استارت دکمه ای (کیلس استارتر) در نسخه اتومات
◾سانروف دو حالته برقی در دو نسخه دستی و اتومات
◾طراحی درهای جدید (همانند بنز C200)
◾طراحی لچکی های عقب جدید (همانند جک J5)
◾طراحی چراغ های عقب و جلو جدید (ترکیب لامپ LED و گلس)
◾طراحی آئینه های جانبی جدید
◾زیر پلاکی جلو مشکی
◾فلاپ پلاک عقب و دستگیره های در تمام کروم
◾آئینه تاشو برقی (با ریموت)
◾صندلی 12 حالته رانندگی و 8 حالته سرنشین تمام چرمی
◾4 ایربگ + 2 ایربگ جانبی
◾مولتی مدیا (مانیتور جدید) با قابلیت گیرنده دیجیتال و رهیاب GPS فابریک و USB و AUX و بلوتوث
◾گرمکن و سرکن صندلی های جلو
◾سیستم تهویه مطبوع اتومات
◾دوربین دنده عقب فابریک
◾سنسور دنده عقب فابریک
10:16  1395/03/26
گزارش
پاسخ دادن
صابری
5

بنزین با اکتان 100 میخواد این موتور با توربوشارژ وگرنه خیلی زود داغون میشه
گزارش
پاسخ دادن
12:27  1395/03/26

بنده خداي
3

سلام.اين اطلاعات رو از كجا اوردي من خيلي گشتم اما چيزي پيدا نكردم مطمئني چيزايي كه نوشتي درسته؟
گزارش
پاسخ دادن
16:36  1395/03/26

متعارف
13

من یکسالی میشه این ماشین رو یعنی دنا تحویل گرفتم و 22 هزار کیلومتر باهاش رانندگی کردم و همه جاهم باهاش رفتم دوستان من باین ماشین تا بانه هم رفتم یعنی سندج . کرمانشاه رفتم ، شیراز رفتم دوستان هیچ مشکلی پیدانکرده و نخواهد کرد وتوی سربالای هم خیلی راحت بالا میره و نیازی به دنده معکوس اضافه نداره .خوش باشید و خدانگهدار
10:15  1395/03/26
گزارش
پاسخ دادن
علی جی۷
0

شما برو نمایندگی که ثبت نام کردی بریز به هم داد بیداد کن کارت راه می افته
گزارش
پاسخ دادن
21:03  1402/09/02

S5
0

سلام منم ثبت نام ۱۶ مرداد هستم با نمایندگی تماس گرفتم گفتن تا زمان موعد تحویل یعنی ۵ آذر هیچ اتفاقی تو سایت نمیوفته از اون موقع مدارک ارسال میشه و ۱ ماه طول میکشه تا تحویل
گزارش
پاسخ دادن
23:38  1402/09/02

م
1

راجب هندلینگ و مصرف سوخت دنا در شهر یه توضیحی میدین ممنون
10:14  1395/03/26
گزارش
پاسخ دادن
دنا elx
2

طبق تست های انجام شده 0 تا 100 این موتور با دنده دستی کمتر از 9 ثانیه و با دنده اتومات کمتر از 10 ثانیه بزنه که حداکثر سرعت این دنا 220 کیلومتر با مصرف سوخت ترکیبی کمتر از 9 لیتر گزارش شده.
دنا با دو گیربکس دستی (5 دنده) و اتوماتیک (6 سرعته) قابل سفارش است.
دنا ELX با دنده اتومات با دو نوع تریم مشکی و دورنگ و با دنده دستی فقط با تریم مشکی به بازار عرضه خواهد شد که ایرانخودرو تصمیم بر این گرفته بود که رینگ با سایز 16 و سیستم تنطیم ارتفاع بر روی این دنا نصب کند که بنا به دلایلی و مخالف پلیس راهنمایی رانندگی حذف شده است ؛ اما در دنا از فرمان هیدرولیکی تقویتی استفاده شده است و در نسخه دنده اتوماتیک این دنا استارت دکمه ای (کیلس استارتر) به صورت فابریک عرضه خواهد شد.
سانروف دو حالته برقی و دیلایت بر روی این دنا در دو نسخه دستی و اتومات به صورت فابریک وجود دارد.
وجود لچکی درهای عقب همانند جک J5 با نوار های استیل باعث شده است که شکل بهتری به خود بدهد.
10:02  1395/03/26
گزارش
پاسخ دادن
دنا elx
3

💢 IKCO DENA 💢:
🔴 نقد و بررسی دنا ELX 🔴

در دنا دستگیره های در نسبت به سمند کاملا متفاوت بود اما خود درها ، همان در های سمند بودند به همین علت ایرانخودرو تصمیم گرفت که برای دنا ELX درهای جدیدی طراحی کنه که به طوری یک خط مورب از بالا کشیده شده و داخل قسمت پایین درها یک فرم تو رفتگی و موازی با خط بالا ایجاد شده است. تغییرات دنا ELX در نمای جلو و عقب خیلی کم بوده و فقط محدود میشه به چراغ ها و مشکی کردن زیر پلاکی جلو که نمای دنا رو خشن تر کرده. با توجه به طرح درها و چراغ های این دنا متوجه میشیم که طراحی های ایرانخودرو بهتر و بروزتر شده اما عجیبه که این شرکت چرا رینگ های بزرگتر و جدیدتری رو برا دنا طراحی نکرده و با همون رینگ های قدیمی سمند و پژوپارس با همون سایز 15 عرضه کرده که علت این موضوع مخالفت پلیس راهنمایی و رانندگی با رینگ های سایز 16 به علت نامتعارف بودن هست.
دنا ELX با موتور EF7 توربوشارژ که در حال حاضر بر روی سورن نصب هست و میتونه 175 اسب بخار که به 150 اسب بخار محدود شده که قابل تقویت شدن است و 215 نیوتون متر گشتاور تولید کنه به بازار عرضه شود.
09:59  1395/03/26
گزارش
پاسخ دادن
تبدیلی
0

سلام احراز شما قرمزه یا سبز فاکتور شدین
گزارش
پاسخ دادن
10:27  1402/09/02

تبدیل ۲۰۷
0

قرمزه
گزارش
پاسخ دادن
12:17  1402/09/02

بهمنش
1

موتور xu7 جوابشو تو ایران پس داده و بدو خوبشو همه میدونن.البته بدیهاش در حدی نیست که آزار دهنده باشه و مثل ef7 مشکلات حاد در کیلومترهای پایین نداره.
09:47  1395/03/26
گزارش
پاسخ دادن
پیروز
12

دنا ماشین نرم و راحتی هست از نظر موتوری هم خوب کار کرده و مناسب خودرو میباشد . بطور کلی من از دنا راضی هستم
09:10  1395/03/26
گزارش
پاسخ دادن
رضا
3

از دوستانی که ادعا میکنند که موتور ef7 روی دنا با موتور سمند متفاوت هست و گشتاورش از حد یک موتور 1.6 لیتری به سطح یک موتور 1.8 لیتری رسیدی و در دور 3500 میتونه 159 نیوتن متر تولید کنه قبلا خواستم که جدای بحث کل کل برن و بررسی کنند و دلیل واقعا فنی و علمی بیارن که چه تغییراتی توسط ایران خودرو روی این موتور انجام شده . یا حداقل مدرکی بیارن که ایران خودرو ادعا کرده باشه که در موتور تغییراتی داده . این میزان بهبود گشتاور اگر وجود داشته بدون تغییر در مشخصات مکانیکی موتور امکان پذیر نیست . خیلی راحته آدم خودش رو گول بزنه و بگه خوب شده 159 در دور 3500 ولی اگر کسی دید فنی و منطقی داشته باشه این مورد رو بدون دلیل باور نمیکنه . من بارها با دنا هم مدل 94 هم مدل 95 رانندگی کردم و واقعا موتورش چیزی بالاتر از موتور سمند نبوده حالا اگر کسی خلاف این رو ادعا داره خوب یک دلیل علمی مشخصی ذکر کنه . باز هم میگم بحث کل کل رو بذاریم کنار اگر واقعا تغییری ایجاد شده خوب پیداش کنید تا همه نکته جدیدی یاد بگیریم
09:00  1395/03/26
گزارش
پاسخ دادن
امید
3

کسی نگفته تغییری ایجاد شده . چیزی که اعلام کردن اینه که نو دفترچه راهنمای دنا نوشته .

لازم هم نیست کسی به شما توضیح دهد . شما که کاملا به گفته خودت اگاهی، اقدام به خریداری این خودرو نکن . من بارها گفتم ، من از دنا با همین شرایط فعلی راضیم . شما هم از پارس خودت لذت ببر .
من نمیدونم به شما باید به چه زبونی گفت که ما توی این پیج دنا رو با هیچ خودرویی مقایسه نمیکنیم چون در حد دنا نیستند تو این رنج قیمتی و از میان خودروهای داخلی .
شما هم برو تو پیج پارس از ماشینت تعریف کن . برو عزیز دل برادر .
اگر شماها ادمیزاد بودید که زبون انسان حالیتون میشد . یه ذره برای خودتون شخصیت و شعور قاعل شید .
گزارش
پاسخ دادن
09:54  1395/03/26

رضا22
7

آخه فکرمیکنی تو کی هستی که مابرای تو باید مدرک بیاریم خیلی خودت رو دست بالا گرفتی بابا تو هیچی سرت نمیشه این عددها و ارقامی که میدی همش اشتباه . روزبه روز داره به طرفدارهای دنا اضافه میشه توی سطح شهر داره تعداد دناها بیشتر میشه اگه ماشین بدی بود که نباید زیادتر میشد .بنده خدا بعضی از دوستان رفتند برای ثبت نام بهشون گفتند که اگه رنگ مشکی میخواهی باید بیشتر منتظر بمونی بعد تو دنبال مدرک میگردی ؟؟؟؟؟؟؟؟
آخه تو چکاره ای سرپیازی ؟ ته پیازی آقاطرف دوستا داره دنا بخره به تو چه
گزارش
پاسخ دادن
10:03  1395/03/26

سینا
2

دوست عزیز موتود همون موتوره ولی ECU سمند continental و مال دنا و سورن Bosh
گزارش
پاسخ دادن
10:27  1395/03/26

رضا
1

این دیگه به خودتون برمیگرده که بتونید چیزی رو بدون دلیل فنی باور کنید
گزارش
پاسخ دادن
12:30  1395/03/26

رضا
2

با تغییر ecu‌نمیشه چنین تغییر گشتاور زیادی ایجاد کرد و گشتاور یک موتور 1.6 لیتری مثل ef7 رو تبدیل به سطح گشتاور یک موتور 1.8 لیتری کرد . بدون ایجاد تغییرات جدی مکانیکی در موتور امکان چنین افزایشی وجود نداره . واقعیت این هست که موتور دنا و سمند ef7‌هیچ فرقی با هم ندارن و تجربه رانندگی باهشون هم همین رو کاملا نشون میده . خود ایران خودرو هم ادعا نداره که موتور سمند و دنا متفاوت هست . شک نکنید اگر کوچکترین تغییر مهمی ایجاد کرده بود جوری روش تبلیغ میکرد که همه میفهمیدن
گزارش
پاسخ دادن
12:34  1395/03/26

رضا22
13

در ضمن ماهیچ وقت دنارو با پارس مقایسه نکردیم چون در حد دنانیست این شماهستید که خودتونو به دنا بزور میچسبونید دنا کجا پارس ترتر کجا حتی شورای عالی ترافیک هم اعلاکرده ازاین به بعد تاکسی فقط یورو 5 یعنی موتور پژو داره میره تو (موزه ) باید با این موتور قدیمی خداحافظی کرد موتوری با مصرف بالا و عاشق سوختن واشر
08:40  1395/03/26
گزارش
پاسخ دادن
علی
1

توی اینجا با نصب یک کاتالیزور تا یورو شش هم میشه بالا رفت . همانطور که با نصب یک کاتالیزور و یک سنسور اکسیژن اضافه یورو2 شد یورو4 همین طور هم میشه یورو 5 و یورو شش
گزارش
پاسخ دادن
09:49  1395/03/26

رضا22
4

دوست عزیز پس اگه بهمین راحتی هست چرا نتونستن برای پژو 405 و پرشیا این کارو انجام بدن حتی موتور tu5 , حتی xum , elx هم نتونسته یورو 5 بگیره خب میومدن یه کاتالیزور یا یه سیم اکسیژن برای اونها هم نصب میکردن درسته؟
گزارش
پاسخ دادن
12:29  1395/03/26

.
5

حالا یورو5 کجا بود ؟ صبر کن وقتی الزامی شد میبینی با یک کاتالیزور موتور روآ و پیکان هم میشن یورو5
گزارش
پاسخ دادن
13:05  1395/03/26

علی
0

برای بالا رفت یورو قدرت موتور و تکنولوژی ساخت موتور مهمه مثلا اگه موتور پیکان را بخوان یورو5 کنند باید کاتالیزور خیلی قوی بزارن که کلی از الودگیهاشوو بگیره به خاطر همین قدرت موتور کلی افت میکنه یعنی کاتالیزور در حقیقت یک مانع برا قدرت خروجی موتور هست پس بایستی حساب و کتاب بشه که موتور بعد از نصب کاتالیزور قابلیتهاش به چه شکل میشه همین جوری الکی نیست که هر موتوری را بشه هر یورویی بکنی خود کاتالیزور برا خودش تکنولوژی داره باد هوا نیست
گزارش
پاسخ دادن
13:50  1395/03/27

رضا22
12

واقعا خجالت نمکشید : یروز میگید ای اف سون رو برای تاکسی هیچ کس قبول نداره بعد میبینیم که دقیقا برعکس حرفهای شماست وروز بعد میگید موتور خوبی نیست وضعیفه بعد میفهمید که یورو 5 گرفته و روز بعدش میگیدکه موتور ای اف سون رو روی هیچ بدنه از رده خارج پژو نصب نکردن بابا پژو 405 پژو پارس از رده خارج شدند و فرانسه اختیار تام به ایران برای این دوتا ماشین و حتی 206 داده که درحال حاضر بیشتر قطعات این سه تاماشین یا هندی هستن ویا چینی درجه 4 آخه چقدر پرو هستید. چقدر ؟
08:31  1395/03/26
گزارش
پاسخ دادن
رامین
2

عزیزای من چرا پول الکی باید بدی وقتی پژو با قطعات درجه 4 چینی سوار میشی
با همین پول ماشین چینی بخری که بهتره حداقل جدای تنوع مدل مطمئنی قطعاتش درجه 1 از یک کارخونه چینی رو داری سوارمیشی نه ماشین ایرانی که معلوم نیست هر قطعش از کجا داره تهیه میشه
گزارش
پاسخ دادن
11:46  1395/03/26

رضا22
9

آقای ef7 دقیقا همه حرفهایی رو که زدی همش برعکسه موتور ای اف سون کیفیت قطعاتش بسیار بالاتزاز موتور xu7 , وحتی tu5 هست وبنده خدا موتور ef7 که هیچ وقت دمای آبش به وسط نمیرسه و همیشه دمای آب پایینه ولی پژو همیشه رو 90 درجه ست 206 که از 90 هم رد میشه به 93 تا 96 میرسه چی برای خودتون حرف مفت میزنید .دوستان تمام حرفهایی که این گروه دلال میرنن هرچی که میگن شما حرفهای اونا رو برعکس کنید .
08:27  1395/03/26
گزارش
پاسخ دادن
تارا اتومات مهر
0

جریمه دیرکرد را خیلی کم زدند
الان برای شما ۲ ماه تاخیر داشته ، باید بالای ۲۰ میلیون جریمه در نظر میگرفتند
گزارش
پاسخ دادن
16:42  1402/09/02

حسین
1

ای اف سون بیشتر داغ میکنه داداش دیگه این که چیز مشخصیه
گزارش
پاسخ دادن
09:51  1395/03/26

.
0

فعلا که تو قاطی کردی و داری پرت و پلا میگی
گزارش
پاسخ دادن
10:17  1395/03/26

رضا22
4

خودت قاطی کردی مردحسابی پرت و پلاهم خودت میگی من هم 206 داشتم هم پرشیا الانهم دنا .
چیه کم آوردی همه کسایکه تاکسی دارند وقتی میرسن یه جایی سری کاپوت رو میزنن بالا ازشون سوال کن چرا؟
چون از ترس واشر زدن
گزارش
پاسخ دادن
12:03  1395/03/26

محمد رضا
0

شما مشخصه کاپوت دنا رو بالا نزدی و از روی گفته دیگران یه چیزی میگی که این کار خیلی زشته کاپوت دنا رو بالا بزن ببین چقد رادیاتورشو بزرگ کردن پس دیگه حرفی نمیمونه با این رادیاتور به این بزرگی هیچ وتوری داغ نمیکنه
گزارش
پاسخ دادن
08:00  1395/03/28

محسن
3

۸ ماهه دنا خریدم از انتخابم کاملا راضیم.
گزارش
پاسخ دادن
08:02  1395/03/28

رضا22
5

دوستان روغن برای دنا همون کاسترول مگنت میگن خوبه وهمیشه مواظب روغن حالا در هر ماشینی باشید . اون رضا22 که فرمودن بدون روغن هم کارمیکنه من نبودم
08:17  1395/03/26
گزارش
پاسخ دادن
صمد
2

سلام دوستان
کسانی که دنا مدل 95 گرفتند مشکل موتوری چی داره یا اصلا مشکل موتوری داره؟
من فقط مشکلات موتوری و گیربکس و... مهمه مشکلات مونتاژی برام خیلی حائز اهمیت نیست با تشکر
07:58  1395/03/26
گزارش
پاسخ دادن
Car
0

اتفاقا حال مردم ایران خوبه
بديش اینه که آدم‌های که کمبود دارن و تربیت خانوده گیشون نتونست براورده کنه میخان از سادگی و صداقت مردم سوء استفاده کنن و یجورایی کمبود داخل خانواده که براش گذاشتن از مردم صادق جبران کنن
گزارش
پاسخ دادن
19:52  1402/09/01

الله دوست
0

حال روز همون بنده خدا رو همه درک میکنن
چون همین افرادی که الان هستن قبلا مث تو شروع کردن گفتن بدون چشم داشتی خدمت میکنیم همچیز رایگان.. اما متاسفانه الان مثل زالو چسپیدن به مردم و خون میکشن
نمونه اش ایران‌خودرو
گزارش
پاسخ دادن
19:56  1402/09/01

تارا دستی شهریور4488
0

سلام جناب .... و خودم
ضمن تشکر از شما بابت وقتی که در این به اصطلاح پیج یا گروه گذاشتی به خودم و شما و دیگران چند توصیه برادرانه می کنم:
با توجه به اینکه سن و جنسیت و شغل و مرتبه اجتماعی در این گروه معلوم نیست پس باید خیلی محتاط تر مطلب بزاریم
با توجه به قیمت نسبتا بالای این خودرو در کارخانه ( نیم میلیاردی )پس میشه حدس زد که اولاً اکثر تا تمامی آقایون یا خانمهای حاضر در گروه متاهل و ثانیاً از اقشار متوسط به بالای جامعه هستندو به اصطلاح دستشون به دهنشون میرسه
سطح تحصیلاتی حال حاضر جامعه نیز متوسط رو به بالاست این یعنی ما در این گروه از کارمند تا دکتری خواهیم داشت پس در نوع ادبیاتی که استفاده میکنیم دقت بیشتری داشته باشیم
نمونه ادبیات بعضی از دوستان:
حسادت بددردیست .....براتون متاسفم
تا جمعه فاکتوری غر نزن
مبارک باشه تا جمعه از شر اکثر شهریوریا راحت میشیم😅

آدینه خوبی داشته باشیم
گزارش
پاسخ دادن
09:20  1402/09/02

مجتبی
8

دنا واقعا ماشین خوب و عالی هست
07:50  1395/03/26
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: mohammad.mc
4

با سلام
دنا ماشین زیبایی هستش، این انکار ناپذیره
از لحاظ فنی هم بد نیست، یعنی خوبه
ولی من به شخصه عمرا 44م بدم پای این ماشین!
02:09  1395/03/26
گزارش
پاسخ دادن
xu7
5

هر وقت تونست در دور 3000 گشتاور 153 تولید کنه بعد بیاد حرف بزنه . کشش موتور دنا با اینهمه ادعا از موتور 15 سال قبلش کمتره
گزارش
پاسخ دادن
09:15  1395/03/26

سینا
5

داداش واشر سر سیلندر جین جین میخری یا تکی؟
گزارش
پاسخ دادن
10:30  1395/03/26

ناشناس
7

والا اگه من دنا دارم میگم ماشین نه ریتارد میکنه نه ناک میزنه نه کپ میکنه. ولی ظاهرا رضا از خودمون نسبت به ماشینامون شناخت بیشتری داره
02:07  1395/03/26
گزارش
پاسخ دادن
محمد
0

دیگه برنگردی
بی سلامت
گزارش
پاسخ دادن
21:16  1402/09/01

Car
0

برو شرت کم
واقعا برو هی میای اعلام میکنی فقط؟
و خودت با نام دیگه میای اصرار میکنی که مرتضی نرو نرو
گزارش
پاسخ دادن
18:34  1402/09/01

Car
0

ای بابا این مرتضی همه رو گم راه کرده
اون کار گروه k132 میومد نظر میداد حیدری آمد گفت این دروغ میگه ،با نام دیگه، بد به حیدری گفت که چرا چیکارش داری اطلاعاتش درسته
. حیدری میومد نظر میداد مرتضی آمد بد و بیراه که این دروغ میگه بعد حیدری با نام دیگه میگفت بذارین اطلاعات بده
مرتضی آمد نظر میداد و همه به دروغ
حالا ببینیم پیام اور بعدی کی هست که بیاد ادعا کنه
آقا ول کنین بس کنید
گزارش
پاسخ دادن
18:42  1402/09/01

الله دوست
0

آره بابا برو گم رو
گزارش
پاسخ دادن
19:20  1402/09/01

تارا دستی پیش فروش مهر
0

خیر پیش دیگه برنگرد
گزارش
پاسخ دادن
20:41  1402/09/01

امیری
0

خوشحالمون کردیم
گزارش
پاسخ دادن
21:03  1402/09/01

.
2

از کجا فهمیدی؟ نکنه دیاگ سر خود داری تو حرکت ؟؟!!
گزارش
پاسخ دادن
07:34  1395/03/26

رضا
8

دوست عزیز میشه لطفا توضیح بدی که زاویه آوانس جرقه رو در حین حرکت خودرو چطوری اندازه گرفتی که به این نتیجه برسی که ریتارد نمیشه ؟ لطفا توضیح بده
گزارش
پاسخ دادن
07:52  1395/03/26

کیهان
0

شما چطور اندازه گرفتی در حال حرکت که به این نتایج مهم رسیدی . ناک زدن و.....
گزارش
پاسخ دادن
10:02  1395/03/26

ناشناس
1

عزیز دلم فهمیدن ناک زدن و کپ کردن احتیاج به دیاگ داره عایا؟؟؟؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
12:11  1395/03/26

رضا و .
1

دوستان حتما تا حالا فهمیدین که نقطه و رضا و شاطون کوتاه و بلند و خیلی اسمای دیگه خودم هستم. حرفامو زیاد جدی نگیرید. دور همی میخندیم دیگه. شاد باشید
گزارش
پاسخ دادن
12:14  1395/03/26

رضا
0

اگر از بحث نسبت تراکم و اکتان بنزین اطلاعاتی داشتی میدونستی از کجا میگم که وقتی بهش فشار بیاری ریتارد میشه
گزارش
پاسخ دادن
12:37  1395/03/26

ناشناس
0

استاد رضا هر تازه راننده ای میتونه بفهمه ماشین ریتارد و ناک و کپ داره. نکنه فکر کردی فقط خودت ماشین داشتی
گزارش
پاسخ دادن
13:03  1395/03/26

ناشناس
6

من قبلا میومدم اینجا ولی از وقتی که رضا و امثال اون اینجا رو به گند کشیدن دیگه نیومدم. الان بعد چند ماه اومدم میبینم با چه عناوین عجیبی دارن نظرات قبلیشون رو تکرار میکنن. یکی اسمش شاطون کوتاهه، اون یکی ماشین رو مخاطب قرار داده و داره باهاش دعوا میکنه و میگه آهای دنا فکر نکن میتونی گشتاور تولید کنی. انصافا اوضاشون از چند ماه پیش حادتر شده. کلن دیوونه خونه شده. خسته نباشی دلاور، سری بعد با دنا کشتی بگیر. لطفا بچاپ ادمین
01:59  1395/03/26
گزارش
پاسخ دادن
تارا پیش فروش ابان ۱۴۰۱
0

اگه فاکتور شدید و همون موقع مدارک احراز تحویل نمایندگی دادید دیگه مشکلی نیست
زنگ زدم نمایندگی گفتم فاکتور شده اما احراز هنوز قرمزه گفت مشکلی نداره و معمولا قرمز میمونه
گزارش
پاسخ دادن
19:18  1402/09/01

دستی تحویل 31 شهریور
0

سلام ، منم شرایطم عین شماست . احرازم الان توی کاستومر ، قرمزه . الان مال شما احرازتون سبزه ؟؟؟؟؟؟؟؟ . منتظر پاسخ شما هستم . بسیار متشکر .
گزارش
پاسخ دادن
18:39  1402/09/01

تارا پیش فروش ابان ۱۴۰۱
0

اگه فاکتور شدید و همون موقع مدارک احراز تحویل نمایندگی دادید دیگه مشکلی نیست
زنگ زدم نمایندگی گفتم فاکتور شده اما احراز هنوز قرمزه گفت مشکلی نداره و معمولا قرمز میمونه
گزارش
پاسخ دادن
19:13  1402/09/01

رضا
7

ما کوچیکه همه دنا سواراییم ببخشید تخریب میکردم دسته خودم نیست
01:25  1395/03/26
گزارش
پاسخ دادن
یاصر
0

سلام دوستان واقعا متاسفم واسه خدمات ایران خودر من امروز دنا مو بردم سرویس اولیه .البته خوشبختانه ماشینم هیچ مشکلی نداشت . وقتی رفتم اونجا پذیرش کردن یه بچه ده پانزده ساله رفت زیر ماشین دوتا آچار انداخت اصلا نمی دونم به چی انداخت بعد از 30 ثانیه اومد بالا گفتم تموم شد .بعدش چراغ آچار جلو داشبورد روشن بود اونو دستی خاموش کردن .گفتم درها رگلاج نیستن گفتن اونا باید آزاد بپردازی.گفتم چراغ داخل درب سمت شاگرد روشن نمیشه گفتن آزاد باید حساب بشه .واقعا که این بود اینهمه تعریف از خدمات نمی دونم چند ستاره بخدا خواستم همونجا کارت طلایی وگارانتی ماشین و پرت کنم .اخه سیب زمینی من بخوام آزاد حساب کنم میام پیش شما ها
01:17  1395/03/26
گزارش
پاسخ دادن
یاصر
1

سلام دوستان واقعا متاسفم واسه خدمات ایران خودر من امروز دنا مو بردم سرویس اولیه .البته خوشبختانه ماشینم هیچ مشکلی نداشت . وقتی رفتم اونجا پذیرش کردن یه بچه ده پانزده ساله رفت زیر ماشین دوتا آچار انداخت اصلا نمی دونم به چی انداخت بعد از 30 ثانیه اومد بالا گفتم تموم شد .بعدش چراغ آچار جلو داشبورد روشن بود اونو دستی خاموش کردن .گفتم درها رگلاج نیستن گفتن اونا باید آزاد بپردازی.گفتم چراغ داخل درب سمت شاگرد روشن نمیشه گفتن آزاد باید حساب بشه .واقعا که این بود اینهمه تعریف از خدمات نمی دونم چند ستاره بخدا خواستم همونجا کارت طلایی وگارانتی ماشین و پرت کنم .اخه سیب زمینی من بخوام آزاد حساب کنم میام پیش شما ها
01:17  1395/03/26
گزارش
پاسخ دادن
حمید
3

نه اقا چیزی نپرداز منم رفتم نمایندگی جز هزینه اچار کشی همه چی رایگانه حواست باشه چون منم چراغ لای در ماشینمو عوض کردم
گزارش
پاسخ دادن
08:22  1395/03/26

حمید
2

با سلام من وارد بحث های شما و دعواهاتون نمیشم بنظر من دنا فقط یه سلن روف کم داره تو این رنج قیمت منم دنا دارم که تا حالا 16هزار باهاش رفتم و تاحالا سالم بوده جز یکی از میکرو سویچ های درش که اونم برام عوض کردن درس شد
گزارش
پاسخ دادن
08:25  1395/03/26

حسین
0

سلام دوستان دنا سوار . مدت 2ماه هست که ماشین رو تحویل گرفتم حدود 1200 با هاش رفتم . تنها مشکلی که دارم کمی دنده هاش سفت هستند وراحت جا نمی روند مخصوصا دنده معکوس به نظر شما دلیلش چی میتونه باشه کسانی که می دونن لطفا راهنمایی کنند
22:32  1395/03/25
گزارش
پاسخ دادن
رحیمی
1

تا 500 کیلومتر اول نرم جا نرفتن دنده ها یک چیز عادیه ولی هر چی بیشتر کار کنه بهتر باید بشه
اگر این طور نیست
با پشتیبان خودتون تماس بگیرید در ایران خودرو تا بهترین تعمیرگاه رو معرفی کنند برای بررسی و تعمیر
گزارش
پاسخ دادن
23:01  1395/03/25

مرتضی
13

دوستان دقت کردین ، تمامه مخالفانه دنا یه عده ادم بیمارن که تمامه عشقشون از ماشین ورانندگی تو گشتاور خلاصه میشه ، یعنی اینکه تمامه افتخارشون اینه که پشت چراغ ، وقتی سبز شد تخته گاز برن و احساسه مردی و بزرگی کنن که مثلا بقیه ازشون فاصله دارن ،ولی خنده دارش اینه که پشت چراغه بعدی دوباره کنار هم هستیم . فقط موتور ماشینه اینا خیلی خیلی زودتر به رحمت خدا نایل می شن
تو نمایندگی های ایران خودرو ردیفی پارسه موتور سوخته کنار هم انبار شده.
22:08  1395/03/25
گزارش
پاسخ دادن
مرتضی
13

با سلام
دوستانه دنا سوار ، دقت کردین تو هیچ پیچه دیگه ای به اندازه دنا ، مخالفان خودنمایی نمی کنن .
یه جوری هم از دنا بد می گن انگار از دشمنه خونی شون دارن حرف
می زنن . این فقط و فقط و فقط حسادت این ادمای کوچک رو نشون میده ، وگرنه مثله ادم ، نظرشون رو می گفتن و شرشونو کم میکردن.
دناسوارانه عزیز خوشحال باشید ،چون این رفتارهای ضعیف این ادما دقیقا انتخاب درسته ما و حسادته شدیده اینارو نشون میده.یا حق
21:55  1395/03/25
گزارش
پاسخ دادن
ارش
0

سلام دوستان، افتابگیر(سایه بان) ماشینم سمت راننده شکسته کسی اطلاع داره ازکجا باید بخرم چندجا هم رفتم نداشتند
21:54  1395/03/25
گزارش
پاسخ دادن
جباری
8

دوستان خیلی جالبه دوستانی که دنا دارن میگن مادر سربالایی مشکلی نداریم وبا هموم دور 4000 هزار میره بالا ولی باز مهندسین میفرماین نه بخدا میمونم چی جواب بدم .میگن گربه دستش بکوشد نمیرسه میگه بو میده . خداوکیلی دنا سالار
21:29  1395/03/25
گزارش
پاسخ دادن
جی ۷ مشکی گرگان
0

بنده خدا لال شده داره دعا میکنه که طرف ازش شکایت نکنه
گزارش
پاسخ دادن
12:42  1402/08/30

علی جی ۷
0

😅بنده خدا خبری ازش نیست- داداش من در عجبم کرمان خبری نیست من الان باز زنگ زدم میگه هیچی - ثبت نام ۲۷/۴ ما موندیم
گزارش
پاسخ دادن
13:46  1402/08/30

K7
0

خوب خدا رو شکر حسینی نسب نیست مشکل ما حل شدا انگار ماشین همه رو تحویل دادن همگی خوشحالید
گزارش
پاسخ دادن
15:05  1402/08/30

.
0

خیلی ها با پراید هم در سربالایی مشکلی ندارن . بالاخره بالا میره !
گزارش
پاسخ دادن
09:23  1395/03/26

رضا22
0

بله دقیقا مثل پارس که تو سربالایی به ترتر ترتر می افته بله کانلا درست میفرمایید
گزارش
پاسخ دادن
10:08  1395/03/26

1392
2

کاملاً حرف شما درست است.بیش از 40 بار طی 7 ماه گذشته بدلیل کارم،مسیر سربالائی آبعلی-دماوند را با دنا رفتم.بدن هیچ تعصبی عرض می کنم،با سرعت 120-130 کیلومتر در ساعت فقط روی دور موتور 3500- 4000 بی مثال بالا می رفت(روی کروز بود)
واقعاً ماشین عالی است(نسبت به ماشین های تولید داخل)
گزارش
پاسخ دادن
10:45  1395/03/26

رضا22
1

بله بعضی ها هم با پرشیا بالا میرن ولی چطوری ؟ این مهمه
ولی بالاخره میره بالا
گزارش
پاسخ دادن
11:04  1395/03/26

xu7 شاتون کوتاه
3

بنازم به xu7 شاتون کوتاه که موتوری که 15 سال بعدش طراحی شده داره زور میزنه خودش رو با xu7 مقایسه کنه . موتور ef7 حتی اسمش رو هم از xu7 تقلید کرده . تازه باید اسمش رو میذاشتن ef6 چون فقط 1644 سی سی هست . حتی اسم ef7 هم مدیون xu7 هست . گشتاوری که xu7 تولید میکنه ef7 تو خواب هم نميتونه تولید کنه . Xu7 شاتون کوتاه ، سخت کار ، پرکشش ، بی ادعا و بدون ناز و ادا . نه مثل ef7 که یک طبل و خالی بیش نیست
21:15  1395/03/25
گزارش
پاسخ دادن
مدرس مکانیک خودرو
2

موتور xu7 موتور خر کاری نیست چون با کمی بالا رفتن دما از حد نرمال و یا کوچکترین هوا داشتن رادیاتور واشر سر سیلندر می سوزاند و در هر جایی ممکن است شما را بذارد،تنها موتور خر کار داخلی فعلا پراید هست بدلیل داشتن سیستم خنک کاری مدار باز و بلوکه چدنی
گزارش
پاسخ دادن
22:33  1395/03/25

علی
0

سخت جونی xu7 ثابت شده وگرنه اینهمه تاکسی و سواری بین شهری از xu7 استفاده نمیکردن اون هم روی سوخت گاز با ارزان ترین روغن و فیلتر با 5 سرنشین و کولر روشن . همه چیز واضح و مشخصه
گزارش
پاسخ دادن
07:36  1395/03/26

سعید
0

اگر xu7 خرکار نیست پس چی خرکاره داداش؟ لابد ef7 که کمی که ازش کار بکشی باید هر چی در میاری بدی واسه تعمیرش تازه احتمال واشر زدن ef7 اگر بیشتر از xu7 نباشه کمتر هم نیست
گزارش
پاسخ دادن
09:20  1395/03/26

مازیار
1

بابا خفه کردی همرو با اون گشتاورت!!!موضوع دیگه ای جز گشتاور بلد نیستی؟!! گشتاور این کامیون کمپرسی هام که مال 60 سال پیشه تو دور موتور 1500 به دست میاد خوب...
شتاب اولیه واسه شما خز و خیلا فقط مهمه که سر چهار راه خز بازی در میارید،تازه همون شتاب اولیشم xu7 نمیتونه بگیره ef7 رو،من از سال 83 سمند دارم،سند دست اول،6 ماهه دنا هم خریدم،بی هیچ تعصب و تردیدی میگم موتوری و شتاب و کشش ef7 سرتره،موتور xu7 بعد 3000 جونش در میاد،ولی ef7 واقعا حس ماشین خارحی هارو میده به آدم بعد 3000 دور،هر کی هم میگه فشار میاد به موتور چرت میگه،موتور 16 سوماپ دور بالایی هست و هیچیش نمیشه،فقط روغنو هر 6000 7000 کیلومتر 10w40 بریزید با فیلترها و شمع هم به موقع تعویض کنید،لذت ببرید از کشش عالی و سواری ماشین،به حرف این خزام گوش ندید...
گزارش
پاسخ دادن
10:30  1395/03/26

153 نیوتن متر در دور 3000
3

دنا همیشه یادت باشه که سرورت در دور 3000 ميتونه 153 نیوتن متر گشتاور تولید کنه . کاری که تو ازش عاجزی . 153 نیوتن متر در دور 3000 . 153 نیوتن متر در دور 3000
21:03  1395/03/25
گزارش
پاسخ دادن
159 نیوتن متر در دور 3500
27

159 نیوتن متر در دور 3500 این چیزیه که توی دفترچه ی دنای من نوشته پس واسه خودت ذوق نکن و لعنت به من اگه دروغ بگم

کسایی که دنا دارن اگه برای شما هم همینطوره لایک کنید


گزارش
پاسخ دادن
21:51  1395/03/25

حمید
0

تو دور 5000 باور نداری برو سایت ایرانخودرو اطلاعات محصولات دنا
البته گشتاور هم برای وانت مهمه برای سواری قدرت مهمتره
گزارش
پاسخ دادن
22:44  1395/03/25

ایرانخودرو
3

مرد مومن سایت ایرانخودرو 2 ساله بروز رسانی نشده

خیلی از آپشنا و مشخصات دیگه ی ماشینم با سایت فرق داره ولی مطابق دفترچه هستش به طور مثال تو ایرانخودرو ظرفیت باک رو زده 70 ولی همه میدونن ظرفیت باک دنا 60 لیتره
گزارش
پاسخ دادن
23:36  1395/03/25

علی
1

ef7 خیلی زور بزنه توی دور 5000 به گشتاور 155 برسه اون هم با بنزین با اکتان 97 به بالا
گزارش
پاسخ دادن
07:38  1395/03/26

.
0

قرار بود برید دلیل فنی بیارید که موتور دنا تغییر کرده ولی نتونستید . موتور دنا با موتور سمند هیچ فرقی نداره
گزارش
پاسخ دادن
07:40  1395/03/26

مدرس مکانیک خودرو
6

مزایای موتور xu7 گشتاور بالا در دور 3000،صفر شدن سیلندر با تعویض بوش ها بدلیل بوش تر بودن،فراوانی قطعات هماهنگی موتور با گیربکس ،تعمیر آسان،معایب آن بلوکه آلومینیومی و سوختن مکرر واشر سر سیلندر،بیکیفیت بودن قطعات در سال های اخیر،ضعیف بودن تسمه تایم،نیاز به شیم گیری(فیلر گیری) دوره ای سوپاپ ها که باید کاملا به صورت دقیق صورت گیرد،نرم کار نکردن موتور در دور آرام به دلیل 8 سوپاپ بودن و تکنولوژی قدیمی مصرف سوخت بالا
20:40  1395/03/25
گزارش
پاسخ دادن
مدرس مکانیک خودرو
8

موتور های پیشرفته امروزی بدلیل کوتاه شدن شاتون ها و افزایش نسبت تراکم بیشترین گشتاور تولیدی آنها در دور بالاتری قابل دستیابی می باشد که موتور ef7 در دور 5000 و tu5 در دور 4000 بنابر این نقص محسوب نمی شود.موتور ef7 قطعا دارای سازو کار پیشرفته تری نسبت به xu7 می باشد.مزایای آن داشتن بلوکه چدنی مستحکم،مقاومت بیشتر در برابر سوختن واشر سر سیلندر به شرط به کار برده شدن جنس اورجینال،دارای سیستم زمان بندی متغیر،فیلر گیری هیدرولیک سوپاپ ها،تنفس بهتر سوپاپ ها،اما معایب آن اشکال در دسته سیم تا مدل 90،بکار بردن اجناس بیکیفیت در دوره تحریم،البته گفته میشه در حال حاضر کیفیت بسیار بهتر شده بصورتی که موتور ef7 در حال حاضر در نمایندگی ها کمترین تعمیرات را دارد.کمبود تعمیرکار حرفه ای بدلیل نداشتن دانش کافی،نداشتن گیربکس مناسب هماهنگ با موتور،ef7 مدل 89 دوگانه تا 200 هزار کارکرد روی گاز بدون سوختن واشر و کم کردن روغن جواب داده اما از لحاظ برقی بدلیل طراحی بد دسته سیم آزار دهنده بوده که اون هم رفع شده،بنابراین در صورت به کار برده شدن قطعات اصلی موتور مناسبی می باشد
20:20  1395/03/25
گزارش
پاسخ دادن
رضا
1

موتور مگان و الانترا و مزدا 3 هم پیشرفته هستن ولی در دور پایین هم گشتاور کافی دارند و لازم نیست حتما دور موتور رو بالا نگه داری . مشکل ef7 گشتاور دور بالا نیست بلکه ضعف گشتاور دور پایین هست که منجر به کشش ضعیف ef7 شده چون راننده مجبور میشه همیشه دور موتور رو بالا نگه داره ولی این نقص در مگان و مزدا3 و الانترا وجود نداره . نقص گشتاور ضعیف دور پایین ef7 قابل توجیه نیست
گزارش
پاسخ دادن
21:00  1395/03/25

علی
0

این مزایا واسه ef7 فقط رو کاغذه . در عمل یه موتور بی کیفیت پر نقص که با اولين خرابی دیگه میافته گوشه نمایندگی و تعمیرگاه چون یکی پس از گیری مشکلات این موتور سرهم بندی شده خودشو نشون میده
گزارش
پاسخ دادن
21:06  1395/03/25

رضا
0

آقای مدرس اگر نميدانستی بدون که xu7 معروف است به شاتون کوتاه . Xu7 شاتون کوتاه تا حالا نشنیدی ؟ کورس پیستون xu7 کمتر از قطر پیستون هست و معروف هست به شاتون کوتاه . بهتره کمی مطالعه کنی
گزارش
پاسخ دادن
21:09  1395/03/25

رضا
0

نسبت تراکم 11 برای ef7 بلای جونش هست چون بنزین با اکتان 97 میخواد وگرنه هميشه ریتارد میشه وقتی بهش فشار بیاری . همین کپ کردن هاش نتیجه همین ریتارد شدن هست . Ecu بیچاره زور میزنه از ناک زدن فرار کنه تا جون موتور رو نجات بده و جرقه رو ریتارد میکنه که نتیجه اش میشه کپ کردن . اگر ef7 کپ نکرد بدون که این حفاظت ecu رو حساسیتش رو کم کردن در عوض عمر موتور به شدت کاهش پیدا میکنه چون ریتارد نشدن جرقه منجر به ناک زدن ef7 میشه مگر اینکه از سوخت گاز استفاده کنی که اکتان بالایی داره
گزارش
پاسخ دادن
21:21  1395/03/25

بنده خدا
0

آقا رضا با همه نظریات شما که ef7 رو تخریب میکنه مخالفم ولی این یه دونه نظریت رو قبول دارم چون فنی و علمی هست
سعی کن از این به بعد نظریات فنی و علمی مشابه همین بذاری تو پیج خیلی هم از شما تشکر میکنم
این رو بدون که نظریات علمی و فنی به خوبی استقبال میشه و همه رو مدیون خودت میکنی
گزارش
پاسخ دادن
00:52  1395/03/26

مدرس مکانیک خودرو
1

کسی نگفت موتور xu7 شاتون بلنده، طول شاتونش 150.5 میلیمتر هست اما ef7 طول شاتونش 143.4 میلیمتر می باشد،در ضمن گشتاور در دور پایین به این معنا نیست که حتما این موتور فوق العاده هست،اون مزدا و مگان هم که میگی همهشون بیشترین گشتاورشون در دور بالای 4000 هست لطفا اطلاعات غلط به مردم ندین،ضمن اینکه نسبت دنده رو هم باید در نظر بگیری پراید در دور موتور 2.5 با دنده 5 در جاده کفی سرعتش 120 هست اما پزو با دور موتور بالای 3 ،پس همه چیز به دور پایین بودن موتور نیست،در ضمن نیاز موتور ملی به سوخت اکتان بالا خودش نشان از به روز بودن طراحی موتور دارد
گزارش
پاسخ دادن
09:52  1395/03/27

علی
5

رده 30 میلیون رقابت بین 405 و سمند xu7 و ef7 : بازنده فروش سمند ef7
رده 37 میلیون رقابت بین 206 و پارس و سورن ef7 : بازنده فروش سورن ef7
رده 40 میلیون رقابت بین تندر و دنا : بازنده فروش دنا
وجه مشترک تمام بازندگان در همه رده ها : داشتن موتور ef7 و داشتن طرح بدنه سمند
18:47  1395/03/25
گزارش
پاسخ دادن
درخشش
1

قیاس خیلی جالبی بود . نکته عجیبی بین این ها هستش هر ماشین که موتور ای اف 7 روش هست خریدار چندانی نداره
گزارش
پاسخ دادن
19:19  1395/03/25

اشکان
0

راناااااااااا اونوقت چی؟؟؟؟اونم مگه ef7 داره که بازنده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
21:06  1395/03/25

علی
0

رانا از خانواده 206 هست . مگه رانا چیزی جز یک 206 هست که تغییرات ظاهری درش دادن
گزارش
پاسخ دادن
21:27  1395/03/25

اشکان
0

یعنی الان فروش سورن از رانا کم تره؟؟؟؟ واقعا که خنده داره - یکم اطلاعاتتون رو زیاد کنین
گزارش
پاسخ دادن
01:04  1395/03/26

بنده خدا
4

علی آقا شما با ماشیناتون بیایید نمایندگیها صف واستید برای تعویض واشر و سرسیلندر ما هم با ماشینامون از جلوتون رد میشیم و براتون دست تکون میدیم تا شاید آخرین باری باشه که واشر و سرسیلندر عوض میکنید هر چند که میدونم شماهارو هر 6 ماه یکبار تو صف نمایندگیها خواهیم دید و براتون دست تکون میدیم و رد میشیم
گزارش
پاسخ دادن
01:18  1395/03/26

A.AA
0

سلام من تازه دنا گرفتم میخواستم بپرسم لاستیک 205 واسش خوبه یا به جلو بندی فشار میاره؟؟
17:43  1395/03/25
گزارش
پاسخ دادن
حسین
0

ما سه هفتس منتظر پلاکیم
دهم فاکتور شده
الان واقعا شما چهار روزه پلاک شدید؟
گزارش
پاسخ دادن
21:19  1402/08/29

مهدی خرداد
0

سلام بله واقعا همبن الانم چراغ تحویلم روشن شده احتمالا ماشین داخل نمایندگی باشه
شماره پذیرش :11083131
شماره درخواست :17525753
گزارش
پاسخ دادن
20:08  1402/08/30

شاهین مهدی
0

دوستای عزیز امروز از نمایندگی تحویل گرفتم ایشالله همه هر چه زودتر تحویل بگیرن
خداحافظ وان کار
گزارش
پاسخ دادن
12:17  1402/09/01

حسین
0

مبارک باشه
برای منم بالأخره بعد از سه هفته پلاک شد.
گزارش
پاسخ دادن
19:24  1402/09/03

خاکسار
0

مبارک باشه!سؤال من هم همینه،دوستان لطفا جواب بدن،واینکه بفرمایید با تأخیرتحویل گرفتین یانه؟وچه رنگی هست،از ماشین راضی هستین؟
گزارش
پاسخ دادن
18:11  1395/03/25

رحیمی
2

خیلی زیاده فوقش 195
گزارش
پاسخ دادن
18:38  1395/03/25

1234
0

روغن بهران سوپر پیشتاز یا کاسترول مگناتک؟؟؟؟
17:15  1395/03/25
گزارش
پاسخ دادن
s5 مهر
0

مبارک باشه.
گزارش
پاسخ دادن
10:40  1402/08/29

مشتری
0

چرا شهریور هم ۲۵۰ ارزون شد هم قسط نصف شد باز خریدید؟
گزارش
پاسخ دادن
10:17  1402/09/01

رحیمی
2

کاسترول مگنت
گزارش
پاسخ دادن
18:40  1395/03/25

رضا 22
0

دوست عزیز موتور ef7 خیلی پیشرفته است و واقعا واسش فرقی نداره از چه روغنی استفاده بشه چون آلیاژهای بسیار خاصی در این موتور استفاده شده که حتی میتونه تا مدتی بدون روغن کار کنه و واقعا واسش فرقی نداره چه روغنی باشه
گزارش
پاسخ دادن
18:41  1395/03/25

1234
1

شوخی میکنی رضا 22؟؟!!
گزارش
پاسخ دادن
19:09  1395/03/25

هادی
1

رضا22 چی فکر کردی واقعا فکر کردی چیه این ef7 که این رو میگی
گزارش
پاسخ دادن
19:22  1395/03/25

حمید
4

من میگم به خاطر سیستم زمان بندی متغغیر سوپاپ تو دنابه هیچ عنوان صدای سوپاپ ها تو دنده مرده نمیشنویم . یعنی مثلا شما با دنده 2 و دور روی 1000 تا هم به نرمی و بدون هیچ صدای اضافه از موتور شتاب می گیرید.
موتور خیلی نرم کار می کنه طوری که تو دور آروم شما صدای موتور داخل کابین نمیاد . و کلا دنا موتور کم صدایی داره.
قطعات به کار رفته تو موتور کیفیت خوبی دارند.
موتور دنا به راحتی و بدون فشار کیلومتر 190 پر میکنه.
15:27  1395/03/25
گزارش
پاسخ دادن
.
2

فکر خوبیه !! همینطور باهاش دنده مرده برو . بهت قول میدم به یکسال نکشیده موتور رو باید پیاده کنی
گزارش
پاسخ دادن
16:05  1395/03/25

بنده خدا
0

دنده مرده رو پارس سوارا میرن چون مدعی هستند با دنده 5 سرعت 20 رو میرسونه به 130 چون تست کشش و گشتاور یعنی همین و بهش افتخار هم میکنند پارس سوارها
گزارش
پاسخ دادن
01:10  1395/03/26

علی
1

دنده مرده جایی هست که موتور گشتاور کافی نداشته باشه . ممکنه در یک دنده سرعت 50 برای ef7‌دنده مرده بشه ولی برای xu7 نشه چون گشتاور کافی داره
گزارش
پاسخ دادن
09:01  1395/03/26

مازیار
13

سلام،دوستان بنده 6 ماهه دنا دارم و کاملا راضیم ازش،شتاب ثانویش حرف نداره،بی اغراق مثل ماشینای 130 140 اسب بخاری هست شتاب ثانویش،قبول دارم که شتاب اولیش یه مقداری پایین هست که اونم مهم نیست،چون شتاب اولیه واسه راننده مهم نیست مگر تو کورس انداختن از حالت سکون،هر کی هم داره بد میگه از این ماشین مطمئن باشید قصد تخریب داره...
15:02  1395/03/25
گزارش
پاسخ دادن
.
3

پس شتاب اولیه کمه ؟
گزارش
پاسخ دادن
15:09  1395/03/25

مصطفی
13

موتور دنا تا حالا خوب کار کرده و هیچ تعمیرگاهی نمیبینی که موتور دنا اورده باشن واسه تعمیر
14:51  1395/03/25
گزارش
پاسخ دادن

ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
دنبال کردن نظرات فقط برای اعضا امکانپذیر میباشد. برای عضویت اینجا کلیک کنید.
 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
GL تکمیل وجه اردیبهشت : دیروز دوباره برام پیامک تکمیل وجه اومد. 300 هزار تومن دیگه واریز کردم. هنوز توی سیستم به حالت آماده تخصیص برنگشته. امروز زنگ زدم سایپا گفت که برای مابه تفاوت بیمه هست. و گفت که برای تحویل شاهین gl مشکلی نداریم و به زودی تحویل داده میشه. من از وقتی سخا رو تحویل دادم 37 روز گذشته.
GL تکمیل وجه اردیبهشت : دیروز دوباره برام پیامک تکمیل وجه اومد. 300 هزار تومن دیگه واریز کردم. هنوز توی سیستم به حالت آماده تخصیص برنگشته. امروز زنگ زدم سایپا گفت که برای مابه تفاوت بیمه هست. و گفت که برای تحویل شاهین gl مشکلی نداریم و به زودی تحویل داده میشه. من از وقتی سخا رو تحویل دادم 37 روز گذشته.
علی ریرا : دوستان با این وضع که پیش میره فکر نمیکنم به این زودی ها ری راها رو تحویل بدند
داریوش : من 17اردیبهشت تکمیل وجه کرده بودم دوباره دیروز واسم پیام دعوتنامه اومد رفتم نمایندگی گفت مابتفاوت بیمه و عوارض و مالیات باید پرداخت کنی 58 هزار تومن مجدد پرداخت کردم ولی هنوز فاکتور نشده.
حسام : سلام دوستان. من واریزی ۲۲ اسفندماه هستم.‌هنوز فاکتور نشده. کسی ۲۲ اسفند فاکتور شده؟؟،،
X5 : سلام تا یک هفته تعطیله ماشین ما تمام مراحل کامل شده و آماده تحویل وتا تهران شروع بکار نکنه هیچ کاری انجام نمیشه
شاهین G : شما شاهین Gهستید ؟یا شاهین Gl?? یا cvt??
شاهین G : من ۳ اردیبهشت تکمیل وجه کردم فاکتور نشده هنوز زنگ زدم نمایندگی گفت تا ۳۱ فروردین فاکتور شده نمی‌دونم راست میگن یا دروغ
شاهین G : من ۳ اردیبهشت تکمیل وجه کردم فاکتور نشده هنوز زنگ زدم نمایندگی گفت تا ۳۱ فروردین فاکتور شده نمی‌دونم راست میگن یا دروغ
شاهین G : ما واریزی اردیبهشتیم هنوز فاکتور نشدیم 😭
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207تیتانیوم دنده ای : برای من فروش فوری تیتانیوم قالپاق عادی تحویل 7خرداد بود 26خرداد فاکتور 28پلاک شد الان هم صدور اسناد می چرخه فکر میکنم این کار و کردن تا جلوی دیرکرد رو بگیرن بعید می دونم تحویل بدن الان که تا شنبه هفته بعد تعطیله الان پیام خرید کارت طلایی میاد از محل دیرکرد.
منتظران ظهور خودرو : گستاخ تر و پست تر و عوضی تر از مدیران خودرو وجود نداره
هادی اریزو : فقط تهران تعطیل هست بقیه شهر ها برقرار هست
سینا : مطمعنی الان فاکتور میکنن؟
اطلس واریزی مهر : چرا ماشین من فاکتور نمیشه آخه چقدر منتظر بمونم چه ظلمی سایپا در حق ما می کنه چرا هیچکی صدای ما رو نمی‌شنوند
دنا آپشنال : سلام دوستان کسی از تیر آپشنال فاکتور شده اطلاع رسانی کنین.
تیگو .7 : خدا لعنتتون کنه مردم رو به چه روزی انداختین دیماه پارسال ثبت نام کردیم العان برج 4 هست و هیچ خبری نیست .ماشینی که تو پارکینگ هست رو چرا نمیدین چرا...نکنید ظلم کردن به مردمی که دستشون هیچ جا بند نیست درست نیست نکنید...
نگین گلی : جدیدا کسی فاکتور شده؟
9 اسفند پیش فروش : من 9اسفندم هنوز هیچ خبری نیست
احسان x33 : دوستان مسئول ترو به اون خدایی که میپرستید یه قابلیت بدین مردم برن خودشون ماشیناشونو اونایی که مجوز پلاک شده بیارن از بم ، چرا انقدر بیخیال هستین مال خدتونم بود این کارو میکردین تو این وضعیت جنگ؟