بازگشت پژو سیتروئن به ایران سرعت گرفت

 

بازگشت پژو سیتروئن به ایران سرعت گرفت

 
خودروساز فرانسوی پژو سیتروئن با امضای یک جوینت ونچر به ارزش ۴۰۰ میلیون یورو با شریک قدیمی خود ایران خودرو، بازگشت به بازار ایران را تسریع کرد.
 
به گزارش ایسنا، نخستین خودروهایی که تحت سرمایه‌گذاری مشترک پژو سیتروئن و ایران خودرو تولید می‌شوند در فوریه سال آینده روانه بازار می‌شوند. این شرکت تولید سالانه ۲۰۰ هزار خودرو تا سال ۲۰۱۸ را هدف‌گذاری کرده است.
 
پژوسیتروئن نخستین خودروساز غربی است که از زمان اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‌های اقتصادی در ماه ژانویه بازگشت به ایران را اعلام می‌کند.
 
ژان کریستف کمار - مدیر فعالیت‌های خاورمیانه و آفریقای پژو سیتروئن - در این باره اظهار کرد: امروز زمان بازگشت پژو سیتروئن به ایران است و ما از این بابت بسیار مفتخریم. این شرکت به ایران متعهد است و از طریق شرکت ایرانی خود نشان می‌دهد واقعا برای آینده متعهد بوده و آماده سرمایه‌گذاری در این کشور است.
 
این جوینت ونچر که سهم ایران خودرو و پژو سیتروئن در آن به صورت ۵۰-۵۰ است،   سه مدل شامل پژو ۲۰۸، شاسی بلند ۲۰۰۸ و مدل کامپکت ۳۰۱ را با استفاده از قطعاتی که عمدتا در ایران ساخته می‌شوند، تولید خواهد کرد.
 
هاشم یکه‌زارع – مدیر عامل ایران خودرو - اظهار کرده است ۳۰ درصد از خودروهایی که تحت این جوینت ونچر تولید می‌شوند به خاورمیانه و مناطق دیگر صادر خواهند شد.
 
پژوسیتروئن در سال ۲۰۱۲ که تحریم‌های غربی علیه ایران تشدید شد ناچار شد از ایران خارج شود. هزینه‌ این اقدام بسیار سنگین بود و مدیرعامل ایران خودرو در ماه فوریه اعلام کرد که این شرکت بابت خروج ناگهانی شریک فرانسوی خود ۴۲۷ میلیون یورو خسارت دریافت خواهد کرد، با اینهمه این رقم هرگز از سوی پژوسیتروئن تایید نشد.
 
محمدرضا نعمت‌زاده – وزیر صنعت و معدن و بازرگانی ایران در مراسم امضای این جوینت ونچر اظهار کرده است: جوینت ونچرهای بیشتری در راه هستند.
 
 وزیر صنعت و بازرگانی گفت: ما بسیار خوشبین هستیم و امیدوار هستیم قرارداد مشابهی برای ایران خودرو دیزل - که یکی از شرکتهای تابعه ایران خودرو است - با یک شرکت آلمانی داشته باشیم.
 
نعمت‌زاده از این شرکت آلمانی نام نبرد، اما ایران‌خودرو از زمان برداشته شدن تحریم‌ها با مرسدس بنز سرگرم مذاکره بوده است.
 
پژوسیتروئن همچنین اعلام کرد: با ایران خودرو در حال بررسی قراردادهای جدید مربوط به ساخت مدل‌های قدیمی‌تر شامل پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ است. این خودروها در حال حاضر در ایران تولید می‌شوند و سال گذشته یک سوم از فروش خودرو در ایران را که حدود ۳۵۰ هزار دستگاه بود تشکیل دادند.
 
با این همه این خودروها در حال حاضر جزء فروش جهانی ۲.۹۷ میلیون خودروی پژوسیتروئن به حساب نمی‌آید، زیرا به صورت کامل با قطعات ایرانی و چینی تولید می‌شوند.
 
بر اساس گزارش رویترز، ایران یکی از امیدبخش‌ترین بازارهای نوظهور برای خودرو در جهان است، زیرا از هر ۱۰۰ نفر در این کشور تنها یک نفر خودرو دارد که شش برابر کمتر از متوسط اتحادیه اروپا است.
 
این خبر همزمان با تایید خبر توافق از سوی بویینگ برای فروش هواپیماهای مسافربری به ایران ایر اعلام شد. بوئینگ روز سه‌شنبه اعلام کرد: با ایران‌ایر برای فروش هواپیما توافق‌نامه امضاء کرده است.
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , بازگشت پژو سیتروئن به ایران سرعت گرفت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

کاربر: m&z
2

انگار پژو برای یه عده خاص سودهای کلانی داره که تحت هیچ شرایطی حاضر به جایگزینی اون با شرکت های دیگه نیستن
15:09  1395/04/05
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
1

تعداد خودرو به ازای هر نفر مان یک ششم اروپا است ولی تعداد تلفات مون چند برابر اونها است!حالا وای به اینکه تعد خودرو ها نیز به اروپا برسیم!!
00:51  1395/04/05
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
2

30 درصد صادراتی رو ب کدوم بازار هدفی میخوان بفرستن؟
این ماشینایی که برای تولید در نظر گرفتن بین 55 تا 80 میلیون در میاد. بازار این رنج قیمتی رقم زیادی نیست. چطور 200 هزار تا ماشین رو براش هدف گذاری کردن؟
رقابت میشه بین چینی ها و محصولات پژو. از این نظر میشه دل خوش کرد ک پژو بهتره.
اما چه رفاه و سودی برای مردم ب بار میاره؟
12:50  1395/04/04
پاسخ دادن
امیر(سابق)
13

شرکتی که قبل از اجرای تحریم به یک باره ایران را ترک کرد و باعث ضرر بسیار زیاد به ایران شد و غرامت هم نداد الان شده عزیز دل . شرکتی که به دلیل کیفیت پایین ماشینهاش تو اروپا مشتری نداشت چند هزار نیرو اخراج کرد چون بازار ایران را از دست داده بود الان شده خودروساز برتر
22:19  1395/04/03
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
اهواز 53 نظر
Fx *Khani 14 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیران : سلام امروز ۵۰ روز از تکمیل وجه میگذره هنوز خبری از ساینا نیست سایپا واقعا خجالت اوره مردم دیونه شدن از دست سایپا
ناشناس : اتومات بود یا دنده ای
J4 بهمن : بهمن ثبت نام بودم ۱۶ خرداد شاسی خورده و بیمه فعلا همینه
شاهین G : سلام دوستان ثبت نام سامانه یکپارچه تحویل بهار ۱۴۰۳ برج ۵ پارسال ۲۱۲ واریز کردم خرداد امسال هم باقی مبلغو خواستم ببینم کسی با این شرایط اینجا هست
امير : سلام اقا منم ثبت نام بهمن هستم گفتن ٢٢ تير موعد سر رسيد هستش ولى اصلاً خبرى نيست واقعاً حالا اصلاً تحويل ميدن؟
Karimi : ما تیر ماهیا کی فاکتور میشیم ؟خسته شدیم از بی ماشینی
اس تری : این همه پیام اس تری ها که هفت ماه تاخیر خورده نمیبنی بعد سر وقت میخوای تحویل بگیری برج ۷ انشالله بهت میدنش
تارا ۷۴ : سلام مبارکتون باشه پس الکی بهتون گفتن تیرماه فاکتور میشین؟
ناشناس* : همچنین در راستای قرارداد همکاری با شرکت سایپا تولید گیربکس خودرو شاهین اتومات سایپا نیز به شرکت قوای محرکه کرمان سپرده شده است. این گزارش می افزاید: خط تولید گیربکس اتوماتیک CVT قرار است بستری برای تولید گیربکس خودروهای جک J4 ، جک S3 و شاهین سایپا باشد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مظاهر : سلام من 21ام فاکتور شدم 27ام پلاک شدم الان رو صدور اسناد می‌چرخه
علی : سلام من تحویلی دیماه ام واریز اولیه مرداد1402تکمیل وجه 29اذر 1402 خبری نیست
ایمان : ماشین از نظر صدا موتور خوبه شتابگیری هم اولش اگر میزنه بعدش خوب می‌ره من واقعا باورم نمیشد ماشین اینقدر نرم و بیصدا باشه موفق باشید
پیام : قیمت تعییر نداره مگر اینکه آپشن اضافه کنن
اسفندی منتظر : جان‌ت بشم معلم دیگه ناراحتیم املا غلط مینویسیم شما به بزرگواریت ببخش😁😀
تیگو 7 : دوستان من فکر میکنم دارن قرارداد های قیمت قطعی سال گذشته رو تحویل میدن بعد افزایش قیمت بدن
وحید : سلام دوستان کسی هست که از تحویل سورن پلاس دوگانه سوز تحویل بهار 1403خبر داشته باشه
علی : سلام اره من پاییز سورن تبدیل به پارس زدم بعد 38روز 42تومن بهم دادن
رضا کارگر ایران خودرو واقعی : دروغ هست نمیسوز اینها آدمهای از خود راضی هستند که فقط خودشان را می‌بینند
حسن : دیگه زدیم به کوه وبیابان ازدست اینها دیرشده ببخشید