بازگشت پژو سیتروئن به ایران سرعت گرفت

 

بازگشت پژو سیتروئن به ایران سرعت گرفت

 
خودروساز فرانسوی پژو سیتروئن با امضای یک جوینت ونچر به ارزش ۴۰۰ میلیون یورو با شریک قدیمی خود ایران خودرو، بازگشت به بازار ایران را تسریع کرد.
 
به گزارش ایسنا، نخستین خودروهایی که تحت سرمایه‌گذاری مشترک پژو سیتروئن و ایران خودرو تولید می‌شوند در فوریه سال آینده روانه بازار می‌شوند. این شرکت تولید سالانه ۲۰۰ هزار خودرو تا سال ۲۰۱۸ را هدف‌گذاری کرده است.
 
پژوسیتروئن نخستین خودروساز غربی است که از زمان اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‌های اقتصادی در ماه ژانویه بازگشت به ایران را اعلام می‌کند.
 
ژان کریستف کمار - مدیر فعالیت‌های خاورمیانه و آفریقای پژو سیتروئن - در این باره اظهار کرد: امروز زمان بازگشت پژو سیتروئن به ایران است و ما از این بابت بسیار مفتخریم. این شرکت به ایران متعهد است و از طریق شرکت ایرانی خود نشان می‌دهد واقعا برای آینده متعهد بوده و آماده سرمایه‌گذاری در این کشور است.
 
این جوینت ونچر که سهم ایران خودرو و پژو سیتروئن در آن به صورت ۵۰-۵۰ است،   سه مدل شامل پژو ۲۰۸، شاسی بلند ۲۰۰۸ و مدل کامپکت ۳۰۱ را با استفاده از قطعاتی که عمدتا در ایران ساخته می‌شوند، تولید خواهد کرد.
 
هاشم یکه‌زارع – مدیر عامل ایران خودرو - اظهار کرده است ۳۰ درصد از خودروهایی که تحت این جوینت ونچر تولید می‌شوند به خاورمیانه و مناطق دیگر صادر خواهند شد.
 
پژوسیتروئن در سال ۲۰۱۲ که تحریم‌های غربی علیه ایران تشدید شد ناچار شد از ایران خارج شود. هزینه‌ این اقدام بسیار سنگین بود و مدیرعامل ایران خودرو در ماه فوریه اعلام کرد که این شرکت بابت خروج ناگهانی شریک فرانسوی خود ۴۲۷ میلیون یورو خسارت دریافت خواهد کرد، با اینهمه این رقم هرگز از سوی پژوسیتروئن تایید نشد.
 
محمدرضا نعمت‌زاده – وزیر صنعت و معدن و بازرگانی ایران در مراسم امضای این جوینت ونچر اظهار کرده است: جوینت ونچرهای بیشتری در راه هستند.
 
 وزیر صنعت و بازرگانی گفت: ما بسیار خوشبین هستیم و امیدوار هستیم قرارداد مشابهی برای ایران خودرو دیزل - که یکی از شرکتهای تابعه ایران خودرو است - با یک شرکت آلمانی داشته باشیم.
 
نعمت‌زاده از این شرکت آلمانی نام نبرد، اما ایران‌خودرو از زمان برداشته شدن تحریم‌ها با مرسدس بنز سرگرم مذاکره بوده است.
 
پژوسیتروئن همچنین اعلام کرد: با ایران خودرو در حال بررسی قراردادهای جدید مربوط به ساخت مدل‌های قدیمی‌تر شامل پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ است. این خودروها در حال حاضر در ایران تولید می‌شوند و سال گذشته یک سوم از فروش خودرو در ایران را که حدود ۳۵۰ هزار دستگاه بود تشکیل دادند.
 
با این همه این خودروها در حال حاضر جزء فروش جهانی ۲.۹۷ میلیون خودروی پژوسیتروئن به حساب نمی‌آید، زیرا به صورت کامل با قطعات ایرانی و چینی تولید می‌شوند.
 
بر اساس گزارش رویترز، ایران یکی از امیدبخش‌ترین بازارهای نوظهور برای خودرو در جهان است، زیرا از هر ۱۰۰ نفر در این کشور تنها یک نفر خودرو دارد که شش برابر کمتر از متوسط اتحادیه اروپا است.
 
این خبر همزمان با تایید خبر توافق از سوی بویینگ برای فروش هواپیماهای مسافربری به ایران ایر اعلام شد. بوئینگ روز سه‌شنبه اعلام کرد: با ایران‌ایر برای فروش هواپیما توافق‌نامه امضاء کرده است.
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , بازگشت پژو سیتروئن به ایران سرعت گرفت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

کاربر: m&z
2

انگار پژو برای یه عده خاص سودهای کلانی داره که تحت هیچ شرایطی حاضر به جایگزینی اون با شرکت های دیگه نیستن
15:09  1395/04/05
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
1

تعداد خودرو به ازای هر نفر مان یک ششم اروپا است ولی تعداد تلفات مون چند برابر اونها است!حالا وای به اینکه تعد خودرو ها نیز به اروپا برسیم!!
00:51  1395/04/05
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
2

30 درصد صادراتی رو ب کدوم بازار هدفی میخوان بفرستن؟
این ماشینایی که برای تولید در نظر گرفتن بین 55 تا 80 میلیون در میاد. بازار این رنج قیمتی رقم زیادی نیست. چطور 200 هزار تا ماشین رو براش هدف گذاری کردن؟
رقابت میشه بین چینی ها و محصولات پژو. از این نظر میشه دل خوش کرد ک پژو بهتره.
اما چه رفاه و سودی برای مردم ب بار میاره؟
12:50  1395/04/04
پاسخ دادن
امیر(سابق)
13

شرکتی که قبل از اجرای تحریم به یک باره ایران را ترک کرد و باعث ضرر بسیار زیاد به ایران شد و غرامت هم نداد الان شده عزیز دل . شرکتی که به دلیل کیفیت پایین ماشینهاش تو اروپا مشتری نداشت چند هزار نیرو اخراج کرد چون بازار ایران را از دست داده بود الان شده خودروساز برتر
22:19  1395/04/03
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
۱۱ اذر : دوستان فقط یه راه وجود داره اونم تجمع جلوی این شرکت بی در و پیکر
۱۱ اذر : راهکار معلومه فقط تجمع درب این شرکت بی در و پیکر
X3sefid : تاریخ ثبت نامت کِی بوده؟
تارا دستی : حامد جان، تیتان، انشاالله برای شما و بقیه زودتر انجام بشه. پیگیر باشید نترسید، زنگ بزنید ایران خودرو ثبت شکایت کنید تا گیر و گورش برطرف شه بیوفته رو غلطک.
سهند : بله دی اومده تا ۷اردیبهشت هم فرصت واریزبوده
قلی نیا : مبارکتون باشه ، چطور ممکنه منی که ۱۱ اذر هستم فاکتور نشده هنوز
قلی نیا : من تکمیل وجه ۱۱ اذر هستم هنوز فاکتور نشده یکی از اشنا هامون گفته حتی امکان داره تا تابستون هم فاکتور نشه دل خوش نکن باز دم اونایی که فردا موتور اسم نوشتن رفتن یه اعتراض کردن همگانیش کردن ابروی شرکت رو بردن ماها که نشستیم سرجامون خیالتون راحت هیچ خبری نمیشه حالا حالا ها
شاهین جی سانروف : توروخدا راستشو بگین بخدا خسته شدیم حداقل درست بگین بزارین مام خوشحال شیم کم آوردیم بخدا شماره درخواستو میگین
X5 ثبت نامی 27 شهریور : سلام از من 23 فروردین شاسی شده ، بیمه هم سبژ شده ، و روی صدور پلاک زرد مونده از 26 فروردین ، چرا اینقدر طول کشیده صدور پلاکم!!
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
یوسف : دوست عزیز اونهایی که گفتی گیر بکس اتومات هستش شش دنده دستی گیر بکس داخلی و دستی هستش مال نیرو محرکه قزوین اگه اشتباه نکنم DAE یه شرکت هستش تو چین
محسن 15 بهمن : سلام پیش فروش ساینا تکمیل وجه 15 بهمن فاکتور شدم
#عدم تعهد تحویل خودرو سایناs : کیبرد گوشیتو بزار رو زبان انگلیسی
شبنم : دوستان علت فاکتور نکردن سایپا میخواد فوق‌العاده فاکتور کنن مال اونه
آرتین : لجیون چندم تخویل گرفتی
207پانا : 20.5 میلیون
207پانا : نمیدونم. برای من 280 نیومد. فردا زنگ بزن نمایندگی بپرس. من الان 60027 بودم تبدیل اومده بود تبدیل زدم به 60023 20500 هم پول رینگ رو گرفت
سورن پلاس .p : سلام دوست گرامی تحویل حضوریه.. ولی از کجا برم تحویل بگیرم چیزی ننوشته آخه .عجب مصیبتی شد این ماشین برای ما!!!!
هادی : دوستان عزیز من خودم از بچه های نمایندگی افتخار هستم به 50 تومن هم راضی هستم ولی بازم معلوم نیست اگر به 10 و 20 تومن بود که اصلا همرو خودمون می‌دادیم
Fx آف ایکس : چجوری بدی مهمه فکر کنم تو خیلی دوس داری بیشتر بدی شایدم برات منفعتی داره که دیون و بالا بدی ماها قراره اختلاف قیمت دیون و بدیم نه کل دیون