هیوندای ایرادات ایمنی سانتافه را حل کرد

 

هیوندای ایرادات ایمنی سانتافه را حل کرد

 
هیوندای سانتافه یکی از موفق ترین محصولات هیوندای در بازارهای جهانیست که از نسل دوم وارد ایران نیز شده است. این شاسی بلند زیبا با دو نسلی که در ایران حضور داشته، به محبوبیت بسیار بالایی دست یافته و از گزینه های پرطرفدار در میان SUV های شهری به شمار می رود.
 
نسل جدید این خودرو در بازار کشورمان بر خلاف مدل قبلی با موتور شش سیلندر ارائه نمی شود (به دلیل قانون منع واردات خودروهای لوکس با موتورهای بیش از 2.5 لیتر) و از یک موتور 2.4 لیتری با قدرت حدودی 185 اسب بخار سود می برد که تناسب چندانی با بدنه بزرگ و سنگین وزن سانتافه جدید ندارد.
 
با این وجود سانتافه نسل سوم در بازار کشورمان فروشی کم نظیر را تجربه کرده و علیرغم قیمت نسبتا زیادش (بین 170 الی 210 میلیون تومان بسته به سطح تجهیزات، مدل و گارانتی) موفق تر از سایر SUV های موجود در بازار نظیر تویوتا RAV4، کیا سورنتو و هوندا CRV ظاهر شده است.
هیوندای ایرادات ایمنی سانتافه را حل کرد
نسل سوم این شاسی بلند کره ای که از سال 2012 بر روی خط تولید قرار دارد، با زبان طراحی جدید هیوندای همگرایی بیشتری پیدا کرده و نسبت به نسل قبلی مجهزتر و ایمن تر شده است.
 
در سالهای اخیر کره ای ها بر روی ارتقای ایمنی محصولات خود سرمایه گذاری های زیادی انجام داده اند؛ نتیجه اینکه خودروهای تولیدی این کشور اکنون بهترین امتیازها را در تست های تصادف کسب کرده و شانه به شانه خودروسازان بزرگ حرکت می کنند.
 
عملکرد هیوندای سانتافه 2017 در تست تصادف موسسه IIHS که جزییات آن اخیرا منتشر شده مهر تایید دیگری بر این مدعاست.
هیوندای ایرادات ایمنی سانتافه را حل کرد
یکی از نقاط ضعف سانتافه نسل سوم که بین سال های 2013 تا 2016 تولید شده، عملکرد نه چندان خوب آن در تست تصادف برخورد لبه جلویی با مانع (small overlap crash test) بود.
 
در نسخه فیس لیفت 2017 هیوندای این مشکل را به بهترین شکل برطرف کرده؛ طوری که در تست انجام شده توسط موسسه IIHS سانتافه حائز امتیاز “خوب” شده است. این در حالیست که مدل های قبلی امتیاز سوال برانگیز “حداقل” (marginal) را کسب کرده بودند.
هیوندای ایرادات ایمنی سانتافه را حل کرد
کابین نسخه های اولیه سانتافه نسل سوم در این تست تصادف مقاومت چندان خوبی از خود نشان نداده و حدود 10 اینچ (حدود 25 سانتی متر) از قسمت لولای پایینی درها به سمت داخل تغییر شکل می داد.
 
همچنین سر آدمک ها تماس مناسبی با ایربگ ها نداشت و ستون فرمان حدود 5 اینچ (حدود 12 سانتی متر) به سمت راست جابجا می شد.
 
هیوندای در سانتافه 2017 با تقویت سازه کابین، بازنگری در کمربند راننده و تقویت لولای در ایرادات قبلی را رفع کرده، طوری که میزان تغییر شکل کابین فقط به 4 اینچ کاهش پیدا کرده است.
 
با تغییرات صورت گرفته و عملکرد بی نقص سانتافه در سایر تست ها، این شاسی بلند محبوب ایرانیان موفق به کسب بالاترین امتیاز ممکن یعنی Top Safety Pick Plus از موسسه IIHS شده است.
هیوندای ایرادات ایمنی سانتافه را حل کرد
هیوندای ایرادات ایمنی سانتافه را حل کرد
البته ناگفته نماند که عملکرد چراغ های استاندارد هالوژنی سانتافه با انتقاداتی همراه بوده است؛ نوردهی این چراغ ها در مسیرهای مستقیم و سر پیچ ها چندان کافی نبوده و در عین حال باعث اذیت رانندگان مقابل می شود.
 
البته در صورت انتخاب آپشن Tech package چراغ های HID جایگزین چراغ های هالوژنی شده و مشکل نوردهی نامناسب را برطرف خواهند کرد.
 
گفتنی است که تست تصادف اسمال اورلپ، به عنوان سخت گیرانه ترین تست تصادف جهان شناخته می شود. در این تست که فعلا تنها در آمریکا انجام می شود، تنها یک چهارم عرض خودرو با مانع درگیر شده و طبیعتا بیشترین آسیب به چرخ، گلگیر و ستون A وارد می آید.
 
این تست با هدف تصادفات گوشه به گوشه که شایع ترین نوع تصادف در هنگام رانندگی در جاده های دو باند است، طراحی شده است.
 
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

 

برچسب : خودرو , سانتافه , آسان موتور , هیوندای سانتافه , خودرو شاسی بلند , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: m&z
0

هرچقدر ایراداتش برطرف تر میشه دیگه دست مردم هم ازش کوتاه تر میشه. خواهشمندیم یه ماشین با ایرادتر ولی ارزانتر تولید نمایید
16:20  1395/05/23
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
آرش : در پاسخ جی ال یعنی صبر کنی دعوتنامه جی میاد؟؟
تارا V4 : من هم با آقا مجید موافقم، اگه این اختلاف قیمت وجود نداشت این همه سال قرعه کشی شرکت نمی کردیم، زودتر از این حرف ها ماشین خریده بودیم
تارا V4 : بله کنسول بلندتر شده، من امیدوار بودم که مشکل پرتاب باد سیستم تهویه هم حل شده باشه، چون توی فیلم معرفی تارا توربو ادعا شد که حل شده، ولی مال من اینطوری نبود
محمد : دوستان ببخشیدمن جک s5نیوفیس ثبت نام داشتم اسفند۱۴۰۲با۳ماه تاخیرتحیول گرفتم ازهمون زمان هرچی زنگ میزنم میگن چشم اسمتون وولیست پرداختی هست ممنون میشم راهنماییم کنیداوناییکه خسارت ازین شرکت گرفتن به منم بگن
تجمع : کسانی که موافق تجمع هستن مثبت بزنن
امین Amin : آقا یکی لطف کنه به من بگه ما چه تاریخ هایی ثبت نام و تکمیل وجه داشتیم. الان که دارن اول اردیبهشت رو فاکتور میکنن، اینا که تموم بشه بعدش میرن چه تاریخی؟ میخوام ببینم من که مرداد تکمیل وجه کردم چه تاریخ هایی جلومه؟ هر ماه تکمیل وجهی داره؟
فاکتور 2 اردیبهشت : آقا فردا ما داریم میریم برا تحویل شاهین پلاس امروز از نمایندگی تماس گرفتن ، 24-07 فاکتور 26-07 پلاک و 13-08 تحویل واریز وجه اول 07-06-1403 و تکمیل وجه 1-02-1404 که آخر نفهمیدیم همون یکم حسابمون کردن یا دوم (داخل رسید ها یکم ثبت شده) گفتم اینو بگم و با بهترین آرزوها برای همگی شما عزیزان،،، همتونو به خدای بزرگ میسپارم .
Hx5 : دوست عزیز من خودم وقتی ایکس ۵ میخواستم بگیرم قیمت بازار ۱۸۹۰ و قیمت کارخانه نقدی یکجا ۱۷۰۰ بود این اختلاف سود خواب پول بود حالا وقتی قیمت بازار میشه ۲۳۰۰ چرا شرکت ارزون بفروشه؟ که بره تو جیب دلال؟ خوب صد سال می‌خوام این نباشه، همین جوری شده لاتاری خودرو و سایپا چرا وقتی شاهین دنده ای تو بورس کالا عرضه شد که قبلش هم لاتاری بود، کسی حاضر نمیشد بخره ولی الان اینقدر طالب داره؟ چون اختلاف با بازار داره، نداشت کسی نمی‌خرید و فقط کسی که میخواد سوار شده میخره. مشکل الزاما خودرو ساز نیست، مشکل تقاضای کاذب از سمت دلال هستش، خودرو ساز هم داره موج سواری میکنه
محسن : مسلمه، کرمان هیچ وقت بموقع تحویل نمیده مخصوصا الان که سود تاخیر رو نصف کرده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احمد : سلام 207 تحویل مهر هستم مابه التفاوت دوتا بود دوهفته پیش دادم تحویل 30مهر پیش فروش هنوز فاکتور نشده
دی ماه اپشنال : 30مهر
207 تحویلی مرداد : اره بخدا هنوز تحویل نگرفتم همینجوری واسه خودش روی درحال فاکتور میچرخه
مظلومی : اینجا یکی بفکر قبمته ،یکه بفکر پلاک یکی بفکر تحویل، دغدغه شده این بر باعث و بانیش لعنت
زامیاد تک : لعنت به سایپا که این همه فشار روحی داره بهمون میده
کوییک اس : ما از کجا بدونیم گلم .خودمونم گیر کردیم
مظلومی : قباد سهامدار کجایی، کجایی تا کشم دست نوازش بر سرت قباد نفوذی جون کجایی
مظلومی : 24 ابان 79 میلیون چک رسید، ثبت نام 24 تیر فاکتور 7 مرداد ناه🙏😭
میلاد : با این که اون تاریخ من در سفر هستم . سعیمو میکنم که یه روز زودتربرگردم تهران تا بتونم در این تجمع باشم
مظلومی : 7 مرداد فاکتور شدم