هیوندای ایرادات ایمنی سانتافه را حل کرد

 

هیوندای ایرادات ایمنی سانتافه را حل کرد

 
هیوندای سانتافه یکی از موفق ترین محصولات هیوندای در بازارهای جهانیست که از نسل دوم وارد ایران نیز شده است. این شاسی بلند زیبا با دو نسلی که در ایران حضور داشته، به محبوبیت بسیار بالایی دست یافته و از گزینه های پرطرفدار در میان SUV های شهری به شمار می رود.
 
نسل جدید این خودرو در بازار کشورمان بر خلاف مدل قبلی با موتور شش سیلندر ارائه نمی شود (به دلیل قانون منع واردات خودروهای لوکس با موتورهای بیش از 2.5 لیتر) و از یک موتور 2.4 لیتری با قدرت حدودی 185 اسب بخار سود می برد که تناسب چندانی با بدنه بزرگ و سنگین وزن سانتافه جدید ندارد.
 
با این وجود سانتافه نسل سوم در بازار کشورمان فروشی کم نظیر را تجربه کرده و علیرغم قیمت نسبتا زیادش (بین 170 الی 210 میلیون تومان بسته به سطح تجهیزات، مدل و گارانتی) موفق تر از سایر SUV های موجود در بازار نظیر تویوتا RAV4، کیا سورنتو و هوندا CRV ظاهر شده است.
هیوندای ایرادات ایمنی سانتافه را حل کرد
نسل سوم این شاسی بلند کره ای که از سال 2012 بر روی خط تولید قرار دارد، با زبان طراحی جدید هیوندای همگرایی بیشتری پیدا کرده و نسبت به نسل قبلی مجهزتر و ایمن تر شده است.
 
در سالهای اخیر کره ای ها بر روی ارتقای ایمنی محصولات خود سرمایه گذاری های زیادی انجام داده اند؛ نتیجه اینکه خودروهای تولیدی این کشور اکنون بهترین امتیازها را در تست های تصادف کسب کرده و شانه به شانه خودروسازان بزرگ حرکت می کنند.
 
عملکرد هیوندای سانتافه 2017 در تست تصادف موسسه IIHS که جزییات آن اخیرا منتشر شده مهر تایید دیگری بر این مدعاست.
هیوندای ایرادات ایمنی سانتافه را حل کرد
یکی از نقاط ضعف سانتافه نسل سوم که بین سال های 2013 تا 2016 تولید شده، عملکرد نه چندان خوب آن در تست تصادف برخورد لبه جلویی با مانع (small overlap crash test) بود.
 
در نسخه فیس لیفت 2017 هیوندای این مشکل را به بهترین شکل برطرف کرده؛ طوری که در تست انجام شده توسط موسسه IIHS سانتافه حائز امتیاز “خوب” شده است. این در حالیست که مدل های قبلی امتیاز سوال برانگیز “حداقل” (marginal) را کسب کرده بودند.
هیوندای ایرادات ایمنی سانتافه را حل کرد
کابین نسخه های اولیه سانتافه نسل سوم در این تست تصادف مقاومت چندان خوبی از خود نشان نداده و حدود 10 اینچ (حدود 25 سانتی متر) از قسمت لولای پایینی درها به سمت داخل تغییر شکل می داد.
 
همچنین سر آدمک ها تماس مناسبی با ایربگ ها نداشت و ستون فرمان حدود 5 اینچ (حدود 12 سانتی متر) به سمت راست جابجا می شد.
 
هیوندای در سانتافه 2017 با تقویت سازه کابین، بازنگری در کمربند راننده و تقویت لولای در ایرادات قبلی را رفع کرده، طوری که میزان تغییر شکل کابین فقط به 4 اینچ کاهش پیدا کرده است.
 
با تغییرات صورت گرفته و عملکرد بی نقص سانتافه در سایر تست ها، این شاسی بلند محبوب ایرانیان موفق به کسب بالاترین امتیاز ممکن یعنی Top Safety Pick Plus از موسسه IIHS شده است.
هیوندای ایرادات ایمنی سانتافه را حل کرد
هیوندای ایرادات ایمنی سانتافه را حل کرد
البته ناگفته نماند که عملکرد چراغ های استاندارد هالوژنی سانتافه با انتقاداتی همراه بوده است؛ نوردهی این چراغ ها در مسیرهای مستقیم و سر پیچ ها چندان کافی نبوده و در عین حال باعث اذیت رانندگان مقابل می شود.
 
البته در صورت انتخاب آپشن Tech package چراغ های HID جایگزین چراغ های هالوژنی شده و مشکل نوردهی نامناسب را برطرف خواهند کرد.
 
گفتنی است که تست تصادف اسمال اورلپ، به عنوان سخت گیرانه ترین تست تصادف جهان شناخته می شود. در این تست که فعلا تنها در آمریکا انجام می شود، تنها یک چهارم عرض خودرو با مانع درگیر شده و طبیعتا بیشترین آسیب به چرخ، گلگیر و ستون A وارد می آید.
 
این تست با هدف تصادفات گوشه به گوشه که شایع ترین نوع تصادف در هنگام رانندگی در جاده های دو باند است، طراحی شده است.
 
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

 

برچسب : خودرو , سانتافه , آسان موتور , هیوندای سانتافه , خودرو شاسی بلند , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: m&z
0

هرچقدر ایراداتش برطرف تر میشه دیگه دست مردم هم ازش کوتاه تر میشه. خواهشمندیم یه ماشین با ایرادتر ولی ارزانتر تولید نمایید
16:20  1395/05/23
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جک اس فایو جدید : سلام به همگی بالاخره زنگ زدن برای تحویل انشالله همگی زودتر ماشینتون را تحویل بگیرید 24 مهر اصفهان موفق باشید
معروفی : بنده پذیرش 24دی ماه هستم هنوز هیچ خبری از فاکتور نیست پ116079
S5 شهریور-تهران : سلام شما چه رنگی بودی؟ ما هم همین شرایط رو داریم ولی فاکتور نشدیم.
نبیلی : منم 19 اسفند 90 روزه پذیرش شدم هنو فاکتور نشدم
شماره پذیرش : دوستان لطف کنند همه شماره پذیرش بزنند . هم اوناییکه تحویل گرفتن هم اونایی که منتظر هستند. ۶ شماره کافیه از چپ. من خودم ۱۱۶۰۸۸هستم مقایسه کردم با شماره پذیرش دوستانی که تحویل گرفتند. ماه پیش حدود ۱۰۰۰۰ تا فاصله داشت حالا حدود ۱۰۰۰ تا شده که این نشون میده دارند تحویل میدهند. از اونجاییکه بینش خودروهای دیگر هم پذیرش شده اند این شماره کل پذیرش ها هست .
علی شاهین اتوماتیک 90 روزه : 116023
S5 : شما ازکدوم شهری واقعا میخوان تحویل بدن
اطلس : منم اسفندم هنوز فاکتور نشدم
تارا v1p : شما فروردین هنوز فاکتور نشدید پس ما که خردادماه هستم دیگه واویلاست.چطور مبگفتن هفته سوم اردیبهشت رو دارن فاکتور میکنن .شاید رنگ خاصی هستید که فاکتور نشدید.
آرش v1 plus : سلام دوستان v1 پلاس تحویل فروزدین تا واریزی چندم فاکتور شدن؟؟ من ۱۴ امم هیچ خبری نیسنت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 ارتقا کد 23 : فروردین فاکتور نشده هنوز
پرهام : مهدی جان تو چرا به جای من جواب میدی انشاالله عید غدیر و قربان خوبی داشته باشید
دوگانه بهمن اهواز : سلام دادش خیلی شرمندم منظورم که فردا فاکتور ن پلاک . من هنوز فاکتور نشدم
کوییک : گفتن 15 م
X22mt : باید ازین دزدا به دیوان عدالت کشور شکایت کنیم مردمو با اراجیفاشون گول زدن تحمل هم دیگه حدی داره باید قانونی اقدام کرد
محسن : تکمیل 19 دی بالاخره دیروز فاکتور شدم و امروز دیدم توی قسمت اسناد خودرو تاریخ ارسال پلاک رو زده 1403/03/09 ولی سایت فروش نوشته ایرادات ثبت شده پلاک: در انتظار تایید ستاد- ماده 10 معلوم نیست چقدر باید منتظر پلاک باشیم حالا
تحویل تابستان : سلام دوست عزیز ، من هم تحویل تابستان هستم ولی پیامک نیامده هنوز
علی رضا : سلام موعد تحویل حواله 1924 هست باید تکمیل وجه بشه ک قیمت افزایش خورده شده 1830الان ندارم آنقدر وقتش امروز بود آخرین روزش. الان چی میشه؟
Maryam : سلام دوستان میشه لطفا بگید اون مقدار تکمیل وجه که پیام اومده چقدر بوده ؟ میخوام ببینم 187 تومن که دادیم چقدر دیگه باید داشته باشیم برای تکمیل وجه ممنون میشم راهنمایی کنید.
موسوی : منم فاکتور نشدم ...19دی تکمیل وجه....19 فروردین تبدیل به پانا....رنگ سفید ...