بررسی جدیدترین نسخه مرسدس بنز E کلاس

 

بررسی جدیدترین نسخه مرسدس بنز E کلاس

 
در سال گذشته شاهد آن بودیم که مرسدس‌بنز تمام وقت خود را برای رقابت ای‌ام‌جی GT با پورشه جی‌تی‌اس، نیسان جی‌تی‌آر و جگوار اف‌تایپ هدر داد. این در حالی بود که این جی‌تی برای خودش شخصیت مستقلی داشت. این وقت تلف کردن مرسدس‌بنز او را به کلی از رسالتی که داشت، دور کرد. کاراکتر بنز در سال ۲۰۱۶ کاراکتر یک خودروساز پرهیاهو برای رسیدن به رتبه‌های عالی مسابقات بود. اما مرسدس‌بنز یک برند با اصالت است که گاهی هم دستی بر آتش اسپورت‌ها می‌کشد.
به گزارش اقتصادنیوز ، این فلسفه در ابتدای سال جاری میلادی به کلی دستخوش تغییر شد. شرکت به مسیری که باید در آن قرار می‌گرفت، برگشت. جدیدترین ویرایش نسل جدید E کلاس با دستکاری‌های مهندسی AMG‌ ناگهان تبدیل به یکی از تاثیرگذارترین اسپورت‌های خانوادگی دنیا شد. این همان چیزی است که بنز را از بقیه متمایز می‌کند. خودرویی که اصالت از سر و رویش می‌بارد و با استادی تمام توانسته بخش عظیمی از مشتریان جوان و پا به سن گذاشته را به سوی خود بکشد. این خودرو شاید یک کابوس وهم‌انگیز برای همکلاسانش نباشد ولی به‌طور حتم یک خبر تلخ برای آنها تلقی می‌شود. آلمان‌ها معجونی را روانه بازار کرده‌اند که هیچ نیازی را پاسخ‌نداده، نمی‌گذارد. به‌طور حتم باید منتظر پاسخ آئودی و ب‌ام‌و در این زمینه باشیم.
 
هنوز هم اول در نسل پنجم
 
مرسدس از اواسط سال 2015 میلادی به‌صورت رسمی خداحافظی با E کلاس‌های کد W212 را استارت زد. تا اینکه سرانجام بعد از 48 ماه تحقیق و توسعه و ساخت بیش از 1200 نمونه پروتوتایپ آزمایشی و پیمودن بیش از 12 میلیون کیلومتر آزمون‌های سردسیری و گرمسیری، به‌صورت رسمی از W213‌ که در حقیقت پنجمین نسل از E کلاس‌های مرسدس‌بنز بود،‌ پرده‌برداری کرد. این خودرو در آخرین ماه‌های سال گذشته به‌صورت نمادین در نمایشگاه دیترویت آمریکا رونمایی شد. گفته می‌شود کمپانی مرسدس برای این نسل چیزی بیش از یک میلیارد یورو سرمایه‌گذاری کرده بود. این خودرو حسن ختامی بود بر یکی از جنجالی‌ترین نسل‌های E کلاس. در حقیقت نمونه قبلی این خودرو به قدری در زمینه طراحی با فراز و نشیب رفتار کرد که حتی سر و صدای موافقان برند را نیز درآورد. این‌طور به نظر می‌رسید که مرسدس هنوز درون سازمان خود به یک جمع‌بندی اساسی درباره طراحی آن نرسیده بود. ابتدا نمونه کشیده با چراغ جلوهای جدا از هم را ساخت سپس سراغ نمونه به هم چسبیده منحنی‌شکل رفت ولی باز هم از ساخت آن راضی نشد. مرسدس مایل بود تا نسل جدید چیزی باشد شبیه C کلاس‌های جدید. آنها این نظر را سرانجام در پنجمین ویرایش از E کلاس اجرا کردند. حالا دیگر می‌شود این‌طور عنوان کرد که تمام سواری‌های شرکت شبیه هم شده‌اند.‌ از GLA‌ گرفته تا S کلاس فوق لوکس. همین نرم‌تر کردن زوایای جانبی برای خودرو یک موهبت بود. آنها توانستند ضریب اصطکاک را از 25/ 0 واحد به 23/ 0 واحد کاهش دهند و در کلاس خود تبدیل به یک سمبل شوند. اما شاید در کنار تمام آپشن‌های بی‌شمار این خودرو، بزرگ‌ترین مزیت آن سیستم هوشمند «درایو پایلوت» باشد. سیستمی که به واسطه آن خودرو تا سرعت 130 کیلومتر در ساعت با کنترل کامل رادارهای همه‌جانبه حرکت می‌کرد. البته معلوم است که شرکت با این سیستم دارد خود را برای عرضه خودروهای خودران آماده می‌کند. ترمزگیری خودکار در صورت توقف ناگهانی خودروی روبه‌رویی، هشدار نسبت به انحراف از مسیر مستقیم و کنترل صوتی تمام نقاط کور چیزهایی است که در دنیای مدرن به کمک یک راننده آماتور می‌آید. همچنین درباره این خودرو سیستم جلوگیری از تصادف نیز معروف است که به عابران پیاده و خودروهای جانبی در صورتی که حواسشان به حرکت این خودرو نباشد به‌صورت خودکار هشدار صوتی می‌دهد. این یکی از اولین محصولاتی است که می‌شود آن را از طریق تلفن‌های همراه کنترل کرد. مثلا خودرو را از پارک بیرون آورد یا اینکه بعد از پیاده شدن آن را به جای پارک هدایت کرد. اولین‌باری که مرسدس‌بنز از LED‌های سازگارپذیر با محیط اطراف استفاده کرد در سال 2014 و روی مدل لوکس CLS‌ بود. حالا این خودرو نیز با کمال افتخار سری جدید این چراغ‌های هوشمند را به نمایش گذاشته است. این تنها مربوط به چرخش لامپ همزمان با چرخش فرمان نمی‌شود. میزان پرتاب نور، تنظیم ارتفاع و حتی میزان قابل تغییر لامپ چپ و راست ویژگی‌هایی است که در کمتر خودرویی دیده می‌شود.
 
 
 
کلاس جی تی به همراه خانواده!
 
بررسی جدیدترین نسخه مرسدس بنز E کلاس
 
به روایت عدد و رقم
 
ما هم قبول داریم که این قوی‌ترین ویرایش E کلاس ای‌ام‌جی نیست. اما شما هم باید این را قبول کنید که E43‌ مدرن‌ترین محصول مرسدس‌بنز است. چراکه پیشرانه آن برای اولین‌بار است که استفاده می‌شود. یعنی پیش‌تر سابقه نداشته که بنزی‌ها از این بلوک روی مدل دیگری نیز بهره بگیرند. داریم درباره موتور 3 لیتری شش سیلندر V شکلی صحبت می‌کنیم که به لطف 2 توربوشارژر می‌تواند 396 اسب‌بخار نیرو را در 6100 دور در دقیقه و 520 نیوتن‌متر گشتاور را در 2500 دور در دقیقه فراهم کند. این سدان زیبا با سیلندرهای 88 میلی‌متری خود به ضریب تراکم 7/ 10 بر یک دست پیدا کرده است که چندان هم بد به نظر نمی‌آید. شاید فرمت طراحی منحنی گونه و زوایای نرم این خودرو کمی ابعادش را از چیزی که هست کوچک‌تر کرده است. اما این در حالی است که طول، عرض ارتفاع این E43 به ترتیب 4943، 1852 و 1448 میلی‌متر از آب درآمده است. فاصله بین دو محور آن نیز 2939 میلی‌متر شده است. این اعداد به خوبی نشان می‌دهند که مرسدس‌بنز فوق هنوز یکی از بهترین‌ها در کلاس سدان‌های فول‌سایز تجملی است. با فراهم کردن فضای داخلی معادل 3 متر مکعب، تمام 5 نفر سرنشین آن محیطی بسیار باز و دلشگا را شاهد هستند. باز هم این‌طور به نظر می‌آید که صندوق عقب انحنایی این خودرو آنقدر کوچک است که فضایی برای قرار دادن اسباب و اثاثیه موجود نیست. اما این خودرو با در اختیار قرار دادن فضایی معادل 540 لیتر حتی خود را نزدیک به کلاس شاسی‌بلندها کرده است. خیلی عجیب است که این خودرو با تمام بزرگی و آن همه آپشن چطور هنوز وزنش از 1750 کیلوگرم فراتر نرفته است؟ البته وزن نهایی آن با 650 کیلوگرم باری که می‌تواند حمل کند 2415 کیلوگرم محاسبه شده است. در نسخه‌های استاندارد E کلاس شاهد استفاده مرسدس‌بنز از تایرهای 315.30 میلی‌متری 19 اینچی هستیم. اما در این خودرو به طرزی عجیب می‌توانیم از لاستیک‌های فوق عریض 345.5 میلی‌متری 20 اینچی استفاده کنیم. یک پیشرانه بسیار تازه‌نفس در کنار جعبه‌دنده مدرن 9 سرعته اتوماتیک و یک سیستم انتقال قدرت چهار چرخ متحرک که مرسدس‌بنز نام آن را از قدیم 4Matic‌ گذاشته، نوید یک عملکرد عالی را روی پیست می‌دهد. مرسدس‌بنز E43 AMG‌ می‌تواند صفر تا صد را در 4/ 4 ثانیه بپیماید. شتاب صفر تا 150 آن 2/ 9، صفر تا 200 معادل 6/ 17 و در نهایت شتاب صفر تا 270 کیلومتر در ساعت آن 3/ 61 ثانیه ثبت شده است. در نظر داشته باشید که این رکوردها برای یک سدان خانوادگی است. این آلمانی 400 متر را در 7/ 12 ثانیه آن هم با سرعت 173 کیلومتر در ساعت می‌پیماید. پیمایش مسیر صاف یک کیلومتری برای آن فقط 3/ 23 ثانیه زمان می‌طلبد. جعبه‌دنده مدرن 9 سرعته تاثیر خود را در شتاب ثانویه می‌گذارد. مثلا شتاب‌گیری از 60 تا 100 کیلومتر در ساعت با این خودرو فقط 4/ 2 ثانیه طول می‌کشد. از 80 تا 120 دقیقا 2/ 3 و از 100 تا 180 کیلومتر در ساعت معادل 4/ 9 ثانیه زمان نیاز دارد. مصرف میانگین E43 چیزی حدود 13 لیتر در هر 100 کیلومتر است. این یعنی با احتساب یک باک 66 لیتری با یک بار سوخت‌گیری می‌توان معادل 500 کیلومتر با آن پیمایش داشت.
 
 
 
کلاس جی تی به همراه خانواده!
 
بررسی جدیدترین نسخه مرسدس بنز E کلاس
نظر دیگران
 
AUTO EXPRESS
 
بنز استاد ترکیب تمام چیزهایی است که کمتر می‌شود آنها را یک جا دید. مثلا دور هم آوردن یک جعبه‌دنده 9 سرعته و هماهنگ کردن آن با سیستم انتقال قدرت 4WD کاری نیست که از عهده هر خودروسازی بربیاید. مرسدس‌بنز E43 خودش را از ب‌ام‌و M5‌ جدا کرده از نظر کارآیی و فرم بدنه خود را به آئودی S6‌ نزدیک کرده است. البته بسیاری بر این باورند که شاید رقیب اصلی او جگوار XF‌ باشد. مرسدس‌بنز تجربه کد 43 را پیش از این با C کلاس مزه‌مزه کرده بود. این خودرو اگر در کنسول میانی خود مودهای تغییر رفتار را نداشت آن وقت چطور می‌شد آن را کنترل کرد؟
 
AUTO WEEK
 
رویکرد اخیر بنز کاملا مشخص است. آنها دیگر تمایلی برای استفاده از پیشرانه‌های حجیم پر سر و صدای قدیم ندارند. وقتی می‌شود با دو توربوشارژر قدرت بالاتری را به دست آورد، چه نیازی است سراغ پیشرانه‌های 5 لیتری و بالاتر رفت؟ بخش اسپورت‌ساز آنها نیز مانند همیشه در تمام قسمت‌ها سنگ تمام گذاشته است. سدان E کلاس هیچ‌گاه قرار نبوده که یک لوکس واقعی باشد. این نقش را باید S کلاس ایفا کند. ولی آنقدر این نسخه محبوب و دلچسب از آب در آمده که به نظر می‌آید شرکت باید یک تجدیدنظر اساسی در کلاس‌بندی‌هایش انجام دهد.
 
MOTOR TREND
 
هر بار که مرسدس‌بنز می‌خواهد محصول جدیدی را روانه بازار کند، یک دنیا نگاه رویش سنگینی می‌کند. تولیدات این شرکت نامدار تاثیراتی عمیق بر بازار سایر محصولات می‌گذارد. به‌خصوص سگمنت D‌ اروپا که در آن غول‌هایی مانند آئودی و ب‌ام‌و نیز انتظارش را می‌کشند. اما شرکت دیگر تجربه قدیم را تکرار نکرد. آنها سراغ یک موتور کاملا حرفه‌ای رفتند تا در عین کوچکی، قدرتی بسیار بالا و مصرفی بسیار پایین داشته باشد. به نظر می‌رسد مرسدس‌بنز به درستی فهمید که تمرکز روی E63 با آن قلب بزرگش چندان هم سودآور نبوده است. در صورتی که E43 فقط 50 اسب‌بخار از آن ضعیف‌تر است.
 
AUTO TRADER
 
سالی که گذشت، سالی سراسر از تنش برای اشتوتگارتی‌ها بود. آنها تا می‌توانستند برای برندینگ و جا انداختن نام سوپراسپورت جدیدشان یعنی AMG GT‌ وقت و هزینه صرف کردند. تازه هنوز معلوم نیست آیا در این مسیر موفق شدند یا خیر؟ هرچه هست به نظر می‌رسد سال جدید میلادی برای آنها به گونه‌ای دیگر استارت خورده است. آنها کمی محافظه‌کار شده‌اند و دوباره به دنیای خانواده‌ها بازگشته‌اند. ولی چه بازگشتی؟ شرکت هنوز هم گرایش اسپورت‌گرای خود را حفظ کرده است. آنها یکی از بهترین خروجی‌ها را از یکی از سنگین‌ترین سدان‌های خود به دست آورده‌اند. این به‌طور قطع خبر بدی برای ب‌ام‌و سری 5 ام‌پاور خواهد بود.
 
MOTOR REPORT
 
این یک انتخاب نخواهد بود. داریم درباره یک اجبار صحبت می‌کنیم. مشتری امروزی باید چنین خودرویی را برای خرید در نظر بگیرد. در دنیای امروزی نیاز به یک محصول جادار، قدرتمند، کم‌مصرف، ایمن، کم استهلاک و با قیمتی مقرون به صرفه کاملا نیازی حیاتی است. مرسدس‌بنز E43 ای‌ام‌جی هنوز هم می‌تواند خود را به‌عنوان یک لوکس واقعی و یا یک اسپورت واقعی معرفی کند. داخل کابین آن یک نمایشگر 12.1 اینچی لمسی گنجانده شده که بر حسب انتخاب مشتری یا می‌تواند با سیستم عامل اندروید باشد یا اپل. از سلیقه شرکت در انتخاب سیستم صوتی «بورمستر» می‌توان دریافت که این خودرو یک سدان خاص است.
 
DRIVE
 
وقتی اولین نسخه‌های نسل جدید E کلاس رونمایی شد، همه منتظر بودند ببینند شرکت بالاخره کی نسخه ای‌ام‌جی آن را روانه بازار می‌کند؟ تقریبا همه می‌دانستند که E کلاس‌های AMG جدید به‌صورت سنتی از قلب برادرهای دیگر خود برای حضور در بازار استفاده می‌کند. اما شرکت همه را غافلگیر کرد. ناگهان در کاتالوگ فنی این خودرو یک موتور جدید با یک کد جدید به چشم خورد. 396 اسب‌بخار برای یک بلوک V6 سه لیتری واقعا عالی است. گفته می‌شود 80 درصد گشتاور این خودرو تا دور موتور 2500 به چرخ‌ها منتقل می‌شود. بخش ای‌ام‌جی برای بهبود آیرودینامیک کمی عرض خودرو را بیشتر کرده است. این چیزی است که کمتر کسی به آن دقت می‌کند.
 
 
 
 

منبع

اقتصاد

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بررسی بنز E250






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حمیدی : سلام من ۲۰ اسفند پیام تبدیل کوییک اومد و ۱۶۷ میلیون با کسر ۴ میلیون سود تاخیر واریز کردم و ۲۷ اسفند هم ماشین تحویل گرفتم ، حالا می‌خوام بدونم سود تاخیر دیگه ای هم برام واریز میکنن؟
شاهین : منم ۱۴ آذرم فاکتور نشده
حامد : مبارکه چه رنگی بود
حامد : خوشبحالت که به ارزوت رسیدی😂
کوانج : سلام پس چرا من پذیرش ۱۴ آذر هستم هنوز فاکتور نشده از کجا خبر داری جواب بدی ممنون میشم
آیدین سالاری : سلام پراید ثبت نام کردمه هنوز ندادن
MTS جک j4 : سلام جک j4 ثبت نام ۳۰ آذر امروز مدارک تحویل پست شده فقط می‌خوام بدونم چند روز دیگه حدودی تحویل میدن ؟
مهدی ۲ : در جواب mahdave بنده تارا اتومات نداشتم ولی اینطور که شنیدم،استهلاک دنده اتوماتیک تولیدات داخلی بیشتر تز دنده دستی هست و تارا چون توربو نداره، ی کم تنبل هست.تارا دستی بنده رو سرعت ۸۰ میگفت بزن ۶( یعنی در تارا اتومات خودش تو سرعت ۸۰ میزنه دنده ۶) در حالی که من سرعت ۷۰ از دنده سه میرم ۴.ولی در کل من تارا اتومات سوار نشدم.یا علی
مهدی : خدا لعنتشون کنه زندگیمون به فنا رفت هرچی داشتیم فروختیم تو طرح مادران اسممون در اومد برا تارا الان نزدیگ ۳ماهه تکمیل وجه کردیم اما هیچ خبری نیست دستمونم از چاره کوتاهه فقط باید نفرین کنیم و بگیم اگه یک روز از تاریخ تکمیل وجه بگذره فورا حذف میشیم چرا الان ۳ماهه مردم رو معتل کردین و با پول مردم سود می‌خورید از گوشت سگ نجس تر دزدان بی پدرو مادر
شهابx5 آبان : مبارکت باشه و دلخوش
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا : دوست عزیز وارد پنل کاربری بشین قید شده چک بابت چی هست
اطلس جی آذر : آقا بشیر شیر مرد من وویس شما تو گروه اطلس سواران شنیدم خیلی مرد هستید دم شما و نفراتی که با شما رفتن برای تجمع گرم واقعا ما رو شرمنده کردید بنده اهوازم و مثل شما مسیرم دوره تا حالا دو بار تجمع گذاشتن حواله داران یکی برج 10 یا 11 بود یادم نمیاد ابنقدر تو گروه همه گفتن میایم آخرش 10 یا 15 نفر رفتن و سایپا نذاشت بنز باز کنن و مستقیم اونا رو بردن داخل و بعد از کلی داد و بیداد آخرش اونا رو با یه تبدیل کوییک اس قانع کردن تجمع دوم مال ششم اردیبهشت 1404 بود هفته پیش که تو چند تا گروه گفته بودن ششم بریم تجمع باز اونارو با یه سری چرندیات مثل کمبود قطعه و اینا قانع کردن بعد خواستن ردشون کنن گفتن قطعات تامین شده و تا چند هفته دیگه فاکتور مبشید میخواستم بگم یکی از دلایلی که من یا افرادی دیگر نمیان اینه که میدونیم برای تجمع فقط تعداد کمی میان و نتیجه ای آنچنانی نمیده و سایپا زورش زیاد
مورچه خشمگین : آقا اینجا چه خبره ؟ در مورد چی صحبت میکنید؟ فقط معلومه یکی بدجوری مالیده در همتون
اشتری : قرار ما فردا ساعت 9 دفتر مرکزی تهران.هر کی نیاد معلومه با این اوضاع راضیه که مدیران بماله درش.
داوود 6دنده تحویل فروردین : دوستان کسی 6 دنده تحویل فروردین فاکتور شده؟
احمد از شیراز : دوستان من خرید فروش ماشین می کنم البته فقط ثبت نامی از ایران خودرو و سایپا تا حالا 10 تا ماشین تحویل گرفتم برگه سبز ماشین کمتر از بیست روز می آمد الان دوتا کوییک و یک عدد ساینا تحویل گرفتم برگه سبزش نیامده الان 4 ماه گذشته نمیدونم چرا برگه سبز را ارسال نمی کنن.... البته یه وانت پراید هم پیش فروش برداستم پارسال ای کاش بر نمی داشتم پارسال برج 11 چند بار پیامک واریزی آمد نشد واریز کنم الان هم قیمتش شده 409 از بازار گرونتر شده😮‍💨😮‍💨😮‍💨😮‍💨😮‍💨
محمد : کوییک Gx_L پذیرش 18 دی،طرح پیش فروش تحویل هفته چهارم خرداد ،13 اردیبهشت صدور دعوتنامه به مبلغ 218304000 تومان
بشیر : اونایی که بلدن داد و بیداد کنند چرا نیامدن؟ رفتیم چیکار کردیم؟ از حقت دفاع کردیم خدا وکیلی چطور میشه شمایی که نیامده آید اینقدر طلب کارانه بگید خب چیکار کردین، به خدا من خجالت میکشم این کامنت ها رو میخونم، وایی برما واییی
Arizo 6pro : شما نقدی واریز کردین؟تاریخ تکمیل وجه کی بوده؟
سعید اسدآباد : 15بهمن فاکتور شدم