اعتراض یکپارچه به استانداردهای جدید خودرویی

 

اعتراض یکپارچه به استانداردهای جدید خودرویی

 
مدیرعامل ایران خودرو در پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران صراحتا اعلام کرد: "چرا باید استانداردهای خودرو در ایران آنگونه سخت باشد تا بزرگترین خودروسازان دنیا همچون بنز و هیوندای نتوانند استانداردهای ایران را پاس کنند؟ حتما مشکل جای دیگری است." اما درست چند ساعت پس از صحبت های او، برخی از رسانه ها با تقطیع صحبت های او، موجب برداشت نادرست شدند.
 
صحبت هایی که هنگام دیدن آن هم مشخص است لحن او گلایه و انتقاد از سازمان استاندارد را در بردارد، اما بازهم با برداشت اشتباه رسانه ها مواجه شد.
 
حالا پس از گذشت چند روز از صحبت های یکه زارع، ژان کریستف کومار - قائم مقام گروه پژو-سیتروئن در منطقه خاورمیانه و آفریقا در رابطه با استانداردهای جدید 85 گانه صنعت خودرو ایران گفته است: «این قوانین برای ما جدید نیستند اما برخی از آن ها بسیار دشوار است. ما بر رعایت استاندارد در محصولات قدیمی پژو که هم اکنون در ایران بر روی خط تولید قرار دارند فشار بسیاری آورده ایم اما همه آن ها قادر به گذر از فیلتر این قوانین نخواهند بود.»
 
اکنون پرسش اینجاست که انتقادهای مطرح شده درباره استانداردهای سختگیرانه خودرو در ایران تا چه میزان درست است و چرا استانداردهای جدید خودرویی تا این حد سختگیرانه شده اند که نه تنها صدای مدیران داخلی بلکه اعتراض مدیران ارشد خودروسازان اروپایی را نیز بلند کرده است؟
 
در همین زمینه عبدالله بابایی، کارشناس صنعت خودرو می گوید: «استانداردها زمانی می‌توانند موفق باشند که بر اساس شرایط و محیط داخلی کشور بهینه و تدوین شوند، بدین گونه که ما نمی‌گوییم استانداردها سختگیرانه نباشند، اما باید قابل اجرا باشند. بهتر است در صنعت خودرو حرف هایی نزنیم که نتوانیم از پس آن ها بر بیاییم و پس از آن بگویند خودروسازان لابی کرده اند، بلکه مباحثی مطرح شود که خودروسازان‌ توان و قابلیت اجرای آن را داشته باشند». 
 
بابایی تاکید می کند:« در حال حاضر استانداردهای ایران خودرو و خودروسازان داخلی کشور به خوبی رشد کرده است، اما مساله اینجا است که نوع خواسته ها متفاوت است،  از این رو به نظر می رسد منظور آقای یکه‌زارع نیز بر چگونگی اجرای این استانداردها و قابل اجرا بودن آن ها بوده است». 
 
این کارشناس صنعت خودرو اظهار می‌کند:« ارتقای استاندارد صنعت خودرو در دنیا طبیعی است اما باید مرحله به مرحله پیش رود، از طرفی دیگر باید در کنار استانداردهای خودرویی، مباحث دیگری همچون  استانداردهای سوخت و غیره نیز  مورد توجه قرار گیرد، باید توجه کنیم که خواسته ها به شرایط موجود و فعالیت‌های آن صنعت همخوانی داشته باشد». 
 
بابایی ادامه می دهد: « صحبت های اقای یکه زارع در زمینه انتقاد از استانداردهای خودرویی درست  است، اما شیطنت برخی رسانه ها موضوع را به گونه ای دیگر جلوه داد». 
 
موضوع سخت بودن استانداردهای خودرویی جدید، مدت هاست که مطرح شده اما نکته جالب اینجاست درحالیکه خودروسازان بزرگ دنیا که علاوه بر حضور در بازار ایران، در بازارهای بزرگ دیگری حضور دارند که کوچکترین اشتباهشان موجب رسوایی می شود نیز عقیده دارند برخی از این استانداردها غیرقابل اجرا یا بسیار سخت گیرانه ست، گویا سازمان استاندارد گوش های خود را گرفته تا کوچکترین انتقادی را نشوند و انعطافی نیز از خود نشان نمی دهد. 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروسازی داخلی , ایران خودرو , سایپا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

کاربر: نوید جهرمی
6

خداکنه از سازمان استاندارد از این استاندارد جدید کوتاه نیاد و حتی زودتر عملیش کنه تا بساط این خودروسازا جمع شه دلمون خنک شه. بعد از 50 سال حتی مونتاژ هم بلدنیستن چه برسه ب خودروسازی و فقط خون ملتو تو شیشه میکنن. هر روز هم میگن زیان ده هستیم و ورشکسته هستیم. ننگ بر شما
18:11  1396/11/29
گزارش
پاسخ دادن
بله
2

با این استانداردها دیگه نمیتونن آشغالاشونو تو اینجا جا کنن،، برا اون معترضان
13:31  1396/11/29
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
موسوی : نوبت من شهریور امسال هست شهریور سال دیگه هم باشه تبدیل نمیزنم بی خود کردن پول G رو اول گرفتن الان میگنGL بعد میگن چرا مردم ناراضی هستن دزد و نمیگیرن میرن آفتابه دزد رو میگیرن بعد میگن قانون هست
موسوی : نوبت من شهریور امسال هست شهریور سال دیگه هم باشه تبدیل نمیزنم بی خود کردن پول G رو اول گرفتن الان میگنGL
موسوی : خدا شاهده ۱۰ سال دیگه باشه وایمیستم تا G بگیرم هر چی میشه بشه لعنت به خودرو ساز لگن ساز
مینا تارا دستی : من تارا دستی v1 تحویل 9 آذر رنگ سفید، اسقاط فقط واریزی اولیه انجام شده هنوز دعوت نامه نیومده میخام بدونم دعوت نامه ابان به چه قیمتی اومده برای اسقاطی ها
شاهین جی : من آذر ماه 297 تومان واریز کردم شاهین G مهر ماه هستم هنوز هیچ پیامی نیومده پیشنهادی هم نیومده کسی خبر نداره کی پیام تکمیل وجه میاد
امیر مهدی ، شاهین پلاس تکمیل وجه اول اردیبهشت : زبل خان خوبه
شاهین بدبخت : ما که شهرستانبم چیکار کنیم
ایگل : از من 20248 هست هنوز هیچی همش میگن منتظر باشید تو صف بارگیریه
قاسم : پیش فروش تارا دستی سفید تحویل 31شهریور امروز فاکتور شد قیمت 828تومان زده بود تاثیر شورای رقابت زده بود 50تومان
زبل خان : من مشکلی با گول خوردن ندارم، خوشم میآد.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی gxl : هنوز خرداد فاکتور نشده میخای تیر فاکتور بشه داداش
اطلس : توگروه اطلس سواران برای شنبه 29 تجمع میکنن
یاغی : فردا و پس فردا تمام 21و 22و23بهمنیا فاکتور میشن،چه واریزی چه پذیرش
فرزاد : سلام امروز برای منم برای بار سوم تحویل حضوری آمده اکه پلاک نشوده مریضی پیام تحویل حضوری میفرستن
بهرام : داداش های من به خدا دیر و زود داره ولی سوخت وسوز نداره همه هرکسی هرماشینی رو ثبت نام کرده همون رو با همون قیمت تحویل میدن خیالتون راحت
اطلس : دی ماه از 22اردیبهشت تا 20 خرداد بهمن از 14 یا 15 تیر به بعد هستش برای خوده من 16 تیر پیامک اومد چندروز قبلش تو گروه برای دوستان بهمنی پیامک اومده بود
بهرام : برای من هم اومده
اطلس : طرح عادی هستید شما؟
محمد : سود سالانه 12 درصده من رفتم شرکت سایپا
علیرضا : اقایون من امروز زنگ زدم به شرکت میگه تا 13 بهمن فاکتور شده به بعدش فاکتور نشده الکی به امید چهار تا حرف بقیه نشنید زنگ بزنید شرکت سوال کنید