اعتراض یکپارچه به استانداردهای جدید خودرویی

 

اعتراض یکپارچه به استانداردهای جدید خودرویی

 
مدیرعامل ایران خودرو در پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران صراحتا اعلام کرد: "چرا باید استانداردهای خودرو در ایران آنگونه سخت باشد تا بزرگترین خودروسازان دنیا همچون بنز و هیوندای نتوانند استانداردهای ایران را پاس کنند؟ حتما مشکل جای دیگری است." اما درست چند ساعت پس از صحبت های او، برخی از رسانه ها با تقطیع صحبت های او، موجب برداشت نادرست شدند.
 
صحبت هایی که هنگام دیدن آن هم مشخص است لحن او گلایه و انتقاد از سازمان استاندارد را در بردارد، اما بازهم با برداشت اشتباه رسانه ها مواجه شد.
 
حالا پس از گذشت چند روز از صحبت های یکه زارع، ژان کریستف کومار - قائم مقام گروه پژو-سیتروئن در منطقه خاورمیانه و آفریقا در رابطه با استانداردهای جدید 85 گانه صنعت خودرو ایران گفته است: «این قوانین برای ما جدید نیستند اما برخی از آن ها بسیار دشوار است. ما بر رعایت استاندارد در محصولات قدیمی پژو که هم اکنون در ایران بر روی خط تولید قرار دارند فشار بسیاری آورده ایم اما همه آن ها قادر به گذر از فیلتر این قوانین نخواهند بود.»
 
اکنون پرسش اینجاست که انتقادهای مطرح شده درباره استانداردهای سختگیرانه خودرو در ایران تا چه میزان درست است و چرا استانداردهای جدید خودرویی تا این حد سختگیرانه شده اند که نه تنها صدای مدیران داخلی بلکه اعتراض مدیران ارشد خودروسازان اروپایی را نیز بلند کرده است؟
 
در همین زمینه عبدالله بابایی، کارشناس صنعت خودرو می گوید: «استانداردها زمانی می‌توانند موفق باشند که بر اساس شرایط و محیط داخلی کشور بهینه و تدوین شوند، بدین گونه که ما نمی‌گوییم استانداردها سختگیرانه نباشند، اما باید قابل اجرا باشند. بهتر است در صنعت خودرو حرف هایی نزنیم که نتوانیم از پس آن ها بر بیاییم و پس از آن بگویند خودروسازان لابی کرده اند، بلکه مباحثی مطرح شود که خودروسازان‌ توان و قابلیت اجرای آن را داشته باشند». 
 
بابایی تاکید می کند:« در حال حاضر استانداردهای ایران خودرو و خودروسازان داخلی کشور به خوبی رشد کرده است، اما مساله اینجا است که نوع خواسته ها متفاوت است،  از این رو به نظر می رسد منظور آقای یکه‌زارع نیز بر چگونگی اجرای این استانداردها و قابل اجرا بودن آن ها بوده است». 
 
این کارشناس صنعت خودرو اظهار می‌کند:« ارتقای استاندارد صنعت خودرو در دنیا طبیعی است اما باید مرحله به مرحله پیش رود، از طرفی دیگر باید در کنار استانداردهای خودرویی، مباحث دیگری همچون  استانداردهای سوخت و غیره نیز  مورد توجه قرار گیرد، باید توجه کنیم که خواسته ها به شرایط موجود و فعالیت‌های آن صنعت همخوانی داشته باشد». 
 
بابایی ادامه می دهد: « صحبت های اقای یکه زارع در زمینه انتقاد از استانداردهای خودرویی درست  است، اما شیطنت برخی رسانه ها موضوع را به گونه ای دیگر جلوه داد». 
 
موضوع سخت بودن استانداردهای خودرویی جدید، مدت هاست که مطرح شده اما نکته جالب اینجاست درحالیکه خودروسازان بزرگ دنیا که علاوه بر حضور در بازار ایران، در بازارهای بزرگ دیگری حضور دارند که کوچکترین اشتباهشان موجب رسوایی می شود نیز عقیده دارند برخی از این استانداردها غیرقابل اجرا یا بسیار سخت گیرانه ست، گویا سازمان استاندارد گوش های خود را گرفته تا کوچکترین انتقادی را نشوند و انعطافی نیز از خود نشان نمی دهد. 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروسازی داخلی , ایران خودرو , سایپا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

کاربر: نوید جهرمی
6

خداکنه از سازمان استاندارد از این استاندارد جدید کوتاه نیاد و حتی زودتر عملیش کنه تا بساط این خودروسازا جمع شه دلمون خنک شه. بعد از 50 سال حتی مونتاژ هم بلدنیستن چه برسه ب خودروسازی و فقط خون ملتو تو شیشه میکنن. هر روز هم میگن زیان ده هستیم و ورشکسته هستیم. ننگ بر شما
18:11  1396/11/29
گزارش
پاسخ دادن
بله
2

با این استانداردها دیگه نمیتونن آشغالاشونو تو اینجا جا کنن،، برا اون معترضان
13:31  1396/11/29
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مسعود : وقت بخیر خودروی ما j7 هست و قرار بوده تیرماه تحویل بدن ولی خبری نیست و دیون دولتی گفته بودن بهش تعلق نمیگیره ولی بعد تماس گرفتن گفتن دیون دولتی پرداخت کن پلاک بشه و با اینکه پرداخت کردیم همچنان خبری نیست
sr3 : ثبت نام اواخر تیر نقدی ، چند روز بعدش شاسی شد ، کارتش چند روزه اومده ، خودرو هم رسیده نمایندگی ، کفتن باید مدارک بیاد تا تحویل بدیم !
محمد : دوستانی که اشاره می کنندهنوز خودرو ما شاسی نشده ویا اینکه چند روز است که شاسی شده منظور چه روندی از مراحل واگذاری می باشد؟ خواهشن در اینخصوص یکی از عزیزانی که اطلاع دارد روشنگری بفرماید تا متوجه موضوع بشویم.
شاهین g شهریور : سلام عزیز من نظرها را خوندم ظاهرا پامک تبدیل اومده هنوز براشون پیامک تکمیل وجه نیومده، شما که هفته چهارم تیرماه هستی تکمیل وجه کردی؟
ستار : نمایندگی نزدیکه حضورا جوابمو میده اما با تلفن نمیده
Azim : اونا این تبدیل به gl رو گذاشتن تا از زیر سود تاخیر فرار کنن اونایی که تبدیل میزنم تاریخ و قرارداد عوض میشه ودیگه سودی در کار نیست
سوم بهمن : برو نمایندگی تغییر سیم کارت بده
ستار : اخه سیم کارت که دستشه گم شده مشکل اینه
علی مدبر : من شاهین تو خرداد تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده
مهدی مشهد : سلام تارا دستی. تاریخ 4مرداد تکمیل وجه کردم ولی هنوز فاکتور نشده. کس دیگه ام مثل من هست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حنا : موقعی که بخاطر گرما ادارات تعطیل میشن خودروسازی ها هم تعطیل میشن؟؟
Zed.x33.cvt : سلام،من ماشینمو تحویل گرفتم ایکس33 اتومات،ولی سینی زیر موتور نداره،طبیعیه؟؟؟
Mohammad x33mt : تحویل گرفتم انشالله که همه تحویل بگیرند با دل خوش سوار بشن ولی به دل من اصلا نچسبیده ماشین عیب و ایراد زیاد داره
5دنده فوری تحویل14 مرداد : سللم فک کنم از فردا روزی 750تاخیر برامون حساب بشه.من 154571ردیف قراردادم هست و مشکی .شانس بیاریم تا21 فاکتور بشه وگرنه یه هفته ایران خودرو میره تعطیلات وعقب میفته
وحید : کی تکمیل وجه کردی؟
وحید : من 12 اسفند تکمیل وجه داشتم، ولی فاکتور نشد، بی کفایتی از سایپا میباره
دنا 6 دنده فولادی : بچه ها کسی می دونه پیش فروش سود مشارکت چن درصده توی بخش نامه زده مطلبق با قانون حمایت از مصرف کننده این قانون رو بخونین تو جدول زده حداقل سود مشارکت تا سقف سپرده بانکی در صورت تاخیر سود مشارکت بعلاوه یک درصد توی ماده هفت هم نوشته از زمان واریز ودیعه شرکت موظف به پرداخت سود مشارکت هست
31تیر : سلام شماره قراردادتون چندبود؟مبارکه چرخش بخوشی بچرخه براتون
چین : دروغ حرفات
کوئیک جی ایکس ال تحویل خزداد : ممنون از اطلاع رسانی ،خدا خیرتون بده