اعتراض یکپارچه به استانداردهای جدید خودرویی

 

اعتراض یکپارچه به استانداردهای جدید خودرویی

 
مدیرعامل ایران خودرو در پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران صراحتا اعلام کرد: "چرا باید استانداردهای خودرو در ایران آنگونه سخت باشد تا بزرگترین خودروسازان دنیا همچون بنز و هیوندای نتوانند استانداردهای ایران را پاس کنند؟ حتما مشکل جای دیگری است." اما درست چند ساعت پس از صحبت های او، برخی از رسانه ها با تقطیع صحبت های او، موجب برداشت نادرست شدند.
 
صحبت هایی که هنگام دیدن آن هم مشخص است لحن او گلایه و انتقاد از سازمان استاندارد را در بردارد، اما بازهم با برداشت اشتباه رسانه ها مواجه شد.
 
حالا پس از گذشت چند روز از صحبت های یکه زارع، ژان کریستف کومار - قائم مقام گروه پژو-سیتروئن در منطقه خاورمیانه و آفریقا در رابطه با استانداردهای جدید 85 گانه صنعت خودرو ایران گفته است: «این قوانین برای ما جدید نیستند اما برخی از آن ها بسیار دشوار است. ما بر رعایت استاندارد در محصولات قدیمی پژو که هم اکنون در ایران بر روی خط تولید قرار دارند فشار بسیاری آورده ایم اما همه آن ها قادر به گذر از فیلتر این قوانین نخواهند بود.»
 
اکنون پرسش اینجاست که انتقادهای مطرح شده درباره استانداردهای سختگیرانه خودرو در ایران تا چه میزان درست است و چرا استانداردهای جدید خودرویی تا این حد سختگیرانه شده اند که نه تنها صدای مدیران داخلی بلکه اعتراض مدیران ارشد خودروسازان اروپایی را نیز بلند کرده است؟
 
در همین زمینه عبدالله بابایی، کارشناس صنعت خودرو می گوید: «استانداردها زمانی می‌توانند موفق باشند که بر اساس شرایط و محیط داخلی کشور بهینه و تدوین شوند، بدین گونه که ما نمی‌گوییم استانداردها سختگیرانه نباشند، اما باید قابل اجرا باشند. بهتر است در صنعت خودرو حرف هایی نزنیم که نتوانیم از پس آن ها بر بیاییم و پس از آن بگویند خودروسازان لابی کرده اند، بلکه مباحثی مطرح شود که خودروسازان‌ توان و قابلیت اجرای آن را داشته باشند». 
 
بابایی تاکید می کند:« در حال حاضر استانداردهای ایران خودرو و خودروسازان داخلی کشور به خوبی رشد کرده است، اما مساله اینجا است که نوع خواسته ها متفاوت است،  از این رو به نظر می رسد منظور آقای یکه‌زارع نیز بر چگونگی اجرای این استانداردها و قابل اجرا بودن آن ها بوده است». 
 
این کارشناس صنعت خودرو اظهار می‌کند:« ارتقای استاندارد صنعت خودرو در دنیا طبیعی است اما باید مرحله به مرحله پیش رود، از طرفی دیگر باید در کنار استانداردهای خودرویی، مباحث دیگری همچون  استانداردهای سوخت و غیره نیز  مورد توجه قرار گیرد، باید توجه کنیم که خواسته ها به شرایط موجود و فعالیت‌های آن صنعت همخوانی داشته باشد». 
 
بابایی ادامه می دهد: « صحبت های اقای یکه زارع در زمینه انتقاد از استانداردهای خودرویی درست  است، اما شیطنت برخی رسانه ها موضوع را به گونه ای دیگر جلوه داد». 
 
موضوع سخت بودن استانداردهای خودرویی جدید، مدت هاست که مطرح شده اما نکته جالب اینجاست درحالیکه خودروسازان بزرگ دنیا که علاوه بر حضور در بازار ایران، در بازارهای بزرگ دیگری حضور دارند که کوچکترین اشتباهشان موجب رسوایی می شود نیز عقیده دارند برخی از این استانداردها غیرقابل اجرا یا بسیار سخت گیرانه ست، گویا سازمان استاندارد گوش های خود را گرفته تا کوچکترین انتقادی را نشوند و انعطافی نیز از خود نشان نمی دهد. 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروسازی داخلی , ایران خودرو , سایپا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

کاربر: نوید جهرمی
6

خداکنه از سازمان استاندارد از این استاندارد جدید کوتاه نیاد و حتی زودتر عملیش کنه تا بساط این خودروسازا جمع شه دلمون خنک شه. بعد از 50 سال حتی مونتاژ هم بلدنیستن چه برسه ب خودروسازی و فقط خون ملتو تو شیشه میکنن. هر روز هم میگن زیان ده هستیم و ورشکسته هستیم. ننگ بر شما
18:11  1396/11/29
گزارش
پاسخ دادن
بله
2

با این استانداردها دیگه نمیتونن آشغالاشونو تو اینجا جا کنن،، برا اون معترضان
13:31  1396/11/29
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جواد ۳۰ روزه : منم چهارم واریز وجه کردم ولی هنوز فاکتور نشده
Azad : مگه میشه.ما12 اسفندیم هنوز فاکتور نشدیم شما چطور22, اسفند فاکتور شدی
Azad : مگه میشه.ما12 اسفندیم هنوز فاکتور نشدیم شما چطور22, اسفند فاکتور شدی
Arash : سلام امروز فاکتور نداشتیم؟
سوم بهمن : احتمالا فاکتور شده فردا برید بپرسید
Cvt : از 12اسفند کسی cvtمونده که فاکتور نشده؟
امید : اگر الان همون gl رو هم نزنیم باز همونم به تاخیر میفته پس بهتره به نظر من تبدیل بزنیم تا اینکه دوباره جنگ بشه و ..... بعدش باس از نتانیاهو بگیریم
میهن دوست : سلام به نظر من شرکت ایرانخودرو به تعهداتش به موقع عمل میکنه از دیگر رقیب خودش یعنی سایپا خیلی خوش قول تر ، من هم تکمیل وجه نمودم بودم ولی هنوز تا موعد قراراش که ۳۰ روز هستش وقت داره احتمالا تا پایان هفته آینده فاکتور بکنه انشاالله
ستار : ان شاء الله بزودی فاکتور میشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اینفو : دوستان عزیز من امروز ماشین 207 تبدیلی رو تحویل گرفتم دو تا مشکل داره ماشین..اول اینکه یکی از چراغ های مه شکن جلو سوخته بود و من موقع تحویل متوجه نشدم دوم اینکه دنده ماشین تو دنده یک بعضا وقتی که کلاج میگیرم از جا میپره و دوباره میاد به حالت خلاص نکته ی دیگه اینکه ماشیبن قبلی من همین 207 بود مدت 6 سال داشتمش صفر دست خودم بود مدل 98. واقعا از این حجم افت کیفیت شوکه شدم یعنی همون که کاپوت رو بلند کردم و اون میزان سبکی رو احساس کردم جا خوردم راستی یه آپشن جدید رو ماشین گذاشتن اونم بکسل بند هست 🙊 در کل متاسفانه کیفیت مونتاژ پایین
طرح مادران 13 تیر : سلام دوستان جریمه تاخیر برای من 18 میلیون بود بعد فاکتور کل مبلغ کسر کرد برای شما هم همین طور شد
جادوگر98 : من اسفند تکمیل وجه کردم هنوز که هنوزه فاکتور نشدم
5دنده فوری تحویل14 مرداد : سلام جسارتا چقد جریمه تاخیر حساب کردن براتون
دنا 6دنده31مرداد پیش فروش : تکمیل وجه 20ارذیبهشت که میشه87روز 🤔🤔🤔🤔
مجید : شما154190هستین امروز154188فاکتورشدن شماهم احتمالا فردا یانهایت تااخرهفته فاکتورین
رانا مرداد : چرا سود تاخیرش اینقد کم بوده؟؟؟؟
افشین : چی کار باید کرد ؟؟؟؟؟؟نمیدونم فکر کنم باید !!!!!!نمی دونم هی سیگار میکشم اعصاب ندارم این روزا فقط یه ماشین میخواهم اونم پولشو دادم و .....نمیدن ......نمی دونم..زنگ میزنم .....نمی دونن .....بچه ام میگه نمی دونم ....ماشین میخواهم نمیتونم .....
پیش فروش 31تیر : واریزی وجه اول و پرداختی وجه دوم چه تاریخی بودن؟
دنا 6 دنده 31 مرداد : سلام وقتی میگه دهه اول مرداد یعنی ده روز اول. شما میشین دهه دوم مرداد