نکات مهم برای تنظیم صندلی راننده برای جلوگیری از کمردرد و زانودرد!

 

نکات مهم برای تنظیم صندلی راننده برای جلوگیری از کمردرد و زانودرد!

 

نکات مهم برای تنظیم صندلی راننده برای جلوگیری از کمردرد و زانودرد! رانندگی با صندلی که به طور صحیح تنظیم شده است، برای شما راحتی و امنیت بیشتری خواهد داشت. راه های مختلفی برای تنظیم صندلی شما وجود دارد، مانند حرکت دادن آن به طرفین یا دور کردن آن از فرمان، تغییر شیب تکیه گاه و حرکت دادن پشتی سر صندلی رو به بالا و پایین.

رانندگی با صندلی که به طور صحیح تنظیم شده است، برای شما راحتی و امنیت بیشتری خواهد داشت. راه های مختلفی برای تنظیم صندلی شما وجود دارد، مانند حرکت دادن آن به طرفین یا دور کردن آن از فرمان، تغییر شیب تکیه گاه و حرکت دادن پشتی سر صندلی رو به بالا و پایین. زمانی که صندلی تان جهت راحتی و امنیت بیشتر تنظیم شد، اطمینان حاصل کنید که به درستی روی صندلی نشسته اید. به یاد داشته باشید که همیشه کمربندتان را ببندید! در ادامه  نکات مهمی را درباره تنظیم صندلی به شما خواهد گفت تا از بروز مشکلات جسمی هنگام رانندگی جلوگیری کنید.

روش اول تنظیم صندلی: از کنترل های صندلی تان استفاده کنید

اگر زانوهای تان هنگام فشار دادن پدال گاز منبسط شده اند صندلی­تان را به­ سمت جلو بکشید. اگر زانوهای شما بیش از حد خم شده اند صندلی را به عقب ببرید. نگه ­داشتن زانوهای تان به حالتی که یک مقدار کم خم باشد می تواند در هنگام رانندگی از بروز درد زانو جلوگیری کند.

به گونه ای بنشینید که دو انگشت فاصله بین پشت زانو و صندلی تان باشد. دو انگشت را بین کناره صندلی و پشت زانو قرار دهید. اگر نمی توانید انگشتان خود را در این جای خالی قرار دهید پشتی صندلی خود را بکشید تا بتوانید آن را انجام دهید.

صندلی را تا زمانی­ که لگن هم­سطح با زانو شود بالا بکشید. اگر نمی­­ توانید شیشه جلو اتومبیل یا پنجره­ ها را خوب ببینید صندلی خود را بالاتر بکشید. اگر لگن پایینتر از زانوها قرار دارد رانندگی نکنید.

اگر خودرو شما کنترلی برای تنظیم ارتفاع ندارد، روی یک کوسن جهت تنظیم سطح زانوها و لگن بنشینید. اطمینان حاصل کنید که زیاد از حد صندلی را بالا نبرده­ یا این­که برای نگاه کردن به شیشه جلو اتومبیل مجبور باشید به پایین خم شوید.

پشتی صندلی خود را تنظیم کنید به­ طوری که زاویه ۱۰۰ درجه داشته باشد. تکیه دادن به صندلی در این وضعیت، فشار بر قسمت­­ های پایین کمر را کاهش خواهد داد که سبب احساس راحتی بیشتر شما می­ شود. اگر شانه­ های شما هنگامی که فرمان را می چرخانید از روی پشتی صندلی بلند شوند، صندلی تان بیش از حد زاویه گرفته است. اگر هنگام رانندگی قوز می کنید پشتی صندلی را به جلو ببرید. اگر پشتی صندلی شما در موقعیتی مناسب باشد، باید به راحتی قادر به چرخاندن فرمان باشید و آرنجتان باید مقدار کمی خم باشد.

پشتی سر صندلی را تنظیم کنید به طوری که سر شما در وسط آن متمرکز شود. هنگام نشستن روی صندلی اگر سر شما بالای پشتی سر قرار دارد، آن را به سمت بالا حرکت دهید. اگر سرتان زیر پشتی سر صندلی است آن را به سمت پایین حرکت دهید. حالت ایده آل آنست که بالا­ترین نقطه از سرتان هم سطح با قسمت بالایی پشتی سر صندلی باشد.

تکیه گاه مهره های کمرتان را تنظیم کنید به ­گونه­ ای که گودی کمرتان را پر کند. تکیه گاه مهره های کمر قسمت برجسته پشتی صندلی است. در ابتدا تکیه­ گاه کمر را به گونه ای تنظیم کنید که لبه پایین آن هم­سطح با کمربندتان باشد. سپس عمق آن را طوری تنظیم کنید که کاملاً گودی کمرتان را پوشش دهد.

اگر صندلی شما تکیه گاه مهره کمر ندارد، یک حوله را بپیچید و هنگام رانندگی آن را در قسمت گودی کمرتان قرار دهید.

همچنین می توانید به جای آن از یک فوم قابل اتصال برای تکیه استفاده کنید.

روش دوم تنظیم صندلی: به طرز صحیح روی صندلی بنشینید.

با بدنی رو به عقب روی صندلی بنشینید. پشت شما باید به پشتی صندلی فشار وارد کند. قسمت های پایین کمر باید تا جایی که امکان دارد عقب صندلی قرار بگیرد. از رانندگی با بدنی خمیده به سمت جلو پرهیز کنید. اگر دسترسی به پدال ها و یا فرمان ندارید، صندلی خود را تنظیم کنید نه بدن­تان.

فرمان ماشین را در حالت ساعت۹:۱۵ نگه دارید. تصور کنید فرمان ماشین همانند یک ساعت است. دست چپ خود را جایی که عدد ۹ قرار دارد بگذارید. دست راست خود رادر محل عدد ۳ قرار دهید. رعایت این اصل بیشترین کنترل ممکن روی فرمان را به شما خواهد داد.

همیشه هنگام رانندگی با هر دو دست فرمان را بگیرید. رانندگی با یک دست سبب چرخیدن ستون فقرات شما می شود که درد کمر را به همراه دارد.

پای چپ­تان را زمانی که از آن استفاده نمی کنید روی جاپایی قرار دهید. اگر ماشینی که غیر اتوماتیک هست را می رانید،تنها وقتی که کلاچ را می گیرید پای چپ­تان را حرکت دهید. اگر ماشین­تان اتوماتیک است، هرگز پای چپ تان را از جای مخصوص آن برندارید. نگه داشتن پای چپ روی سطح جاپایی هنگام رانندگی،کمک به حفاظت از پا و لگن می ­کند.

کمربندتان را طوری ببندید که تسمه آن سرتاسر لگن باشد. تسمه را طوری نبندید که در  امتداد دامنه اطراف شکم تان باشد. در صورت بروز تصادف تسمه را می خواهید که از استخوان لگن محافظت کند نه از شکم.

 

 
 
 
 

منبع (source)

netnevesht

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , صندلی خودرو , داشبورد






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین پلاس : سلام ، چه تاریخی تکمیل وجه کردی؟
فریبا : منم هفته چهارم مهرم هنوز برام پیامی نیومده
x5 سفید فروردین : سلام. ثبت نام فروردین دو مرحله ای. تکمیل وجه 18 شهریور - هنوز شاسی نشده (مرحله تکمیل وجه زرده)!!!؟؟؟ کسی از ثبت نامهای فروردین تحویل گرفته؟ شاسی شده؟ آیا تا بهمن تحویل می دهند؟
سیاوش x5 : سلام دوستان از ثبت‌نامی اسفندx5 کسی تحویل گرفته؟ ممنون میشم اطلاع رسانی کنید
فریبا : جناب سایپا تکلیف ما هم روشن کن که از اول جی ال بودیم ، چرا فقط داره تبدیل میزنه ؟؟؟؟؟
میثم : سلام دوستان عزیز که هفته چهارم خرداد موعد تحویل خودروشان بوده،،هنوز تکمیل وجه نکردن و تبدیل نزدن لطفا اگه خبری چیزی بود مارو هم در جریان بذارید ممنونتان میشم
رامین : منم دقیقا عین شمام. ماشینو بعد دو سال فروختم. هر موقع زنگ میزنم میگن در لیست پرداختین
فریبا : دوستان چرا ماشین بعضی از شما ترمز ESC و Sbr داره ؟؟؟ مال من تو سایت زده فقط ESC ؟؟؟؟؟
فریبا : سلام ، سایپا دیگه شورش در آورده چرا تکلیف ما که از اول جی ال بودیم مشخص نمیکنه همش داره تبدیل میزنه ، گناه ما چیه که از اول جی ال انتخاب کردیم !!!!!!!!!!
فریبا : سلام ، سایپا دیگه شورش درآورده ، چرا تکلیف ما که از اول جی ال بودیم روشن نمی کنه ، همش داره تبدیل میکنه خوب گناه ما چیه که از اول جی ال انتخاب کردیم و موعد تحویل گذشته !!!!!!!
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فرسوده اذر : سلام دوستان طرح فرسوده اگر کسی دسترسی دار چک ببین این دعوتنامه اذر ماه امه یا نه خدا لعنت کنه ایران خودرو
حسین : مبارکه انشالله هرچه سریعتر پلاک و تحویل بشه و با دل خوش استفاده کنید
Shahrivar s واقعی : سلام تاجی مبارکت باشه شمام کهsbrنداری زودم پلاک میشی...فقط شما اطلاعاتت زیاده به نظرت ماکه sbrداریم و استان غیر از تهرانیم... تحویل حضوری الان بزنیم پلاک میکنن؟ 16مهر تا الان پلاک نشدم🤔🤔🤔
پیش فروش : اقا کسی شماره کاشان رو داره بزاره
منتظر پلاک : فقط خدا. ریشه سایپا. بکنه که همه مردم را گرفتار کرده ده روزه ماشین من خروج خورده پس چرا نمی رسه نمایندگی
نیسان دوگانه : ده روزه ماشین خروج خورده ولی نمی رسه نمایندگی. اینها. علکی چراغ تحویل را روشن میکنن میگن ماشین حرکت کرده به والا. همشون دروغ میگن. بی پدرا
سرافراز : بچه من زیاد پیگیر نبودم الان نگاه کردم ماشبنم مرحله فاکتور هست تحویل 30دی، پیش فروش بعد فاکتور تا تحویل یکماه میشه؟
دنا 6 دنده تحویل مهر : خدا کنه از امروز مشکی ها رو هم فاکتور کنن
تاخیر : سلام. دوستان از سود تاخیر چقدر کم کردن به خاطر 12 روز جنگ؟؟ فروش فوری تبدیلی طرح مادران
فرسوده : یعنی خاک بر سرت سایپا به امیدی روزی که ورشکست کامل بشی مردم از شرت راحت شوند درد وبلا ایران خودرو و ایران خودرویی ها بخوره تو سر سایپا برید ببیند چطوری داره رگباری فاکتور میکنه