نکات مهم برای تنظیم صندلی راننده برای جلوگیری از کمردرد و زانودرد!

 

نکات مهم برای تنظیم صندلی راننده برای جلوگیری از کمردرد و زانودرد!

 

نکات مهم برای تنظیم صندلی راننده برای جلوگیری از کمردرد و زانودرد! رانندگی با صندلی که به طور صحیح تنظیم شده است، برای شما راحتی و امنیت بیشتری خواهد داشت. راه های مختلفی برای تنظیم صندلی شما وجود دارد، مانند حرکت دادن آن به طرفین یا دور کردن آن از فرمان، تغییر شیب تکیه گاه و حرکت دادن پشتی سر صندلی رو به بالا و پایین.

رانندگی با صندلی که به طور صحیح تنظیم شده است، برای شما راحتی و امنیت بیشتری خواهد داشت. راه های مختلفی برای تنظیم صندلی شما وجود دارد، مانند حرکت دادن آن به طرفین یا دور کردن آن از فرمان، تغییر شیب تکیه گاه و حرکت دادن پشتی سر صندلی رو به بالا و پایین. زمانی که صندلی تان جهت راحتی و امنیت بیشتر تنظیم شد، اطمینان حاصل کنید که به درستی روی صندلی نشسته اید. به یاد داشته باشید که همیشه کمربندتان را ببندید! در ادامه  نکات مهمی را درباره تنظیم صندلی به شما خواهد گفت تا از بروز مشکلات جسمی هنگام رانندگی جلوگیری کنید.

روش اول تنظیم صندلی: از کنترل های صندلی تان استفاده کنید

اگر زانوهای تان هنگام فشار دادن پدال گاز منبسط شده اند صندلی­تان را به­ سمت جلو بکشید. اگر زانوهای شما بیش از حد خم شده اند صندلی را به عقب ببرید. نگه ­داشتن زانوهای تان به حالتی که یک مقدار کم خم باشد می تواند در هنگام رانندگی از بروز درد زانو جلوگیری کند.

به گونه ای بنشینید که دو انگشت فاصله بین پشت زانو و صندلی تان باشد. دو انگشت را بین کناره صندلی و پشت زانو قرار دهید. اگر نمی توانید انگشتان خود را در این جای خالی قرار دهید پشتی صندلی خود را بکشید تا بتوانید آن را انجام دهید.

صندلی را تا زمانی­ که لگن هم­سطح با زانو شود بالا بکشید. اگر نمی­­ توانید شیشه جلو اتومبیل یا پنجره­ ها را خوب ببینید صندلی خود را بالاتر بکشید. اگر لگن پایینتر از زانوها قرار دارد رانندگی نکنید.

اگر خودرو شما کنترلی برای تنظیم ارتفاع ندارد، روی یک کوسن جهت تنظیم سطح زانوها و لگن بنشینید. اطمینان حاصل کنید که زیاد از حد صندلی را بالا نبرده­ یا این­که برای نگاه کردن به شیشه جلو اتومبیل مجبور باشید به پایین خم شوید.

پشتی صندلی خود را تنظیم کنید به­ طوری که زاویه ۱۰۰ درجه داشته باشد. تکیه دادن به صندلی در این وضعیت، فشار بر قسمت­­ های پایین کمر را کاهش خواهد داد که سبب احساس راحتی بیشتر شما می­ شود. اگر شانه­ های شما هنگامی که فرمان را می چرخانید از روی پشتی صندلی بلند شوند، صندلی تان بیش از حد زاویه گرفته است. اگر هنگام رانندگی قوز می کنید پشتی صندلی را به جلو ببرید. اگر پشتی صندلی شما در موقعیتی مناسب باشد، باید به راحتی قادر به چرخاندن فرمان باشید و آرنجتان باید مقدار کمی خم باشد.

پشتی سر صندلی را تنظیم کنید به طوری که سر شما در وسط آن متمرکز شود. هنگام نشستن روی صندلی اگر سر شما بالای پشتی سر قرار دارد، آن را به سمت بالا حرکت دهید. اگر سرتان زیر پشتی سر صندلی است آن را به سمت پایین حرکت دهید. حالت ایده آل آنست که بالا­ترین نقطه از سرتان هم سطح با قسمت بالایی پشتی سر صندلی باشد.

تکیه گاه مهره های کمرتان را تنظیم کنید به ­گونه­ ای که گودی کمرتان را پر کند. تکیه گاه مهره های کمر قسمت برجسته پشتی صندلی است. در ابتدا تکیه­ گاه کمر را به گونه ای تنظیم کنید که لبه پایین آن هم­سطح با کمربندتان باشد. سپس عمق آن را طوری تنظیم کنید که کاملاً گودی کمرتان را پوشش دهد.

اگر صندلی شما تکیه گاه مهره کمر ندارد، یک حوله را بپیچید و هنگام رانندگی آن را در قسمت گودی کمرتان قرار دهید.

همچنین می توانید به جای آن از یک فوم قابل اتصال برای تکیه استفاده کنید.

روش دوم تنظیم صندلی: به طرز صحیح روی صندلی بنشینید.

با بدنی رو به عقب روی صندلی بنشینید. پشت شما باید به پشتی صندلی فشار وارد کند. قسمت های پایین کمر باید تا جایی که امکان دارد عقب صندلی قرار بگیرد. از رانندگی با بدنی خمیده به سمت جلو پرهیز کنید. اگر دسترسی به پدال ها و یا فرمان ندارید، صندلی خود را تنظیم کنید نه بدن­تان.

فرمان ماشین را در حالت ساعت۹:۱۵ نگه دارید. تصور کنید فرمان ماشین همانند یک ساعت است. دست چپ خود را جایی که عدد ۹ قرار دارد بگذارید. دست راست خود رادر محل عدد ۳ قرار دهید. رعایت این اصل بیشترین کنترل ممکن روی فرمان را به شما خواهد داد.

همیشه هنگام رانندگی با هر دو دست فرمان را بگیرید. رانندگی با یک دست سبب چرخیدن ستون فقرات شما می شود که درد کمر را به همراه دارد.

پای چپ­تان را زمانی که از آن استفاده نمی کنید روی جاپایی قرار دهید. اگر ماشینی که غیر اتوماتیک هست را می رانید،تنها وقتی که کلاچ را می گیرید پای چپ­تان را حرکت دهید. اگر ماشین­تان اتوماتیک است، هرگز پای چپ تان را از جای مخصوص آن برندارید. نگه داشتن پای چپ روی سطح جاپایی هنگام رانندگی،کمک به حفاظت از پا و لگن می ­کند.

کمربندتان را طوری ببندید که تسمه آن سرتاسر لگن باشد. تسمه را طوری نبندید که در  امتداد دامنه اطراف شکم تان باشد. در صورت بروز تصادف تسمه را می خواهید که از استخوان لگن محافظت کند نه از شکم.

 

 
 
 
 

منبع (source)

netnevesht

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , صندلی خودرو , داشبورد






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 12 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین gl : سلام‌‌دوستان‌کسی‌هست‌ماشین‌تحویل‌گرفته‌باشه‌سود‌تا‌خیر‌میدن‌یا‌نه
نوروزی : برگ سبز پست میشه من هنوز نگرفتم کارت ماشین رو پست آورد. ۵ روز بعد تحویل سند آمد نمایندگی
cvt 19اسفند : ثبت درخواست با موفقيت انجام شد . پس از تخصيص پلاك و آماده ساري خودرو ، مراتب جهت تحويل حضوري از طريق پيامك اعلام خواهد شد لغو 11 تحویل حضوری قبول کردم ببینم چی میشه
سلگی : سلام الان 26روزه فاکتورشده هنوز پلاک نشده دوستان کسی مثل من هست
V1پلاس آذر : مشکل من با تارا دستی رینگهاش و جلو پنجرش هست آینه را با دست جمع میکنم
مهدی : عین چیز تو پارکینگ هاشون کوییک ریخته.. اول شاهین G ثبت نام کردیم ی هو شد شاهین GL بعدش تبدیل کردیم به کوییک ک شاید زودتر بدن.. والا دیک کم آوردیم از دست این شرکت.. 2 ساله قراره بهمون ماشین بده ولی کو ماشبن...
تارا وی۴ تحویل ۲ آبان : سلام .۸ابان فاکتور شدم ۱۴ ابان تیک حمل به ساری سبز شد.سفید ‌ .تحویل ۹۰ روزه
راحیل : برادر من اطلس ثبت نام کرده و هشت ماه پیش تکمیل وجه کرده. هنوز به اینا ماشینی تحویل ندادن اون وقت دوباره پیش فروش گذاشتن. من خودمم که شش ماه قبل برای شاهین جی تکمیل وجه کردم و هنوز خبری نیست.. فکر کنم سایپا میخواه از همه پول بگیره بعد یه دفعه مدیر عاملش غیبش بزنه 😂😂😂
مرتضی : لعنت به اون طویلتون
۰۰۰۰ : نزدیک ۱۰ ت میشه باید موتوردار بگیری فلپ های فابریکیشو بندازی بدون سیم کشی اضافه سوکت به سوکت انجام میشه ولی باید با دستگاه بزنی اینه تاشو رو فعال کنی تا بعد قفل اینه ها بسته بشه ولی نمایندگی این کارو نمیکنه بیرون انجام بده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا دوگانه 25 آذرتحویل تیر404 : شماره پذیرش من 12075576 البته تحویل تحویل ممکنه منم فاکتور بشم دعوتنامه با11 روز تاخیر مردادماه اومد وتکمبل وجهمون رو انجام دادیم
ساینا دوگانه : سلام دوستان پذیرش بهمن ماه سال 403 ساینا دو گانه موعد تحویل هفته چهارم تیر تکمیل وجه 11 مرداد بنظرتون کی فاکتور میشوم لطفا جواب بدید
تک : حاجی من تحول گرفتم نمدونم چرا عادت کردم بیام تو سایت
ساینا اس فرسوده تحویل مرداد : فرسوده کسی فاکتور نشده خواهش میکنم جواب بدید ..
قمی : من تحویل برج 5هستم شهریور هم تکمیل وجه کردم
فروش فوق العاده تیر : سلام فروش فوق العاده کسی فاکتور شد تا چند فروش فوق العاده فاکتور شدن
دنده خراب : دوستان امروز تحویل گرفتم اما اصلا دنده نمیشه عوض کرد به نظرتون مشکل از چی هست کسی بوده که همین مشکل داشته باشه درست بشه
به سوسن : سوسن میگی الان فاکتور شدم و بعد 25 روزه معطل پلاکم؟؟؟؟یعنی چی؟؟؟
علیرضا : تکسوز کسی تحویل گرفته؟
ساینا پیش فروش : من 19تیر تکمیل وجه کردم فاکتور نشدم