مزدا 6 نسخه‌ی واگن معرفی شد

 

مزدا 6 نسخه‌ی واگن معرفی شد

 
مزدا 6 واگن جدید اولین نمایش جهانی و نسخه سدان مزدا 6 نیز اولین نمایش اروپایی خود را در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ تجربه کردند.
 
همگام با تمامی خودروسازان بزرگ جهان، مزدا نیز دست خالی وارد نشده و محصولات جدیدی برای ارائه کردن در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ دارد. در حالی که تمایل خودروسازان به معرفی محصولات مفهومی، الکتریکی و خودران بیش‌تر شده، اما مزدا همچنان به دنبال پیگیری فناوری پیشرانه اسکای‌اکتیو مزدا و بهبود آن برای کاهش مصرف سوخت است. این بار مزدا با معرفی در مدل واگن و سدان از خودروی مزدا 6 به یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای خودرویی جهان می‌آید. آخرین بروزرسانی خودروی مزدا 6 جامع‌تر از همه است و با ارائه کیفیت پیشرفته تقریبا در تمام جزئیات مدل پرچم‌دار مزدا همراه خواهد بود. این ویژگی‌ها شامل طراحی بیرونی بالغ‌تر، ظریف‌‌تر و اصلاح‌شده و تغییرات گسترده داخلی از جمله صندلی‌های جلو و عقب کاملا جدید می‌شود.
 
 
فناوری‌های جدید، عملکرد کلیه پیشرانه‌های اسکای‌اکتیو (SKYACTIV) را افزایش می‌دهد و دینامیک رانندگی از طریق افزایش سفتی بدنه، اصلاح سیستم‌های فرمان و تعلیق، کارایی آیرودینامیکی بالاتر و کاهش NVH افزایش یافته است. ایمنی نیز در مدل‌های جدید بهبود می‌یابد و مزدا 6 مدل ۲۰۱۹ طیف وسیعی از سیستم‌های پشتیبانی راننده را از طریق اتخاذ ویژگی‌های پیشرفته ایمنی آی-اکتیوسنس (i-ACTIVSENSE) از قبیل کنترل کروز راداری مزدا با حالت استاپ اند گو (Stop & Go) و پایش دید ۳۶۰ درجه‌ای ارائه می‌دهد.
 
سیستم محرکه اسکای‌اکتیو مزدا
 
مزدا فناوری‌های جدیدی در پیشرانه‌های اسکای‌اکتیو G 2.0 و اسکای‌اکتیو G 2.5 همراه با پیشرانه دیزلی پاک اسکای‌اکتیو D 2.2 معرفی کرده است. طبق گفته‌های مهندسان مزدا، گشتاور پیشرانه‌ها در دور کم برای واکنش سریع‌تر دریچه گاز از حالت ایست افزایش یافت و تغییرات شتاب نیز در پاسخ به عمل پدال گاز بهینه شد.
 
در پیشرانه دیزلی اسکای‌اکتیو D 2.2 ( مصرف سوخت بین ۴.۴ تا ۴.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، انتشار گازهای گلخانه‌ای بین ۱۱۷ تا ۱۴۲ گرم در هر کیلومتر) از احتراق چندمرحله‌ای سریع بهره می‌برد. طراحی جدید برای پیستون‌های تخم‌مرغی شکل در ترکیب با انژکتورهای فوق‌العاده سریع چندسوراخه پیزو، کارایی احتراق پیشرانه را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد.
 
سوپاپ‌های خروجی از فلز سدیم پر شده است تا باعث افزایش ضریب انتقال حرارت شوند و سوپاپ‌های کنترل مایع خنک‌کننده پیشرانه کارایی فرآیند گرم شدن پیشرانه را افزایش می‌دهند تا در مصرف سوخت صرفه‌جویی شود. استفاده از سیستم مبدل کاتالیستی انتخابی اوره (SCR) جدید، میزان انتشار NOx را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.
 
مزدا 6 نسخه‌ی واگن معرفی شد
 
توربوشارژر دوقلو دو مرحله‌ای جدید با هندسه توربین متغیر، حداکثر قدرت خروجی را از ۱۷۲ به ۱۸۱ اسب بخار و حداکثر گشتاور را از ۴۲۰ به ۴۴۵ نیوتن‌متر افزایش می‌دهد. سیستم کنترل تقویتی DE با دقت بسیار بالا، بر پاسخ گشتاور در واکنش به عملکرد پدال گاز عملکرد بهینه‌ای ارائه می‌دهد که دقیقا مطابق با مقاصد راننده است. تغییرات انجام شده در سیستم‌های کنترل فرکانس صدای طبیعی و کاهنده صدای طبیعی، رانندگی آرامی با آهنگ دلپذیر صدای پیشرانه در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.
 
پیشرانه بنزینی اسکای‌اکتیو G 2.0 (مصرف سوخت بین ۶.۱ تا ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، میزان انتشار دی‌اکسید کربن بین ۱۳۹ تا ۱۵۰ گرم بر کیلومتر) ویژگی‌های جدیدی مانند دریچه‌های ورودی سیلندر با جریان بالا، افزایش فشار اسپری سوخت و نازل‌های جدید طراحی شده برای انژکتورهای چندسوراخه، پیستون جدید و دامنه پیستون بشکه‌ای شکل، رینگ‌های روغنی نامتقارن، سوپاپ کنترل مایع خنک‌کننده برای بهبود بازده گرمایی پیشرانه، ارائه می‌دهد.
 
در نتیجه، حداقل گشتاور پیشرانه به میزان ۶.۲ درصد افزایش می‌یابد، در حالی‌ که کارایی حاصل از آن باعث می‌شود که انتشار آلایندگی به راحتی با چرخه‌های آزمایش WLTP/RDE مطابقت داشته باشد؛ همچنین بدون نیاز به فیلتر ذره‌ای سوخت، تعداد ذرات کاهش می‌یابد.
 
پیشرانه بنزینی اسکای‌اکتیو G 2.5 (مصرف سوخت بین ۶.۸ تا ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، انتشار دی‌اکسید کربن بین ۱۵۳ تا ۱۵۶ گرم بر کیلومتر) دارای ویژگی افزایش نسبت تراکم به ۱۳.۰:۱، کاهش وزن بلوک آلومینیومی سیلندر و یک واحد متعادل‌کننده است که باعث کاهش مزاحمت فرکانس‌های پایین می‌شود. استفاده از سیستم غیرفعال کردن سیلندر، هنگام رانندگی با سرعت ثابت بین ۴۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت، مصرف سوخت را به طرز چشم‌گیری کاهش می‌دهد.
 
ایمنی مزدا 6 جدید
 
طیف وسیعی از فناوری‌های پیشرفته آی-اکتیوسنس خطرات احتمالی را برای رانندگان شناسایی می‌کند و احتمال آسیب و خسارت را کاهش می‌دهد. قابلیت پایش ۳۶۰ درجه‌ای در نسل کنونی مزدا ۶ جدید در دسترس است که از چهار دوربین برای نمایش پارک خودرو در صفحه نمایش مرکزی استفاده می‌کند.
 
مزدا 6 نسخه‌ی واگن معرفی شد
 
سیستم بروزشده‌ی کنترل کروز راداری مزدا (MRCC) ترکیبی از یک رادار موج میلی‌متری با دوربین حسگر جلو است که حداقل سرعت عملیاتی را از ۳۰ کیلومتر بر ساعت به صفر کاهش می‌دهد. این سیستم در حال حاضر در همه‌ی سرعت‌ها کار می‌کند و می‌تواند خودروهای مقابل را به خوبی در جلو تشخیص دهد. 
 
دستیار سرعت هوشمند (ISA) یک سیستم محدودکننده‌ی سرعت است که در ارتباط با تشخیص علائم ترافیکی (TSR) کار می‌کند؛ این سیستم با توجه به تابلوها و علائم ترافیکی از افزایش غیرمجاز سرعت رانندگان جلوگیری می‌کند یا هنگامی که راننده متوجه علائم محدودیت سرعت نشود، به او هشدار می‌دهد.
 
مزدا 6 نسخه‌ی واگن معرفی شد
 
عملکرد چراغ‌های جلو LED انطبقای (ALH) بهبود یافته است؛ هر یک از آرایه‌های LED چراغ‌های جلو به طور دقیق‌تر به ۲۰ بلوک تقسیم شده‌اند تا کنترل کاملی روی محدوده و شعاع پخش نور ایجاد شود. همچنین محدوده چراغ‌های نور بالا برای روشن شدن فضای جلوی خودرو نسبت به مدل فعلی، ۸۰ متر افزایش یافته است.
 
مزدا 6 جدید در حال حاضر از عملکرد ایستادن خودکار مزدا بهره می‌برد که حتی بعد از این‌که راننده پا را از روی پدال ترمز برداشت، خودرو را تا مدت زمان کمی متوقف می‌کند. کاپوت ایمنی فعال نیز در حال حاضر از تجهیزات استاندارد مزدا 6 محسوب می‌شود که برای کاهش تاثیر تصادف بر عابران پیاده طراحی شده است.
 
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , مزدا 6 , توربو , داشبورد , ماشین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
5252 : بنده هم مثل بقیه ۵ ماهه پولم خوابیده و نتنها طرفداری از سایپا نکردم بلکه خودمم زخم خورده این شرکت بی در و پیکرم فقط در جواب اون دوستمون که پرسیده بود کسی خبری داره چیزایی که توی مجازی دیدم بیان کردم در ضمن تا این لحظه خودمم فاکتور نشدم واریز ۱۱آذر
محمد X5 سفید : باسلام، ثبت نامی ۱۲ آبان ۱۴۰۳ شاسی شده ۲۵ فروردین ۱۴۰۴ امروز از نمایندگی تماس گرفتند و گفتند ماشین جهت تحویل آماده است ، انشاالله فردا ماشین را تحویل می گیرم. در ضمن کارت ماشین را هم امروز پست آوردو تحویلم داد. انشاالله قسمت همه دوستان بشود.
احمد123 : سلام دوستان تارااتومات تحویل 12خرداد. 31/1فاکتور شدم9/2 پلاک 13/2ارسال نمایندگی
ایگل مشکی : سلام دوستان ایگل تا حالا کسی تحویل گرفته؟ ما امروز ثبت نام کردیم
G : هیچکس فاکتور نشده اونم که تو اینستا بود به احتمال زیاد دروغه اگر واقعیته یک نفر باید اینجا فاکتور میشد راهش فقط تجمع جلو سایپا هست
شاهین جی : همه دلت خوشهاااا تحویل اسفند ماه ۱۴۰۳ هستم کل پول آذر ماه یکجا پرداخت کردم هیچ امیدی برای فاکتور شدن نداریم حالا اون وقت شما موعد تحویلت خرداد ماه میخوای زود برات فاکتور کنن😂😂
۱۱ آذر : ببین رفیق واقعیت و ببین، یه نفر هم اینجا نگفت فاکتور شده فک کردی فضا سازی تو پیج اینستا و دیوار چقدر برا یه شرکت کلاه بردار هزینه داره دوستان برنامه ریزی رو برای تجمع درب این شرکت داشته باشید
جعفر کلهری : سلام تو رو خدا راست میگی آخه منم 8 شهریور واریز اول داشتم و هنوز هم منتظر دعوتنامه هستم
بستان j4 : ماشین من اومده بعد سالی ، حالا میگن خرابه😐😏
حمید : سلام دوستان برامنم الان تکمیل وجه خودروآهین پلاس اومد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر ایکس 33 : از هفته آخر فروردین قرار بوده ک دیون مشخص بشه و مجوز ها رو بدن.... همش امروز و فردا کردن و خبری از دیون و مجوز نیست فقط اینو می‌دونم ک هممون سرکاریم
اطلس تکمیل وجه دی : موثق خبر لو رفته تکمیل وجه اطلس g دی ماه شب 18 ام میاد 250 تا 255 آماده داشته باشید
ایکس 55 پرو : بابا دروغ میگن دیون نهایت 10 الی 20 تومن بشه باور نکنید این شایعات رو
نگار سمیعی : سلام بنفشه جون منم دقیقا شرایط شمارو دارم انشالله که بزودی همتون فاکتور شید من عاشق رانا هستم
امیر : ببخشید.چقدر وایز کردید؟
دوگانه : سلام . روغن هایی که نمایندگی عوض می کنه زمان کیلومتر های گارانتی پول روغن می گیرن؟
اطلس تکمیل وجه 29مهر403 : بخدا 2هفته و... اینا همش دروغه من تحویلم اذربود از اذر تا امروز هربار زنگ زدم یه مشت دروغ شنیدم. بی غیرتای مال حروم خور
عارف : اقا کسانی که نمایندگیشون پاکروان مشهده. نفری 5 کیلو گورجه بگیریم بریم دم نمایندگی اقا ما پولمونو دادیم ماشبن زیر پامونو فروختیم خیلی ها قبل عید فاکتور شدن همزمان با ما ثبت نام کرده بودن . ما چه گناهی کردیم باید 100 الی 200 میلیون دیون بدیم این دیونو معلوم نیست از کجاسون در اوردن ای بابا . کسی با من هم نظر هست ؟؟؟؟؟
حسین پلاس : سلام .داداشا شنیدم موتور جدید همه تست فنی ها رو اکی کرده و چندین گواهینامه بین المللی گرفته و شرکت هم میخاد تبلیغات گسترده ای بکنه واسش و میخاد جای tu5 بگیره .... احتمالا اتفاقی که واسه شاهین افتاد و یهویی قیمتش 200 میلیون گذاشت روش واسه این موتور هم بیفته...هر کی این موضوع و شنیده و اطلاعی داره بگه که همه بدونیم و کلاه سرمون نره....موافقه + را بزنن
شاهان : چرا فعال نیست کسی نمیاد