ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی واگذار می‌شوند

 

ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی واگذار می‌شوند

 
مشاور خودرویی وزیر صنعت با انتقاد از خصوصی سازی خودروسازان در دولت های قبل، برنامه دولت دوازدهم برای خصوصی سازی این دو شرکت را تشریح کرد.
 
اصغر خسروشاهی، مشاور خودرویی وزیر صنعت طی گفتگویی با اشاره به این موضوع که سیاست و رویکرد وزارت صنعت،‌ حمایت از تولید داخلی است،‌گفت: صنعت خودرو، به عنوان یکی از صنایع بزرگ کشور است که باید توجه ویژه ای به آن شود.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر سالانه ۲ میلیون خودرو نیاز کشور است، گفت: طبیعتا چنین ظرفیتی در بازار داخلی، فرصت بسیار مناسبی برای نوسازی و توسعه صنعت خودرو کشور است که باید از این فرصت استفاده کرد.
 
خسروشاهی افزود: صحیح نیست که چنین بازار بزرگی صرفا در اختیار خارجی ها قرار گیرد.
 
مشاور خودرویی وزیر صنعت خاطر نشان کرد: نیاز بازار داخلی به خودرو و از طرف دیگر وجود ظرفیت مناسب تولید و وجود نیروهای متخصص فنی بومی زمینه را برای رشد و توسعه صنعت خودرو مهیا نموده است.
 
وی گفت: من معتقدم باید به سمت تولید داخل حرکت کنیم ولی این به معنای آن نیست که رقابت وجود نداشته باشد. ما در داخل کشور می توانیم رقابت ایجاد کنیم تا تولیدکنندگان در رقابت با یکدیگر بهترین محصول را با قیمت و کیفیت مناسب به مردم ارائه کنند.
 
خسروشاهی حرکت به سمت خصوصی سازی واقعی را بهترین راه برای توسعه و نوسازی صنعت خودرو عنوان نمود و گفت: یکی از سیاست هایی که باید دنبال شود، خصوصی سازی شرکت های خودروسازی است که باعث ایجاد رقابت و مدیریت حرفه ای در صنعت خودرو خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه دولت به شدت از سیاست های خصوصی سازی حمایت می کند تصریح کرد: این کار در صنعت خودروسازی عملیاتی است و خصوصی سازی شرکت های خودروسازی در برنامه دولت است ولی از نظر اجتماعی در جامعه بایستی آمادگی لازم وجود داشته باشد.
 
خسروشاهی افزود: با توجه به جایگاه و وسعت صنعت خودرو در کشور، دولت صرفا تصمیم گیر نیست. نهادهای دیگری نیز تاثیرگذار هستند که باید همه دست به دست همدیگر دهند.
 
وی با اشاره به اینکه ظاهرا سهم دولت در خودروسازان حدود ۲۰ درصد می باشد، خاطر نشان کرد: واقعیت امر این است که شرکت های خودروسازی همچنان دولتی هستند.
 
خسروشاهی با انتقاد از نحوه خصوصی سازی خودروسازان در دولت های قبلی گفت: سیاست های دولت های قبلی در خصوصی سازی خودروسازان اشتباه بوده است و خصوصی واقعی صورت نگرفته است. باید به بخش خصوصی واقعی واگذار شود که اهلیت آن را داشته باشند و تخصص شان در حوزه خودرو باشد.
 
وی افزود: متاسفانه در روند خصوصی سازی، شرکت های زیرمجموعه ایران خودرو و سایپا اقدام به خرید سهام این دو شرکت نموده اند. لذا به نحوی اکثریت هیئت مدیره این دو شرکت در اختیار مدیران دولتی است.
 
خسروشاهی در پاسخ به این سوال که آیا ایجاد قطب سوم با محوریت ایدرو عملیاتی است، گفت: من با این شکل که دولت باید قطب سوم ایجاد کند،‌ مخالف هستم. ما قرار است خصوصی سازی کنیم این به آن معنا است که دولت حضور نداشته باشد. پس معنا ندارد که قطب سوم با محوریت دولت صورت گیرد.
 
وی در ادامه افزود: باید سیاست هایی ایجاد کنیم که خودروسازان خارجی یا بخش خصوصی در صنعت خودرو سرمایه گذاری کنند و قطب سوم با محوریت بخش خصوصی شکل گیرد. وزارت صنایع و دولت بایستی زمینه را مهیا کند و نه اینکه خودش سرمایه گذاری نماید.
 
خسروشاهی در پایان در خصوص قرارداد ایدرو و رنو نیز گفت: سهم ایدرو در قرارداد رنو حداقل و حدود ۲۰ درصد است. این سهم به نوعی تضمین کننده سرمایه گذار بخش خصوصی داخلی و  سرمایه گذار خارجی است.
 
وی گفت: قرارداد ایدرو و رنو در حال مذاکرات نهایی است و به زودی مراحل اجرایی کار آغاز می شود.
 

source

iranjib

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ایران خودرو , سایپا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بهرام : من هم موافقم هستم بابت تجمع جلوی دادستانی یا علی
عرشیا : سلام به همگی من هم بابت تجمع جلوی دادستانی موافق هستم ولی جون مادرتون بیاید نگید میایم ولی نیایدچون هر چه بیشتر باشیم زودتر رسیدگی میکنند دیگه جلوی سایپا هم فایده ندارده
فرهاد : دقیقا منم زنگ زدم قطع کردند خدا لعنتشون کنه بعد تکمیل وجه خبر نیست هنوز
Aminj7 : اره دیگه باید یری 10+ پلیس
محمد : کلا 300امسال فاکتور کردن پارسال هم 300 این چیزی که دیروز به ما گفتن .البته امارشون باهم نمی‌خوند.اول گفتن شاهین جی روزی دوتا فاکتور میشه .بعد رییس بازاریابی .گفت روزی 13شاهین پلاس 40شاهین جی اتومات 30 .
حسن شاهبازی : با سلام آیا کسی از دوستان پیرو فراخوان هفته گذشته برای تجمع جلوی مدیریت فروش سایپا در روزشنبه 11 مرداد حضور یافت؟
شاهین اتومات cvt اسفند : مدت زمان فاکتورهای cvt داره بیشتر از 5 ماه میشه. 5 ماه رو رد کرد🤦‍♂️بزرگترین اشتباه ثبت نام در سایپا بود
بیژن : تحویل سیستمی چه روزی بود ؟
شاهینg : کل فروش فوق العاده ۳هزار تا معوقه هست با شماره پذیرش که نیست داداش
X5 : دیروز ۴۰درصد کارکنانش اخراج کرد جلسه گذاشتن مثل ایران خودرو گفتن قیمت دستوری قبول نداریم اینا کلابردارن همصون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن پلاس 13تیر : گاز نه ترمز
Gxl : دوستان ماتاتعزیرات رفتیم سمت رفتیم سایپارومقصرمیدونندوطبق اون چیزی که ما دیدیم تاعیدهم اردیبهشتیاتموم نمیشن وفقط تنهاکارگرفتن پولتونو ازسایپاست اون هم بعدسه ماه واریزمیشه حسابتون وبیخودی منتظرماشین نباشید
سورن 13تیر : آنهایی که دیروز فاکتور شدن نهایتن که تحویل میدن
تحویل 31 تیر بود 🤕 : متولی این سایت نمیتونه برامون رایزنی کنه ؟
کوئیک آر اس : پرداخت کامل 2/25،پذیرش 2/27،فاکتور نشده، شماره پذیرشم قبل از شماره پذیرش های اعلامیه که فاکتور شدن، نمی دانم مشکل از چیه؟؟؟
تحویل 31 تیر بود 🤕 : ماشین تحویل نمی دن است ، جریمه رو تقبل میکنن ولی تحویل نمی دن ، چه سودی براشون داره؟
تحویل 31 تیر بود 🤕 : عزیزان بنظرتون علت عدم تحویل ماشین کمبود ماشینه یا مورد دیگه ایه؟
دنا پلاس سفید 31خرداد : برای منم رفتم زده کلاس 4رنگ سفید زدم نوشت تکمیل شده و نمیشه انتخاب کرد کرد زنگ نمایندگی زدم گفت باید برای تغییر حضوری بیایید منم پا شکسته نمیتونم برم بعد بگه تکمیل و نمیشه تغییر رینگ داد لطفا راهنمایی کنید که الکی نرم نمایندگی فردا اگر نمیشه
تبدیلی 207 موعد 6 تیر : دایره ضربه در و به صورت خاکستری نشان داده شد
رستا 31 خرداد رینگ فولادی سفید : منم 31 خرداد بودم صبح تبدیل اومد برام