دلایل نارضایتی مشتریان از خدمات خودرویی اعلام شد

 

دلایل نارضایتی مشتریان از خدمات خودرویی اعلام شد

 
مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی اعلام شد.
 
اخیرا گزارش ارزیابی عملکرد شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال ۱۳۹۶، منتشر شد.
 
براساس این ارزیابی اگرچه متوسط رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو در طول سال گذشته معادل ۳.۲ درصد نسبت به وضعیت سال ماقبل آن (۱۳۹۵)، بهبود یافته است اما مصرف‌کنندگان همچنان از وضعیت خدمات پس از فروش خودرو ناراضی هستند.
 
در این زمینه براساس مصاحبه تلفنی صورت گرفته با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۶، عمده دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودرو مربوط به سه موضوع "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" بوده است.
 
این موضوع نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان از مهمترین بخش‌های فرایند خدمات پس از فروش خودرو که همان کیفیت تعمیرات، اجرت خدمات، قیمت قطعات و در دسترس بودن قطعات یدکی مورد نیاز است، ناراضی هستند.
 
براساس این ارزیابی شاخص "رضایت مشتریان از وضعیت تامین قطعات یدکی" که یکی از مهمترین عوامل کسب رضایت مشتریان در خدمات پس از فروش خودرو محسوب می‌شود نسبت به سال‌های گذشته، "افت محسوسی" داشته است که این موضوع نشان دهنده افزایش کمبود و کسری قطعات یدکی در شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال گذشته است.
 
این وضعیت در حالی است که براساس همین ارزیابی در میان ۴۲ شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی در طول سال ۱۳۹۶، عملکرد هیچ یک از این شرکتها "انطباق کامل" با الزامات آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نداشته است.
 
این موضوع به این معنا است که هیچ یک از شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در کشور، پایبندی کامل به قوانین جاری در این حوزه نداشته و تمام این شرکتها بخش‌هایی از قانون را نقض می‌کنند.
 
نتیجه چنین وضعیتی استمرار نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال گذشته بوده است.
 
 
 

منبع (source)

iranjib

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی رضایی : 🔴🔴دوستان اطلاع رسانی کنید🔴🔴 ‼️شنبه ۲۹شهریور ماه ساعت ۹ صبح‼️ 📍آدرس : جنت آباد جنوبی انتهای بلوار لاله‌غربی نبش خیابان بهمنی‌نژاد پلاک ۴۷   🔴دوستان لطفاً  تک روی نکنید، تا ساعت ۹ و نیم ۱۰صبر میکنیم که همه بیان  بعد اگر لازم بود با هم میرم داخل ‼️تجمع  در اعتراض به تاخیر تحویل خودرهای ثبتنامی  و بلا تکلیفی ثبتنام کنندگان و عدم  پاسخگویی شرکت کرمان موتور‼️ ‼️پیگیری جریمه تاخیر  و سود دیرکرد‼️ 🔴لطفاً دوستانی که میان اطلاع بدن ، برای چاپ بنر و... هماهنگ بشیم ✅کسی هم ترسی از تجمع نداشته باشه، همه ما قرارداد داریم و برای گرفتن حقمون تجمع میکنیم
علی رضایی : 🔴🔴دوستان اطلاع رسانی کنید🔴🔴 ‼️شنبه ۲۹شهریور ماه ساعت ۹ صبح‼️ 📍آدرس : جنت آباد جنوبی انتهای بلوار لاله‌غربی نبش خیابان بهمنی‌نژاد پلاک ۴۷   🔴دوستان لطفاً  تک روی نکنید، تا ساعت ۹ و نیم ۱۰صبر میکنیم که همه بیان  بعد اگر لازم بود با هم میرم داخل ‼️تجمع  در اعتراض به تاخیر تحویل خودرهای ثبتنامی  و بلا تکلیفی ثبتنام کنندگان و عدم  پاسخگویی شرکت کرمان موتور‼️ ‼️پیگیری جریمه تاخیر  و سود دیرکرد‼️ 🔴لطفاً دوستانی که میان اطلاع بدن ، برای چاپ بنر و... هماهنگ بشیم ✅کسی هم ترسی از تجمع نداشته باشه، همه ما قرارداد داریم و برای گرفتن حقمون تجمع میکنیم لطفا اطلاع رسانی کنید تا بتونیم به یه جواب منطقی برسیم با تماس گرفتن و صحبت کردن با اپراتور های... به هیچ نتیجه ای نمیرسیم
اردیبهشت : سلام تبدیل بزن راحت میشی منم اردیبهشت بودم
رضایی x5 : بدقولی ترین شرکت دنیا من خودرو را سال 1402 با موعد تحویل 3 ماهه ثبت نام کردم ولی بعد از یکسال تحویل دادند از طرفی جریمه تاخیر را هم میگن یکی دو سال طول می‌کشه ... جگر ما خون شد ،،، ملت چکار کنند دستمون جایی بند نیست
رضا : داداش من دارم میگم مردادم نه پیام تبدیل اومده نه تکمیل شما میگی شهریور
تارا وی ۱ تحویل آذر : دوستان تو کاستومر قرارداد های دهه اول شهریور در حال فاکتور بود تا دیشب امروز تغییر کرده به قراردادهای ماه جاری درحال فاکتور میباشد. جهت اطلاع دوستان
بهارj7ثبت نام فروردین ماه : برای من هم رفته محل دور پلاک زنگ زدم نمایندگی میگن الان داریم ثبت نامی اسفند تحویا میدیم احتمالا یک ماه اینده نوبت می رسه
مصیب : دوستان بزنید روی لینک https://www.karzar.net/242432 امضا کنید کارزار شکایت از سایپا
داریوش 2 اردیبهشت : خدا لعنتشون کنه به پول ما دیگه یه پرشیا حلبی هم نمیدن خدا ازشون نگذره مرده شور ریختشونو ببره ایشااله هست و نیستشون به فنا بره ایشااله اواره کوچه و خیابون بش خدا تقاص ما را ازشون بگیره آه و نفرین بچه هام پشت سرشو کجاست این مدیر بی عرضه سایپا که بیاد جواب ما را بده خدا لعنتون کنه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احمد31مرداد : سلام اره داداش برامنم تغییر کرده فاکتور
کلهر : درود برشرفد،پیگیر باشین ،خداوکیل بیخیال باشیم، تایک سال دیگه همین آشو همین کاسست
GXRLهادی : دوستان کوییک gxrl هر با شرکت تماس بگیرید که حقمون ضایع شده تمام مدلهای کوییک فاکتور میشه به جز این مدل
سلام : سلام من اردیبھشت پیش پرداختو ریختم یہ چن روز پیش پیام اسقاط اومد پیام میاد دفتم تحویل دادم
حسن : سلام دوستان ، طرح فرسوده ثبت نامی اردیبهشت1404 ، تا حالا کی فاکتور شده ؟؟؟ من تایید حواله هام 28 مرداد ولی تکمیل وجه دعوتنامه 5 مرداد 1404 بودم ، تا حالا هم فاکتور نشدم !!!!!!
کاظم : سلام دوستان یه رفیقی داخل صدا وسیما دارم گفتم بهش گفت صحبت می کنم 20:30بیاد یه گزارش خبری بگیره ورسانه بشه فقط چند نفر برا مصاحبه احتیاج هست
رضا : معذرت میخوام 30 آبان اشتباه نوشتم 30 آذر
رضا : سلام، من هم پانا پیش فروش تحویل 30 آذر هستم هنوز نیومده دعوتنامه از نمایندگی پرسیدم گفت مهر ماه میاد
مینا 207پانا آذرماه : سلام دوستان من تحویل 30 آذرماه هستم پیش فروش لطفا اگه برای کسی دعوتنامه اومده اینجا اطلاع بده ممنون
0 : منم 23 بهمن خبری نیست