دلایل نارضایتی مشتریان از خدمات خودرویی اعلام شد

 

دلایل نارضایتی مشتریان از خدمات خودرویی اعلام شد

 
مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی اعلام شد.
 
اخیرا گزارش ارزیابی عملکرد شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال ۱۳۹۶، منتشر شد.
 
براساس این ارزیابی اگرچه متوسط رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو در طول سال گذشته معادل ۳.۲ درصد نسبت به وضعیت سال ماقبل آن (۱۳۹۵)، بهبود یافته است اما مصرف‌کنندگان همچنان از وضعیت خدمات پس از فروش خودرو ناراضی هستند.
 
در این زمینه براساس مصاحبه تلفنی صورت گرفته با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۶، عمده دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودرو مربوط به سه موضوع "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" بوده است.
 
این موضوع نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان از مهمترین بخش‌های فرایند خدمات پس از فروش خودرو که همان کیفیت تعمیرات، اجرت خدمات، قیمت قطعات و در دسترس بودن قطعات یدکی مورد نیاز است، ناراضی هستند.
 
براساس این ارزیابی شاخص "رضایت مشتریان از وضعیت تامین قطعات یدکی" که یکی از مهمترین عوامل کسب رضایت مشتریان در خدمات پس از فروش خودرو محسوب می‌شود نسبت به سال‌های گذشته، "افت محسوسی" داشته است که این موضوع نشان دهنده افزایش کمبود و کسری قطعات یدکی در شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال گذشته است.
 
این وضعیت در حالی است که براساس همین ارزیابی در میان ۴۲ شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی در طول سال ۱۳۹۶، عملکرد هیچ یک از این شرکتها "انطباق کامل" با الزامات آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نداشته است.
 
این موضوع به این معنا است که هیچ یک از شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در کشور، پایبندی کامل به قوانین جاری در این حوزه نداشته و تمام این شرکتها بخش‌هایی از قانون را نقض می‌کنند.
 
نتیجه چنین وضعیتی استمرار نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال گذشته بوده است.
 
 
 

منبع (source)

iranjib

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 31 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J7 : چرا جی ٧ فاکتور نمیکنن دیگه :(
فاطمه جی 4 سفید مشهد : کامنت ها کو؟
سیاوش : سلام دوستان پیام‌های گروه کاملآ پاک شده برا من بدین صورت هست یا برای همه
شهابx5 آبان : چی شده که قطع کردن
وحید : سلام سلام محسن اسفند ماه و خانعلی آچیلیان
جی زمستان : سلام،امروز کسی شاهین جی سانروف دار تحویل گرفته یا پلاک شده باشه
جک j4 : سلام دوستان ثبت نامی های جک j4 ماه دی کسی فاکتور شده ؟
J7 حسینی : دوستان آخرین شماره شاسی که خورده برای چه تاریخ ثبت نامی بوده برای جی ۷؟
شاهین : سلام دوستان چرا سایت قبلی پاک شده ؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد 19مهر : اره داداش
دنا اپشنال اتومات : برا مام همین
امید : نزدیک به دوماه میشه.برات پیامک میاد
امید : چونکه میخوان ببینند اگه ماشین مشکلی داره اونرو برگشت بدن.
محمود : سلام. آخه سورن چه سنخیتی با رانا داره؟
رانا پلاس تحویل خرداد1404 : اگه به 207تبدیل بزنن مشکلی نیست ولی سورن پلاس ضرره واقعی هستش قابل توجه دلال ها و کسانی که دارن کامنت ها رو چک میکنن
207 پانوراما تحویلی 13 خرداد : منم همینجوریه تحویل13 خردادم
مرتضی : شما تکمیل وجه کی چه تاریخی هستید؟
سپیده : واسه منم اینجوریه
اتو : تاریخ تحویل تون کی بود؟