دلایل نارضایتی مشتریان از خدمات خودرویی اعلام شد

 

دلایل نارضایتی مشتریان از خدمات خودرویی اعلام شد

 
مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی اعلام شد.
 
اخیرا گزارش ارزیابی عملکرد شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال ۱۳۹۶، منتشر شد.
 
براساس این ارزیابی اگرچه متوسط رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو در طول سال گذشته معادل ۳.۲ درصد نسبت به وضعیت سال ماقبل آن (۱۳۹۵)، بهبود یافته است اما مصرف‌کنندگان همچنان از وضعیت خدمات پس از فروش خودرو ناراضی هستند.
 
در این زمینه براساس مصاحبه تلفنی صورت گرفته با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۶، عمده دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودرو مربوط به سه موضوع "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" بوده است.
 
این موضوع نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان از مهمترین بخش‌های فرایند خدمات پس از فروش خودرو که همان کیفیت تعمیرات، اجرت خدمات، قیمت قطعات و در دسترس بودن قطعات یدکی مورد نیاز است، ناراضی هستند.
 
براساس این ارزیابی شاخص "رضایت مشتریان از وضعیت تامین قطعات یدکی" که یکی از مهمترین عوامل کسب رضایت مشتریان در خدمات پس از فروش خودرو محسوب می‌شود نسبت به سال‌های گذشته، "افت محسوسی" داشته است که این موضوع نشان دهنده افزایش کمبود و کسری قطعات یدکی در شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال گذشته است.
 
این وضعیت در حالی است که براساس همین ارزیابی در میان ۴۲ شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی در طول سال ۱۳۹۶، عملکرد هیچ یک از این شرکتها "انطباق کامل" با الزامات آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نداشته است.
 
این موضوع به این معنا است که هیچ یک از شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در کشور، پایبندی کامل به قوانین جاری در این حوزه نداشته و تمام این شرکتها بخش‌هایی از قانون را نقض می‌کنند.
 
نتیجه چنین وضعیتی استمرار نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال گذشته بوده است.
 
 
 

منبع (source)

iranjib

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رحیمی : من در مورد این خبر از نمایندگی شهرمون پرسیدم،تایید کرد و گفت: بدلیل آنکه بیش از 90درصد قطعات ساینا و کوییک در ساپکو(متعلق به سایپا) تولید می شوند، وابستگی کمی به بیرون از شرکت سایپا دارند و تولید آنها ادامه دارد،اما حدود 40تا 50 درصد قطعات شاهین،سهند و اطلس،بیرون از سایپا و توسط قطعه سازان متعدد تولید میشود،حالا که چک های سایپا برای آنها نقد نشده،قطعه تحویل ندادند و مونتاژ این 3 خودرو به مشگل خورده اند.
محمد : ماشینتون چه رنگیه؟ فروش فوری بودین؟
محمد لاماری مشکی : سلام وقت بخیر تاریخ واریز اولیه چندم بهمن بوده؟؟
محمد : شما چه طرحی هستین و چه رنگی؟
محمد لاماری مشکی : سلام تاریخ واریز وجه اولتون رو میگید؟؟؟ چه رنگی؟؟؟
شاهین جی ۱۷ آذر : سلام الان شاهین جی تا چه تاریخی فاکتور شده میشه یک اطلاع کلی بدید
سیاوش : سلام بزرگوار ثبت‌نام چه ماهی بودی که الان فاکتور شدی؟
مرتضی کشاورز : سلام واقعا برای خودمون متأسفیم که یه تومن دادیم الآنم همش بایدحرص بخوریم ای دادبیداد خدالعنتشون کنه
M : سلام به همه دوستان من تا 30 مرداد که آخرین باری بود امدم این سایت خبرا رو دنبال میکردم 31 فاکتور شدم 11 شهریور تحویل گرفتم میخواستم ببینم چی شد آخرش Gتا چندم فاکتور شد ؟ GLبه کجا رسید ?
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سینا : سلام من ثبت نام 15بهمن کردم تکمیل وجه 21تیر امروز که زنگ زدم سایپا میگن تا آخر فروردین فاکتور شده در جواب اعتراضی که کردم که تاخیر داره گفتن سودش بهتون می دیم😞
علی : دقیقا شنبه. حالا نمیشه دوشنبه . ای بابا نشد که.
15 بهمن : درسته تحویل تیرماه بود ولی تکمیل وجه اردیبهشت هستیم
سورن 31 شهریور : سلام ، شما کی تکمیل وجه کرده بودید؟
محمدی : سلام آقا مهدی من پیش فروش بهمن بودم اما فاکتور نشدم. باید به جایی اعلام کنم؟
اطلس دی : رنگ ماشینتون چیه مدل جی هسین یا جی ال تغییری چیزی داده بودین؟
محمد : یه دانه بچمو کفن کنم هنوز فاکتور نشدم 12043222 شماره پذیرشمه
پیش فروش اسفند : من یک مرتبه تحویل خودرو ساینا حضوری داشتم خیلی راحت هست ده دقیقه بیشتر زمان نبرد موقع نهار بود نهار هم دادن خیلی برخورد خوبی داشتن فقط باید کارت ملی و شناسنامه همراه داشته باشی یک امضا گرفتن تحویل دادن. داخل کارخانه دور زدیم ماشین مشکل نداشت اومدیم بیرون . یک برگه هم دادن چون مدارک نداشت برای پلیس تا اومدن مدارک
ساینا : سال گذشته حدود برج هفت و هشت بود که خودرو های داخلی در بازار حدود بیست در در صد افزایش قیمت داشتند
دی : طرح مادران بودیید شما؟