دلایل نارضایتی مشتریان از خدمات خودرویی اعلام شد

 

دلایل نارضایتی مشتریان از خدمات خودرویی اعلام شد

 
مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی اعلام شد.
 
اخیرا گزارش ارزیابی عملکرد شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال ۱۳۹۶، منتشر شد.
 
براساس این ارزیابی اگرچه متوسط رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو در طول سال گذشته معادل ۳.۲ درصد نسبت به وضعیت سال ماقبل آن (۱۳۹۵)، بهبود یافته است اما مصرف‌کنندگان همچنان از وضعیت خدمات پس از فروش خودرو ناراضی هستند.
 
در این زمینه براساس مصاحبه تلفنی صورت گرفته با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۶، عمده دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودرو مربوط به سه موضوع "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" بوده است.
 
این موضوع نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان از مهمترین بخش‌های فرایند خدمات پس از فروش خودرو که همان کیفیت تعمیرات، اجرت خدمات، قیمت قطعات و در دسترس بودن قطعات یدکی مورد نیاز است، ناراضی هستند.
 
براساس این ارزیابی شاخص "رضایت مشتریان از وضعیت تامین قطعات یدکی" که یکی از مهمترین عوامل کسب رضایت مشتریان در خدمات پس از فروش خودرو محسوب می‌شود نسبت به سال‌های گذشته، "افت محسوسی" داشته است که این موضوع نشان دهنده افزایش کمبود و کسری قطعات یدکی در شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال گذشته است.
 
این وضعیت در حالی است که براساس همین ارزیابی در میان ۴۲ شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی در طول سال ۱۳۹۶، عملکرد هیچ یک از این شرکتها "انطباق کامل" با الزامات آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نداشته است.
 
این موضوع به این معنا است که هیچ یک از شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در کشور، پایبندی کامل به قوانین جاری در این حوزه نداشته و تمام این شرکتها بخش‌هایی از قانون را نقض می‌کنند.
 
نتیجه چنین وضعیتی استمرار نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال گذشته بوده است.
 
 
 

منبع (source)

iranjib

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X3sefid : مبارکه،چرخش برات بچرخه
X5♥️ : دوستان بعد از صدور پلاک چند روز طول میکشه تحویل بدن؟
طاهاطاها طرح فرسوده : بهنام جان ۰۹۲۲ کلا مراحل را دارن دیر ۱۸۴میبرن جلو احتمالا بعلت تغییر مالکیت ایرانخودرو ۷۷ به شرکت کروز تحویل بهمن به تاخیر افتاده ۶۷ .من حتی زنگ زدم گفتم تغییر رنگ واسم فعال کنن گفتن نمیشه حالا دیگه خواستی من در خدمتم
حامد : طاها مانده حساب مشتری تو فاکتور سایت نزده مگه ؟اگه زده اون میشه چیزی که بهت پس میدن
احبر : سلام من ثبت‌نامی شهریور بودم ۲ اردی بهشت تحویل دادن ما شما خیلی دیر کرده از کرمان موتور پیگیر شو
J7mina تیر ماه تبدیلی : دوستاااااان بلاخره شاسی شددددددمممممم وااااای چقدر خوشحالممممم امیدوارم قسمت همه بشههههه
طاهاطاها طرح فرسوده : سلام بهنام جان فعلا که مبلغی واسه تاخیر نزده زنگ زدم نمایندگی گفت تو سند میزنه. تمام مراحل را همینجا به دوستان اطلاع میدم انشاله که واسه همه مفید باشه .الانم رفته واسه تخصیص پلاک تو ناجا .اینم یه غول هست واسه خودش😆
متخصص : سلام امروز 14 اردیبهشت بنده تماس گرفتم تهران گفتن که تا 11 آذر فاکتور شده
علی : سلام دوستان من ۱۱ شهریور ۳۷۰ واریز کردم بابت شاهین پلاس دیروز ۱۳ اردیبهشت پیامک تکمیل وجه اومد که البته هنوز انجامش ندادم، الان از نمایندگی زنگ زدن میگن بیا اینجا یه سری توضیحات می‌خوایم بهت بدیم، موضوع چیه به نظر شما ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
درخواست : کارت سوخت که جز مدارکی حساب میشه که بهت میدن خودشون
تبریزی : احمد آمار تاخیر غینت گرفتی جک نگو مومن
الهام چمبریانی : بدک نیست خوبه
اشتری : امروز کسی رفته بود؟ خبری نیست؟
سورن پلاس : نه نگیر 8 نه میلیون میخواد بدی کارت طلایی بدرد نمیخوره
احمد : آمار گرفتم من مشکل قطعه دارند دو ماهی تاخیر میخوره
207ارتقا رینگ آلمینیومی طرح یکپارچه : چه رنگی بود عزیز؟
جواد مشهد : تحویل 30 اسفند طرح عادی
دنا 6سرعته : داداش ما موعد تحویل 30اسفند بودیم هنوز تحویل ندادن
سورن دوگانه : دوستان کارت طلایی بگیریم یا نه ؟؟