تیبا در کل از پراید بهتر است

 

تیبا در کل از پراید بهتر است

 

رپورتاژ - طبق یک قاعده هر خودرو نو و دست دومی که حدود ۳۰ میلیون تومان و کمتر از آن قیمت دارد در بازار خودروی ایران فروش خوبی دارد. البته قبلا این سقف کمتر بود و مردم به دنبال خرید‌ خودرو زیر ۲۰ میلیون تومان بودند. در هر حال این بازار کشش فروش هر خودروی زیر ۳۰ میلیون تومانی را دارد، چون خودروی بی‌کیفیتی مانند پراید حاکم آن بوده است. حالا در بدترین حالت، هر محصول جدیدی به این بازار اضافه شود، مسلما به بدی پراید نخواهد بود. شرکت خودروسازی سایپا برای اینکه حال و هوای بازار خودروهای زیر ۳۰ میلیون تومانی‌ها را تغییر دهد، تیبا را عرضه کرد. این خودرو برای دهک پایین جامعه و با هدف جایگزینی پراید تولید شد، اما با افزایش قیمت‌ها از دسترس دهک پایین خارج شد و نتوانست تصمیم خریداران پراید را به خرید تیبا تغییر دهد. تیبا در یک کلمه همان پراید است که کمی به ظاهر آن توجه شده است؛ البته در مواردی نیز از ریو و تندر ۹۰ الهام گرفته است. موتور و بیشتر متریال به کار رفته در این خودرو، همان‌هایی هستند که در انواع مختلف پراید‌ها به کار می‌روند.

تیبا از سال ۱۳۸۸ تولید می‌شود. سایپا تمام تلاشش را کرده است تا این خودرو از پراید بهتر باشد، اما در عمل این دو خودرو کمی با هم تفاوت دارند؛ برای مثال موتور تیبا نسبت به پراید کمی قوی‌تر است. گیربکس این خودرو همچنان ضعیف است و گاهی تعویض دنده به سختی انجام می‌شود که مشکلی شایع و قدیمی در پراید نیز است. اگر مدل کارکرده می‌خرید حتما اهمیت بررسی دقیق گیربکس توسط کارشناس را در نظر داشته باشید. اگر خودروی دوگانه سوز می‌خواهید این نکته را قبل از خرید تیبا بدانید که تقریبا تمام خریداران از صدای زیاد و ریپ زدن موتور هنگامی که خودرو روی حالت گاز سوز است شکایت دارند. راه حل این مشکل شایع، استفاده از نمد زیر کاپوت است. نمد تا حدودی صدای موتور را کم می‌کند.

در مجموع تیبا سرعت، شتاب، هندلینگ و رانندگی نرم‌تری از پراید دارد. این موضوع را زمانی بهتر درک خواهید کرد که قبل از خرید تیبا، برای مدتی تجربه سواری با پراید را داشته باشید. سیستم تعلیق خودرو به نسبت رقبا نرم است و ضربات کمتری به خودرو و سرنشین وارد می‌شود. دور زدن با تیبا از پراید سخت‌تر است، زیرا زاویه چرخ‌های تیبا ۵ درجه از پراید کمتر است و همین ۵ درجه باعث می‌شود مجبور شوید به جای دور زدن با یک فرمان، با دو فرمان دور بزنید.

تیبا مانند دیگر محصولات شرکت خودرو سازی سایپا خودروی کم خرجی است. پس خرید تیبا دست دوم بدون تصادف با ریسک زیادی همراه نیست؛ زیرا تمام قطعات در بازار موجود هستند و نسبت به باقی خودروها قیمت بالایی ندارند. یک تیبا صندوق‌دار سالم، تولید سال ۱۳۹۵ با کارکرد ۱۰ هزار کیلومتر در سایت دیوار با قیمت حدود ۲۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد. تیبا ۲ یا مدل هاچ بک جوان پسند‌تر از مدل صندوق‌دار است. مدل هاچ‌بک و صندوق‌دار از نظر قیمت بسیار به هم نزدیک هستند، پس انتخاب بین این دو مدل در واقع تحت تاثیر سلیقه‌ و نیاز خریدار است.

 

منبع : ویرلن

 

source

virlan

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تیبا , ویرلن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 37 نظر
پارسا. 36 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مجتبی باقری : کوئیک دارم حرکت تو دنده یک صدای مثل صدای اگزوزنیسان میده فقط هم تو دنده یک چرااا
سعید : تو تحویل حضوری سایپا در درب کارخانه آیا عصر ها هم ماشین تحویل میدن یا فقط صبح ها هستش کسی اطلاع داره راهنماییم کنه اگه اطلاعات کامل دارین ساعت هاشو هم بگین ممنون
پردیس : سلام ببخشید چقدر واریز کردی؟ سود مشارکت رو کسر کرده بودن
مریم j4 سفید مشهد : من ثبت نام آبان بودم و هنوز تازه دیروز پلاک شده و حداقل ده روز دیگه میدن شما حداقل تا اخر خرداد صبر کنید تا مرحله ی بعد سبز بشه
میثم j4 : سلام شماره تماس شرکت ۰۲۱۴۲۷۲۴ بعد کد ۷ بعد کد ۳، استعلام بگیرید میگن کی بارگیری شده
محسن اسفند ماه : به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » به نقل از ایکوپرس- از اواخر بهمن‌ماه سال گذشته، فرایند ثبت سفارش برخی قطعات در سامانه جامع تجارت به‌منظور بررسی عملکرد تولیدکنندگان و تخصیص سهمیه‌های ارزی توسط مراجع ذی‌ربط در حالت بررسی قرار گرفت. این موضوع باوجود موجود بودن قطعات در گمرکات، مانع از ترخیص آن‌ها و در نتیجه کاهش تولید خودروی ری‌را شد. انتظار می‌رود، طی روزهای آینده مشکلات باقی‌مانده در تامین برطرف شده و فرایند تولید و تحویل «ری‌را» با سرعت بیش‌تری ادامه یابد. ایران‌خودرو ضمن پوزش از مشتریان عزیز بابت تاخیر پیش آمده در تحویل خودرو ری‌را، در همین مدت در سیستم‌های کیفیت این محصول در شبکه تامین و تولید بهبودهای قابل توجهی انجام داده است که در ارتقای کیفیت محصول نهایی تاثیرگذار خواهد بود.
شاهین : سلام چطور از آذر تا الان میشه 70 روز☹️
عظیم زاده : حوالی دی ماه دوست عزیز، ان شا الله قسمت همه دوستان
تیتان ۲ دی : تو رو خدا بیایید پیام بدید. دلمون پوسید از بس اومدیم اینجا و هیچ پیام و خبری ندیدیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
X33 اتومات : دوستان یه توضیح کاملی براتون مینویسم لطفا بخونید و عمل کنید، هرکسی هم که مخالف این توضیحاته مطمئن باشید آدمای شرکتن اول اینکه ما مدل پرداخت داریم یا قطعی یا علی الحساب، اگه قرارداد قطعی باشه یعنی شما کل پول ماشین رو در سال 1403 که شامل دیون و ... هم میشه پرداخت کردید و شامل افزایش قیمت سال جدید نمیشین و در سال جدید فقط باید مابه تفاوت افزایش دیون رو بدید که مبلغی بین ده تا بیست تومنه. پس سرتون کلاه نره دوم اینکه ما که اینهمه صبر کردیم یه بار واسه همیشه جلوی اینا وایستاد من پارسال x22 خریدم ازشون امسالم ثبت نام کردم، مطمئن باشید شما هم باز راهتون به این شرکت میوفته پس واسه آیندتونم که شده عقب نشینی نکنید سوما اینکه اگه انصراف بدین شرکت ورشکست نمیشه خوشحالم میشه چون پول شما رو دو سه ماه بعد با یه سود اندک پس میده ولی حواله خودرو شما رو به قیمت جدید میفروشه و فقط ما ضرر میکنیم که چند ماه منتظر ماشین موندیم چهارم اینکه بجای انصراف یه وکیل بگیرید قرارداد رو بدید بهش کارتون رو پیگیری کن، طول میکشه ولی جواب میده. سال گذشته دوست من اینکارو کرد و در نهایت برنده شد
ساینا فوق العاده : توحید جان ضمن تشکر از تو و معدود دوستانی که توی این آشفته بازار تأخیر ها و شایعات، اطلاعاتشون تقریبا موثق و قابل اتکاست، یک سوال آیا اطلاع داری ما به تفاوت حق بیمه برای امسال تقریبا چقدر شد؟
mohammad051 : اگه اومد یک پیامی بزار منم 5/17 هستم
حسن مدرسی : خودرو چه مدلی بوده؟؟
آریزو 8 مجید : به نظر منم دوستانی که فاکتور نشدن انصراف بدن مدیران به غلط کردن میافته
حسن مدرسی : آپشن سینی زیر موتور خوبه.حالا مانیتور هم چون گارانتی داره خوبه بزاری.ولی از کیفیتش خبرندارم
کوییک rs : پس چرا من پلاک نکردین
قاسمی : دوستان و این افزایش قیمت ربطی به فاکتور شدن و یا نشدن نداره .فقط قرارداد ملاک عمل هست که آیا قراردادتون با مدیران قیمت قطعی بوده یا علی الحساب
قاسمی : هر خودرویی که از فروردین 404 مجوز ترخیص از کمرک بگیره مشمول این افزایش قیمت هست.حالا اونایی که قیمت قطعی هستن خود شرکت باید این افزایش قیمت رو از جیبش بده و اونایی که قراردادشون قیمت قطعی نیست خودشون باید پرداخت کنن.دلیل اینکه مدیران خودروهایی رو که قیمت قطعی بودن و از تاریخ تحویلشون هم گذشته رو ترخیص نمیکنه اینه.وگرنه گمرک مشکلی نداره .چون باید از جیبش خودش پرداخت کنه داره با دولت رایزنی میکنه که قیمت رو بیارن پایین
قاسمی : واما نکته مهم و اصلی اینه دوستان خوب توجه کنید.درواقع گیر اصلی کار اینجاست.نرخ ارز محاسباتی گمرک در سال 404برای ترخیص خودروهای مونتاژی و وارداتی از 28 هزار به 68 هزار افزایش پیدا کرده .این تو قیمت تمام شده خودرو بسیار تأثیر گذار هست .کسانی که قراردادشون قیمت قطعی هست این افزایش قیمت شامل حالشون نمیشه و خود کارخانه باید پرداخت کنه ولی کسانی که قراردادشون قیمت قطعی نیست حتی اگه فاکتور شده باشن این افزایش قیمت رو باید پرداخت کنن