وزیر صنعت هم پراید سوار می شود!

وزیر صنعت هم پراید سوار می‌شود!

 در حالی که آمارهای رسمی از سطح کیفی نه چندان ایده آل پراید و سمند روایت می کند، وزیر «صنعت، معدن و تجارت» می گوید هر دو خودرو را دارد و از آنها لذت هم می برد. محمدرضا نعمت زاده که در برنامه یکشنبه شب گذشته «پایش» حضور یافته بود، تاکید کرده که هم پراید و هم سمند، هر دو خوب کار می کنند و اگرچه ظاهرشان شبیه محصولات خارجی نیست، اما در کل مناسب به نظر می رسند!!! وی اما با ذکر خاطره ای، به نوعی از خودروسازان داخلی و سیاست های حمایتی دولت از صنعت خودرو دفاع کرده و گفته است که وقتی دلیل رونق تولید و صادرات یکی از خودروسازان بزرگ دنیا را پرسیده است، آنها صبوری و از خودگذشتگی مردم را دلیل اصلی این موفقیت دانسته اند. بنابر روایت نعمت زاده، آن خودروساز بزرگ، محصولات خود را در بازارهای صادراتی ارزان تر از داخل به فروش می رسانده و مردم نیز با وجود گران تر بودن و کیفیت پایین تر خودروهای داخلی نسبت به خارجی ها، تولید کشور خودشان را خریداری می کرده اند.

وزیر صنعت هم پراید سوار می‌شود!

در واقع این دو اتفاق توامان (صبوری و از خودگذشتگی مردم!) سبب شده خودروسازی آن کشور به رشد و توسعه دست یابد. به نظر می رسد هدف وزیر صنعت از نقل این خاطره، پیغامی غیر مستقیم به مشتریان ایرانی بوده و به نوعی از آنها خواسته تا صبوری بیشتری در برابر خودروهای داخلی پیشه کنند! این در حالی است که هم اکنون حدود نیم قرن از تولد صنعت خودرو ایران می گذرد و مردم به اندازه کافی و بلکه بیشتر، کم و کاستی هاي این صنعت را تحمل کرده اند. کیفیت نازل و قیمت بالا، دو مشکل اساسی خودروسازی ایران به شمار می رود که پس از این همه سال، مردم در مورد آنها صبوری به خرج داده اند. طی این سال ها تنها درصد بسیار کمی از ایرانی ها قادر به خرید خودروهای خارجی بوده اند و تعرفه بالای واردات اجازه نداده بیشتر ایرانی ها طعم کیفیت و قیمت مناسب را بچشند، اما صنعت خودرو چندان استفاده ای از این فرصت نبرد. وزیر صنعت، اما در ادامه اظهاراتش از ابلاغ برنامه تولید به خودروسازان صحبت به میان آورده و گفته که قرار است طی امسال، 900 هزار دستگاه خودرو در کشور به تولید برسد. نعمت زاده همچنین دلیل افزایش قیمت خودرو را کاهش تولید دانسته و تاکید کرده هماهنگی لازم میان وزارت صنعت و شورای رقابت بر سر قیمت خودرو انجام شده است و خودروسازان از این پس خود ارز موردنیازشان را تامین خواهند کرد.


منبع

دنیای اقتصاد

برچسب : خودروساز داخلی , وزیر صنعت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

5 نظر

Mrd
1

Khob hamine ke sanaat keshvar pishraft nemikone Kasi ke ba peraido samand Hal mikone shode vaziresh....
14:36  1392/07/30
گزارش
پاسخ دادن
شهریار
1

اولا وزیر نگفتش از کدوم سمندا یا پرایدا سوار میشن صادراتی یا داخلی؟دوما اقای وزیر خودرو سازان کره ای که مد نظر شماست در حال حاضر کجا هستند و ما کجا؟ای کاش اقای وزیر مدت صبر وتحمل مردم رو مشخص کنند تا خودرو ساز ومردم تکلیفشون رو بدانند.ایا نزدیک 30 سال تحمل خودرومونتاژ کن کافی نیست وسودهای کلانی که مافیای خودرو چه در قطعه چه در فروش بدست میاد برای 30سال کافی نیست؟
13:13  1392/07/30
گزارش
پاسخ دادن
مهداد
1

ايران خودرو ٣ سال زودتر از هيوندايي شروع به كار كرده. كره اي ها هم از توليد داخلشون حمايت كردن ولي درست و اونها طي يك برنامه ١٠ ساله به خودرو ساز فرصت پيشرفت و هماهنگ شدن با بازار بين المللي رو دادن يعني در سال اول تعرفه واردات خودرو خارجي ١٠٠ درصد بوده و هر سال ١٠ درصد از اين تعرفه كم ميكردن تا هيوندايي روند رشد رو سريعتر طي كنه. نتيجه اش هم موفق بود. از همين امسال هم ايران اين روند رو طي كنه باز هم موفق خواهد بود
20:56  1392/07/28
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Goyban Bahar
4

عجب رویی دارن!!!!
18:59  1392/07/26
گزارش
پاسخ دادن
محمد صادق
2

متاسفانه ایشون فکر میکنند فقط ظاهر خودرو های تولید شده توسط خودرو سازان ایرانی شبیه محصولات خارجی نیست و این نشان دهنده ی این است که مواردی مثل کیفیت ساخت، ایمنی،آلایندگی،قیمت و..... برای ایشان مهم نیست. متاسفانه نتیجه ی حمایت بی چون و چرای دولت از صنعت خودرو در دهه های اخیر صنعت خودروی ایران را با شرایط بحرانی روبه رو کرده و متاسفانه ساختار ها و چارچوب های این صنعت به شکلی تشکیل نشده است که بتواند بدون حمایت به حیات خود ادامه دهد.البته حمایت یا شاید دخالت دولت در دیگر صنایع ایران باعث شده همین مشکلات که در صنعت خودرو وجود دارد در انها هم وجود داشته باشد . وتا زمانی که اقتصاد ایران به سمت خصوصی سازی واقعی و کوچک شدن دولت پیش نرود این مشکلات علاوه بر این که کم نمیشود چه بسا بیشتر هم میشود.
15:22  1392/07/26
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
موسوی : نوبت من شهریور امسال هست شهریور سال دیگه هم باشه تبدیل نمیزنم بی خود کردن پول G رو اول گرفتن الان میگنGL بعد میگن چرا مردم ناراضی هستن دزد و نمیگیرن میرن آفتابه دزد رو میگیرن بعد میگن قانون هست
موسوی : نوبت من شهریور امسال هست شهریور سال دیگه هم باشه تبدیل نمیزنم بی خود کردن پول G رو اول گرفتن الان میگنGL
موسوی : خدا شاهده ۱۰ سال دیگه باشه وایمیستم تا G بگیرم هر چی میشه بشه لعنت به خودرو ساز لگن ساز
مینا تارا دستی : من تارا دستی v1 تحویل 9 آذر رنگ سفید، اسقاط فقط واریزی اولیه انجام شده هنوز دعوت نامه نیومده میخام بدونم دعوت نامه ابان به چه قیمتی اومده برای اسقاطی ها
شاهین جی : من آذر ماه 297 تومان واریز کردم شاهین G مهر ماه هستم هنوز هیچ پیامی نیومده پیشنهادی هم نیومده کسی خبر نداره کی پیام تکمیل وجه میاد
امیر مهدی ، شاهین پلاس تکمیل وجه اول اردیبهشت : زبل خان خوبه
شاهین بدبخت : ما که شهرستانبم چیکار کنیم
ایگل : از من 20248 هست هنوز هیچی همش میگن منتظر باشید تو صف بارگیریه
قاسم : پیش فروش تارا دستی سفید تحویل 31شهریور امروز فاکتور شد قیمت 828تومان زده بود تاثیر شورای رقابت زده بود 50تومان
زبل خان : من مشکلی با گول خوردن ندارم، خوشم میآد.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی gxl : هنوز خرداد فاکتور نشده میخای تیر فاکتور بشه داداش
اطلس : توگروه اطلس سواران برای شنبه 29 تجمع میکنن
یاغی : فردا و پس فردا تمام 21و 22و23بهمنیا فاکتور میشن،چه واریزی چه پذیرش
فرزاد : سلام امروز برای منم برای بار سوم تحویل حضوری آمده اکه پلاک نشوده مریضی پیام تحویل حضوری میفرستن
بهرام : داداش های من به خدا دیر و زود داره ولی سوخت وسوز نداره همه هرکسی هرماشینی رو ثبت نام کرده همون رو با همون قیمت تحویل میدن خیالتون راحت
اطلس : دی ماه از 22اردیبهشت تا 20 خرداد بهمن از 14 یا 15 تیر به بعد هستش برای خوده من 16 تیر پیامک اومد چندروز قبلش تو گروه برای دوستان بهمنی پیامک اومده بود
بهرام : برای من هم اومده
اطلس : طرح عادی هستید شما؟
محمد : سود سالانه 12 درصده من رفتم شرکت سایپا
فوق العاده 23بهمن : بعد 13ام نشده