وزیر صنعت هم پراید سوار می شود!

وزیر صنعت هم پراید سوار می‌شود!

 در حالی که آمارهای رسمی از سطح کیفی نه چندان ایده آل پراید و سمند روایت می کند، وزیر «صنعت، معدن و تجارت» می گوید هر دو خودرو را دارد و از آنها لذت هم می برد. محمدرضا نعمت زاده که در برنامه یکشنبه شب گذشته «پایش» حضور یافته بود، تاکید کرده که هم پراید و هم سمند، هر دو خوب کار می کنند و اگرچه ظاهرشان شبیه محصولات خارجی نیست، اما در کل مناسب به نظر می رسند!!! وی اما با ذکر خاطره ای، به نوعی از خودروسازان داخلی و سیاست های حمایتی دولت از صنعت خودرو دفاع کرده و گفته است که وقتی دلیل رونق تولید و صادرات یکی از خودروسازان بزرگ دنیا را پرسیده است، آنها صبوری و از خودگذشتگی مردم را دلیل اصلی این موفقیت دانسته اند. بنابر روایت نعمت زاده، آن خودروساز بزرگ، محصولات خود را در بازارهای صادراتی ارزان تر از داخل به فروش می رسانده و مردم نیز با وجود گران تر بودن و کیفیت پایین تر خودروهای داخلی نسبت به خارجی ها، تولید کشور خودشان را خریداری می کرده اند.

وزیر صنعت هم پراید سوار می‌شود!

در واقع این دو اتفاق توامان (صبوری و از خودگذشتگی مردم!) سبب شده خودروسازی آن کشور به رشد و توسعه دست یابد. به نظر می رسد هدف وزیر صنعت از نقل این خاطره، پیغامی غیر مستقیم به مشتریان ایرانی بوده و به نوعی از آنها خواسته تا صبوری بیشتری در برابر خودروهای داخلی پیشه کنند! این در حالی است که هم اکنون حدود نیم قرن از تولد صنعت خودرو ایران می گذرد و مردم به اندازه کافی و بلکه بیشتر، کم و کاستی هاي این صنعت را تحمل کرده اند. کیفیت نازل و قیمت بالا، دو مشکل اساسی خودروسازی ایران به شمار می رود که پس از این همه سال، مردم در مورد آنها صبوری به خرج داده اند. طی این سال ها تنها درصد بسیار کمی از ایرانی ها قادر به خرید خودروهای خارجی بوده اند و تعرفه بالای واردات اجازه نداده بیشتر ایرانی ها طعم کیفیت و قیمت مناسب را بچشند، اما صنعت خودرو چندان استفاده ای از این فرصت نبرد. وزیر صنعت، اما در ادامه اظهاراتش از ابلاغ برنامه تولید به خودروسازان صحبت به میان آورده و گفته که قرار است طی امسال، 900 هزار دستگاه خودرو در کشور به تولید برسد. نعمت زاده همچنین دلیل افزایش قیمت خودرو را کاهش تولید دانسته و تاکید کرده هماهنگی لازم میان وزارت صنعت و شورای رقابت بر سر قیمت خودرو انجام شده است و خودروسازان از این پس خود ارز موردنیازشان را تامین خواهند کرد.


منبع

دنیای اقتصاد

برچسب : خودروساز داخلی , وزیر صنعت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

Mrd
1

Khob hamine ke sanaat keshvar pishraft nemikone Kasi ke ba peraido samand Hal mikone shode vaziresh....
14:36  1392/07/30
پاسخ دادن
شهریار
1

اولا وزیر نگفتش از کدوم سمندا یا پرایدا سوار میشن صادراتی یا داخلی؟دوما اقای وزیر خودرو سازان کره ای که مد نظر شماست در حال حاضر کجا هستند و ما کجا؟ای کاش اقای وزیر مدت صبر وتحمل مردم رو مشخص کنند تا خودرو ساز ومردم تکلیفشون رو بدانند.ایا نزدیک 30 سال تحمل خودرومونتاژ کن کافی نیست وسودهای کلانی که مافیای خودرو چه در قطعه چه در فروش بدست میاد برای 30سال کافی نیست؟
13:13  1392/07/30
پاسخ دادن
مهداد
1

ايران خودرو ٣ سال زودتر از هيوندايي شروع به كار كرده. كره اي ها هم از توليد داخلشون حمايت كردن ولي درست و اونها طي يك برنامه ١٠ ساله به خودرو ساز فرصت پيشرفت و هماهنگ شدن با بازار بين المللي رو دادن يعني در سال اول تعرفه واردات خودرو خارجي ١٠٠ درصد بوده و هر سال ١٠ درصد از اين تعرفه كم ميكردن تا هيوندايي روند رشد رو سريعتر طي كنه. نتيجه اش هم موفق بود. از همين امسال هم ايران اين روند رو طي كنه باز هم موفق خواهد بود
20:56  1392/07/28
پاسخ دادن
کاربر: Goyban Bahar
4

عجب رویی دارن!!!!
18:59  1392/07/26
پاسخ دادن
محمد صادق
2

متاسفانه ایشون فکر میکنند فقط ظاهر خودرو های تولید شده توسط خودرو سازان ایرانی شبیه محصولات خارجی نیست و این نشان دهنده ی این است که مواردی مثل کیفیت ساخت، ایمنی،آلایندگی،قیمت و..... برای ایشان مهم نیست. متاسفانه نتیجه ی حمایت بی چون و چرای دولت از صنعت خودرو در دهه های اخیر صنعت خودروی ایران را با شرایط بحرانی روبه رو کرده و متاسفانه ساختار ها و چارچوب های این صنعت به شکلی تشکیل نشده است که بتواند بدون حمایت به حیات خود ادامه دهد.البته حمایت یا شاید دخالت دولت در دیگر صنایع ایران باعث شده همین مشکلات که در صنعت خودرو وجود دارد در انها هم وجود داشته باشد . وتا زمانی که اقتصاد ایران به سمت خصوصی سازی واقعی و کوچک شدن دولت پیش نرود این مشکلات علاوه بر این که کم نمیشود چه بسا بیشتر هم میشود.
15:22  1392/07/26
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا : من تحویل دی بودم بالاخره امروز تارا خانم رو تحویل گرفتم
محمد : نه بالا گرفتار شدیم
تارا دستی : خوب خداروشکر تارا تیرماه و مرداد هم با تارا دستی زمستان براشون پیامک واریز وجه اومده بدون گرانی و احتمالا برای پیش فروش تیرماه هم احتمالا دهم خرداد بیاد
امین : فروش فوری شاهین اتوماتیک طرح جوانی جمعیت واریز ۲۴ دی ۴۰۲ تکمیل وجه بیمه و مالیات ۳۰ فروردین ۴۰۳ فاکتور ۲۴ اردیبهشت ۴۰۳ چراغ تحویل روشن ۲۹ اردیبهشت انشالله به زودی همه ماشیناشون رو تحویل بگیرن
شاهین : سلام دوستان دوباره طرح تبدیل اومده، این دفعه ساینا اس هنوز بازی های سایپا ادامه دارد....
اس ۳ : سلام دوستان کسی هست ثبت نام آذر باشه براش پیامک شاسی اومده باشه
T8 مشهد : ثبت‌نام ۱۸ بهمنم هنوز شاسی نشده
مجتبی S3 : چند روزه اینجا بدجور تگرگ میزنه،تمام ماشینا آسیب دیده انشالله ماشینا آسیبی نخورده باشه
علی : کسی از ثبت نام شهریور ماه نقدی فاکتور شده ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی : زنگ بزنید قشنگ توضیح بدین صداتون ضبط میشه
فاکتور 207 اتو اسفند : تکمیل وجه30 دی فاکتور شد تحویل 29 اسفند
احمد رضا : رنگ‌ها رو دیر میدن کاش تبدیل میزدید
207 : سلام دوستان .من نمیدونم چرا آخه تبدیل نمیزنن هم قیمتش تو بازار بالاتره هم خیلی ابشنش بیشتره حداقل 5تا ابشن بیشتر داره هم خیلی شیکتره .بنظر من تبدیل نزدن بزرگترین اشتباهه
محمدرضا : نوبت تحویل خرداد کیه فاکتورمیشن؟؟سورن موتورجدید
پارس 4722 : سلام به دلم افتاده تا فردا عصر پیامک ها میاد
پارس بهار : دوستان الویت بهار را ایرانخودرو میگه اول تیره اگه فراخوان بشن اونم تبدیل به سورن میاد چون 5هزار نفر دیگه الویت زمستان مونده پارس هم زیاد ندارنداگه برسه به الویت زمستان برسه پژو پارس بهار وتابستان طرح تبدیل میاد چقدر انتظار بکشیم بعد هم باید ماشینی جایگزین برداریم
احمد : سلام تا 8بود
رضا : دادش تبدیل به سورن میاد
سارا رحیمی : چند روز بعد از پلاک شدن ماشین میاد نمایندگی؟ تحویل حضوری چجوریه دردسر نداره؟ ممنون میشم جواب بدید🙏