وزیر صنعت هم پراید سوار می شود!

وزیر صنعت هم پراید سوار می‌شود!

 در حالی که آمارهای رسمی از سطح کیفی نه چندان ایده آل پراید و سمند روایت می کند، وزیر «صنعت، معدن و تجارت» می گوید هر دو خودرو را دارد و از آنها لذت هم می برد. محمدرضا نعمت زاده که در برنامه یکشنبه شب گذشته «پایش» حضور یافته بود، تاکید کرده که هم پراید و هم سمند، هر دو خوب کار می کنند و اگرچه ظاهرشان شبیه محصولات خارجی نیست، اما در کل مناسب به نظر می رسند!!! وی اما با ذکر خاطره ای، به نوعی از خودروسازان داخلی و سیاست های حمایتی دولت از صنعت خودرو دفاع کرده و گفته است که وقتی دلیل رونق تولید و صادرات یکی از خودروسازان بزرگ دنیا را پرسیده است، آنها صبوری و از خودگذشتگی مردم را دلیل اصلی این موفقیت دانسته اند. بنابر روایت نعمت زاده، آن خودروساز بزرگ، محصولات خود را در بازارهای صادراتی ارزان تر از داخل به فروش می رسانده و مردم نیز با وجود گران تر بودن و کیفیت پایین تر خودروهای داخلی نسبت به خارجی ها، تولید کشور خودشان را خریداری می کرده اند.

وزیر صنعت هم پراید سوار می‌شود!

در واقع این دو اتفاق توامان (صبوری و از خودگذشتگی مردم!) سبب شده خودروسازی آن کشور به رشد و توسعه دست یابد. به نظر می رسد هدف وزیر صنعت از نقل این خاطره، پیغامی غیر مستقیم به مشتریان ایرانی بوده و به نوعی از آنها خواسته تا صبوری بیشتری در برابر خودروهای داخلی پیشه کنند! این در حالی است که هم اکنون حدود نیم قرن از تولد صنعت خودرو ایران می گذرد و مردم به اندازه کافی و بلکه بیشتر، کم و کاستی هاي این صنعت را تحمل کرده اند. کیفیت نازل و قیمت بالا، دو مشکل اساسی خودروسازی ایران به شمار می رود که پس از این همه سال، مردم در مورد آنها صبوری به خرج داده اند. طی این سال ها تنها درصد بسیار کمی از ایرانی ها قادر به خرید خودروهای خارجی بوده اند و تعرفه بالای واردات اجازه نداده بیشتر ایرانی ها طعم کیفیت و قیمت مناسب را بچشند، اما صنعت خودرو چندان استفاده ای از این فرصت نبرد. وزیر صنعت، اما در ادامه اظهاراتش از ابلاغ برنامه تولید به خودروسازان صحبت به میان آورده و گفته که قرار است طی امسال، 900 هزار دستگاه خودرو در کشور به تولید برسد. نعمت زاده همچنین دلیل افزایش قیمت خودرو را کاهش تولید دانسته و تاکید کرده هماهنگی لازم میان وزارت صنعت و شورای رقابت بر سر قیمت خودرو انجام شده است و خودروسازان از این پس خود ارز موردنیازشان را تامین خواهند کرد.


منبع

دنیای اقتصاد

برچسب : خودروساز داخلی , وزیر صنعت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

Mrd
1

Khob hamine ke sanaat keshvar pishraft nemikone Kasi ke ba peraido samand Hal mikone shode vaziresh....
14:36  1392/07/30
پاسخ دادن
شهریار
1

اولا وزیر نگفتش از کدوم سمندا یا پرایدا سوار میشن صادراتی یا داخلی؟دوما اقای وزیر خودرو سازان کره ای که مد نظر شماست در حال حاضر کجا هستند و ما کجا؟ای کاش اقای وزیر مدت صبر وتحمل مردم رو مشخص کنند تا خودرو ساز ومردم تکلیفشون رو بدانند.ایا نزدیک 30 سال تحمل خودرومونتاژ کن کافی نیست وسودهای کلانی که مافیای خودرو چه در قطعه چه در فروش بدست میاد برای 30سال کافی نیست؟
13:13  1392/07/30
پاسخ دادن
مهداد
1

ايران خودرو ٣ سال زودتر از هيوندايي شروع به كار كرده. كره اي ها هم از توليد داخلشون حمايت كردن ولي درست و اونها طي يك برنامه ١٠ ساله به خودرو ساز فرصت پيشرفت و هماهنگ شدن با بازار بين المللي رو دادن يعني در سال اول تعرفه واردات خودرو خارجي ١٠٠ درصد بوده و هر سال ١٠ درصد از اين تعرفه كم ميكردن تا هيوندايي روند رشد رو سريعتر طي كنه. نتيجه اش هم موفق بود. از همين امسال هم ايران اين روند رو طي كنه باز هم موفق خواهد بود
20:56  1392/07/28
پاسخ دادن
کاربر: Goyban Bahar
4

عجب رویی دارن!!!!
18:59  1392/07/26
پاسخ دادن
محمد صادق
2

متاسفانه ایشون فکر میکنند فقط ظاهر خودرو های تولید شده توسط خودرو سازان ایرانی شبیه محصولات خارجی نیست و این نشان دهنده ی این است که مواردی مثل کیفیت ساخت، ایمنی،آلایندگی،قیمت و..... برای ایشان مهم نیست. متاسفانه نتیجه ی حمایت بی چون و چرای دولت از صنعت خودرو در دهه های اخیر صنعت خودروی ایران را با شرایط بحرانی روبه رو کرده و متاسفانه ساختار ها و چارچوب های این صنعت به شکلی تشکیل نشده است که بتواند بدون حمایت به حیات خود ادامه دهد.البته حمایت یا شاید دخالت دولت در دیگر صنایع ایران باعث شده همین مشکلات که در صنعت خودرو وجود دارد در انها هم وجود داشته باشد . وتا زمانی که اقتصاد ایران به سمت خصوصی سازی واقعی و کوچک شدن دولت پیش نرود این مشکلات علاوه بر این که کم نمیشود چه بسا بیشتر هم میشود.
15:22  1392/07/26
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
۱۱ اذر : دوستان فقط یه راه وجود داره اونم تجمع جلوی این شرکت بی در و پیکر
۱۱ اذر : راهکار معلومه فقط تجمع درب این شرکت بی در و پیکر
X3sefid : تاریخ ثبت نامت کِی بوده؟
تارا دستی : حامد جان، تیتان، انشاالله برای شما و بقیه زودتر انجام بشه. پیگیر باشید نترسید، زنگ بزنید ایران خودرو ثبت شکایت کنید تا گیر و گورش برطرف شه بیوفته رو غلطک.
سهند : بله دی اومده تا ۷اردیبهشت هم فرصت واریزبوده
قلی نیا : مبارکتون باشه ، چطور ممکنه منی که ۱۱ اذر هستم فاکتور نشده هنوز
قلی نیا : من تکمیل وجه ۱۱ اذر هستم هنوز فاکتور نشده یکی از اشنا هامون گفته حتی امکان داره تا تابستون هم فاکتور نشه دل خوش نکن باز دم اونایی که فردا موتور اسم نوشتن رفتن یه اعتراض کردن همگانیش کردن ابروی شرکت رو بردن ماها که نشستیم سرجامون خیالتون راحت هیچ خبری نمیشه حالا حالا ها
شاهین جی سانروف : توروخدا راستشو بگین بخدا خسته شدیم حداقل درست بگین بزارین مام خوشحال شیم کم آوردیم بخدا شماره درخواستو میگین
X5 ثبت نامی 27 شهریور : سلام از من 23 فروردین شاسی شده ، بیمه هم سبژ شده ، و روی صدور پلاک زرد مونده از 26 فروردین ، چرا اینقدر طول کشیده صدور پلاکم!!
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
یوسف : دوست عزیز اونهایی که گفتی گیر بکس اتومات هستش شش دنده دستی گیر بکس داخلی و دستی هستش مال نیرو محرکه قزوین اگه اشتباه نکنم DAE یه شرکت هستش تو چین
محسن 15 بهمن : سلام پیش فروش ساینا تکمیل وجه 15 بهمن فاکتور شدم
#عدم تعهد تحویل خودرو سایناs : کیبرد گوشیتو بزار رو زبان انگلیسی
شبنم : دوستان علت فاکتور نکردن سایپا میخواد فوق‌العاده فاکتور کنن مال اونه
آرتین : لجیون چندم تخویل گرفتی
207پانا : 20.5 میلیون
207پانا : نمیدونم. برای من 280 نیومد. فردا زنگ بزن نمایندگی بپرس. من الان 60027 بودم تبدیل اومده بود تبدیل زدم به 60023 20500 هم پول رینگ رو گرفت
سورن پلاس .p : سلام دوست گرامی تحویل حضوریه.. ولی از کجا برم تحویل بگیرم چیزی ننوشته آخه .عجب مصیبتی شد این ماشین برای ما!!!!
هادی : دوستان عزیز من خودم از بچه های نمایندگی افتخار هستم به 50 تومن هم راضی هستم ولی بازم معلوم نیست اگر به 10 و 20 تومن بود که اصلا همرو خودمون می‌دادیم
Fx آف ایکس : چجوری بدی مهمه فکر کنم تو خیلی دوس داری بیشتر بدی شایدم برات منفعتی داره که دیون و بالا بدی ماها قراره اختلاف قیمت دیون و بدیم نه کل دیون