در اردیبهشت امسال بود که گروه خودروسازی سایپا در اطلاعیه ای اعلام کرد که خریداران گروه ساندرو، تندر90 و پارس تندر که امکان تولید آن ها به دلیل ترک رنو از ایران و آغاز دوباره تحریم ها وجود ندارد، می توانند نسبت به تبدیل خودروی ثبت نامی خود به سایر محصولات قابل عرضه شرکت سایپا با قیمت تیر 97 و تحویل 15 روزه اقدام کنند.
در ادامه نیز به جای خودروی ثبت نامی تندر 90 و پارس تندر امکان جایگزینی با دو دستگاه از محصولات قابل عرضه سایپا با قیمت تیر 97 امکانپذیر شد و برای خریداران ساندرو نیز سه خودرو قابل تبدیل شد.
بررسی قیمت محصولات ثبت نامی با خودروهای جایگزین نشان می دهد که دریافت این خودروها با قیمت های قبل این امکان را برای مشتریان فراهم می کند که در صورت عدم تمایل به حفط این خودروها، آن ها را در بازار به حداقل دو برابر قیمت به فروش برسانند.
برای نمونه اگر مشتری حاضر به جایگزینی خودروی ثبت نامی شود می تواند به جای یک دستگاه ساندرو، سه دستگاه پراید با قیمت قبل دریافت کند که با احتساب سود مشارکت، جریمه تاخیر و تفاوت قیمت کارخانه با بازار بیش از 75میلیون تومان سود نصیب او خواهد شد.
خریداران تندر 90 و پارس تندر نیز با احتساب دریافت دو خودرو، سودی در حدود 50 میلیون تومان خواهند داشت که نشان می دهد در این طرح جایگزینی، هرچند خودرویی معادل خودروی ثبت نامی تحویل داده نمی شود اما پیش بینی تعدد خودروها، حاشیه سود خریدار را درنظر گرفته و نمی توان اذعان کرد که در صورت تحویل خودروی ثبت نامی، سود بیشتری نصیب خریداران می شد.
علاوه بر اعلام طرح های جایگزین برای خودروهای رنو سایپا چندی پیش اعلام کرد که جایگزین خودروهای ثبت نامی برلیانس و برخی از رنویی ها می توانند با تبدیل خودروی ثبت نامی خود با سراتو و تکمیل مابه التفاوت وجه، نسبت به دریافت این خودرو اقدام کنند.
سراتو که از جمله خودروهای پرطرفدار سایپا به شمار می رود با قرار گرفتن در فهرست خودروهای جایگزین توانست تا اندازه زیادی نظر خریداران را جلب کند.
نگاهی به اجرای روند طرح تبدیل و جایگزین کردن خودروهای موجود به جای خودروهای ثبت نامی نشان از ایجاد آرامش در میان خریداران این دسته از خودروها دارد چرا که به دریافت سودی به مراتب بیشتر از خودروی اصلی خود آگاه بوده و با اجرایی کردن این طرح، علاوه بر کاهش خواب سرمایه خود سود مورد نظر را کسب کردند.