بررسی بی ام و سری 6

بررسی بی ام و سری 6

جواب این سوال که بی ام و سری 6 تا چه اندازه می تواند خودروی قابل اعتمادی باشد، تا حدودی به این جمله که چقدر پلت فرم خودروهای مدرن، متنوع و مختلف هستند برمی گردد. طراحی مدل های بی ام و چه در مدل کوپه و چه در مدل کروک از یک معماری مشابه پیروی می کنند که در ساختار بیشتر دیفرانسیل  عقب های این شرکت از جمله تولیدات اخیر سری 5، سری 7 و هم چنین Ghost از شرکت رولز رویس دیده می شود. به نظر شما آیا می توان از طرح و پلت فرم لیموزین استفاده کرد و آن  را برای ساخت یک خودروی کروک  قابل قبول GT بکار برد؟

بررسی بی ام و سری 6

مساله  آشکار در مورد بی ام وهای سری  6، وجود کاپوت برآمده است. مدل 640i از این شرکت دارای موتور 6 سیلندری مجهز به توربوشارژر با حجم 3.0 لیتر و قدرتی معادل 316 اسب بخار است در حالی که مدل 650i آن موتور 8 سیلندر خورجینی همراه با توربو شارژر دوگانه با حجم 4.4 لیتر و قدرتی معادل 402 اسب بخاردارد. موتورهای مشابه دیگری برای سری 6 وجود دارند که از نظر مشخصات در ردیف مرسدس بنز CLS و گرن کوپه سری 6 قرار می گیرند.

طراحی خارجی

بررسی بی ام و سری 6

بی ام وهای سری 6 در تغییر از نسل دوم خود به نسل سوم، به اندازه 39 میلی متر در عرض و 74 میلی متر در طول به آن ها اضافه شده است. در بدنه این خودرو از فولاد مرغوب استفاده شده است که در نقاط حساس این مساله بیشتر به چشم می خورد و باعث شده به اندازه 50 درصد محکم تر از مدل های قبلی خود باشد. فاصله زیاد محور جلو تا عقب، کاپوت کشیده و کابین متمایل به عقب این خودرو باعث شده اند این مدل همچون نگینی در صدر محصولات کوپه شرکت بی ام و بدرخشد.

بررسی بی ام و سری 6

طراحی استادانه و قرار دادن چهار درب در بدنه مدل گرن کوپه باعث خلق چنین شاهکاری شده است. به لطف پلت فرم خاص، که طول محور جلو تا عقب را به اندازه 113 میلی متر افزایش داده است، این زیبای آلمانی را به جای خودرویی سدان با سقفی کوتاه به کوپه ای زیبا و با سلیقه تبدیل کرده است. برآمدگی و فرورفتگی های روی کاپوت همچون موج  هایی شناور بر روی آن جلوه می کنند. چراغ  های جلو و LED های حرکت در روز به گونه ای طراحی شده اند که در هر شرایطی جلب توجه کنند.

بررسی بی ام و سری 6

کاپوت کشیده این مدل، امنیت بیشتری در هنگام تصادف های از روبه رو را فراهم آورده است. شیشه گرما دیده عقب از سقف تاشوی آن مجزا است؛ بدین ترتیب می توان تهویه بهتری نسبت به زمانی که شیشه های کناری باز هستند را تجربه کرد و همچنین از فشار باد به داخل کابین کاسته می شود.

بررسی بی ام و سری 6 بررسی بی ام و سری 6

 

طراحی داخلی

بررسی بی ام و سری 6

کابین بی ام و سری 6 بطور قابل توجهی جادار است؛ دو صندلی با اندازه مناسب برای راحتی بیشتر سرنشینان. اگر همیشه دنبال فضای باز برای جلوی پای خود در خودرو هستید، پس بهتر است صندلی جلو را  برای نشستن انتخاب کنید. صندوق این خودرو حجمی معادل 350 لیتر را دارا است. طراحی صندلی ها در مدل کوپه به گونه ای است که افراد بلند قد براحتی بتوانند ارتفاع صندلی را تنظیم کنند و از فشار باد در امان باشند.

بررسی بی ام و سری 6 بررسی بی ام و سری 6
بررسی بی ام و سری 6 بررسی بی ام و سری 6

تودوزی چرمی خیره کننده، تزئینات داخلی شیک و با سلیقه درست همان چیزی است که از یک خودروی 30,000 پوندی سری 5 انتظار خواهید داشت. علی رغم طراحی داخلی زیبا و لوکس، تفاوت قابل توجهی را نسبت به مدل های پیشین احساس نخواهید کرد؛ به همین ترتیب این داستان برای گرن کوپه نیز صدق می کند.  بدین ترتیب که هم چنان یکسری از طراحی های خاص خودروهای شرکت بی ام و در هر مدل تکرار می شوند.

 

عملکرد و قدرت موتور

بررسی بی ام و سری 6

تنها 5 ثانیه زمان نیاز است تا سرعت 650i به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. با نگاهی بی طرفانه باید گفت که صفر تا صد این خودرو 5.6  ثانیه طول می کشد و این زمان برای 640i، 5.7 ثانیه است. اما این تصور غلطی است که مدل بالاتر به منزله سرعت بیشتر است. به طور مثال مدل 640d ضعیف ترین نوع موتور را در میان دیگر مدل ها دارا است، اما بیش از 300 اسب بخار نیرو و 629 نیوتن بر متر گشتاور تولید می کند که می تواند سرعت خود را در 5.7 ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند، درست همان زمانی که برای 640i ثبت شده است.به راستی در تمامی موتورهای موجود ضریب دنده پائین، وقفه در گشتاور، اما عملکرد بموقع گیربکس اتوماتیک 8 سرعته به خوبی احساس می شود.

بررسی بی ام و سری 6

انعطاف پذیری در عملکرد یکی از نقاط مثبت و قابل توجه در این سری به حساب می آید. همین مساله باعث می شود امکان سبقت گرفتن، بدون درنظر گرفتن دنده ای که با آن رانندگی می کنید را به شما بدهد؛ همچنین لذت سفر را با هر سرعتی می توانید تجربه کنید؛ در مدل M6 این عملکرد بموقع، بالا تر هم می رود. بازده مناسب میل گاردان در برابر نیروی 552 اسب بخار و 679 نیوتن بر متر گشتاوری که توسط موتور تولید می شود، امکان تجربه ی سرعت بالا با هر دنده و با هر دور موتوری را در اختیار راننده قرار می دهد. صدایی که از اگزوز مدل 650i تولید می شود صدایی بم، همانند غرشی است که قدرت موتور را به رخ می کشد؛ البته این صدا به اندازه ای نیست که باعث اذیت سرنشینان و یا از فاصله چندین متری شنیده شود. 

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی بی ام و سری 6

شاسی قوی وانعطاف پذیر، آپشن های متعدد برای شرایط متفاوت رانندگی و ابزارهای کمکی مختلف دیگر در خودروهای بی ام و سری 6  ارزش هزینه ای که بابت خرید آن ها می کنید را دارد. نرم افزارهای متفاوت در نظر گرفته شده برای کمک فنرها، میل تعادل، سیستم پایداری و فرمان خودرو، سواری بی همتایی را به شما هدیه می دهد. شاسی برای دو حالت عادی و اسپرت طراحی شده است؛ هم چنین گیربکس خاص این سری خودروها امکان تجربه مسافرت در هر جاده ای را به شما می دهد.

بررسی بی ام و سری 6

حالت نرمال برای رانندگی در شهر و جاده های شلوغ طراحی شده در حالی که حالت اسپرت برای جاده هایی که نیاز به قدرت بیشتر دارند برنامه ریزی شده است که از نکات  منفی درمورد این حالت می توان به سفت شدن فرمان و احساس لرزش در کابین اشاره کرد. قابلیت عکس العمل مناسب در طراحی میل گاردان به خوبی انجام شده است اما نتوانسته هماهنگی قابل قبولی را بین سواری و هندلینگ این سری خودروها ایجاد کند. خیلی عجیب است که تنها مدل لوکس گرن کوپه در سری 6 است که توانسته این هماهنگی را به خوبی به نمایش بگذارد.

 

مصرف سوخت و امکانات ویژه

بررسی بی ام و سری 6

در طول زمانی که صرف تست خودروی 650i کوپه شد مقدار 9 لیتر سوخت مصرف شد که مقدار قابل توجهی است؛ اما با در نظر گرفتن موتور 8 سیلندر خورجینی آن این مقدار منطقی بنظر می رسد. خودروهای سری 6 شرکت بی ام و در مقایسه با جگوار XK و مرسدس بنز SL500 از نظر مالیات پرداختی در سال 200 پوند ارزانتر هستند؛ اما درمورد آپشن هایی که انتخاب می کنید مراقب باشید، به طور مثال  650i فول آپشن، قیمتی معادل 94,000 پوند دارد. مدل های640d  و640i از جمله خودروهای مجهز و لوکس به حساب می آیند که شما را ترقیب به خرید آپشن های مختلف می کنند. در این میان تولید گرن کوپه به دلیل درخواست های زیاد برای خرید آن خودرویی با صرفه اقتصادی برای شرکت بی ام و به حساب می آید. برای مثال آئودی A7 در مقایسه با 640i با قیمت 46,120  پوند در دسترس می باشد در حالی که قیمت 640d SE تنها 63,900 پوند است. مدل M6 برخلاف عملکرد مناسب خود فروش قابل قبولی را برای شرکت بی  ام و نداشته است.

 

نظر نهایی

بررسی بی ام و سری 6

خودروهای سری 6 از نظر توانایی در کلاس خود بی نظیر هستند. اما مدل های کوپه و کروک با استقبال زیادی روبه رو نشدند. میل گاردان قوی، شاسی قدرتمند، بدنه محکم، امکان رانندگی در هر شرایطی را فراهم می آورند. فضای مناسب برای نشستن سرنشینان، ارتفاع مناسب سقف تا سر سرنشینان و صندوق جادار از دیگر نکات مثبت آن ها به شمار می روند. تنها نکته ای که می توان از آن به عنوان ضعف نام برد، عملکرد نا مناسب فرمان این سری است.

با کلیک بر تصویر زیر و عضویت در خبرنامه ایمیلی می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی بی ام و سری 6


منبع

AutoCar

برچسب : شرکت بی‌ام‌و , سری 6 , شرکت مرسدس بنز , مرسدس بنز CLS






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

کاربر: دانیال
1

به پای M5 2014 نمیرسه
00:47  1392/09/24
پاسخ دادن
armin
11

المانیا کاراشون همیشه شاهکاره! کاش ما ایرانیا جای دزدی یکم از این خصلت اونا رو داشتیم حیف.........................
23:28  1392/09/23
پاسخ دادن
محسن
8

بی نظیره ............
22:00  1392/09/23
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهرداد از شیراز S3 : امروز 30 اردیبهشت تحویل گرفتم. شاسی تاریخ 26/اسفند/1402 ثبت نام تاریخ 09/آبان/1402 رنگ سفید - قرار تحویل 30 بهمن 1402 بود دقیقا سه ماه تاخیر داشت
شاهین : اقا اس ام اس دوم اومده ثبت نام شما تا ششم فعال است یعنی چی بنظرتون پیام اخر هست اینو باید بگیریم؟؟
منصف : مثل اینکه اخیرا v4 ها رو با ۲ ماه تاخیر میدن v2 هار و با ۴ ماه تاخیر و v1p رو زودتر از موعد! البته بجز رنگهای خاص
تارا v4 اتوماتیک : امروز خدا روشکر تحویل گرفتم ایشالا قسمت همه اما به دلم ننشست اول اینکه بدنش از اون چیزی که میگفتن ضعیفتره دوم بوی پلاستیک بی کیفیت خیلی تو ذوق میزنه . لاستیک بارز بود گرمکن صندلی و شیشه بالابر سمت شاگرد کار نمیکرد فردا میبرم نمایندگی هماهنگی بین گیربکس و موتور صفر
محمد : با سلام امیر آقا شما چه تاریخی تکمیل وجه کردید جزء ثبت نامی های ۱۴۰۱ هستید یا ثبت نامی اسفند ۱۴۰۲ میباشید ،با تشکر از شما
علی : سلام امروز رفتم نمایندگی سیستم نگاه کرده ثبت نام یازدهم شهریور تحویل مشتری شده ولی من دوازدهم شهریور ثبت نام کردم هنوز شاسی نشده این یعنی کسی که پارتی داشته باشه تحویل میدن
S5۲۷مهر : دیروز رفتم نمایندگی خودش بیشتر از من فحششون داد من غلاف کردم🙃
فرهاد : با فروش خودروهای مازاد برقی وارداتی از امروز دوباره میخوان یه سری رو مثل ما سر کار بذارن خدا خودش بخیر کنه تازه بماند که این سری دست به مهره بازیه و یه سامانه جدید هم براش راه انداختن
شاهین منتظر : ماهم هستیم.پذیرش ۲۳ دی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : با سلام خدمت دوستان محترم اینکه اینجا کامنت بگذارید و نفرین کنید و بد و بیراه بگید هیچ مشکلی حل نمیشه اتفاقی هم برای مدیران نمی افته هر کسی از طریق رسانه یا مجرای اطلاعاتی که داره باید این مسئله رو پیگیری کنه و اگر همه با هم هماهنگ باشیم و تجمعی باشه نتیجه بخش تر است حرفهای اونایی هم که توصیه ها پدرانه میکنن و خودشون رو دلسوز نشون میدن گوش نکنید
حمید : هیچ کس راضی به مرگ کسی نیست ولی تا حالا باید پیداش میکردند با این همه پیشرفت و امکاناتی که کسب کردیم و گرنه تا حالا خوراک گرگ ها شده
دنا6دنده : سلام من نمایندگی تهران حضوری پرسیدم گفتن بنا به پیگیری که انجام دادن، از اول خرداد شروع به فاکتور کردن میکنند
Saeid : سلام دوستان دی ماهیم تکمیل وجع 26فروردین وعصری ماشینو نمایندگی تحویل گرفتم ماشین نرم با شتاب خوبیه انشالا هر چه زودتر بقیه دوستانم ماشینشون زودتر بیاد خدا حافظ همگی
پژو پارس سفارشی اولویت زمستان : سلام دوستان من که راضی به مرگ کسی نیستم ولی خدا هم جای حق نشسته
دنا پلاس ساده بهار1403 : تحویل دوم خرداد دنا پلاس شش دنده ساده....خداکند تا آخر خرداد تحویل ندهند که تاخیر بگیرم حداقل هزینه بیمه بدنه و لوازم جانبی در بیاد...میگن ماهی تقریباً پانزده میلیون می شود... حالا که ندادند این یکماه هم روش
دی پیش فروش : مبارکه ممنون از شما
Fx tehran : دوستان این بانک گردشگری برای کسی وام واریز کرده تو این چند وقت؟
Rasht arizzo 5 : سلام کسی آریزو 5 مدل 1403 تحویل گرفته ؟ قراردادم 25 دی ، تایید نهایی لیزینگ 11 بهمن هنوز خبری از ماشین نیست . خدا ازشون نگذره،
پارس تبدیلی : سلام دوست عزیزبحث فقط یه ماشین نیس که اینجوری میگی بحث حق یه ملته که اون دسته بالایی ها راحت میخورنش ادمایی که هیچ پشتوانه ای ندارن جواب بدن همین سیل مشهد یه مشت آدم مالشون آب بردجونشون گرفته شد کدوم مسئول کاری کرد آه ناله همونا دامنشو گرفت ما کاری نیسیم خدا خودش جانب حق نشسته....