پیش شرط های افزایش تیراژ تولید در صنعت قطعه چیست؟

 

پیش شرط های افزایش تیراژ تولید در صنعت قطعه چیست؟

 
در حالی فعالان صنعت قطعه معتقد به توانایی بالای این صنعت در افزایش تیراژ تولید بدون انجام سرمایه گذاری های جدید هستند که تامین نقدینگی به دلیل حذف خرید اعتباری و افزایش قیمت دلار را از ضرورت های این امر عنوان می کنند.
 
در حالی که هنوز وزارت صمت هیچ هدفگذاری برای تیراژ تولید خودرو در سال جاری انجام نداده اما فعالان این حوزه بر این عقیده هستند که با هر میزان تیراژ، توانایی تولید قطعه وجود دارد که تجربه آن به سال های نه چندان دور و تیراژ یک میلیون و 800 هزار دستگاهی خودرو بر می گردد اما در عین حال ضرورت هایی در این میان وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
مهدی مطلب زاده، نایب رییس انجمن صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به آمادگی فنی قطعه سازان برای تولید بیشتر و دستیابی به تیراژ بیش از یک میلیون و 500 هزار دستگاه در سال جهش تولید می گوید: تحقق این میزان تولید تنها در گرو تامین نقدینگی است که این موضوع هم اکنون در صنعت قطعه وجود ندارد زیرا بخشی از نقدینگی در اختیار خودروساز است.
 
وی با اشاره به سال های گذشته و توان تولید قطعه برای تیراژ یک میلیون و 800 هزار دستگاهی خودرو می افزاید: در آن بازه زمانی خودروساز نسبت به تسویه 60 روزه مطالبات قطعه سازان اقدام می کرد این در حالیست که هم اکنون این زمان به 120 روز افزایش یافته از سوی دیگر خرید مواد اولیه داخلی و خارجی از سوی قطعه سازان در گذشته بیشتر به صورت یوزانس و خرید اعتباری بود که هم اکنون این امکان وجود ندارد.
 
مطلب زاده ادامه می دهد: هم اکنون برای خرید مواد اولیه باید شش ماه قبل از حمل مبالغ پرداخت شود تا کالا ارسال شود که این امر نیاز به نقدینگی را چندین برابر می کند ضمن آن که افزایش قیمت دلار از سه هزار تومان به 16 هزار تومان نیاز به نقدینگی را به مراتب بیشتر کرده است.
این فعال صنعت قطعه با تاکید بر این که قطعه سازان آمادگی تولید قطعه به میزان تیراژ هدفگذاری شده را دارند به شرط آن که این موارد همواره لحاظ شود، تصریح می کند: قطعه سازان برای رسیدن به تیراژ بالا نیاز به سرمایه گذاری بالا ندارند و تنها با تکیه بر توانمندی های فعلی و با فراهم بودن شرایط قادر به تولید با تیراژ بالا هستند.
 
وی با بیان این که در سال گذشته 4500 میلیارد تومان تسهیلات به ایران خودرو و سایپا پرداخت و این رقم میان قطعه سازان تقسیم شد، اظهار می کند: این میزان تسهیلات رقم چشمگیری نبود و بانک ها نیز همکاری لازم را با فعالان این صنعت نداشتند و 20 درصد از رقم پیش بینی شده نزد بانک ها بلوکه شد که 5 هزار میلیارد تومان را کاهش داد بنابراین برخورد جزیره ای با قطعه سازان و عدم فروش اوراق از سوی خودروسازان با هدف پرداخت این رقم به قطعه سازان منجر به کمبود نقدینگی این صنعت شده است.
 
مطلب زاده می افزاید: از رقم پیش بینی شده همه آن جذب نشد و 20 درصد رقم دریافتی نیز نزد بانک ها بلوکه شد این در حالیست که صنعت خودرو و قطعه صنعت بزرگی است که خدمت بزرگی به اقتصاد و اشتغال می کند ضمن آن که 20 درصد ارزش افزوده صنعت به صنعت خودرو تعلق دارد و 4 درصد تولید ناخالص داخلی نیز متعلق به یکی از خودروسازان است که این موارد ضرورت توجه به این صنعت را افزایش می دهد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صنعت قطعه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : کلا 300امسال فاکتور کردن پارسال هم 300 این چیزی که دیروز به ما گفتن .البته امارشون باهم نمی‌خوند.اول گفتن شاهین جی روزی دوتا فاکتور میشه .بعد رییس بازاریابی .گفت روزی 13شاهین پلاس 40شاهین جی اتومات 30 .
حسن شاهبازی : با سلام آیا کسی از دوستان پیرو فراخوان هفته گذشته برای تجمع جلوی مدیریت فروش سایپا در روزشنبه 11 مرداد حضور یافت؟
شاهین اتومات cvt اسفند : مدت زمان فاکتورهای cvt داره بیشتر از 5 ماه میشه. 5 ماه رو رد کرد🤦‍♂️بزرگترین اشتباه ثبت نام در سایپا بود
بیژن : تحویل سیستمی چه روزی بود ؟
شاهینg : کل فروش فوق العاده ۳هزار تا معوقه هست با شماره پذیرش که نیست داداش
X5 : دیروز ۴۰درصد کارکنانش اخراج کرد جلسه گذاشتن مثل ایران خودرو گفتن قیمت دستوری قبول نداریم اینا کلابردارن همصون
داریوش : اصلا طرفدار نداره چاره ای نداریم از قدیم گفتن کشک خاله مونه بخوریم هم پامونه نخوریم هم پامونه شما اگه جایی سراغ داری بگو ما هم بریم یه دونه بگیریم سوار بشیم
علی واریزی 26اسفند : خدا ازتون نگذره خدا لعنتتون کنه،روزی صد بار چک میکنم تحویل سی روزه اینطوری؟؟الان 5ماه داره میگذره امروز زنگ زدم میگه اخرین فاکتور برای 25اسفند چند ماه دیگه باید منتظر باشیم تا 26اسفند ها هم فاکتور بشن خدا لعنت کنه تمام مدیران سایپا که انقدر مردم سرکار میزارن همه مون گرفتاریم
محمد : باسلام اون بنده خدایی که شماره پذیرش 12059390تقریبا 2400نفر جلوتر از شما هستن باید اونا فاکتور بشه تا نوبت شما بشه
شاهین‌خرداد : سلام‌شاهین‌gخرداد‌ واسه‌کسی‌دعوتنامه‌امده‌ ؟؟؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
خخخ : الیاس لیسور😁😁😁😁عزیزمخخخخ
دنا 6دنده 31تیر : همون دفعه اول که اومد زده بودین خیلی وقت پیش تحویل گرفته بودین
منتظر اطلس : از مجبوری رنگ ماشینو از نقره ای تبدیل کردم به سفید ، نمایندگی گفت نقره ای و مشکی فعلا تولید ندارن ، واقعا خاااک بر سرشون با این صنعت خودرو سازیشون بعد دو سال تازه اون رنگی هم که دوست داری نمیتونن تحویل بدن جبر کامله ، فقط سفید ،واقعا تو سال 2025 این از عجایب که شرکت خودرو ساز دزدمون یه ماشین معمولی با رنگ نقره ای نمیتونه تولید کنه ، فقط میتونم بگم ننگ بر شما بی عرضه هایی که اسمتونو گذاشتید مدیر و مسئول..
سمند سورن : والا ما خرداد هنوز فاکتور نشده
دنا 6 دنده فولادی خرداد : تبدیل امده برامون کلاس 4 ...تا خواستم تبدیل بزنم نوشته تکمیل شده .در تمامی رنگ ها کلاس 4 تکمیل شده .زنده باد ایرانخودرو....مسخره در مسخره
س : سوم تیر
رستا 31 خرداد رینگ فولادی سفید : نه من فاکتور نشدم 31 خرداد موعدم بوده که هنوز خبری نست
احمد آریان : دوستان ساینا جی ایکس صفر متوجه شدم تقریبا نیم لیتر روغن کم داره؟ یعنی شرکت کم ریختن یا نشتی داشته؟ سر ریز کنم روش یا ببرم بگم کلا عوضش کنن؟
151 : سلام،یعنی بسلامتی آماده فاکتور و تخصیص پلاک
سورن پلاس : سلام داخل اخرین تحویلی دهه چندم زده ؟