مسابقات کارتینگ (قسمت چهارم)

مسابقات کارتینگ (قسمت چهارم)

در این قسمت به بررسی انواع مسابقات و جوایز رقابت های کارتینگ می پردازیم. با ما همراه باشید. 

انواع مسابقات

مسابقات کارتینگ در کلاس های مختلفی برگزار می شوند. این کلاس ها عبارتند از:

- رقابت های بین المللی

کمیته بین المللی کارتینگ، مجوز برگزاری مسابقات KF1، KF2، KF3، KZ1، KZ2، و سوپرکارت را در سطح بین المللی صادر می کند. این مسابقات که به عنوان مسابقات حرفه ای کارتینگ شناخته می شوند، به صورت قهرمانی کشوری نیز برگزار می شوند. رده بندی CIK-FIA به ترتیب زیر است:

KF1 (مسابقات حرفه ای)، KF2، KF3، KF4 (مسابقات پایه). در تمامی این رقابت ها از کارت هایی با موتورهای دو زمانه 125 سی سی بدون گیربکس و مجهز به سیستم آب خنک، استارتر، و کلاچ، با مشخصات فنی متفاوت استفاده می شود.

KZ1 و KZ2، با کارت های 125 سی سی مجهز به گیربکس.

سوپرکارت، با کارت های 250 سی سی مجهز به گیربکس.

مسابقات کارتینگ (قسمت چهارم)

- رقابت های کشوری

در انگلستان مسابقات کشوری کارتینگ که با نام Super One نیز شناخته می شوند، از اهمیت بسیاری برخوردارند. این رقابت ها در سه سطح برگزار می شوند:

مسابقات MSA که شامل رقابت های KF2، KF3، Formula KGP، Super Cadet، و Cadet می شود.

مسابقات Rotax که شامل رقابت های Minimax، Junior Max، Senior Max، و Senior Max 177 می شود.

مسابقات TKM که شامل رقابت های Formula Junior TKM، Formula TKM Extreme، وTKM Senior 4-stroke می شود. از سال 2006 رقابت های Honda Cadet نیز، به این مجموعه اضافه شده اند. 

مسابقات Birel Easykart (مورد تائید MSA) که شامل رقابت های Cadet 60cc، Junior 100cc، Senior Light 125cc، و Senior Heavy 125cc می شود. 

مسابقات کارتینگ (قسمت چهارم)

رقابت های قهرمان کشوری BRKC انگلستان که بین کارت های اجاره ای برگزار می شود، در حقیقت مجرای ورود به مسابقات قهرمانی جهان کارتینگ است. در ایالات متحده آمریکا، مسابقات Speedway بخش اعظم رقابت های کارتینگ را تشکیل می دهند. این مسابقات بیش تر در نواحی جنوب شرقی و میدوست برگزار می شوند. در مناطق غربی، مسابقات Sprint از محبوبیت بیش تری برخوردارند. در استرالیا این مسابقات در رده های Cadet (Midget Rookie، Junior National Pro، Junior National، Junior Clubman، Junior Rotax (JmaxKF3، Senior National، Senior Rotax، Senior Clubman، و Senior TAG (محدود و غیرمحدود) برگزار می شوند. شایان ذکر است، اغلب این مسابقات در کلاس های سبک وزن، سنگین وزن، و فوق سنگین برگزار می شوند. 

 

مسابقات قهرمانی کارتینگ

مسابقات کارتینگ (قسمت چهارم)

رقابت های قهرمانی جهان کارتینگ (Karting World Championship) که توسط کمیته بین المللی کارتینگ و هر سال در یک کشور برگزار می شود، به عنوان مهم ترین رخداد در دنیای کارتینگ شناخته می شود. از سال 2011 این رقابت ها در 5 مرحله و هر مرحله در یک کشور برگزار می شود. در سال های گذشته، در این مسابقات از کارت های 100 سی سی فرمول A استفاده می شد. اما در سال 2007 و با تغییر قوانین، کارت های 125 سی سی KF1 مجهز به استارتر برقی، کلاچ، و محدودکننده دورموتور جایگزین کارت های فرمول A شدند. این رقابت ها در سال 2010 با کارت های KF2 برگزار شدند. در فهرست زیر، انواع رقابت های قهرمانی کارتینگ ذکر شده اند: 

مسابقات قهرمانی دانشگاه های انگلستان

مسابقات قهرمانی KF1 اروپا

مسابقات قهرمانی آلمان

مسابقات Open Masters ایتالیا

مسابقات Kart Cup نوجوانان موناکو

مسابقات قهرمانی جهان

لیگ کارتینگ Lytchett انگلستان

رقابت های Rotax Max

مسابقات قهرمان کشوری Super 1

مسابقات WSK

 

"دافی" (Duffy) با ارزش ترین جایزه رقابت های کارتینگ

مسابقات کارتینگ (قسمت چهارم)

سالانه صدها نفر از سراسر آمریکا به امید پیروزی و کسب عنوان قهرمانی برای خود و تیمشان، در رقابت های کشوری فدراسیون بین المللی کارتینگ شرکت می کنند. علاوه بر کسب این عنوان، جایزه "دافی" نیز در ترغیب رانندگان برای پیروزی تاثیر به سزایی دارد. هر ساله برخی از مهم ترین و سرشناس ترین کمپانی های دنیای کارتینگ، حمایت مالی این مسابقات را برعهده می گیرند. مسئولان مسابقه نیز با حک نام این کمپانی ها بر پایه دافی از آن ها تقدیر می کنند. شایان ذکر است، تیم های شرکت کننده در این رقابت ها نیز، با نام اسپانسر خود شناخته می شوند. تا قبل از سال 1976، به هر یک از قهرمانان مسابقات کشوری یک دستگاه تلویزیون یا یک پلاک طراحی شده به عنوان جایزه اهدا می شد. در جلسه هیئت مدیره فدراسیون بین المللی کارتینگ که در آوریل 1976 برگزار شد، باب گراهام، مدیر اجرایی وقت، یک مجسمه برنز 12 اینچی که بر روی یک پایه چوبی 6 اینچی قرار داشت، تقدیم اعضای هیئت مدیره کرد. طراح این مجسمه، پیت میلار بود. پس از این جلسه اعضای هیات مدیره به این نتیجه رسیدند که باید جایزه با ارزش تری برای قهرمان این مسابقات در نظر گرفته شود؛ جایزه ای منحصربه فرد و به یادماندنی.پس از رای گیری، این مجسمه به عنوان جایزه، نخستین بار در سال 1976 به قهرمان رقابت های کشوری اهدا شد. در فاصله سال های 1976 تا 1981، این جایزه با نام "جو کارتر" شناخته می شد. در جلسه هیات مدیره فدراسیون بین المللی کارتینگ مورخ ژانویه 1981، جان استراوسر، رئیس وقت فدراسیون به منظور قدردانی از زحمات یکی از فعالان دنیای کارتینگ، پیشنهاد کرد جایزه مسابقات قهرمانی را به نام "فرانک دافی لیوینگستون" نام گذاری کنند. شایان ذکر است، دافی سال ها به عنوان راننده، مکانیک، عضو فدراسیون، رئیس فدراسیون، و یکی از موسسان هیات و کلوپ کارتینگ آمریکافعالیت می کرد. از آن پس، این جایزه با نام دافی شناخته شد.

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه فیس بوک 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

مسابقات کارتینگ (قسمت چهارم)


منبع

WikiPedia

برچسب : کارتینگ , مسابقه , دافی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : آقایون کرمان موتور ممنونم میشیم یه پیگیری کنید واسی ثبت نامی های ۹۰ روزه، که به تأخیر افتادن
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : ما که موعد تحویل ماشین ۹۰ روزه کاری رسیده ولی هنوز هیچ خبری نیست، انگاری ثبت نام ۹۰ روزه رو فعلا تحویل نمیدن،چطوری الان دوباره x5 ثبت نام ۹۰ روزه زده تو سایت
محمد me : دوستان کسی سهند اتوماتیک تیپ ۳ که به اصطلاح فول آپشن هستش رو تونسته این مدت تحویل بگیره یا کلا این ماشین وجود خارجی نداره و اردیبهشت خالی فروشی کردن؟؟؟؟
آرش : در پاسخ جی ال یعنی صبر کنی دعوتنامه جی میاد؟؟
تارا V4 : من هم با آقا مجید موافقم، اگه این اختلاف قیمت وجود نداشت این همه سال قرعه کشی شرکت نمی کردیم، زودتر از این حرف ها ماشین خریده بودیم
تارا V4 : بله کنسول بلندتر شده، من امیدوار بودم که مشکل پرتاب باد سیستم تهویه هم حل شده باشه، چون توی فیلم معرفی تارا توربو ادعا شد که حل شده، ولی مال من اینطوری نبود
محمد : دوستان ببخشیدمن جک s5نیوفیس ثبت نام داشتم اسفند۱۴۰۲با۳ماه تاخیرتحیول گرفتم ازهمون زمان هرچی زنگ میزنم میگن چشم اسمتون وولیست پرداختی هست ممنون میشم راهنماییم کنیداوناییکه خسارت ازین شرکت گرفتن به منم بگن
تجمع : کسانی که موافق تجمع هستن مثبت بزنن
امین Amin : آقا یکی لطف کنه به من بگه ما چه تاریخ هایی ثبت نام و تکمیل وجه داشتیم. الان که دارن اول اردیبهشت رو فاکتور میکنن، اینا که تموم بشه بعدش میرن چه تاریخی؟ میخوام ببینم من که مرداد تکمیل وجه کردم چه تاریخ هایی جلومه؟ هر ماه تکمیل وجهی داره؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
عرفانخان تبدیل به تک گانه : دیروز تکمیل وجه 3شهریور فاکتور شده.ما هم 17شهریوریم، اینطوری پیش بره حداقل 2هفته زمان میبره ما هم فاکتور بشیم.
ایزدیار اراک : دنا اتومات با رنگ مشکی کسی تحویل دی ماه فاکتور شده؟؟؟
در انتظار پلاک : مشکل سایپا اینه باید اول مجوز پلاک گزاری رو بگیره بعد فروش بزاره ولی فروش رو میزاره فاکتور میکنه بعد زنگ میزنی نمایندگی میندازه تقصیر راهور و شماره گزاری خب لامصب اول مجوز بگیر بعد فروش بزار بعد وانت که سواری نیست باریه ینی طرف برای امرار معاش و نون در اوردن میخره حداقل اینارو اذیت نکن
عرفان : منم 21 مهرم اتومات تیتانیوم فاکتور نشدم
احمد : سلام 207 تحویل مهر هستم مابه التفاوت دوتا بود دوهفته پیش دادم تحویل 30مهر پیش فروش هنوز فاکتور نشده
دی ماه اپشنال : 30مهر
207 تحویلی مرداد : اره بخدا هنوز تحویل نگرفتم همینجوری واسه خودش روی درحال فاکتور میچرخه
مظلومی : اینجا یکی بفکر قبمته ،یکه بفکر پلاک یکی بفکر تحویل، دغدغه شده این بر باعث و بانیش لعنت
زامیاد تک : لعنت به سایپا که این همه فشار روحی داره بهمون میده
کوییک اس : ما از کجا بدونیم گلم .خودمونم گیر کردیم