هیوندای از اولین کامیون هیدروژنی تولید انبوه جهان پرده‌برداری کرد

 

هیوندای از اولین کامیون هیدروژنی تولید انبوه جهان پرده‌برداری کرد

 
در کشور ما شرکت هیوندای موتور بیشتر با اتومبیل‌های سواری و شاسی‌بلند شناخته می‌شود. اما خودروساز کره‌ای علاوه‌بر محصولات سبک، به تولید خودروهای سنگین تجاری نیز مشغول بوده و در این بخش از بازار نیز فعالیت می‌کند.
 
جدیدترین محصول سنگین این شرکت، نسخه هیدروژنی کامیون Xcient است که اخیرا در اروپا پرده‌برداری شده است. به گفته هیوندای موتور Xcient اولین کامیون سنگین هیدروژنی تولید انبوه جهان محسوب می‌شود و حضور خودروهای پیل سوختی این شرکت را در بازارهای بین‌المللی گسترش خواهد داد.
 
 
هیوندای موتور همزمان با معرفی نسخه هیدروژنی Xcient، هفت دستگاه از آن را به مشتریان سوئدی خود تحویل داده است. با این کار در واقع بخش کامیون‌سازی هیوندای رسما به بازار اروپا ورود پیدا می‌کند؛ آمریکای شمالی و چین هم پس از اروپا میزبان خودروهای سنگین هیدورژنی این شرکت خواهند بود.
 
 
هفت مدل تحویل داده شده به مشتریان سوئدی بخشی از سفارشات دریافتی از این کشور هستند، چرا که تا پایان سال قرار است 50 دستگاه کامیون هیدروژنی Xcient در خیابان‌ها و جاده‌های سوئد تردد کنند. در مجموع هیوندای موتور قصد دارد 1600 دستگاه کامیون هیدروژنی را تا سال 2025 در اروپا به فروش برساند.
 
 
این چئول لی (In Cheol Lee) مدیر دپارتمان خودروهای تجاری هیوندای موتور تحویل Xcient هیدروژنی را سرآغاز فصلی جدید نه تنها برای این شرکت، بلکه برای جوامع جهانی خواهان خودروهای پیل سوختی توصیف کرده است.
 
هیوندای موتور می‌گوید تا سال آینده این شرکت خواهد توانست سالانه 2,000 دستگاه از کامیون هیدروژنی Xcient را تولید نموده و زمینه را برای گسترش فعالیت در اروپا و ورود با بازار ایالات متحده و چین فراهم کند. این افزایش ظرفیت احتمالا نیازمند سرمایه‌گذاری 1.3 میلیارد دلاری خواهد بود. بد نیست بدانید پیش از این کره‌ای‌ها 6.4 میلیارد دلار برای راه‌اندازی اکوسیستم هیدروژنی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
 
 
کامیون هیدروژنی Xcient طولی برابر با 9,475 میلی متر داشته و پیشرانه آن 190 کیلووات (معادل 255 اسب بخار) قدرت تولید می‌کند. برای تامین سوخت هفت باک تعبیه شده که در مجموع ظرفیتی برابر با 32.09 کیلوگرم دارند. هیوندای وعده داده این باک‌ها در زمانی بین 8 الی 20 دقیقه پر شده و تا 400 کیلومتر مسافت از سوختگیری مجدد بی‌نیاز هستند.
 
در سوئد بیش از صد ایستگاه سوخت‌گیری هیدروژن وجود دارد که به اعتقاد هیوندای هم برای خودروهای تجاری و هم برای خودروهای سواری موجود کفایت می‌کند
 
ناگفته نماند بخش خودروهای تجاری هیوندای نسخه کلاس 8 از کانسپت HDC-6 Neptune و نسخه 6×4 از آن را راهی بازار آمریکا خواهد کرد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، تا سال 2030 این شرکت باید 12,000 کامیون هیدروژنی را در ایالات متحده به فروش برساند.
 
 
در چین هم هیوندای موتور سه خودروی سنگین هیدروژنی عرضه خواهد کرد. این مدل‌ها عبارتند از یک کامیون متوسط و یک کامیون سنگین که تا سال 2022 معرفی خواهند شد؛ یک کامیون سنگین اختصاصی نیز برای بازار چین توسعه می‌یابد. شایان ذکر است هیوندای موتور فروش 27,000 دستگاه خودروی هیدروژنی تا سال 2030 را در چین هدفگذاری کرده است.
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , کامیون هیدروژنی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی ال : آفرین نازنین چطور عکس فرستادی
شاهین جی ال تیر ماه : چهارماه تو خردادن
X5 : بله دقیقا درسته آقا مهراد
شاهین جی ال : ظاهر شاهین خوشگل تره ولی راست میگه موتور ایران خودرو قویتره
شاهین Gl : برادر تو ماشینا ایرانی همه ی اشغالن از شاهینش تا تاراش انتخاب بین بد بدتره این شاهینم بخاطر امینت بدنه محکمشه که نسبت به بقیه بهتره
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : بسلامتی و دل خوش
شاهین : اون آقای کم توانی که حرف بیربط زد آخه ماشین قابلیت چیه که الکی به شاهین تعصب داری شاهین برو تو نمایندگیها ببین چقدر مشگل داره واقعا حیف دوسال که انتظار این ماشین را کشیدیم واقعا موتورش ضعیفه موتور ماشینهای ایران خودرو خیلی سر تره
Ati : خدالعنتشون کنه وقتی ماشین ندارین ثبت نام نکنید پولارو خوردن ورفتن ،میگن قطعه نداریم واصلاماشین تولیدنمیشه جریمه تاخیرهم که گفتن بیخیالش بشین متاسفم که تواین مملکت هیچکس به فکرمردم نیست
شاهین : در جواب نفرات اینو بگم اون لقبی که گفتی متعلق به بابای شماست در جواب دوستان دیگه که فک میکنن دروغ میگم آدرس میدم بیاید ببینید ولی چرا در مقابل حقیقت مقاومت میکنید من ذات موتور رو میگم که ضعیفه من خودم سال 96دنا خشک داشتم این شاهین ظاهرش حرف ندارهبیسته ولی موتورش واقعا ضعیفه چه فایده داره که شما تا از توربو استفاده میکنید قوی بشه توربوش مطمین باش بعد ازین مدت مشگل دار میشه حالا هرکس دوست داره یه تارا خشک به من بده من شاهینو تقدیم میکنم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مریم اشرفی : منم از اصفهانم و توی تجمع شرکت میکنم
اطلس طلسم شده : آقا سایپا ورشکسته شده ، یه بدهی خیلی کلان به قطعه ساز داره ، خط تولید رو خوابونده ،نه ماشین میده نه پولمون رو ، همت کنید تجمع شرکت کنید تا پول و سرمایه تون از دست نره اینجور که من شنیدم فعلا قرار نیست ماشین فاکتور کنند از طرز پاسخگویی اپراتورها هم مشخصه
کوییک اس : تا دلت بخواد تو شهر شما شاید نباشد دوست عزیز می دونم از اینکه پلاک نشدی ناراحتی ولی دلیل نمیشه با اعصاب دیگران بازی کنی و شایعه پخش کنی . بعضی ها تحمل ندارند و اولین براشون هست خودرو صفر میخرند و شما با اینکار روحیه آنها را خراب میکنی خواهشا اینکار رو نکنید . به اندازه ی کافی همه گرفتاری دارند . لطفا
مسعود : درود.بله من تحویلی 30مهربودم دیروزفاکتورشدم.تبدیل به رینگ وپلاس 20مهر انجام دادم
کوییک اس : چرا پس یه عده اینجا چرت میگن پلاک نمیشه مرض دارین با روح و روان آدم بازی می کنیم.
30 آبان : دوستان کارت طلایی بهتر هست یا بیمه بدنه
30 آبان : واسه دوگانه برقی بهتر هست
پیش فروش : والا چی بگم من پلاک تهران هستش شاید شهر ها یکم تاریخ پلاکشون یعنی روند پلاک کردنشون یکم بیشتر طول بکشه ایشالله هر چی زودتر پلاک شی رفیق
تحویل 30دیماه : جالبه ما شش ماه منتظریم اونوقت ایران خودرو فروش فوری داده ،خب چرا ثبت نامی قبل رو تحویل نمیدن اگر ماشین دارن؟!
حسن : دوستان نیسان فاکتور شده بعد دو هفته هنوز پلاک نکردن دلیلش چی می تونه باشه کارمند نصب پلاک ندارن یا کارمند نصب پلاک گشاد هستند روزی یکی دوتا پلاک می کنه بنظرتون دلیلش چیه ؟ من خداییش سر در نمیارم از ساخت نیسان پلاک کردنش بیشتر طول بکشه 🤔