هیوندای از اولین کامیون هیدروژنی تولید انبوه جهان پرده‌برداری کرد

 

هیوندای از اولین کامیون هیدروژنی تولید انبوه جهان پرده‌برداری کرد

 
در کشور ما شرکت هیوندای موتور بیشتر با اتومبیل‌های سواری و شاسی‌بلند شناخته می‌شود. اما خودروساز کره‌ای علاوه‌بر محصولات سبک، به تولید خودروهای سنگین تجاری نیز مشغول بوده و در این بخش از بازار نیز فعالیت می‌کند.
 
جدیدترین محصول سنگین این شرکت، نسخه هیدروژنی کامیون Xcient است که اخیرا در اروپا پرده‌برداری شده است. به گفته هیوندای موتور Xcient اولین کامیون سنگین هیدروژنی تولید انبوه جهان محسوب می‌شود و حضور خودروهای پیل سوختی این شرکت را در بازارهای بین‌المللی گسترش خواهد داد.
 
 
هیوندای موتور همزمان با معرفی نسخه هیدروژنی Xcient، هفت دستگاه از آن را به مشتریان سوئدی خود تحویل داده است. با این کار در واقع بخش کامیون‌سازی هیوندای رسما به بازار اروپا ورود پیدا می‌کند؛ آمریکای شمالی و چین هم پس از اروپا میزبان خودروهای سنگین هیدورژنی این شرکت خواهند بود.
 
 
هفت مدل تحویل داده شده به مشتریان سوئدی بخشی از سفارشات دریافتی از این کشور هستند، چرا که تا پایان سال قرار است 50 دستگاه کامیون هیدروژنی Xcient در خیابان‌ها و جاده‌های سوئد تردد کنند. در مجموع هیوندای موتور قصد دارد 1600 دستگاه کامیون هیدروژنی را تا سال 2025 در اروپا به فروش برساند.
 
 
این چئول لی (In Cheol Lee) مدیر دپارتمان خودروهای تجاری هیوندای موتور تحویل Xcient هیدروژنی را سرآغاز فصلی جدید نه تنها برای این شرکت، بلکه برای جوامع جهانی خواهان خودروهای پیل سوختی توصیف کرده است.
 
هیوندای موتور می‌گوید تا سال آینده این شرکت خواهد توانست سالانه 2,000 دستگاه از کامیون هیدروژنی Xcient را تولید نموده و زمینه را برای گسترش فعالیت در اروپا و ورود با بازار ایالات متحده و چین فراهم کند. این افزایش ظرفیت احتمالا نیازمند سرمایه‌گذاری 1.3 میلیارد دلاری خواهد بود. بد نیست بدانید پیش از این کره‌ای‌ها 6.4 میلیارد دلار برای راه‌اندازی اکوسیستم هیدروژنی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
 
 
کامیون هیدروژنی Xcient طولی برابر با 9,475 میلی متر داشته و پیشرانه آن 190 کیلووات (معادل 255 اسب بخار) قدرت تولید می‌کند. برای تامین سوخت هفت باک تعبیه شده که در مجموع ظرفیتی برابر با 32.09 کیلوگرم دارند. هیوندای وعده داده این باک‌ها در زمانی بین 8 الی 20 دقیقه پر شده و تا 400 کیلومتر مسافت از سوختگیری مجدد بی‌نیاز هستند.
 
در سوئد بیش از صد ایستگاه سوخت‌گیری هیدروژن وجود دارد که به اعتقاد هیوندای هم برای خودروهای تجاری و هم برای خودروهای سواری موجود کفایت می‌کند
 
ناگفته نماند بخش خودروهای تجاری هیوندای نسخه کلاس 8 از کانسپت HDC-6 Neptune و نسخه 6×4 از آن را راهی بازار آمریکا خواهد کرد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، تا سال 2030 این شرکت باید 12,000 کامیون هیدروژنی را در ایالات متحده به فروش برساند.
 
 
در چین هم هیوندای موتور سه خودروی سنگین هیدروژنی عرضه خواهد کرد. این مدل‌ها عبارتند از یک کامیون متوسط و یک کامیون سنگین که تا سال 2022 معرفی خواهند شد؛ یک کامیون سنگین اختصاصی نیز برای بازار چین توسعه می‌یابد. شایان ذکر است هیوندای موتور فروش 27,000 دستگاه خودروی هیدروژنی تا سال 2030 را در چین هدفگذاری کرده است.
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , کامیون هیدروژنی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
آرش : در پاسخ جی ال یعنی صبر کنی دعوتنامه جی میاد؟؟
تارا V4 : من هم با آقا مجید موافقم، اگه این اختلاف قیمت وجود نداشت این همه سال قرعه کشی شرکت نمی کردیم، زودتر از این حرف ها ماشین خریده بودیم
تارا V4 : بله کنسول بلندتر شده، من امیدوار بودم که مشکل پرتاب باد سیستم تهویه هم حل شده باشه، چون توی فیلم معرفی تارا توربو ادعا شد که حل شده، ولی مال من اینطوری نبود
محمد : دوستان ببخشیدمن جک s5نیوفیس ثبت نام داشتم اسفند۱۴۰۲با۳ماه تاخیرتحیول گرفتم ازهمون زمان هرچی زنگ میزنم میگن چشم اسمتون وولیست پرداختی هست ممنون میشم راهنماییم کنیداوناییکه خسارت ازین شرکت گرفتن به منم بگن
تجمع : کسانی که موافق تجمع هستن مثبت بزنن
امین Amin : آقا یکی لطف کنه به من بگه ما چه تاریخ هایی ثبت نام و تکمیل وجه داشتیم. الان که دارن اول اردیبهشت رو فاکتور میکنن، اینا که تموم بشه بعدش میرن چه تاریخی؟ میخوام ببینم من که مرداد تکمیل وجه کردم چه تاریخ هایی جلومه؟ هر ماه تکمیل وجهی داره؟
فاکتور 2 اردیبهشت : آقا فردا ما داریم میریم برا تحویل شاهین پلاس امروز از نمایندگی تماس گرفتن ، 24-07 فاکتور 26-07 پلاک و 13-08 تحویل واریز وجه اول 07-06-1403 و تکمیل وجه 1-02-1404 که آخر نفهمیدیم همون یکم حسابمون کردن یا دوم (داخل رسید ها یکم ثبت شده) گفتم اینو بگم و با بهترین آرزوها برای همگی شما عزیزان،،، همتونو به خدای بزرگ میسپارم .
Hx5 : دوست عزیز من خودم وقتی ایکس ۵ میخواستم بگیرم قیمت بازار ۱۸۹۰ و قیمت کارخانه نقدی یکجا ۱۷۰۰ بود این اختلاف سود خواب پول بود حالا وقتی قیمت بازار میشه ۲۳۰۰ چرا شرکت ارزون بفروشه؟ که بره تو جیب دلال؟ خوب صد سال می‌خوام این نباشه، همین جوری شده لاتاری خودرو و سایپا چرا وقتی شاهین دنده ای تو بورس کالا عرضه شد که قبلش هم لاتاری بود، کسی حاضر نمیشد بخره ولی الان اینقدر طالب داره؟ چون اختلاف با بازار داره، نداشت کسی نمی‌خرید و فقط کسی که میخواد سوار شده میخره. مشکل الزاما خودرو ساز نیست، مشکل تقاضای کاذب از سمت دلال هستش، خودرو ساز هم داره موج سواری میکنه
محسن : مسلمه، کرمان هیچ وقت بموقع تحویل نمیده مخصوصا الان که سود تاخیر رو نصف کرده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
عرفان : منم 21 مهرم اتومات تیتانیوم فاکتور نشدم
احمد : سلام 207 تحویل مهر هستم مابه التفاوت دوتا بود دوهفته پیش دادم تحویل 30مهر پیش فروش هنوز فاکتور نشده
دی ماه اپشنال : 30مهر
207 تحویلی مرداد : اره بخدا هنوز تحویل نگرفتم همینجوری واسه خودش روی درحال فاکتور میچرخه
مظلومی : اینجا یکی بفکر قبمته ،یکه بفکر پلاک یکی بفکر تحویل، دغدغه شده این بر باعث و بانیش لعنت
زامیاد تک : لعنت به سایپا که این همه فشار روحی داره بهمون میده
کوییک اس : ما از کجا بدونیم گلم .خودمونم گیر کردیم
مظلومی : قباد سهامدار کجایی، کجایی تا کشم دست نوازش بر سرت قباد نفوذی جون کجایی
مظلومی : 24 ابان 79 میلیون چک رسید، ثبت نام 24 تیر فاکتور 7 مرداد ناه🙏😭
میلاد : با این که اون تاریخ من در سفر هستم . سعیمو میکنم که یه روز زودتربرگردم تهران تا بتونم در این تجمع باشم