BMW خط تولید کارخانه رگنسبورگ را شبیه‌سازی ‌کرده است

 

BMW خط تولید کارخانه رگنسبورگ را شبیه‌سازی ‌کرده است

 
بی‌ام‌و خط تولید کارخانه‌ی رگنسبورگ را در شبیه‌ساز آمنی‌ورس پیاده‌سازی کرده است تا تولید قطعات خودرو را با دقت شبیه‌سازی کند. شبیه‌ساز بی‌ام‌و تصاویری ایجاد می‌کند که به طرز حیرت‌انگیزی واقع‌گرایانه هستند.
 
بی‌ام‌و (BMW) برنامه دارد ساخت پیشرانه برای خودروهای برقی را در کارخانه‌ی بزرگی که در رگنسبورگِ باواریا واقع شده است، تا پایان سال جاری میلادی آغاز کند. پیش از اینکه قطعات جدید از دل خط تولید این کارخانه‌ی بی‌ام‌و بیرون بیایند، کل فرایند تولید در نسخه‌ی مجازی کارخانه و با جزئیاتی انجام می‌شود که به شکل خیره‌کننده‌ای واقع‌گرایانه به‌ نظر می‌رسند.
 
آن‌طور که وایرد می‌نویسد، شبیه‌ساز بی‌ام‌و به مدیران شرکت امکان می‌دهد با جزئیات بسیار بیشتر از قبل، روند تولید را برنامه‌ریزی کنند. مارکس گرونایزل، رهبر استراتژی تولید بی‌ام‌و، می‌گوید: «ما اکنون دوقلوی دیجیتال بی‌نقصی از تولیدِ بلادرنگمان داریم.»
 
این شبیه‌ساز بخشی از برنامه‌ی بزرگ بی‌ام‌و برای استفاده‌ی بیشتر از هوش مصنوعی در فرایند تولید خودرو است. گرونایزل می‌گوید الگوریتم‌های یادگیری ماشین می‌توانند ربات‌های مشغول انجام مانورهای پیچیده را شبیه‌سازی کنند تا بهینه‌ترین فرایند تولید پیدا شود. در گذر زمان، بی‌ام‌و قصد دارد با استفاده از شبیه‌ساز جدیدش، به ربات‌ها آموزش بدهد کارهای پیچیده را به‌خوبی انجام بدهند. 
 
بی‌ام‌و: اکنون دوقلوی دیجیتال بی‌نقصی از کارخانه‌ی رگنسبورگ داریم
بی‌ام‌و از یک پلتفرم نرم‌افزاری با عنوان آمنی‌ورس (Omniverse) استفاده کرده که توسط انویدیا توسعه داده شده است. بی‌ام‌و با استفاده از آمنی‌ورس خط تولید کارخانه‌ی رگنسبورگ را در دنیایی مجازی ایجاد کرده است.
 
سال گذشته‌ی میلادی، بی‌ام‌و گفت مشغول استفاده از پلتفرم هوش مصنوعی انویدیا با نام Isaac است تا ربات‌ها را برای انجام یک ‌سری وظایف مشخص جدید تعلیم بدهد. گرونایزل می‌گوید: «بسیار اطمینان دارم که در آینده می‌توانیم ربات جدیدی را در این تأسیسات قرار دهیم و به آن بگوییم برای پیدا کردن بهترین روش تولیدی با دیگر ربات‌ها صحبت کند.»
 
شرکت‌های تولیدی مدتی است از نرم‌افزار شبیه‌ساز برای اصلاح و تقویت کردن خطوط تولیدی خود استفاده می‌کنند. نرم‌افزارهای زیادی نیز در این حوزه طراحی شده‌اند؛ اما آمنی‌ورس انویدیا مزیت بزرگی نسبت ‌به بقیه دارد. آمنی‌ورس امکان شبیه‌سازی کل فرایند تولید را با جزئیاتی که بسیار واقع‌گرایانه به ‌نظر می‌رسند و مواردی مثل تأثیرات جاذبه‌ی زمین را شامل می‌شوند، فراهم می‌کند. در شبیه‌ساز انویدیا امکان استفاده از انواع مواد اولیه نیز وجود دارد.
 
می‌توان تک‌تک بخش‌های فرایند تولید از آغاز تا انتها را بر بستر آمنی‌ورس پیاده‌سازی کرد. به ‌لطف این شبیه‌ساز می‌توان فهمید اعمال تغییر روی هر بخش از فرایند تولید چگونه روی بخش‌‌های دیگر اثر می‌گذارد. ایجاد محیط مجازی پیچیده‌تر کار ساده‌تری است؛ زیرا می‌توان مدل‌های متنوع سه‌بعدی را وارد شبیه‌ساز کرد. آمنی‌ورس از فرمت استانداردی برای فایل‌ها استفاده می‌کند که با چندین پکیج طراحی متکی ‌بر کامپیوتر سازگار است.است؛ زیرا می‌توان مدل‌های متنوع سه‌بعدی را وارد شبیه‌ساز کرد. آمنی‌ورس از فرمت استانداردی برای فایل‌ها استفاده می‌کند که با چندین پکیج طراحی متکی ‌بر کامپیوتر سازگار است.
 
نرم‌افزار آمنی‌ورس همچنین می‌تواند آواتار افرادی که در خط تولید مشغول به کارند و قطعات و ابزارهای مختلف را در دست گرفته‌اند یا مشغول مونتاژ قطعات هستند شبیه‌سازی کند تا بهترین روش تولیدی را بیاید و مشکلات ارگونومیک را به حداقل برساند. گرونایزل می‌گوید شبیه‌ساز آمنی‌ورس ممکن است حتی باعث شود تعداد کمتری از کارکنان، کارِ مشخصی را کامل کنند.
 
ریچارد کریس، مدیرکل آمنی‌ورس در انویدیا، می‌گوید: «ما نحوه‌ی جابه‌جایی مردم در داخل کارخانه را با استفاده از هوش مصنوعی شبیه‌سازی می‌کنیم.» کریس پروژه‌ی مورد بحث را «یکی از پیچیده‌ترین شبیه‌سازی‌های تاریخ» خطاب می‌کند.
 
علاقه‌ی فعالان صنعت به استفاده از هوش مصنوعی برای کنترل کردن ربات‌ها و دیگر ماشین‌های صنعتی رفته‌رفته افزایش پیدا می‌کند. شماری از استارتاپ‌ها که از پیشرفت‌های اخیر هوش مصنوعی انگیزه‌ی زیادی گرفته‌اند، در تلاش‌اند به ربات‌های موجود در شبیه‌سازی تعلیم دهند که چگونه وظایف بسیار مشکلی را نظیر گرفتن اشیائی که شکل هندسی نامنظمی دارند، انجام دهند.
 
فناوری‌های روز در نهایت ممکن است بتوانند بخش اعظم کارهای حوزه‌ی تجارت الکترونیک و لجستیک را خودکار کنند. در این نوع سیستم‌ها عموماً از رویکردی در هوش مصنوعی تحت عنوان یادگیری تقویتی استفاده می‌شود. در این تکنیک، الگوریتم‌ها آزمون‌های مختلفی انجام می‌دهند و به‌صورت خودکار چیزهای جدیدی یاد می‌گیرند تا به هدف مشخصی که برای آن‌ها تعیین شده است دست پیدا کنند. 
 
جن سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا، چند شب پیش در جریان برگزاری کنفرانس GTC 2021 که با اخبار مهمی مثل ورود تیم سبز به بازار پردازنده‌ی مرکزی دیتاسنتر همراه بود، مباحثی درباره‌ی استفاده‌ی انویدیا از نرم‌افزار آمنی‌ورس مطرح کرد. انویدیا در ابتدا تراشه‌ی گرافیکی برای گیمرها می‌ساخت، اما امروزه دامنه‌ی فعالیت‌های خود را بسیار گسترش داده و در حوزه‌ی هوش مصنوعی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. تخصص انویدیا در هوش مصنوعی باعث شده است این شرکت در دیگر صنایعی که به این فناوری وابستگی دارند (مثل خودرو و تصویربرداری پزشکی) نیز وارد شود.

منبع

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کارخانه رگنسبورگ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
احمد : با سلام. لطفا در سامانه 136 بازرسی شکایت ثبت کنید و پرونده تشکیل بدید. عوامل بازرسی به طور جد پیگیری میکنند و شرکت سایپا موظف به رسیدگی و پاسخ هست.
داریوش : نه داداش هستیم دیرور که چیزی نگفتن فرمودن باید منتظر باشیم گفتن قطعه ندارن و...
تبدیل جی ال : بنظرتون من که دی نصف شاهین جی رو پرداخت کردم و موعدم افتاد مرداد،اما خرداد تبدیل به جی ال زدم و تکمیل وجه کردم تا آخر تابستون تحویل میدن؟
علی : چه تاریخی تکمیل وجه کردی....
امید جک جی 4 : شما کدوم شهر زندگی میکنید عزیز؟
جی ۷ : بنظرتون چند روز بعد از شاسی شدن ماشین و تحویل می دهند؟؟؟
Bac x3 : من ۱۱ بهمن بک نوشتم هنوز خبری نیست کسی مثل من هست یا تحویل گرفته باشه؟
شاهان : سلام من تحویل شهریور هستم هنوز برام پیامک نیومده
شاهین : اینقدر باید از سایپا بد گفت یعنی حقیقت همینه که هیچ آدم عاقلی خرید نکنه لعنت بر شما
X5محمدبندرعباس : باسلام شرکت ماشینی ندارن بده.هر چیزی که بود تحویل فوری 20 روزه فروخت ولی این شرکت اینقدر پرو هست که بازم داره ثبت نام می کنه . هنوز ماشینهای دی ماه تصفیه نکرده چه برسه به ما که اسفند ماه هستیم . دیروز رفتم نمایندگی برای انصراف.گقتن حداقل 45 روز الا 60 روز زمان می بره. گفتن بری شکایت کنی که بعد از 2ماه برسی میکنن.این شرکت گردن کلفته کاری ازت بر نمیاد.قرا ر تحویل ماشین برج 4 بوده گفتن آخر برج 5 یا6 شاسی میشه .این شرکت تاخیر داره ولی باید .خدایش تا چقدر..... والله مردم گرفتارن به این همه بدبختی با کلی زحمت این ماشین ثبت نام کردم هر روز دارم به خودم لعنت میکنم که چرا گول این شرکت و خوردم.....
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تحویل 31تیر : برای ماتبدیل رینگ نیومده
207پانا : سود تاخیر تا زمانی که خودرو فاکتور نشده محاسبه میشه .بعد از تحویل خودرو حدودا 2 ماه بعد به بانک معرفی میشی تا سودت رو پرداخت کنند
ساینا اس بهمن : اخبار سایپا ویاغی مگه نمیگید تعطیله باشه ولی اگه نبود فانوستون زیر فروش فوق العاده خوابن دیگه تمامش کنید
پانا 31 تیر : سلام لطفا دوستانی که فاکتور می شوند تاریخ واریز وجه اول و دومشان را بنویسند تا بفهمیم تا چه تاریخهایی فاکتور شدند و نوبت خودمان کی می رسد
207تیو 5 : سلام اگه ماشین فاکتور بشه معمولا چند روزه میاد
207 پانا فولادی 18 خرداد : سلام دوستان کسی تابحال سود تاخیر بهش تعلق گرفته بهش واریز کردن یا امکان داره سر کاری باشیم
پناه : سلام دیروز 2 نفر اینجا گفتن فاکتور شده رنگ نقره ای
آذر11 : اسفند 1403تکمیل وجه کردم یکم مرداد فاکتور 5 مرداد پلاک .هنوز ماشین ندادن..هروقت زنگ میزنی میگه یه هفته دیگه این یه هفته اینا تموم نشد.کسی شرایطش مثل من هست که ماشین گرفته باشه ؟؟؟؟ لطفا بگید همم بگید کدوم شهر؟
مسعود اطلس مشکی 26 مهر : از دست شما مال مردم خورها به کجا باید شکایت کنیم آخهههههههههههههه. خستمون کردید. یه مشت دزد و راه زن بی عرضه. کی میخواین اون لگن مارو بدید آخه.
کوییک gxl : بنده ثبت نام اولیه آذر ماه و ارسال دعوتنامه و تکمیل وجه 19 اردیبهشت با موعد تحویل هفته چهارم خرداد. منم همچنان در حال تخصیص مونده. هر چی پول داشتیم و طلا فروختیم به امید خرید یه ماشین. ولی خدا لعنتشون کنه نه تحویل میدن نه یه خبر موثق از زمان تحویل. همین طور موندیم. امیدوارم هر چه زودتر خراب بشه تو سرشون و آه مظلوم ما دامنشون رو بگیره.