BMW خط تولید کارخانه رگنسبورگ را شبیه‌سازی ‌کرده است

 

BMW خط تولید کارخانه رگنسبورگ را شبیه‌سازی ‌کرده است

 
بی‌ام‌و خط تولید کارخانه‌ی رگنسبورگ را در شبیه‌ساز آمنی‌ورس پیاده‌سازی کرده است تا تولید قطعات خودرو را با دقت شبیه‌سازی کند. شبیه‌ساز بی‌ام‌و تصاویری ایجاد می‌کند که به طرز حیرت‌انگیزی واقع‌گرایانه هستند.
 
بی‌ام‌و (BMW) برنامه دارد ساخت پیشرانه برای خودروهای برقی را در کارخانه‌ی بزرگی که در رگنسبورگِ باواریا واقع شده است، تا پایان سال جاری میلادی آغاز کند. پیش از اینکه قطعات جدید از دل خط تولید این کارخانه‌ی بی‌ام‌و بیرون بیایند، کل فرایند تولید در نسخه‌ی مجازی کارخانه و با جزئیاتی انجام می‌شود که به شکل خیره‌کننده‌ای واقع‌گرایانه به‌ نظر می‌رسند.
 
آن‌طور که وایرد می‌نویسد، شبیه‌ساز بی‌ام‌و به مدیران شرکت امکان می‌دهد با جزئیات بسیار بیشتر از قبل، روند تولید را برنامه‌ریزی کنند. مارکس گرونایزل، رهبر استراتژی تولید بی‌ام‌و، می‌گوید: «ما اکنون دوقلوی دیجیتال بی‌نقصی از تولیدِ بلادرنگمان داریم.»
 
این شبیه‌ساز بخشی از برنامه‌ی بزرگ بی‌ام‌و برای استفاده‌ی بیشتر از هوش مصنوعی در فرایند تولید خودرو است. گرونایزل می‌گوید الگوریتم‌های یادگیری ماشین می‌توانند ربات‌های مشغول انجام مانورهای پیچیده را شبیه‌سازی کنند تا بهینه‌ترین فرایند تولید پیدا شود. در گذر زمان، بی‌ام‌و قصد دارد با استفاده از شبیه‌ساز جدیدش، به ربات‌ها آموزش بدهد کارهای پیچیده را به‌خوبی انجام بدهند. 
 
بی‌ام‌و: اکنون دوقلوی دیجیتال بی‌نقصی از کارخانه‌ی رگنسبورگ داریم
بی‌ام‌و از یک پلتفرم نرم‌افزاری با عنوان آمنی‌ورس (Omniverse) استفاده کرده که توسط انویدیا توسعه داده شده است. بی‌ام‌و با استفاده از آمنی‌ورس خط تولید کارخانه‌ی رگنسبورگ را در دنیایی مجازی ایجاد کرده است.
 
سال گذشته‌ی میلادی، بی‌ام‌و گفت مشغول استفاده از پلتفرم هوش مصنوعی انویدیا با نام Isaac است تا ربات‌ها را برای انجام یک ‌سری وظایف مشخص جدید تعلیم بدهد. گرونایزل می‌گوید: «بسیار اطمینان دارم که در آینده می‌توانیم ربات جدیدی را در این تأسیسات قرار دهیم و به آن بگوییم برای پیدا کردن بهترین روش تولیدی با دیگر ربات‌ها صحبت کند.»
 
شرکت‌های تولیدی مدتی است از نرم‌افزار شبیه‌ساز برای اصلاح و تقویت کردن خطوط تولیدی خود استفاده می‌کنند. نرم‌افزارهای زیادی نیز در این حوزه طراحی شده‌اند؛ اما آمنی‌ورس انویدیا مزیت بزرگی نسبت ‌به بقیه دارد. آمنی‌ورس امکان شبیه‌سازی کل فرایند تولید را با جزئیاتی که بسیار واقع‌گرایانه به ‌نظر می‌رسند و مواردی مثل تأثیرات جاذبه‌ی زمین را شامل می‌شوند، فراهم می‌کند. در شبیه‌ساز انویدیا امکان استفاده از انواع مواد اولیه نیز وجود دارد.
 
می‌توان تک‌تک بخش‌های فرایند تولید از آغاز تا انتها را بر بستر آمنی‌ورس پیاده‌سازی کرد. به ‌لطف این شبیه‌ساز می‌توان فهمید اعمال تغییر روی هر بخش از فرایند تولید چگونه روی بخش‌‌های دیگر اثر می‌گذارد. ایجاد محیط مجازی پیچیده‌تر کار ساده‌تری است؛ زیرا می‌توان مدل‌های متنوع سه‌بعدی را وارد شبیه‌ساز کرد. آمنی‌ورس از فرمت استانداردی برای فایل‌ها استفاده می‌کند که با چندین پکیج طراحی متکی ‌بر کامپیوتر سازگار است.است؛ زیرا می‌توان مدل‌های متنوع سه‌بعدی را وارد شبیه‌ساز کرد. آمنی‌ورس از فرمت استانداردی برای فایل‌ها استفاده می‌کند که با چندین پکیج طراحی متکی ‌بر کامپیوتر سازگار است.
 
نرم‌افزار آمنی‌ورس همچنین می‌تواند آواتار افرادی که در خط تولید مشغول به کارند و قطعات و ابزارهای مختلف را در دست گرفته‌اند یا مشغول مونتاژ قطعات هستند شبیه‌سازی کند تا بهترین روش تولیدی را بیاید و مشکلات ارگونومیک را به حداقل برساند. گرونایزل می‌گوید شبیه‌ساز آمنی‌ورس ممکن است حتی باعث شود تعداد کمتری از کارکنان، کارِ مشخصی را کامل کنند.
 
ریچارد کریس، مدیرکل آمنی‌ورس در انویدیا، می‌گوید: «ما نحوه‌ی جابه‌جایی مردم در داخل کارخانه را با استفاده از هوش مصنوعی شبیه‌سازی می‌کنیم.» کریس پروژه‌ی مورد بحث را «یکی از پیچیده‌ترین شبیه‌سازی‌های تاریخ» خطاب می‌کند.
 
علاقه‌ی فعالان صنعت به استفاده از هوش مصنوعی برای کنترل کردن ربات‌ها و دیگر ماشین‌های صنعتی رفته‌رفته افزایش پیدا می‌کند. شماری از استارتاپ‌ها که از پیشرفت‌های اخیر هوش مصنوعی انگیزه‌ی زیادی گرفته‌اند، در تلاش‌اند به ربات‌های موجود در شبیه‌سازی تعلیم دهند که چگونه وظایف بسیار مشکلی را نظیر گرفتن اشیائی که شکل هندسی نامنظمی دارند، انجام دهند.
 
فناوری‌های روز در نهایت ممکن است بتوانند بخش اعظم کارهای حوزه‌ی تجارت الکترونیک و لجستیک را خودکار کنند. در این نوع سیستم‌ها عموماً از رویکردی در هوش مصنوعی تحت عنوان یادگیری تقویتی استفاده می‌شود. در این تکنیک، الگوریتم‌ها آزمون‌های مختلفی انجام می‌دهند و به‌صورت خودکار چیزهای جدیدی یاد می‌گیرند تا به هدف مشخصی که برای آن‌ها تعیین شده است دست پیدا کنند. 
 
جن سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا، چند شب پیش در جریان برگزاری کنفرانس GTC 2021 که با اخبار مهمی مثل ورود تیم سبز به بازار پردازنده‌ی مرکزی دیتاسنتر همراه بود، مباحثی درباره‌ی استفاده‌ی انویدیا از نرم‌افزار آمنی‌ورس مطرح کرد. انویدیا در ابتدا تراشه‌ی گرافیکی برای گیمرها می‌ساخت، اما امروزه دامنه‌ی فعالیت‌های خود را بسیار گسترش داده و در حوزه‌ی هوش مصنوعی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. تخصص انویدیا در هوش مصنوعی باعث شده است این شرکت در دیگر صنایعی که به این فناوری وابستگی دارند (مثل خودرو و تصویربرداری پزشکی) نیز وارد شود.

منبع

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کارخانه رگنسبورگ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بهنام : به نظرم الان تا ۲ اردیبهشت و قسمتی از ۳ ام رو فاکتور کردند خود من هم ۲۹ ام هستم
علی : تااوماتپیش فروش نداشت فقط دستی پیش فروش بوداتومات فروش فوری بود😳
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : آقایون کرمان موتور ممنونم میشیم یه پیگیری کنید واسی ثبت نامی های ۹۰ روزه، که به تأخیر افتادن
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : ما که موعد تحویل ماشین ۹۰ روزه کاری رسیده ولی هنوز هیچ خبری نیست، انگاری ثبت نام ۹۰ روزه رو فعلا تحویل نمیدن،چطوری الان دوباره x5 ثبت نام ۹۰ روزه زده تو سایت
محمد me : دوستان کسی سهند اتوماتیک تیپ ۳ که به اصطلاح فول آپشن هستش رو تونسته این مدت تحویل بگیره یا کلا این ماشین وجود خارجی نداره و اردیبهشت خالی فروشی کردن؟؟؟؟
آرش : در پاسخ جی ال یعنی صبر کنی دعوتنامه جی میاد؟؟
تارا V4 : من هم با آقا مجید موافقم، اگه این اختلاف قیمت وجود نداشت این همه سال قرعه کشی شرکت نمی کردیم، زودتر از این حرف ها ماشین خریده بودیم
تارا V4 : بله کنسول بلندتر شده، من امیدوار بودم که مشکل پرتاب باد سیستم تهویه هم حل شده باشه، چون توی فیلم معرفی تارا توربو ادعا شد که حل شده، ولی مال من اینطوری نبود
محمد : دوستان ببخشیدمن جک s5نیوفیس ثبت نام داشتم اسفند۱۴۰۲با۳ماه تاخیرتحیول گرفتم ازهمون زمان هرچی زنگ میزنم میگن چشم اسمتون وولیست پرداختی هست ممنون میشم راهنماییم کنیداوناییکه خسارت ازین شرکت گرفتن به منم بگن
تجمع : کسانی که موافق تجمع هستن مثبت بزنن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : انشالله همه چیز درست میشه
علی : افزایش قیمت بنزین منتفی شد واردات خودرو اقتصادی افزایش یافته در نهایت ساینا دوگانه بشدت بی مشتری مونده و خریدار نداره تبدیل بزنید به تک سوز خودتون رو آلاف نکنید طمع پدر آدمو در میاره
سایپا : سود مشارکت تعلق نمیگیره فقط سهم تورمی تعلق میگیره
عرفانخان تبدیل به تک گانه : دیروز تکمیل وجه 3شهریور فاکتور شده.ما هم 17شهریوریم، اینطوری پیش بره حداقل 2هفته زمان میبره ما هم فاکتور بشیم.
ایزدیار اراک : دنا اتومات با رنگ مشکی کسی تحویل دی ماه فاکتور شده؟؟؟
در انتظار پلاک : مشکل سایپا اینه باید اول مجوز پلاک گزاری رو بگیره بعد فروش بزاره ولی فروش رو میزاره فاکتور میکنه بعد زنگ میزنی نمایندگی میندازه تقصیر راهور و شماره گزاری خب لامصب اول مجوز بگیر بعد فروش بزار بعد وانت که سواری نیست باریه ینی طرف برای امرار معاش و نون در اوردن میخره حداقل اینارو اذیت نکن
عرفان : منم 21 مهرم اتومات تیتانیوم فاکتور نشدم
احمد : سلام 207 تحویل مهر هستم مابه التفاوت دوتا بود دوهفته پیش دادم تحویل 30مهر پیش فروش هنوز فاکتور نشده
دی ماه اپشنال : 30مهر
207 تحویلی مرداد : اره بخدا هنوز تحویل نگرفتم همینجوری واسه خودش روی درحال فاکتور میچرخه