سدان چینی نیو ET7 به توان پیمایشی ۱۰۰۰ کیلومتری و ضریب درگ ۰٫۲۰۸ رسید

 

سدان چینی نیو ET7 به توان پیمایشی ۱۰۰۰ کیلومتری و ضریب درگ ۰٫۲۰۸ رسید

 

سدان چینی نیو ET7 به لطف طراحی آیرودینامیک بدنه و برخورداری از جلوپنجره‌ی مجهز به پره‌های فعال، به ضریب درگ ۰٫۲۰۸ رسید و در کنار تسلا مدل S جدید ایستاد. شعاع پیمایشی این خودرو هزار کیلومتر است.

شرکت نیو (NIO) رسماً اعلام کرد که ضریب درگ نسل آینده‌ی مدل پرچم‌دار ET7 به ۰٫۲۰۸ می‌رسد و این رقم رتبه‌ی دوم و برتر در میان مدل‌های تولیدی در سراسر جهان و در حدواندازه‌ی محصولات تسلا است.

مرسدس‌بنز +EQS 450 با ضریب درگ ۰٫۲۰۰ بهترین نتایج را به دست آورد و تسلا مدل S جدید به ضریب درگ ۰٫۲۰۸ رسید. این در حالی است که ضریب درگ مرسدس EQS 580 4MATIC و لوسید ایر به ترتیب ۰٫۲۰۹ و ۰٫۲۱۰ بود.

نیو در ابتدا ضریب درگ ۰٫۲۳۰ را پیش‌بینی می‌کرد؛ اما با انجام بیش از ۸۰۰ مورد شبیه‌سازی دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) و ۱۲۰ ساعت آزمایش در تونل باد، سطح محصول خود را به نفرات پیشتاز رساند.

تیم آیرودینامیک نیو از همان ابتدا خود را عمیقاً درگیر طراحی و مهندسی ET7 کرد. آن‌ها با در نظر گرفتن مباحث مرتبط به ارگونومی و توجه به‌ راحتی کابین و بدون هیچ اغماضی، زاویه‌ی شیب شیشه‌ی جلو، شعاع و زوایای بین چرخ‌ها و گلگیرهای جلو، استفاده از طراحی فست‌بک و اسپویلر دوک یا دُم‌اردکی، خطوط برجسته‌ی روی ستون C، زوایای خروج و رینگ‌های خودروی نیو را بهینه کردند تا مدلی آیرودینامیک‌تر به تولید برسد.

NIO ET7 / نیو ای تی ۷


در عین حال، طراحی برج مراقبتی و مجهز به سنسور روی سقف با به‌کارگیری دوربین‌هایی ۸ مگاپیکسلی با وضوح بالا و مجهز به لایدار، دیدی با چشم‌انداز وسیع فراهم و با ارائه‌ی تعریفی جدید از نحوه‌ی طراحی بیرونی خودروها در عصر سیستم‌های رانندگی خودکار، بهره‌وری آیرودینامیک خودرو را با چالش بزرگی رو‌به‌رو می‌کند. تیم آیرودینامیک از هیچ تلاشی برای تکامل انحراف و شعاع لایدار، دوربین‌ها و رسیدن به عملکرد ایده‌آل آیرودینامیک آن دریغ نکرده است.

علاوه‌ بر آن، جلوپنجره‌ی مجهز به پره‌های فعال (AGS) و سیستم تعلیق بادی که به شکل استاندارد در ET7 عرضه می‌شوند، به‌ همراه پوشش سبک‌وزن زیرین بدنه، باعث افزایش فراوان عملکرد آیرودینامیک خودرو می‌شوند و ترکیبی کامل از زیبایی و آیرودینامیک ایجاد می‌کنند.

آیرودینامیک یکی از مهم‌ترین مباحث در رابطه با وسایل نقلیه‌ی برقی است؛ چون مستقیماً بر شعاع پیمایشی خودرو تأثیر می‌گذارد.

نیو انتظار دارد با تجهیز ET7 به باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی در آینده‌ای نزدیک (اواخر سال ۲۰۲۲)، این خودرو با استانداردهای چرخه‌ی جدید رانندگی اروپا (NEDC) بیش از ۱ هزار کیلومتر بُرد پیمایشی به دست آورد.

همچنین به‌تازگی نمونه‌های اولیه و پیش‌تولید نیو ET7، آزمایش‌های گرمایی را در شهر سانیا واقع در استان هاینان، شهر تورفان در سین کیانگ و شهر چونگ کینگ چین پشت سر گذاشته‌اند.

در آزمایش‌های یادشده، مهندسان پایداری سیستم مدیریت حرارتی نیو ET7 را به‌طور کامل مورد مطالعه قرار دادند و عملکرد سیستم انتقال قدرت و سیستم خنک‌کننده‌ی باتری در شرایط گرمای شدید، پایداری عملکرد خودرو در برابر تغییرات دمایی و عملکرد سیستم تهویه‌ی مطبوع پس از قرار گرفتن در زیر نور آفتاب را بررسی کردند.


نیو ET7 در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۲ در بازار چین و احتمالاً تا پایان سال ۲۰۲۲ در اروپا و برخی از بازارهای سطح اول مانند آلمان عرضه خواهد شد.علاوه‌ بر این آزمایش، آزمایش‌های زمستانی هم کمی زودتر و در نیوزلند انجام شده است.

همچنین شاسی‌بلند نیو ES8 در تاریخ ۳۰ سپتامبر به‌طور رسمی در نروژ عرضه خواهد شد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

 

برچسب : خودرو , سدان چینی نیو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
وحید : فرقی ندارد زیاد، به قیمت نگاه کن ببین کدوم بیشتر سود داره همونو بزن
شاهین دستی : سلام دوستان من شاهین دنده برای پاییز1403 در اومده دوبارهم تبدیل اومد نزدم برای ما پیام واریز میاد ممنون میشم راهنمایی کنین
محمدمهدی : دوستان یه خورده رعایت کنید ، به بقیه چه ربطی داره شما ماشینتون کی قراره تحویل بشه یا چه موقع پلاک شده !!!! اینجا لطف کنید کسانی که دارند از نقاط قوت و ضعفش بنویسند ، بقیه از طریق نمایندگی ها و خود شرکت پیگیر بشید .
T8 بهمن : من ثبت نامی 30 بهمن بودم داخل تکمیل ظرفیت نمایندگی چند نفر انصراف دادن من جایگزین شدم تاریخ 7 خرداد فاکتور شدم تاریخ 9 خرداد بیمه امروزم پلاک شدم البته پلاک پیامش نیومد داخل پلیس من دیدم پلاکمو حالا بنظرتون کی تحویل میدن ؟
ساینا اس دوگانه بهمن : من ۶اردیبهشت تکمیل وجه کردم ۲۱خرداد فاکتور شدم و ۲۴ خرداد پلاک شدم. تحویل حضوری زدم برم کاشان ولی هنوز پیامش نیومده.چقدر زمان میبره؟
محمود : مال ما آذر ثبت نام شده بود ۸ خرداذشاسی ۱۰ خرداد بیمه رد شده ۲۳ پلاک شده وامروزم مدارک تحویل پست شده
محسن x5 : معلوم نیست اصلا هرکی یه حرفی میزنه یکی فاکتور شده یه سری نشدن دوستانی که اعلام میکنن ثبت نامی ۱۷ بهمن x5 هستن و الان شاسی شدن خواهشا بگن که به صورت انفرادی ثبت نام کردن یا اینکه سازمانی که بقیه متوجه بشن تو چه شرایطی هستن ممنونم
پارس تبدیل تارا تیر : والا من تحویل ۸ تیرماه بودم اینا تو سایت زدن ۳۱ تیرماه خیلی بی شرف هستن. حالا کماکان منتظریم
مهدی : سلام.من برام تبدیل اومده به تارا،ماشین خوبیه؟ چه ایرادهایی داره.بنظرتون تارا بهتره یا رانا
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایکس 22 پرو : سلام بنده ایکس 22 پرو ام تی سفارش دادم نقدی 16 اسفند ماه. فروردین تخصیص خورده اما فاکتور نمیشه.
تحویل اسفتد تبدیلی. تکمیل وجه 24 دی : کیا امروز فاکتور شدن؟
ع : اگر اینطور باشه باید به همه تبدیلی ها پارس تیوفایو بدن دروِگو
م : ممنونم اقا امیر
اسفندهفته چهارم ساینادوگانه : شما ماشین گرفته ای اینجا چه غلطی میکنی رودل مبکنی ها
حسین : سلام دوستانی که اعتبار گواهینامشون تموم شده بود با تمدیدد مجدد دوباره واسشون پیام اومد ؟؟ ممنون میشم از نگرانی در بیادین ؟؟
حسین : سلام دوستانی که اعتبار گواهینامشون تموم شده بود با تمدیدد مجدد دوباره واسشون پیام اومد ؟؟ ممنون میشم از نگرانی در بیادین ؟؟
حسین : سلام دوستانی که اعتبار گواهینامشون تموم شده بود با تمدیدد مجدد دوباره واسشون پیام اومد ؟؟ ممنون میشم از نگرانی در بیادین ؟؟
حسین : سلام دوستانی که اعتبار گواهینامشون تموم شده بود با تمدیدد مجدد دوباره واسشون پیام اومد ؟؟ ممنون میشم از نگرانی در بیادین ؟؟
حسین : سلام دوستانی که اعتبار گواهینامشون تموم شده بود با تمدیدد مجدد دوباره واسشون پیام اومد ؟؟ ممنون میشم از نگرانی در بیادین ؟؟