سدان چینی نیو ET7 به توان پیمایشی ۱۰۰۰ کیلومتری و ضریب درگ ۰٫۲۰۸ رسید

 

سدان چینی نیو ET7 به توان پیمایشی ۱۰۰۰ کیلومتری و ضریب درگ ۰٫۲۰۸ رسید

 

سدان چینی نیو ET7 به لطف طراحی آیرودینامیک بدنه و برخورداری از جلوپنجره‌ی مجهز به پره‌های فعال، به ضریب درگ ۰٫۲۰۸ رسید و در کنار تسلا مدل S جدید ایستاد. شعاع پیمایشی این خودرو هزار کیلومتر است.

شرکت نیو (NIO) رسماً اعلام کرد که ضریب درگ نسل آینده‌ی مدل پرچم‌دار ET7 به ۰٫۲۰۸ می‌رسد و این رقم رتبه‌ی دوم و برتر در میان مدل‌های تولیدی در سراسر جهان و در حدواندازه‌ی محصولات تسلا است.

مرسدس‌بنز +EQS 450 با ضریب درگ ۰٫۲۰۰ بهترین نتایج را به دست آورد و تسلا مدل S جدید به ضریب درگ ۰٫۲۰۸ رسید. این در حالی است که ضریب درگ مرسدس EQS 580 4MATIC و لوسید ایر به ترتیب ۰٫۲۰۹ و ۰٫۲۱۰ بود.

نیو در ابتدا ضریب درگ ۰٫۲۳۰ را پیش‌بینی می‌کرد؛ اما با انجام بیش از ۸۰۰ مورد شبیه‌سازی دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) و ۱۲۰ ساعت آزمایش در تونل باد، سطح محصول خود را به نفرات پیشتاز رساند.

تیم آیرودینامیک نیو از همان ابتدا خود را عمیقاً درگیر طراحی و مهندسی ET7 کرد. آن‌ها با در نظر گرفتن مباحث مرتبط به ارگونومی و توجه به‌ راحتی کابین و بدون هیچ اغماضی، زاویه‌ی شیب شیشه‌ی جلو، شعاع و زوایای بین چرخ‌ها و گلگیرهای جلو، استفاده از طراحی فست‌بک و اسپویلر دوک یا دُم‌اردکی، خطوط برجسته‌ی روی ستون C، زوایای خروج و رینگ‌های خودروی نیو را بهینه کردند تا مدلی آیرودینامیک‌تر به تولید برسد.

NIO ET7 / نیو ای تی ۷


در عین حال، طراحی برج مراقبتی و مجهز به سنسور روی سقف با به‌کارگیری دوربین‌هایی ۸ مگاپیکسلی با وضوح بالا و مجهز به لایدار، دیدی با چشم‌انداز وسیع فراهم و با ارائه‌ی تعریفی جدید از نحوه‌ی طراحی بیرونی خودروها در عصر سیستم‌های رانندگی خودکار، بهره‌وری آیرودینامیک خودرو را با چالش بزرگی رو‌به‌رو می‌کند. تیم آیرودینامیک از هیچ تلاشی برای تکامل انحراف و شعاع لایدار، دوربین‌ها و رسیدن به عملکرد ایده‌آل آیرودینامیک آن دریغ نکرده است.

علاوه‌ بر آن، جلوپنجره‌ی مجهز به پره‌های فعال (AGS) و سیستم تعلیق بادی که به شکل استاندارد در ET7 عرضه می‌شوند، به‌ همراه پوشش سبک‌وزن زیرین بدنه، باعث افزایش فراوان عملکرد آیرودینامیک خودرو می‌شوند و ترکیبی کامل از زیبایی و آیرودینامیک ایجاد می‌کنند.

آیرودینامیک یکی از مهم‌ترین مباحث در رابطه با وسایل نقلیه‌ی برقی است؛ چون مستقیماً بر شعاع پیمایشی خودرو تأثیر می‌گذارد.

نیو انتظار دارد با تجهیز ET7 به باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی در آینده‌ای نزدیک (اواخر سال ۲۰۲۲)، این خودرو با استانداردهای چرخه‌ی جدید رانندگی اروپا (NEDC) بیش از ۱ هزار کیلومتر بُرد پیمایشی به دست آورد.

همچنین به‌تازگی نمونه‌های اولیه و پیش‌تولید نیو ET7، آزمایش‌های گرمایی را در شهر سانیا واقع در استان هاینان، شهر تورفان در سین کیانگ و شهر چونگ کینگ چین پشت سر گذاشته‌اند.

در آزمایش‌های یادشده، مهندسان پایداری سیستم مدیریت حرارتی نیو ET7 را به‌طور کامل مورد مطالعه قرار دادند و عملکرد سیستم انتقال قدرت و سیستم خنک‌کننده‌ی باتری در شرایط گرمای شدید، پایداری عملکرد خودرو در برابر تغییرات دمایی و عملکرد سیستم تهویه‌ی مطبوع پس از قرار گرفتن در زیر نور آفتاب را بررسی کردند.


نیو ET7 در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۲ در بازار چین و احتمالاً تا پایان سال ۲۰۲۲ در اروپا و برخی از بازارهای سطح اول مانند آلمان عرضه خواهد شد.علاوه‌ بر این آزمایش، آزمایش‌های زمستانی هم کمی زودتر و در نیوزلند انجام شده است.

همچنین شاسی‌بلند نیو ES8 در تاریخ ۳۰ سپتامبر به‌طور رسمی در نروژ عرضه خواهد شد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

 

برچسب : خودرو , سدان چینی نیو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسام : سلام من امروز تماس گرفتم گفت شاهین G تا ۳۱ فروردین فاکتور شده؟! راست و دروغش رو نمیدونم
شاهین G : سلام دوستان شاهین G تا چه تاریخی فاکتور شده کسی اطلاع داره ؟؟؟
محسن : رفقای تکمیل وجه اسفند،کسی هست هنوز فاکتورنشده باشه؟
علی : دراین چند روزه جنگی کسی خودرو تحویل گرفته
شاهین : کارخونه سایپا رو زدن هیچکسم کارنمیکنه پولامون رفت
X5 : سلام خبری نیست من نقدی ثبت نام کردم ماشین آماده وتمام مدارک آمده تهران تعطیل شده و تنها کار تحویل درب کارخانه
رسول : هیچی . من هفته ی پیش فاکتور شدم ولی هیچ خبری از پلاک شدن و تحویل نیست .
بهارj7 ثبت نام فروردین ماه : سلام دوستان در شرایط وظیفه طرف قرارداد چی هست ؟ایا میشه امیدوار بود یا خیر ؟
علی : از فاکتور نشده های اسفند چه خبر؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فاطمه : اریزو6 پرو ماشینم
فاطمه : اقا هادی سلام من تاریخ 13 خرداد تحویل داشتم و 17ام فاکتور شدم اما هنوز واریز وام هنوز انجام نشده شما اطلاعی دارین که چه زمانی انجام میشه؟
اطلس اذر : چرا فاکتور را شروع نمیکنن خدایا
فوق العاده تکمیل وجه 11 بهمن : مزخرف خودتی و کل هیکلت.... سایپا و ایران خودرو هردو رفتن تعطیلات تابستانی....از 29 خرداد تا 6 تیر.....برو کانال های رسمیشون ببینی....
هادی اریزو : مجوزهای امروز 1- X22 Pro MT: 400 2- X33 Cross CVT: 400 3- LX: 400 . Total: 1200 TXL: 400 FX: 400
شاهین : مزخرف نگو
وحید : دو تا دنا 6 دنده ef7p با قالپاق رنگ هر دو مشکی ، پیش فروش طرح مادران تحویل 31 خرداد داشتم هر دو امروز صبح فاکتور شد یکیشون همزمان پلاک هم شد . واریز اول 17 بهمن واریز دوم 20 اردیبهشت تکمیل پرونده 25 اردیبهشت شماره قرارداد دو رقم آخر رو نمینویسم یکیش **152817 دومیش **152698
مصطفی د : کجا اطلاعیه داد ؟؟
اریزو 6 پرو : مال من تحویل 20\2 بود سه روز پیش تحویلم دادن چطور به شما تحویل ندادن
دنا 6 دنده : من رینگ تبدیل کردم رنگ مشکی شما 31 خرداد هستی؟فاکتور نشدی؟