صندوق توسعه ملی یار جدید کمکی خودروسازان/ راهکارهای تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو چیست؟

 

صندوق توسعه ملی یار جدید کمکی خودروسازان/ راهکارهای تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو چیست؟

 
چالش های صنعت خودرو که همزمان با تحریم های دوباره و تشدید آن ها به ابرچالش تبدیل شده این روزها زنجیر دست و پاگیری برای این صنعت بوده و هرچند محدودیت ها تا اندازه ای توانست خودکفایی را پررنگ کند اما از سوی دیگر رکورد زیاندهی را در صنعت خودرو رقم زد. حال اهداف جدید پیش بینی شده برای این صنعت پیشران که تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال آینده و همچنین توسعه محصول است نیز در گرو رفع این بحران ها خواهد بود.
 
بدهی خودروسازان به زنجیره تامین و سیستم بانکی و به دنبال آن عدم توان نقدینگی جدید به این صنعت از اصلی ترین چالش های موجود به شمار می رود تا جایی که کارشناسان این حوزه معتقدند در کنار تنفس و یا امهال بدهی ها لازم است نهادهایی همچون صندوق توسعه ملی به کمک صنعت خودرو بیایند.
 
سعید مدنی، مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی سایپا در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با تاکید بر ضرورت اجرای ۸ دستور رییس جمهور در صنعت خودرو می گوید: بخشی از راهکارهای تحقق اجرای این دستورات در اختیار خودروساز بوده و بخشی به همکاری نهادها مرتبط است و باید وزارت صمت و سازمان گسترش به کمک خودروسازان بیایند.
 
وی با بیان این که در صورت ادامه روند فعلی عملکرد خودروسازان،تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو با چالش هایی روبرو خواهد شد،می افزاید: خودروسازان همواره به دنبال افزایش تولید بوده اند اما در این میان با چالش هایی دست به گریبان هستند و تنها راهکار اینست که به صورت موقت نسبت به افزایش تولید اقدام شود چرا که حتی در صورت اصلاح قیمت ها، بعدها شاهد اثرات این زیاندهی در تولید خواهیم بود.
 
این کارشناس صنعت خودرو بر ضرورت تزریق نقدینگی مناسب به قطعه سازی از طریق خودروسازان تاکید و تصریح می کند: پیش بینی تنفس یک تا دوساله برای خودروسازان برای بازپرداخت تسهیلات و دریافت کمک نقدی از صندوق توسعه ملی با هدف سفارش گذاری قطعات از اکنون از اقدامات و راهکارهای ضروری افزایش تولید است.
 
مدنی ادامه می دهد: تعطیلی دو هفته ای خودروسازان بدون انجام هیچ اقدامی تنها از دست دادن زمان است و تا به امروز اتفاق خاصی برای خودروسازان و قطعه سازان رخ نداده است بنابراین در صورت ادامه این رویه حتی با دستور هم تولید افزایش نخواهد یافت.
 
وی با اشاره به ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو و سابقه تولید این میزان اظهار می کند: ظرفیت دو خودروساز حتی بیشتر از این میزان است اما تحقق این اهداف و رفع بحران های صنعت خودرو در گرو رفع چالش هایی این حوزه است ضمن آن که توسعه محصول نیز از دیگر دستورات رییس جمهوری است که این امر هم نیاز به نقدینگی دارد.
 
مدنی می افزاید: تویعه محصول از جمله برنامه بلندمدت است و خودروسازان همواره این برنامه ها را در دستور کار خود داشته اند و آن چه تحقق این هدف را به تاخیر انداخته بود، مشکل تامین نقدینگی بود اما برای تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه باید تزریق نقدینگی به خودروسازان صورت گیرد و اگر این نقدینگی به صورت تسهیلات باشد که تنها خودروسازان را بدهکارتر خواهد کرد و دوباره جریان زیاندهی بر سر جای خود باقی خواهد ماند مگر آن که تنفسی به آن ها داده شود.
 
این کارشناس صنعت خودرو توسعه محصول را در گرو تامین نقدینگی از محل صندوق توسعه ملی عنوان و اظهار می کند: اختصاص بودجه جدا به این امر و عدم استفاده از بودجه های جاری می تواند کمک کننده باشد به هرحال خودروسازان باید نسبت به دریافت مطالبات اقدام کنند در غیر این صورت روز به روز بر مشکلات نقدینگی آن ها افزوده خواهد شد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صندوق توسعه ملی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عقاب آسمان : سلام‌دوستان بنده ۸مهرماه تکمیل وجه کردم‌ شاهین اتومات ۵ بهمن باکلی رفت وامد‌تحویل دادن حضوری دوستان بین سه ماه تاچهارماه تاخیردرتحویل درنظربگیرید ...موفق باشید
S3 تبدیلی sr3 : سلام به مسئولین کرمان موتور تورو خدا اگر پیام ها رو می خونید برای اس تری ها زودتر یک کاری بکنید به خدا ما مصرف کننده ایم نه فروشنده تمام دارایی خودمون رو دادیم تا یک ماشین ثبت نام کنیم الان یکساله ماشین تحویل نگرفتیم بی وسیله با سه تا بچه قد ونیم قد دو تا قسط هم دادیم قسط بعدی هم داره سر میرسه ولی خبری از ماشین نیست تو رو خدا یک کاری بکنید و زودتر تحویل بدید میترسیم انقد حرص بخوریم و بمیریم از دسته کرمان موتور.یا علی
Mostafa : سلام وقت بخیر.امروز کسی شاسی نشد
اسد : دقیقا پیام هایی که اومدن گفتن تکمیل وجه اسفندیم و فاکتور شدیم همشون یک نفرن. امیدوارم تمام آفات و علف های هرز از جوامع انسانی ماک سازی بشن.دنیا خیلی زیباتر خواهد بود
S3 تبدیلی sr3 : ما هستیم ولی فعلا هیچ خبری نیست میگن تا آخر اردیبهشت شاسی میخوره فعلا منتظریم خدا بهمون رحم کنه
۳۰اسفند : سلام تارا دستی ۲ فاکتورشد۷پلاک ۱۱ حمل به نمایندگی
شاهین G : سلام من تحویل خرداد هستم الان برام پیام تبدیل به GL اومد قبل عید هم اومده بود ولی نمیخوام واریز کنم احتمالش هست اخر این ماه همون G بیاد؟
مبینا : میگن برا تیر همین الان Glاومده خبر داری
سهند دی ماه : سلام ، خیر من تهران هستم هنوز خبری نیست گفتن تا ۲۴ اردیبهشت منتظر باشید
حسین : یه نکته که خیلی اهمیت داره اینکه تاریخ تکمیل وجه ملاک نیست و از تاریخ ثبت سخا فاکتور شدن و جریمه تاخیر رو درنظر میگیرن من خودم ۱۶ اسفند تکمیل وجه کردم ولی ۱۹ سخا رو دادم تحویل در صورتی که گرفته بودم و آماده بود سه روز ضرر کردم بقیه حواسشون باشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس دوران جنگ : دوستان متاسفانه اطلس محصول پر آپشن و قیمت آن خیلی نزدیک به کوییک GXL و s و الباقی محصولات سایپا هست بخاطره همین سیاست های فروش سایپا بخاطره اینکه دیگر محصولات به فروش برود مجبور به افزایش قیمت اطلس یا کم کردن آپشن های اطلس کرده و از آنجایی که استاندارد های 85 گانه اجازه نمی‌داد مجبور به حذف سانروف خودرو اطلس کرد و درضمن دیگر اطلس با سانروف دیگر تولید نمیشود یا فعلا تا یکی دو سال تولید نمی‌شود ولی کسانی که اطلس را با سانروف خریداری یا ثبت نام کردن باید خودرو تحویل بدهند راهی ندارن و به این دلیل دارن کسانی که ثبت نام کردن اذیت می‌کنند تا شاید پشیمان شوند چون نمیخواهند درسال 1404خودرو اطلس با سانروف بیرون بدهند فقط فقط دلیل این تأخیر همین هست به گفته یکی از وزیران کشور.. هرکسی سانروف براش مهم هست تحمل کنند ماشین بهش میدن تا اون موقع هم سود بهش میدن
Arizzo 6pro behnam : دوستان فردا ساعت 9 دم دفتر مرکزی باشید
تیگو 8 پرومکس : سلام دوستان برای کسی وام بانک تجارت واریز شده من که تاریخ تحویلم 17 اردیبهشت هست هنوز فاکتورم نشده
ایکس 55 پرو : خدارو شکر .کاش برای منم فاکتور بشه بخدا خسته شدم
پراید وانت ثبت نام جدید : قیمت جدید کارخانه 414 میلیون
توحید ارومیه : ار اس من فکر کردم شما ساینا هستی.کوییک اگه تبدیل به رینگ فولادی میزدی زودتر تحویلت میدادن.حالا که تبدیل نزدی کمی زمان میبره تازه رینگ الومینیومی ها رو فاکتور میکنن
اطلس : ب من الان زنگ زدن برای تبدیل ب کوئیک اس بنظرتون قبول کنم؟ازم چند برمیدارن؟با ماالتفاوتش میتونم بیرون اطلس بردارم؟ چون واقعا دیگه نمیکشم
توحید ارومیه : سودا شاهین پلاس حدودا بیشتر از 4ماه تاخیر داره.الان شما مرداد در نظر بگیر برای فاکتور خودرو.مخصوصا هم بخاطر حادثه بندر عباس کلی از قطعات خودرو از اون بندر میومد.احتمالا در اینده تاخیر خودرو ها بیشتر هم بشه بخاطر کاهش تولید
توحید ارومیه : Farshad.چیزی نزدیک 6ت پول بیمه و مالیات هست.اونم چون همه ساینا ها تاخیر دارن.از پول تاخیر کم میشه
توحید ارومیه : اقا محمد برای 37روزتاخیر تقریبا میشه 11میلیون تومن.اگه امسال فاکتور شدی نزدیک 6ت کم میشه بابت بیمه و مالیات.تقریبا 5ت سود تاخیرت میشه