صندوق توسعه ملی یار جدید کمکی خودروسازان/ راهکارهای تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو چیست؟

 

صندوق توسعه ملی یار جدید کمکی خودروسازان/ راهکارهای تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو چیست؟

 
چالش های صنعت خودرو که همزمان با تحریم های دوباره و تشدید آن ها به ابرچالش تبدیل شده این روزها زنجیر دست و پاگیری برای این صنعت بوده و هرچند محدودیت ها تا اندازه ای توانست خودکفایی را پررنگ کند اما از سوی دیگر رکورد زیاندهی را در صنعت خودرو رقم زد. حال اهداف جدید پیش بینی شده برای این صنعت پیشران که تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال آینده و همچنین توسعه محصول است نیز در گرو رفع این بحران ها خواهد بود.
 
بدهی خودروسازان به زنجیره تامین و سیستم بانکی و به دنبال آن عدم توان نقدینگی جدید به این صنعت از اصلی ترین چالش های موجود به شمار می رود تا جایی که کارشناسان این حوزه معتقدند در کنار تنفس و یا امهال بدهی ها لازم است نهادهایی همچون صندوق توسعه ملی به کمک صنعت خودرو بیایند.
 
سعید مدنی، مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی سایپا در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با تاکید بر ضرورت اجرای ۸ دستور رییس جمهور در صنعت خودرو می گوید: بخشی از راهکارهای تحقق اجرای این دستورات در اختیار خودروساز بوده و بخشی به همکاری نهادها مرتبط است و باید وزارت صمت و سازمان گسترش به کمک خودروسازان بیایند.
 
وی با بیان این که در صورت ادامه روند فعلی عملکرد خودروسازان،تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو با چالش هایی روبرو خواهد شد،می افزاید: خودروسازان همواره به دنبال افزایش تولید بوده اند اما در این میان با چالش هایی دست به گریبان هستند و تنها راهکار اینست که به صورت موقت نسبت به افزایش تولید اقدام شود چرا که حتی در صورت اصلاح قیمت ها، بعدها شاهد اثرات این زیاندهی در تولید خواهیم بود.
 
این کارشناس صنعت خودرو بر ضرورت تزریق نقدینگی مناسب به قطعه سازی از طریق خودروسازان تاکید و تصریح می کند: پیش بینی تنفس یک تا دوساله برای خودروسازان برای بازپرداخت تسهیلات و دریافت کمک نقدی از صندوق توسعه ملی با هدف سفارش گذاری قطعات از اکنون از اقدامات و راهکارهای ضروری افزایش تولید است.
 
مدنی ادامه می دهد: تعطیلی دو هفته ای خودروسازان بدون انجام هیچ اقدامی تنها از دست دادن زمان است و تا به امروز اتفاق خاصی برای خودروسازان و قطعه سازان رخ نداده است بنابراین در صورت ادامه این رویه حتی با دستور هم تولید افزایش نخواهد یافت.
 
وی با اشاره به ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو و سابقه تولید این میزان اظهار می کند: ظرفیت دو خودروساز حتی بیشتر از این میزان است اما تحقق این اهداف و رفع بحران های صنعت خودرو در گرو رفع چالش هایی این حوزه است ضمن آن که توسعه محصول نیز از دیگر دستورات رییس جمهوری است که این امر هم نیاز به نقدینگی دارد.
 
مدنی می افزاید: تویعه محصول از جمله برنامه بلندمدت است و خودروسازان همواره این برنامه ها را در دستور کار خود داشته اند و آن چه تحقق این هدف را به تاخیر انداخته بود، مشکل تامین نقدینگی بود اما برای تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه باید تزریق نقدینگی به خودروسازان صورت گیرد و اگر این نقدینگی به صورت تسهیلات باشد که تنها خودروسازان را بدهکارتر خواهد کرد و دوباره جریان زیاندهی بر سر جای خود باقی خواهد ماند مگر آن که تنفسی به آن ها داده شود.
 
این کارشناس صنعت خودرو توسعه محصول را در گرو تامین نقدینگی از محل صندوق توسعه ملی عنوان و اظهار می کند: اختصاص بودجه جدا به این امر و عدم استفاده از بودجه های جاری می تواند کمک کننده باشد به هرحال خودروسازان باید نسبت به دریافت مطالبات اقدام کنند در غیر این صورت روز به روز بر مشکلات نقدینگی آن ها افزوده خواهد شد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صندوق توسعه ملی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضا : تاریخ تحویل سخا رو باید از کجا نگاه کنیم؟ واریزی۱۳ آذرم پذیرش ۱۴ آذر با کد پذیرش ۱۲۰۵۷۵۸۲- زیر۵۰۰نفر جلومه یا بالا؟
مهدی. پلاس 14 اردیبهشت ماه : درود بر شما دوستان عزیز بزرگوارایی که رفتن امور مشتری سایپا چه جوابی دادن چه مشکلی دارن که شاهین پلاس تحویل نمیدن
قم : عزیزان یک سوال دارم ماشین جی ال تحویل تیرماه ۱۵اردیبهشت تکمیل وجه داشتم پیامک بیمه سینا هم آمده شماره شاسی شماره موتور هم برام فرستادن چندروز طول می کشه ماشین بیادنمایندگی؟
شاهین g : جریمه تاخیر پیش فروش نمیدونم ولی جریمه تاخیر فروش ۹۰ روزه ۳۶ درصد کل مبلغ واریزی هست یعنی اگه ۵۹۴ میلیون واریز کردین بعد از ۳ماه جریمه تاخیر حساب میشه ماهی 17820000 تومن میشه
شاهین g : درجواب امیر پذیرش مهم نیست تاریخ تحویل سخا مهمه برای من که سخا ۱۳ اذر هست ۱۷۵ نفر جلوتر از من هستن تو سیستم زد گفتش روزی ۱۳ تا فاکتور میشه روز کاری ۵ روز حساب میکنن واسه تولید من که عمرا تبدیل نمیزنم بعد ۸ ماه واریز وجه این کار منطقی نیست ولی ۳۶ درصد جریمه تاخیر میدن ولی چه دادنی بعد ۸ ماه جریمه میدن که باتوجه به تورم نباید روی جریمه تاخیر حساب باز کرد هیچ چیزی مشخص نیست ممکنه زودتر هم تحویل بدن ممکنه دیرتر تحویل بدن ولی یه چیزی خوب متوجه شدم توی تجمع امروز که مثل سگ از همه ماها و تجمع کننده ها میترسن اگه تجمع ادامه پیدا کنه و تعداد بیشتری بیان و جلوی ساختمان دادستان کل هم بریم شک نکن زودتر فاکتور میشن
شاهین g : درجواب 5252 شاهین g شما همین امروز فردا فاکتور میشی
علی شاهین cvt : سلام دوست عزیز پلاک شدن رو تو سایت میزنه؟
5252 : سلام اقا حسین من پذیرشم #۱۲۰۵۶۴۷ و شماره درخواستم#۱۹۳۴۲۵۷ هست ۱۱ آذر کل پولو ریختم ۱۲ آذر پذیرش و ۱۳ آذر سخاس بنظرت چند نفر جلومه تبدیل بزنم ؟
آریا شاهین cvt : بله شماره پلاک ماشین رو نوشته توی اطلاعاتم
سهند : سلام سهند نقره ای تا چه تاریخی فاکتور شده؟ 7 اردیبهشت یه عزیزی بود فک کنم فاکتور شده؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 5دنده14مرداد تحویل : شما چه رنگی هستی تاریخ کی چطور فاکتور نشدی ؟؟؟؟
محمد : داداش من تبدیل زدم به اطلس جی ال الان 5ماهه تو تاخیره گول نخور تبدیل نزن منم فریب همین وعده های الکیشون خوردم تبدیل زدم
ایکس 55 پرو : تشکر🙏
آقای صبوری : 😂👍
رسول : داداش صبوری خانمه الآنم در اختیاره دوستانه نکنی خیته خدمات میده به بچه ای بهمن واسفند
سورن 13تیر : بعد از فاکتور چقدر طول می کشه تحویل بدن
سپهر : سلام واریزی 9 فروردین مادران فروش فوری تحویل 6 تیر تبدیلی رانا به 207 فلز هنوز فاکتور نشده
دنا5دنده : آقا پارسا کلیه حواله تاریخ تحویل 31 ماه همون پیش فروشن وبقیه فوق العاده
دنا 6دنده31مرداد پیش فروش : داخل قراردادن نوشته .چه رینگی هستی
کوییگ آر اس 11ام تا 26 خرداد : اردیبهشت رو دارن میدن واسه شما 17 ام هس من موندم چرا ندادن نگا کن شاید فاکتور شدی