صندوق توسعه ملی یار جدید کمکی خودروسازان/ راهکارهای تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو چیست؟

 

صندوق توسعه ملی یار جدید کمکی خودروسازان/ راهکارهای تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو چیست؟

 
چالش های صنعت خودرو که همزمان با تحریم های دوباره و تشدید آن ها به ابرچالش تبدیل شده این روزها زنجیر دست و پاگیری برای این صنعت بوده و هرچند محدودیت ها تا اندازه ای توانست خودکفایی را پررنگ کند اما از سوی دیگر رکورد زیاندهی را در صنعت خودرو رقم زد. حال اهداف جدید پیش بینی شده برای این صنعت پیشران که تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال آینده و همچنین توسعه محصول است نیز در گرو رفع این بحران ها خواهد بود.

بدهی خودروسازان به زنجیره تامین و سیستم بانکی و به دنبال آن عدم توان نقدینگی جدید به این صنعت از اصلی ترین چالش های موجود به شمار می رود تا جایی که کارشناسان این حوزه معتقدند در کنار تنفس و یا امهال بدهی ها لازم است نهادهایی همچون صندوق توسعه ملی به کمک صنعت خودرو بیایند.

سعید مدنی، مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی سایپا در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با تاکید بر ضرورت اجرای ۸ دستور رییس جمهور در صنعت خودرو می گوید: بخشی از راهکارهای تحقق اجرای این دستورات در اختیار خودروساز بوده و بخشی به همکاری نهادها مرتبط است و باید وزارت صمت و سازمان گسترش به کمک خودروسازان بیایند.
 
وی با بیان این که در صورت ادامه روند فعلی عملکرد خودروسازان،تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو با چالش هایی روبرو خواهد شد،می افزاید: خودروسازان همواره به دنبال افزایش تولید بوده اند اما در این میان با چالش هایی دست به گریبان هستند و تنها راهکار اینست که به صورت موقت نسبت به افزایش تولید اقدام شود چرا که حتی در صورت اصلاح قیمت ها، بعدها شاهد اثرات این زیاندهی در تولید خواهیم بود.
 
این کارشناس صنعت خودرو بر ضرورت تزریق نقدینگی مناسب به قطعه سازی از طریق خودروسازان تاکید و تصریح می کند: پیش بینی تنفس یک تا دوساله برای خودروسازان برای بازپرداخت تسهیلات و دریافت کمک نقدی از صندوق توسعه ملی با هدف سفارش گذاری قطعات از اکنون از اقدامات و راهکارهای ضروری افزایش تولید است.
 
مدنی ادامه می دهد: تعطیلی دو هفته ای خودروسازان بدون انجام هیچ اقدامی تنها از دست دادن زمان است و تا به امروز اتفاق خاصی برای خودروسازان و قطعه سازان رخ نداده است بنابراین در صورت ادامه این رویه حتی با دستور هم تولید افزایش نخواهد یافت.
 
وی با اشاره به ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو و سابقه تولید این میزان اظهار می کند: ظرفیت دو خودروساز حتی بیشتر از این میزان است اما تحقق این اهداف و رفع بحران های صنعت خودرو در گرو رفع چالش هایی این حوزه است ضمن آن که توسعه محصول نیز از دیگر دستورات رییس جمهوری است که این امر هم نیاز به نقدینگی دارد.
 
مدنی می افزاید: تویعه محصول از جمله برنامه بلندمدت است و خودروسازان همواره این برنامه ها را در دستور کار خود داشته اند و آن چه تحقق این هدف را به تاخیر انداخته بود، مشکل تامین نقدینگی بود اما برای تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه باید تزریق نقدینگی به خودروسازان صورت گیرد و اگر این نقدینگی به صورت تسهیلات باشد که تنها خودروسازان را بدهکارتر خواهد کرد و دوباره جریان زیاندهی بر سر جای خود باقی خواهد ماند مگر آن که تنفسی به آن ها داده شود.
 
این کارشناس صنعت خودرو توسعه محصول را در گرو تامین نقدینگی از محل صندوق توسعه ملی عنوان و اظهار می کند: اختصاص بودجه جدا به این امر و عدم استفاده از بودجه های جاری می تواند کمک کننده باشد به هرحال خودروسازان باید نسبت به دریافت مطالبات اقدام کنند در غیر این صورت روز به روز بر مشکلات نقدینگی آن ها افزوده خواهد شد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صندوق توسعه ملی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
saraJ7 : اینا اقتصاد یه کشوره که در حال فروپاشیه
X5 فروردین : برای من که ۱۴ آبان شاستی شده امروز بعد از گذشت ۴۵ روز خبری از تحویل نیست
J7 : سلام تکمیل وجه ۲ ابان شاسی ۱۸ ابان پلاک ۹ آذر تحویل ۲۳آذر نقدی
Samirax5 : بهمن موتور فروش گذاشته رسپکت با اینکه تو بازار ۲۳۰۰ شده ولی قیمت کارخانه همون قبلیه ۱۷۰۰ هستش، چرا قیمت بازار دیگه عجیب غریب میره بالا تا دیروز کسی به رسپکت نگاه نمی کرد فیدلیتی شده ۳۲۰۰ یعنی یک میلیارد و صد تفاوت قیمت واقعا مملکت بی در و پیکره
شاهین GL هفته چهارم مهر : نه داداش ناراحت چی سوال شده بود برام
شاهین GL : تو راس میگی 👍👍👍👍👍 عاقبت کارات اخر سر می‌بینی مطمئن باش
بهروز : آقای مدبر حالت خوبه؟؟؟؟
X5 : اقساطی 9 شهریور امروز شاسی شد کی تحویل میدن به نظر شما؟
علی مدبر : دوستان طبق تحقیقات مفصل بنده افزایش قیمت آینده به همه میخوره ازجمله تکمیل وجه کرده ها واونهایی که تکمیل وجه نکرده ها ...خداییش هم حق دارن چون با دلار 130 تومان بخوان مثلا شاهین جی ال رو 600 بدن برای سایپا همش ضرره خدایی یه ذره هم بایدبه فکر سایپا باشیم
شاهین پلاس ۱۴ : ساعت ۱۰ نیم صبح واریز کردم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پراید 151 ارتقا : لطفا اون های که 20 مهر ثبت نام کردن دقیق اعلام کن با شماره درخواست وپذیرش و با لاینر یا بی لاینر یا 31 شهریوری ها هم همین طور ببین تا کجا رسیده ، زنگ که میزنیم جواب درست و درمون نمیدن
اسحاق : سلام دوستان فونت دعوت نامه ایران خودرو با گوشی رو با چه نرم افزاری باز کنم خونده بشه
207 سقف فلزی تحول 30 دی : مبارک باشه تکمیل وجه تون کی بوده پانا یا فلزی
حب الاسلام فی قلوب المومنین : سلام . عزیزی که بخاطر یه ساینای فرقون کافرشدی همون بهتر که همین باشی
حمید : من خودم نتونستم تکمیل وجه کنم،خودشون گفتن هر وقت پولت جور شد میتونی زود تر قبل از رسیدن دعوت نامه بعدی ،خبر بدی. 45 روز بعدش پولم جور شد،تکمیل وجه کردم،تا اون موقع هم دعوتنامه بعدی نیومده بود برام
ساینا تک : 4الی 5ماه
علی ساینا : سلام دوستان، یه سوال. کسیایی که پیش فروش شرکت کردن افزایش قیمت شامل پیش پرداخت میشه یانه؟ طرح عادی با سود مشارکت
Mao : عجب گیری کردیما دعوتنامه اذر ماه چرا نمیاد،9 ماه منتظر گذاشتن بعد اینم 9 ماه منتظر تحویل اینم شانس ماست
کوییک S بهمن ماه : جانعلی جان خودت رو ناراحت نکن
ساینا : یکی جواب ما رو نمیده؟؟؟ چند روز بعد ازفعال شدن اس بی ار فاکتور میشه.. هیچکس میدونه؟؟